Peugeot 406 TS4:Antipollution fault
Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-01-07 21:51

Hej,

Da jeg skulle hjem fra arbejde idag bibbede computeren og gav følgende fejl:

"Antipollution fault"

Motorlampen lyser konstant.

Er der nogen der har et bud på hvad der er galt?

-Thomas

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 02-01-07 22:14

Thomas Jensen skrev:
> [...]
>
> "Antipollution fault"
>
> Motorlampen lyser konstant.
>
> Er der nogen der har et bud på hvad der er galt?

Kan opstå på grund af et bredt udvalg af følere, lambdasonde,
ventilløftere, du må ned til Peugeot og få en melding fra testeren.

Hvilken olie kører du på, de hydraliske ventilløftere er ikke glade for
olie der er tyndere end 10/40 og kan give denne fejl.

--
Keld

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-01-07 22:23

Hej,

Keld Rasmussen skrev:

> [...]
>
> Hvilken olie kører du på, de hydraliske ventilløftere er ikke glade for
> olie der er tyndere end 10/40 og kan give denne fejl.

Jeg fyldte Esso Ultron 5W 40 på sidste gang - præcis som foreskrevet i
manualen. Men jeg må jo nok tøffe en tur på værksted i morgen tidlig.

-Thomas

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-01-07 13:30

Hej,

> Kan opstå på grund af et bredt udvalg af følere, lambdasonde,
> ventilløftere, du må ned til Peugeot og få en melding fra testeren.

Her er så lige en opfølgning på hvad testeren sagde:

Fejl på forreste lambda sonde (kortsluttet med ground)
Fejl på tænding på cyl 2

Værkstedet mente ikke der skulle gøres noget nu, men muligvis kommer der
en lambda sonde senere.

Ville såddan en her ikke kunne udlæse det samme:

http://cgi.ebay.de/OBD2-OBD-2-Diagnose-Renault-Fiat-Ford-Opel-Peugeot-U380_W0QQitemZ140070408985QQihZ004QQcategoryZ30921QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Til €39 kan man vel ikke gå helt galt i byen...

Hvad kan man få af OBD2 testere til PC'en?

-Thomas

Fra : Michael Døj

Dato : 03-01-07 12:38

> [...]
>
> "Antipollution fault"
>
> Motorlampen lyser konstant.
>
> Er der nogen der har et bud på hvad der er galt?

Hej Thomas.

Jeg oplevede det samme med min TS4 stationcar, årgang 02.
Det var, som Keld skriver, lambdasonden det var galt med.
Da jeg havde den på værksted nævnte de, at det muligvis kunne være et
problem med motorstyringen.
Havde det været tilfældet skulle denne blot have været nulstillet.

I øvrigt en rigtig dejlig vogn du har dér

MVH
Michael Døj
Esbjerg
Getz 1,3 2005.