VAG 170 TDI - forbrug IRL?
Fra : Mogens...

Dato : 02-01-07 21:06

Lupo'en er nu med de sidste dages postings blevet smidt over skulderen.
Istedet er Seat Leon FR TDI 170 trukket frem. De skriver 16 km/l,
men hvad siger erfaringerne, IRL ?

--
/Mogens
Alfa Romeo 164 V10 !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-01-07 19:11

"Mogens..." skriver:

> Lupo'en er nu med de sidste dages postings blevet smidt over skulderen.
> Istedet er Seat Leon FR TDI 170 trukket frem. De skriver 16 km/l,
> men hvad siger erfaringerne, IRL ?

De siger det samme med Touran 140HK med DSG, det holder lige, men der
skal ikke megen "frisk kørsel" til før det spoleres.

Vil lige nævne at Octavia RS rykker _en_del_ i forhold til en 140HK
Touran fandt jeg ud af i dag.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens...

Dato : 03-01-07 19:56

> De siger det samme med Touran 140HK med DSG, det holder lige, men der
> skal ikke megen "frisk kørsel" til før det spoleres.

Å' hvsd ligger det så på?

> Vil lige nævne at Octavia RS rykker _en_del_ i forhold til en 140HK
> Touran fandt jeg ud af i dag.

OK - jeg synes ikke der er meget gang i en Octavia RS. Måske
fordi jeg havde en Alfa Romeo 164 QV 24V på det tidspunkt
jeg prøvede een hos Skoda i Hillerød...

Fra : MD

Dato : 03-01-07 20:41

> OK - jeg synes ikke der er meget gang i en Octavia RS. Måske
> fordi jeg havde en Alfa Romeo 164 QV 24V på det tidspunkt
> jeg prøvede een hos Skoda i Hillerød...

En RS med 200 hk accelererer ellers hurtigere end den Alfa der.

--
MD

Fra : Mogens...

Dato : 03-01-07 20:57

"MD" <MD2000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En RS med 200 hk accelererer ellers hurtigere end den Alfa der.

Det var den 1. generation, jeg prøvede...

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 03-01-07 21:19

"MD" <MD2000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> En RS med 200 hk accelererer ellers hurtigere end den Alfa der.
>
> --
Joeeeh...Men det er en Skoda.
Pokker til forskel..... :c)

Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-01-07 22:03

"Mogens..." skriver:

> Å' hvsd ligger det så på?

13-14...

> OK - jeg synes ikke der er meget gang i en Octavia RS. Måske
> fordi jeg havde en Alfa Romeo 164 QV 24V på det tidspunkt
> jeg prøvede een hos Skoda i Hillerød...

Jeg var bag en på motorvejen i dag RS og nogle grønen et elelr andet,
det var en Octavia II. Når vi havde været i kø bag en langsomgående
rykkede den godtnok fra land (og mig) endda når jeg jokkede helt i bud
(lige inden kickdown).

90-130 så gik der lidt inden jeg var oppe ved ham igen.

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-07 20:59

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Lupo'en er nu med de sidste dages postings blevet smidt over skulderen.
> Istedet er Seat Leon FR TDI 170 trukket frem.

Vildt - junior sparer 4.000 DKR om året alene på forsikring af bilen.
Desuden sparer han pr. måned et par tusind på brændstoffet pr. mdr.,
ligesom rep. konto'en reduceres. Gosh !

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-01-07 21:49

On Thu, 04 Jan 2007 19:59:09 GMT, "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> wrote:

>Vildt - junior sparer 4.000 DKR om året alene på forsikring af bilen.
>Desuden sparer han pr. måned et par tusind på brændstoffet pr. mdr.,
>ligesom rep. konto'en reduceres. Gosh !

Ved at vælge en Leon TDI 170 i stedet for en Lupo??

** Lars

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-07 21:59

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Ved at vælge en Leon TDI 170 i stedet for en Lupo??

Nope ift. BMW'en - '93 325i cabrio...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-01-07 22:14

On Thu, 04 Jan 2007 20:59:09 GMT, "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> wrote:

>Nope ift. BMW'en - '93 325i cabrio...

Ahja... Det var også besparelse i den størrelsesorden jeg hentede hjem
ved at skifte 530dA'eren ud med Octaiva 2.0TDI DSG... Lidt mindre på
brændstof nok, men til gengæld halv vægtafgift når jeg engang skal til
at betale vægtafgift på den om et års tid

** Lars

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-07 22:25

> [...]
> brændstof nok, men til gengæld halv vægtafgift når jeg engang skal til
> at betale vægtafgift på den om et års tid

Nu er han jo nødt til at se på pengepungen, for det er jo noget
af et tab - at gå fra BMW til VAG
Nuvel - jeg er sikker på, at en FR 170 TDI kører forrygende!
(de har tilsyneladende flere hk IRL)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-01-07 08:30

On Thu, 04 Jan 2007 21:24:49 GMT, "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> wrote:

>Nu er han jo nødt til at se på pengepungen, for det er jo noget
>af et tab - at gå fra BMW til VAG

Hehe Men det er da rigtigt nok - havde økonomien ikke spillet en
rolle for mit vedkommende havde jeg nok også købt noget andet end en
Octavia

>Nuvel - jeg er sikker på, at en FR 170 TDI kører forrygende!
>(de har tilsyneladende flere hk IRL)

Nice... Og jeg er ikke i tvivl om at det er en rigtig udmærket og
velkørende bil han får fingerne i der.

** Lars