Standard PC133 RAM
Fra : Asbjørn Måstrup Kris~

Dato : 28-06-01 19:24

Nu er det vist snart på tide at købe sig noget mere RAM (med OS X på vej
o.s.v.).

Jeg har checket priser på PC 133 RAM på www.edbpriser.dk, men spekulerer på,
hvilke RAM-fabrikater, der virker på Mac efter den seneste Firmware
opdatering.

Følgende var alle 1. parts og 7,5 ns. Er der nogen, der ved hvilke der
virker og hvilke der ikke virker efter den seneste Firmware opdatering?

Apacer 256MB
Buffalo 256MB
Crucial 256MB
HYNIX 256MB
Kingston 256MB
PQI 256MB
Simple Technology 256MB
Veritech 256MB

Med venlig hilsen
Asbjørn Måstrup Kristensen

Fra : Ronty

Dato : 28-06-01 19:24

Jeg har en 256 mb Kingston siddende i min cube og den virker fint efter
opdatering af firmwaren. Jeg har også en noname 256 mb siddende og den
virker faktisk også godt nok.

Ronty

in article sKJ_6.302$Sg5.9697@news.get2net.dk, Asbjørn Måstrup Kristensen at

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 28-06-01 20:36

Asbjørn Måstrup Kristensen <ca.kristensen@get2net.dk> wrote:

> Nu er det vist snart på tide at købe sig noget mere RAM (med OS X på vej
> o.s.v.).

Også i den grad, én klump er ikke nok.

> Jeg har checket priser på PC 133 RAM på www.edbpriser.dk, men spekulerer på,
> hvilke RAM-fabrikater, der virker på Mac efter den seneste Firmware
> opdatering.

Har du allerede opdateret? Ellers lad være, det er mest af alt
ligegyldigt med mindre du tror på, at det giver noget og ikke blot er
placebo.
Hvis du har installeret den, så kan du evt. smutte forbi din lokal PC
pusher og købe en klump der, gør ham opmærksom på at det ikke er sikkert
at det vil virke for dig, svin evt. Apple lidt til i samme vending og
han giver måske endda rabat

> Følgende var alle 1. parts og 7,5 ns. Er der nogen, der ved hvilke der
> virker og hvilke der ikke virker efter den seneste Firmware opdatering?

> [...]
(tror nok det er sådan en jeg har, men har sprunget over firmware
installationen)

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Asbjørn Måstrup Kris~

Dato : 29-06-01 19:02

<Klip>
> [...]
> pusher og købe en klump der, gør ham opmærksom på at det ikke er sikkert
> at det vil virke for dig, svin evt. Apple lidt til i samme vending og
<Klip>

Nej jeg har ikke opdateret endnu. Men skal man ikke opdatere før man kan
installere 9.1 og iTunes og OS X og alt det nye?

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 29-06-01 21:44

Asbjørn Måstrup Kristensen <ca.kristensen@get2net.dk> wrote:

> Nej jeg har ikke opdateret endnu. Men skal man ikke opdatere før man kan
> installere 9.1 og iTunes og OS X og alt det nye?

Næ, det er såmen ikke nødvendigt, alt ovenstående virker fint uden, jeg
har aldrig hørt om noget der først virkede efter installationen, kun
noget der gik i stykker (ram).

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-06-01 23:58

> [...]

> Følgende var alle 1. parts og 7,5 ns. Er der nogen, der ved hvilke der
> virker og hvilke der ikke virker efter den seneste Firmware opdatering?

128 MB virker fint.

> Kingston 256MB

Der er vist næsten garanti for, at Kingston virker!

> Veritech 256MB

Jeg bestiller en sådan i morgen til en iMac 350 Mhz, så hvis du kan vent
lidt, så får du svar.

--
René

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-06-01 04:12

Hej Asbjørn

Såvidt jeg da véd, virker de alle på Mac'er, der kan arbejde med 256mhz RAM,
men der er stor forskel på kvaliteten af de mærker, du her nævner.

"Asbjørn Måstrup Kristensen" wrote:

> [...]
>
> Følgende var alle 1. parts og 7,5 ns. Er der nogen, der ved hvilke der
> virker og hvilke der ikke virker efter den seneste Firmware opdatering?

Ud fra mit kendskab til de mærker, vil jeg give flg. karakterer.

> Apacer 256MB

Perfekt, med eminent stabilitet. Livsvarigt garanti

> Buffalo 256MB
> Crucial 256MB

Rimelige, men.... Begge mærker er handelsmærker, og det er aldrig til at vide,
hvor de oprindelig kommer fra. Jeg har set, garantien variere fra 1 til 5 år.

> HYNIX 256MB

Gode, Det er Hyundai, der laver dem. Jeg har selv haft Hyundai RAM i min
G3/233DT uden problemer. Normalt livsvarigt garanti.

> Kingston 256MB

Perfekt, med eminent stabilitet. - er nok det mærke, jeg selv foretrækker mest,
da der er livsvarigt garanti på produktet, - uanset hvor i verden, det er købt.

> PQI 256MB

Rigtig god! - Men der er dog set en del fejlvarer mellem på det seneste.

> Simple Technology 256MB

Hm... har set flere PC brugere klage over stabilitet og fejl.

> Veritech 256MB

Vist nok gode, men det er svært at gennemskue, hvor de egentlig kommer fra. Det
er et handelsmærke, og der er begrænset garanti. Jeg har lige set dem omtale på
en anden gruppe, hvor der stod "op til 10 års garanti". - Den har jeg lidt
svært ved at tolke. -)

Så skal jeg anbefale dig noget, så skal du vælge Apacer eller Kingston.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Asbjørn Måstrup Kris~

Dato : 29-06-01 19:10

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

svært ved at tolke. -)

Så skal jeg anbefale dig noget, så skal du vælge Apacer eller Kingston.

Tak for din fyldestgørende gennemgang.
www.edbpriser.dk er knapt så rundhåndet med garantien. De skriver kun 10 års
garanti på Apacer, og kun 1 år på Kingston, men virkeligheden er måske mere
lovende end www.edbpriser's virtuelle verden?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-06-01 01:35

Hej Asbjørn

På den Kingston 256mb/128mhz til min G3 stod der på æsken "Lifetime Waranty", -
og det står der også på fakturaen. - Og det samme sagde forhandleren i
telefonen til mig.

Fra : Peter Perlsø

Dato : 29-06-01 08:58

> [...]

> Jeg har checket priser på PC 133 RAM på www.edbpriser.dk, men spekulerer på,
> hvilke RAM-fabrikater, der virker på Mac efter den seneste Firmware

Alle 1-parts mærker. Personliogt har jeg gode erfaringer med APACER og
mærker som KINGSTON og VERITECH skulle også være gode.

Personligt har jeg lige købt 2*256 MB Veritech klumper til familiens
iMac.

--
- Peter
http://haxor.dk - Mac news portal