Det går ned ad bakke.....
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-01-07 21:33

Denne her er kørt lige efter bogen.

http://www.youtube.com/watch?v=PLWX8TPWsr0&mode=related&search=

Det er faktisk en fin lille video.

Ikke noget dramatik, bare et godt billede af hvad vi laver.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 02-01-07 21:44

Jep -> www.youtube.com/watch?v=zNqD0YgL9X4

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 21:48

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Han er da go til at styre og filme på samme tid. Det må være rutine

/HB

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-01-07 21:55

"HB" <mail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse

> "Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Han er da go til at styre og filme på samme tid. Det må være rutine

Kamera....mobilos, who cares...;)

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 22:00

"HB" <mail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse

> "Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Han er da go til at styre og filme på samme tid. Det må være rutine

Ja det må være fint med lidt afveksling fra avislæsningen

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-01-07 22:57

On Tue, 2 Jan 2007 21:48:14 +0100, "HB" <mail(snabela)service.dk>
wrote:

>"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

>Han er da go til at styre og filme på samme tid. Det må være rutine

>--

Og du har ikke fantasi til at forestille dig, at der sidder én ovre i
køjen og laver billederne, vel?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 23:10

> Og du har ikke fantasi til at forestille dig, at der sidder én ovre i
> køjen og laver billederne, vel?

Jeg har faktisk en ok fantasi
Men nu du kommer ind på det, så ser det da umiddelbart ud til at det er
chaufføren der filmer.Rattet er jo stort set midt i billedet konstant. Hvis
tilfældet er at det er en i køjen der laver billederne, så må chaufføren vel
hænge ud af vinduet, og der rækker min fantasi ikke til

/HB

Fra : BJ

Dato : 02-01-07 23:13

"HB" <mail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Hvis tilfældet er at det er en i køjen der laver billederne, så må
> chaufføren vel hænge ud af vinduet, og der rækker min fantasi ikke til

Det kaldes et _teleobjektiv_ ... prøv selv..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 23:18

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "HB" <mail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det kaldes et _teleobjektiv_ ... prøv selv..

Jo Jo - men det har jeg så ingen forstand på.

Derfor er han nu god til at styre alligevel - med eller uden kamera.

Fra : BJ

Dato : 02-01-07 23:19

"HB" <mail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jo Jo - men det har jeg så ingen forstand på.
>
> Derfor er han nu god til at styre alligevel - med eller uden kamera.

Jep, med 30 km/t, går det som en leg..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bruno

Dato : 03-01-07 21:18

BJ wrote:

> Det kaldes et _teleobjektiv_ ... prøv selv..

Eftersom det objektiv så kan flytte sig fra venstre side af rattet til
højre uden at chaufføren kommer foran, så må det være et meget fancy
objektiv

Enten det eller kameraoperatøren holder armen med kamera foran
chaufføren, det virker ikke plausibelt.

Mvh
Bruno

Fra : BJ

Dato : 03-01-07 21:25

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

KLIP

> Eftersom det objektiv så kan flytte sig fra venstre side af rattet til
> højre uden at chaufføren kommer foran, så må det være et meget fancy
> objektiv

Næh, det ser ud til at kameraet er monteret på et stativ, der enten betjenes
ved fjernstyring eller af en passageren.

Det er på ingen måde, chaufføren der holder det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-01-07 16:24

Folmer Rasmussen wrote:

> Og du har ikke fantasi til at forestille dig, at der sidder én ovre i
> køjen og laver billederne, vel?

Jeg tror han har bundet kameraet fast til hovedet ...

--
Per, Esbjerg

Fra : BJ

Dato : 04-01-07 16:26

KLIP

> Jeg tror han har bundet kameraet fast til hovedet ...

ROTFL

Jeg har tænkt det, men fandt hans hovedbevægelser, så var en anelse
robotagtige.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-01-07 17:08

After serious thinking BJ wrote :
> Jeg har tænkt det, men fandt hans hovedbevægelser, så var en anelse
> robotagtige.

