Olieskift
Fra : Steen

Dato : 02-01-07 15:29

Hej og godt nytår

Hvor mang liter motor olie skal der på en Ford Escort 1,6 star fra 95,
det er en Zetech motor, hvis ellers det har nogen betydning.

Ps: der var ikke nogen instruktions bog med da jeg købt bilen.

Mvh.
Steen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-01-07 15:33

Hej!

Steen wrote:

> Hvor mang liter motor olie skal der på en Ford Escort 1,6 star fra 95,
> det er en Zetech motor, hvis ellers det har nogen betydning.

En '96 1.6i skal have 4.25L hvilket også skulle passe til din. De har
ihvertfald samme motor :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Christopher Stein

Dato : 02-01-07 15:44

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> En '96 1.6i skal have 4.25L hvilket også skulle passe til din. De har
> ihvertfald samme motor :)

jeps, det skal de.. :)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-01-07 15:57

Hej!

Christopher Stein wrote:

> jeps, det skal de.. :)

Ellers får jeg problemer senere. Skal sikkert til at skifte motor fra en
'93 Escort til min '96'er. Motorerne ser ihvertfald ekstremt ens ud...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 18:44

> Hej!

> En '96 1.6i skal have 4.25L hvilket også skulle passe til din. De har
> ihvertfald samme motor :)

Jep, det er nemlig så smart at en 4L dunk ikke er nok

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-01-07 19:19

Hej!

Tom wrote:

> Jep, det er nemlig så smart at en 4L dunk ikke er nok

Ja, det er egentligt flot beregnet :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-01-07 22:03

> Hej!

> Ja, det er egentligt flot beregnet :(

Jeg tror at biler kan indeholde mere, fx. pga. hy.ventilløftere, end da man
fastlagde "standarten" 4 l. pr dunk. Der er dog mange, især NoName prdukter,
som indholder 5l. pr. dunk.

Fra : Brian

Dato : 02-01-07 19:47

Tom wrote:

> Jep, det er nemlig så smart at en 4L dunk ikke er nok

Hvis bilen ikke bruger olie, kan man vel være lieglad med de sidste 0,25
liter ? Er der ikke 1 liters penge, mellem min/max mærket på oliepinden ?

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-01-07 22:12

> Hvis bilen ikke bruger olie, kan man vel være lieglad med de sidste 0,25
> liter ? Er der ikke 1 liters penge, mellem min/max mærket på oliepinden ?

0,25?, jeg skal bruge 4,7l UDEN filter= ~5 l :(. Normalt betyder det ikke
noget, men kommer bilen på et "skråplan" el. lign., er det ikke godt den er
for tæt på min. . Jeg har læst om en som brændte motoren, fordi han kørte
boulevard-race i en rundkørsel.

Fra : Brian

Dato : 02-01-07 22:15

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> 0,25?,

Det var i henhold til omtalte Ford-mobil der sluger 4,25 liter.

> Jeg har læst om en som brændte motoren,
> fordi han kørte boulevard-race i en rundkørsel.

Det var vel en Brian der samtidig kørte med tågelygterne tændt ?

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-01-07 22:26

> Det var vel en Brian der samtidig kørte med tågelygterne tændt ?

Sandsynligvis, det ka' de kikke efter, men olien?, nej. Så kan de lære det
på den hårde måde ;).

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-01-07 14:42

Steen wrote:
> Hej og godt nytår

> Hvor mang liter motor olie skal der på en Ford Escort 1,6 star fra 95,
> det er en Zetech motor, hvis ellers det har nogen betydning.

Så mange liter at målepinden viser fuld, når bilen har været startet efter
oliepåfyldningen. Start med 3 - 3½ liter.

Alternativt mål hvor mange liter du aftapper.

Hvis ellers det kan lade sig gøre på alt andet end VW :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-01-07 14:42