Kasteskydts mod brandbiler.
Fra : BJ

Dato : 01-01-07 21:45

De er "moderne" at kaste ting efter brandbiler under udrykning.

Kan man ikke sætte "skudsikkert" glas i køretøjerne, så sikkerheden bliver i
top for folkene, når nu de hjernedøde ikke kan forstå at lade være?

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4161810/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars [6710]

Dato : 01-01-07 22:00

BJ skrev:
> De er "moderne" at kaste ting efter brandbiler under udrykning.
>
> Kan man ikke sætte "skudsikkert" glas i køretøjerne, så sikkerheden bliver i
> top for folkene, når nu de hjernedøde ikke kan forstå at lade være?

God idé, og så skulle der være fast monteret en gummikugle kanon (med
uddannet skytte) til at sønderbombe de hjernelamme tåber der synes det
er fedt at forhindre redningsfolkene i at gøre deres arbejde.
(håber ikke at denne vanvittige opførsel kommer til at koste menneskeliv)

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Leder du efter bolig i Ringkøbing ? Klik her : http://ole.hoerlyck.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-01-07 22:03

BJ explained :
> Kan man ikke sætte "skudsikkert" glas i køretøjerne, så sikkerheden bliver i
> top for folkene, når nu de hjernedøde ikke kan forstå at lade være?

Det er sket flere steder.

Fra : BJ

Dato : 01-01-07 22:11

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er sket flere steder.

O.k. .. og?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-01-07 23:03

on 01-01-2007, BJ supposed :

> O.k. .. og?

....og så bliver ruderne ikke knust af kasteskytset...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-01-07 22:44

On Mon, 1 Jan 2007 21:45:11 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Kan man ikke sætte "skudsikkert" glas i køretøjerne, så sikkerheden bliver i
>top for folkene, når nu de hjernedøde ikke kan forstå at lade være?

Var der ikke tale om turister?

Jeg har en bekendt der var øjenvidne til én af episoderne, og har har
senere fortalt mig, at de implicerede var kraftigere pigmenteret end
en normaldansker.

Hvis det har været tilfældet, så har jeg hørt fra radikal side, at vi
kun skal være taknemmelige for den rigdom de tilfører vores kultur.

Har jeg forstået det hele rigtigt, så synes jeg det er forkert, med
tiltag som skudsikkert glas, og den slags, da den danske kultur så vil
sygne hen, og vi vil lide samme skæbne som f.eks. Aboriginals i
Australien.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-01-07 10:13

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
> tiltag som skudsikkert glas, og den slags, da den danske kultur så vil
> sygne hen, og vi vil lide samme skæbne som f.eks. Aboriginals i

Oh gud, hvad skal verden gøre uden frikadeller :-?

Ud med Pizzaen og Parmasanen - den er et angreb på vores kultur.

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-07 22:50

BJ skriver:

> De er "moderne" at kaste ting efter brandbiler under udrykning.

Desværre ja.

> Kan man ikke sætte "skudsikkert" glas i køretøjerne, så sikkerheden bliver i
> top for folkene, når nu de hjernedøde ikke kan forstå at lade være?

Var det ikke en ide med en kraftig vandkanon med skytte til og så bare
en omgang "buksevand med 10 bar" til dem der er "for smarte"?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-07 23:06

> Var det ikke en ide med en kraftig vandkanon med skytte til og så bare
> en omgang "buksevand med 10 bar" til dem der er "for smarte"?

Det mener "man" ikke: www.bt.dk/article/20061220/POLITIK/612200310/1056
Både de konservative og Dansk Folkeparti ser positivt på brugen af
vandkanoner, næste gang der er optøjer i København, for eksempel
omkring Ungdomshuset.
Men politiet er helst fri for overhovedet at have muligheden, skriver
morgenavisen dato.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-01-07 23:32

Mogens... submitted this idea :
> Men politiet er helst fri for overhovedet at have muligheden, skriver
> morgenavisen dato.

Det har jeg hørt før men syns ikke jeg har hørt nogen begrundelse for
det standpunkt - nogen der kender det ?