Det vil dine nok også være efter 18 timer op af bjerget og ligeså mange
ned igen før du har tid til at sove ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : BJ

Dato : 04-01-07 17:12

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det vil dine nok også være efter 18 timer op af bjerget og ligeså mange
> ned igen før du har tid til at sove ;)

LOL, og så ville det ikke en gang nytte, hvis chaufførerne havde byttet
skiver..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-01-07 18:03

BJ was thinking very hard :

> LOL, og så ville det ikke en gang nytte, hvis chaufførerne havde byttet
> skiver..

Kommer vel an på hvor mange skiver man har at skifte med ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-01-07 02:08

Henrik Stidsen skrev:
> Kommer vel an på hvor mange skiver man har at skifte med ;)

De kommer normalt 100 af gangen.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-07 14:33

Finn Guldmann wrote :

> De kommer normalt 100 af gangen.

Så skulle der vel også være rigeligt til 18 timer ? ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-01-07 16:47

Henrik Stidsen skrev:
> Så skulle der vel også være rigeligt til 18 timer ? ;)

Hvis man også skal køre lidt kan det da godt blive et problem at nå at
skifte dem alle.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-01-07 17:07

Finn Guldmann formulated the question :

> Hvis man også skal køre lidt kan det da godt blive et problem at nå at skifte
> dem alle.

Han må bare undlade at bage boller til morgenmaden mens han kører, så
skulle der nok blive tid til at skifte skiver også ;)

Fra : Niels Pein

Dato : 02-01-07 23:49

"HB" skrev ...

> Han er da go til at styre og filme på samme tid. Det må være rutine

Jeg tror chaufføren har kameraet fastspændt til hovedet.

Videoen minder mig forresten om hvorfor det er bedre at være på motorcykel
end i bil på ferie i bjergene.
--
Hilsen Niels

Fra : Allan Møller

Dato : 02-01-07 22:50

> Denne her er kørt lige efter bogen.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=PLWX8TPWsr0&mode=related&search=
>
> Det er faktisk en fin lille video.

Ganske flot kørt - der kan dog ikke være noget videre tungt læs i de
containere.
Måske det er lidt svært at vurdere på filmklip men der bliver brugt noget
bremse.

Mvh. Allan

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-01-07 22:55

On Tue, 2 Jan 2007 22:49:48 +0100, "Allan Møller" <spam@allanm.dk>
wrote:

> [...]
>containere.
>Måske det er lidt svært at vurdere på filmklip men der bliver brugt noget

Næh, der bliver brugt noget retarder. Havde de brugt bremsen var der
gået ild i skidtet forlængst.

En retarder af nyere aftapning kan sagtens holde 40 tons totalvægt ned
ad den bakke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Allan Møller

Dato : 02-01-07 23:01

> Næh, der bliver brugt noget retarder. Havde de brugt bremsen var der
> gået ild i skidtet forlængst.
>
> En retarder af nyere aftapning kan sagtens holde 40 tons totalvægt ned
> ad den bakke.

Ok - der er sket noget udvikling der også så.

Allan

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-01-07 23:15

Folmer Rasmussen skrev:

> [...]

Det bemærkede jeg også.

> Næh, der bliver brugt noget retarder. Havde de brugt bremsen var der
> gået ild i skidtet forlængst.

Dejlig indretning. Jo større hastighed jo bedre. Rigtig god i Kassel og
den slags. Er dog blevet overrasket en gang i Finland. Efter lang tørke
kom der regn. Så låste den baghjulene.

> En retarder af nyere aftapning kan sagtens holde 40 tons totalvægt ned
> ad den bakke.

På busserne har man brugt det i mange år. Både som elektrisk og som
vandkølet. Sidstnævnte er god til at få den hurtigt op i varmen.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 05:29

Folmer Rasmussen wrote:
> Denne her er kørt lige efter bogen.

Bortset fra sikkerhedsaftanden? Gælder både de store og de små på det
klip... suk
Men imponerende at I kan få de vogntog ned af så smalle veje. Jeg sad næsten
og holdt vejret.

MVH Ole

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-01-07 11:42

> Denne her er kørt lige efter bogen.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=PLWX8TPWsr0&mode=related&search=
>
> Det er faktisk en fin lille video.
>
> Ikke noget dramatik, bare et godt billede af hvad vi laver.

Lagde mærke til en ting.
Ved 3:03 og 3:45 kan der ses et ekstra spejl monteret i højre side.
Er det mon en bedre løsning end det danske 'cyklist-spejl' ?

