Hvornår skal pengene falde?
Fra : Gert

Dato : 03-01-07 14:37

Hej.

Jeg har udset mig en brugt bil jeg gerne vil købe. Den skal synes af sælger.

Jeg går ud fra at vi skriver slutseddel før syn. Men...
Hvorår skal pengene betales til sælger? Ved underskrift af slutseddel eller
ved levering af synet vogn?

Mvh
Gert

Fra : Sættenissen

Dato : 03-01-07 14:46

Det må I da kunne finde ud af at aftale selv.

Umiddelbart ville det være mest logisk at betale ved overdragelsen - dvs.
bytte bilnølger mv. med pengesedler/check.

Knud

Fra : Bjarne Haug

Dato : 03-01-07 14:46

> Jeg går ud fra at vi skriver slutseddel før syn. Men...
> Hvorår skal pengene betales til sælger? Ved underskrift af slutseddel
> [...]

Jeg har altid betalt den dag jeg selv henter bilen, den kan man typisk
tilføje på en slutseddel, i hvert fald på dem jeg har set og været med til
at handle.

vh
Bjarne

Fra : KMH

Dato : 03-01-07 14:46

> [...]
>
> Jeg går ud fra at vi skriver slutseddel før syn. Men...
> Hvorår skal pengene betales til sælger? Ved underskrift af slutseddel

Ved levering naturligvis!
Man køber da hverken ny eller brugt på anden vis.

Kim

Fra : Kaas

Dato : 03-01-07 15:15

> Hvorår skal pengene betales til sælger?

Den dag i sammen tager på motorkontoret og for registeret over i dit navn.

Fra : Flemming

Dato : 03-01-07 19:36

Kaas wrote:

> Den dag i sammen tager på motorkontoret og for registeret over i dit
> navn.

Jeg har netop solgt min bil idag, og skal forhåbentligt have penge og
udlevere min bil imorgen. Hvorfor er det nu lige at man skal på
motorkontoret og om registre samme dag?

Mvh. Flemming

Fra : Brian

Dato : 03-01-07 19:43

Flemming wrote:

> Hvorfor er det nu lige at man skal på
> motorkontoret og om registre samme dag?

Så er du sikker på det bliver gjort.

/Brian

Fra : Flemming

Dato : 03-01-07 20:06

Brian wrote:

> Så er du sikker på det bliver gjort.

Hvad skulle problemet være ved at det ikke blev gjort?
(Udover lidt bøvl hvis der kommer fart bøder eller lignende)

Mvh. Flemming

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 03-01-07 19:51

Hvorår skal pengene betales til sælger?

> Den dag i sammen tager på motorkontoret og for registeret over i dit navn.

Hvorfor gør man egentlig det? Har køber ifølge alm. (forsikrings?)
betingelser ikke 3 uger til at omregistrere bilen til sit eget navn?

De få gange jeg har solgt en bil, har jeg da bare ringet til
forsikringsselskabet med det samme og sagt at bilen nu er solgt, og så mener
jeg ikke evt. skader herefter belaster min forsikringsanciennitet. Men jeg
har på den anden side heller aldrig solgt bilen til nogen jeg anså for at
være psykopat.

Michael

Fra : claus b. p.

Dato : 04-01-07 00:10

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> wrote in
message news:459bfb30$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> har på den anden side heller aldrig solgt bilen til nogen jeg anså for at

Heldigvis er de fleste mennesker da ærlige, men hvis køber er lidt sløv
eller bevidst trækker omregistreringen, kommer du til at betale forsikring
og vægtafgift indtil det sker, - eller til du henvender dig til politiet og
forsikringsselskabet og sætter en sag igang / hhv. henvender dig til køber
og får ham trukket med på motorkontoret. Dvs. en masse besvær, der nemt er
undgået blot ved at sørge for omregistrering med det samme, hvilket køber
naturligvis kan indse det fornuftige i.

/Claus

Fra : Henrik

Dato : 03-01-07 17:05

> [...]
>
> Jeg går ud fra at vi skriver slutseddel før syn. Men...
> Hvorår skal pengene betales til sælger? Ved underskrift af slutseddel

Jeg så engang et tv-program (basta?) om defekte spa-bade, hvor een eller
anden forbrugerfyr, sagde at man ikke burde betale det hele på een gang, men
dele det ud over nogle måneder. Så havde man bedre "fat" i sælger, ved en
evt. reklamation.

Så: Vent eksempelvis til garantien er udløbet

Godt nytår
/Henrik

Fra : Gert

Dato : 03-01-07 17:05

> [...]
> en evt. reklamation.
>
> Så: Vent eksempelvis til garantien er udløbet

Tak for tippet, men bilen er 18 år gammel, og jeg kunne aldrig finde på at
reklamere på så gamle ting. -med mindre sælger har forsøgt at skjule
noget...

Tak, selv godt nytår!
Gert

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-01-07 16:15

Gert wrote:

> Tak for tippet, men bilen er 18 år gammel, og jeg kunne aldrig finde
> på at reklamere på så gamle ting. -med mindre sælger har forsøgt at
> skjule noget...

Skjule noget?

Der er ting han ved skal være i orden - dem kunne han overse. En vigtig en
er hvor gammel tandremmen er ...

--
Per, Esbjerg