Fra : Basil

Dato : 02-01-07 08:25

Henrik Stidsen udtrykte præcist:
> Mogens... submitted this idea :
>
> Det har jeg hørt før men syns ikke jeg har hørt nogen begrundelse for det
> standpunkt - nogen der kender det ?

Ja, hårdt med hårdt, vold avler vold, osv.
Kai

Fra : BJ

Dato : 01-01-07 23:21

KLIP

> Var det ikke en ide med en kraftig vandkanon med skytte til og så bare
> en omgang "buksevand med 10 bar" til dem der er "for smarte"?

Jeg vil tro, det er vanskeligt i situationen ikke at ramme uskyldige.

Det er noget ganske andet, når der føres veritabel krig som vi lige har
været vidne til.

Her ville vandkanoner have gjort fin fyldest.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Madsen58

Dato : 02-01-07 01:01

BJ wrote:
> [...]
> har været vidne til.
>
> Her ville vandkanoner have gjort fin fyldest.

Og så vil det være en god ide med et kraftigt farve stof i,så er de til at
kende i nogle dage

--
Hilsen Madsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-01-07 06:28

BJ skriver:

> Jeg vil tro, det er vanskeligt i situationen ikke at ramme uskyldige.

1 munit med megafonen "gå hjem der er intet at se" og så er der ikke
flere "uskyldige" tilbage.

> Det er noget ganske andet, når der føres veritabel krig som vi lige har
> været vidne til.
>
> Her ville vandkanoner have gjort fin fyldest.

Deres fise skal sku nok blive kolde når de er sjaskhammer våde.

Fra : Per O.

Dato : 03-01-07 18:54

> [...]
>
> KLIP

> Jeg vil tro, det er vanskeligt i situationen ikke at ramme uskyldige.

Så kan alle de nysgerrige lære det! Det er aldeles patetisk hvordan danskere
er nysgerrige og laver 'kiggekøer' på motorvejen.

Hvis man befinder sig i en demonstration hvor der kastes med ting mod
politiet, så er man efter min mening selv skyld i at der vanker nogen på
frakken. Jeg synes man er alt for blødsøde overfor personer og grupper som
ikke ønsker qat indrette sig efter almindelig lov og ret. Jeg har ehller
ikke ondt af den idiot som rendt rundt i en demonstration og tog videofilm,
og endte i håndjern i nogle timer .. hvorfor holdt idioten sig ikke væk!

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-01-07 10:27

On Mon, 01 Jan 2007 22:50:10 +0100 "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> sent the following smoke signals:

>Var det ikke en ide med en kraftig vandkanon med skytte til og så bare
>en omgang "buksevand med 10 bar" til dem der er "for smarte"?

Eller endnu bedre: En skumkanon, så de uvaskede og beskidte unge kan få
et bad på kommunens regning. Måske bliver området også kønnere som følge
af vasken.
Ellers kunne bedøvelsespile være en mulighed, så "fjenden" bliver så
belastet af at skulle tage sig af de ramte, at de "glemmer" at kaste med
sten.
I sidste instans kan man erklære undtagelsestilstand (kræver sikkert en
lovændring, så det er den lokale politimyndighed der tager beslutningen)
og sætte militæret ind mod "fjenden".
Så får soldaterne også lidt kamptræning inden de skal udstationeres i
Afghanistan og Irak, hvor det er de "danske" hottentotters familer de
skal kæmpe mod.

Man kan lige så godt sætte hårdt mod hårdt, for det er det eneste de har
respekt for.

--
Thomas

Happy New Year 2006/07

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-01-07 01:22

Hr. Jensen skrev:
> [...]
> skal kæmpe mod.
> Man kan lige så godt sætte hårdt mod hårdt, for det er det eneste de har

Hvis "hårdt mod hårdt" nu indskrænkede sig til føromtalte vandkanon, men
hvor vandet var blandet op med et eller andet farvestof som ikke lige
forsvandt.

Så kunne politiet lade de unge lave deres ulykker, og efterfølgende
pille dem ud. De ville jo så kunne kendes på farven.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-01-07 03:58

On Sat, 06 Jan 2007 01:21:38 +0100 Finn Guldmann <n@a.invalid> sent the
following smoke signals:

> [...]
>
>Så kunne politiet lade de unge lave deres ulykker, og efterfølgende
>pille dem ud. De ville jo så kunne kendes på farven.