Hvad siger profferne til det?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Allan Møller

Dato : 03-01-07 18:23

> Lagde mærke til en ting.
> Ved 3:03 og 3:45 kan der ses et ekstra spejl monteret i højre side.
> Er det mon en bedre løsning end det danske 'cyklist-spejl' ?
>
> Hvad siger profferne til det?

Nu er jeg ikke proff mere men det spejl er også blevet lovpligtig i DK.

Mvh. Allan

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-01-07 22:45

"Allan Møller" <spam@allanm.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg ikke proff mere men det spejl er også blevet lovpligtig i DK.

Er det da identisk med cyklist-spejlet?
Jeg troede det sad væsentlig højere.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Allan Møller

Dato : 03-01-07 22:56

> Er det da identisk med cyklist-spejlet?
> Jeg troede det sad væsentlig højere.

Du kan se det her :
http://www.dieselhuset.dk/Images/Cyklistspejl%202_tcm138-33233.jpg

Jeg har også set det monteret inden for i førerhuset - ved ikke om det er
lovligt.

Allan

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-01-07 00:04

> Du kan se det her :
> http://www.dieselhuset.dk/Images/Cyklistspejl%202_tcm138-33233.jpg
>
> Jeg har også set det monteret inden for i førerhuset - ved ikke om det er
> lovligt.

Så er den ged vist barberet.
De er identiske

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-01-07 02:05

Allan Møller skrev:
> Du kan se det her :
> http://www.dieselhuset.dk/Images/Cyklistspejl%202_tcm138-33233.jpg
> Jeg har også set det monteret inden for i førerhuset - ved ikke om det er
> lovligt.

Det er det. Og at køre uden er også lovligt, hvis altså det oprindelige
vidvinkelspejl er erstattet af et der er endnu mere vidvinkel.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-01-07 02:02

Uffe Bærentsen skrev:
> Lagde mærke til en ting.
> Ved 3:03 og 3:45 kan der ses et ekstra spejl monteret i højre side.
> Er det mon en bedre løsning end det danske 'cyklist-spejl' ?
> Hvad siger profferne til det?

Det er samme aftapning.

Den bil der køres i er hollandsk. Og det hollandske spejl har været
forbillede for det danske.

I Danmark er der så nogle tilladte variationer over emnet. Dem ved jeg
ikke om de også har i Holland.

I Holland er de så kommet så langt at det igen er afskrevet som en
hjælp. (Højresvingsulykkerne er stedet igen)

Fra : Kim H.

Dato : 03-01-07 19:42

> Denne her er kørt lige efter bogen.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=PLWX8TPWsr0&mode=related&search=
>
> Det er faktisk en fin lille video.
>
> Ikke noget dramatik, bare et godt billede af hvad vi laver.

Jeg er ked af at sige det "drenge", men det filmklip er noget af det mest
kedelige, jeg til dato er blevet udsat for.
Jeg tror virkelig man skal være "lastbiltosset" for at finde det
interessant. Personligt snupper hellere 5 min. 22 sek. i en tandlægestol med
det store bor, end ser klippet i fuld længde ved normal hastighed

Kim

Fra : Møller

Dato : 04-01-07 17:31

"Kim H." <futtown@hotmail.com> wrote in message

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ked af at sige det "drenge", men det filmklip er noget af det mest
> kedelige, jeg til dato er blevet udsat for.

Ja.

Jeg er ked af at jeg ikke havde video med til Norge i 2006, da var der en
nordmand der skulle en med en toakslet campingvogn.
Jeg tror at han var blevet træt af at køre efter lowlanders i biler med DK
og NL bagpå.

Min viv påstod bagefter, at campingvognen hang ud over fjeldet i svingene,
og at han trak den flyvende ind ved at give den mere pedal, det var ikke
meget vi så til bremselyset. (som Fedtmule i tegnefilm)

Han sinkede i hvert fald ikke trafikken, på et tidspunkt troede jeg næsten,
at han bremser havde svigtet, men det gik bare stærkt og inde på vejen. Jeg
er begyndt at forstå hvorfor de har så mange ulykker der oppe og
lægeambulance m.v.

og i dag er der undervognsvask af trailer
http://www.bt.no/lokalt/article328810.ece

Kører Folmer Volvo?

Møller