Veje trailer op??
Fra : Lars Hansen

Dato : 02-01-07 16:06

Hej i gruppen

Jeg købte i sommers en ny trailer med en totalvægt på 500 kg. Jeg var
overbevist om at man ikke måtte køre med en større trailer når der på
reg.attesten stod 500 kg uden bremser.
Nu er jeg så blevet overbevist af jeres diskussioner herinde om at "bare"
man ikke fuldlaster traileren er det lovligt at køre med en større trailer.

Nu er det så også sådan at vi har købt ny bil som må trække 750 kg uden
bremser så nu ærger jeg mig jo over ikke at have købt den som en 750 kg´s.

Modellen leveres både som 500 kg´s og som 750 kg´s, fuldstændigt ens.

Så nu kommer spørgsmålet, kan man få vejet traileren op til de 750 kg??
(hvis I forstår hvad jeg mener).

Mvh
Lars Hansen

Fra : Leonard

Dato : 02-01-07 16:52

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> wrote:

>Så nu kommer spørgsmålet, kan man få vejet traileren op til de 750 kg??

Sikkert, men det ved forhandleren eller importøren, hvorfra du sikkert
skal bruge et stykke papir med godkendelsen på.
Derudover skal du overveje om du har lyst til at betale årlig
vægtafgift for at have traileren stående. Det er godt nok kun et par
hundrede kroner, men alligevel ...

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 16:52

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse
> Modellen leveres både som 500 kg´s og som 750 kg´s, fuldstændigt ens.

Tror du ikke der er forskel på trailernes konstruktion? Prisen er vel heller
ikke den samme for de to modeller...?

> Så nu kommer spørgsmålet, kan man få vejet traileren op til de 750 kg??
> (hvis I forstår hvad jeg mener).

Umiddelbart nej.

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Leonard

Dato : 02-01-07 16:59

"Trekroner" <xx> wrote:

>Tror du ikke der er forskel på trailernes konstruktion? Prisen er vel heller
>ikke den samme for de to modeller...?

Hos Harald Nyborg sælges den samme trailer med 2 forskellige
vægttavler til den samme pris. De er nøjagtigt ens.

--
Leonard

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 02-01-07 16:53

> [...]
>
> Modellen leveres både som 500 kg´s og som 750 kg´s, fuldstændigt ens.
>
> Så nu kommer spørgsmålet, kan man få vejet traileren op til de 750 kg??

Det rigtige svar får du nok kun hos fabrikanten eller forhandleren.
Hilsen Matthias

Fra : BJ

Dato : 02-01-07 17:00

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det rigtige svar får du nok kun hos fabrikanten eller forhandleren.

Jep. Jeg kunne fint veje en bådtrailer op, skulle blot skifte dæk på
boogieakslerne og have et stykke papir med fra Variant.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jens

Dato : 02-01-07 18:27

> [...]
>
> Modellen leveres både som 500 kg´s og som 750 kg´s, fuldstændigt ens.
>
> Så nu kommer spørgsmålet, kan man få vejet traileren op til de 750 kg??

Hej Lars
Hvis modellerne er fuldstændig ens, kan du godt, men det kræver en
fabrikanterklæring som du skal ha hos producenten, Den koster ca 800.- Og så
skal du ha den til syn..
Jens