Så vil de sikkert påstå at de bare var ude at gå en tur, men blev fanget
i menneskemassen...

--
Thomas

Happy New Year 2006/07

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-01-07 09:28

Hr. Jensen skrev:
> Så vil de sikkert påstå at de bare var ude at gå en tur, men blev fanget
> i menneskemassen...

Jo, men man kunne, i ro og mag, pille dem ud efterfølgende. Uden at
skulle udsætte politifolk for direkte kamp.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-07 07:16

Finn Guldmann skriver:

> Hvis "hårdt mod hårdt" nu indskrænkede sig til føromtalte vandkanon, men
> hvor vandet var blandet op med et eller andet farvestof som ikke lige
> forsvandt.

Så ville huse ,veje og biler komme til at se endnu mere forfærdentlige
ud, end de gør i forvejen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-01-07 09:29

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Så ville huse ,veje og biler komme til at se endnu mere forfærdentlige
> ud, end de gør i forvejen.

Det vil da kun være et spørgsmål om hvilket farvestof man brugte.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-01-07 09:25

Basil wrote:

> Ja, hårdt med hårdt, vold avler vold, osv.

Nå jamen så kan vi jo ligeså godt bare nedlægge politiet for det er
jo deres fejl der er vold så ;)

Fra : Basil

Dato : 02-01-07 09:38

Følgende er skrevet af Henrik Stidsen:

> Nå jamen så kan vi jo ligeså godt bare nedlægge politiet for det er
> jo deres fejl der er vold så ;)

Ja, latterlig holdning, men jeg kan godt forstå dem lidt.
Som det er nu, kommer de næsten altid hjem uden store skader og
dødsfald.
Hvis de optrapper våbene gør den anden side af lejren det også.
Kai

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-01-07 10:11

Basil wrote:

> [...]
> dødsfald.
> Hvis de optrapper våbene gør den anden side af lejren det også.

Jeg ser ikke vandkanoner som en optrapning, nærmere det modsatte - et
mere uskadeligt våben modsat stave, pistoler og lign. Lidt ligesom at
de har fået de her kæmpe firkantede pansrede hollændervogne - har
det gjort kasteskytset voldsommere ?

Fra : Aksel

Dato : 02-01-07 17:29

[...]

På denne årstid er en kraftig vandkanon vel ikke nødvendig, alene det at
blive gennemvåd har en meget dæmpende virkning på gemytterne, det vil også
være lettere at finde dem der har været tæt på, se efter dem der ryster af
kulde.

Hilsen og godt nytår

Aksel

Fra : Mogens...

Dato : 02-01-07 17:47

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere uskadeligt våben modsat stave, pistoler og lign. Lidt ligesom at
> de har fået de her kæmpe firkantede pansrede hollændervogne - har

Ja - under tumulten sidst hev en ung gut en jernstang gennem foruden
og ind til chaufføren efterfulgt af benzin, der heldigvis ikke antændtes.
Politiinspektøren fortalte om dette på TV - han var shaky

> [...]
> være lettere at finde dem der har været tæt på, se efter dem der ryster af

Jeg fatter heller ikke, hvorfor man ikke lovgiver således,
at vandkanoner bliver legale

Fra : Basil

Dato : 02-01-07 17:50

Mogens...:
> [...]
> Politiinspektøren fortalte om dette på TV - han var shaky

> Jeg fatter heller ikke, hvorfor man ikke lovgiver således,

Misforstå mig ret, jeg ville også ønske det, og ville gerne have
jobbet, ulønnet!
Kai

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-01-07 10:32

On Tue, 02 Jan 2007 17:50:18 +0100 Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za>
sent the following smoke signals:

>Misforstå mig ret, jeg ville også ønske det, og ville gerne have
>jobbet, ulønnet!

Me too, forudsat at det var en flammekaster og ikke en vandkanon...

--
Thomas

Happy New Year 2006/07

Fra : Per O.

Dato : 03-01-07 18:51

KLIP

> Ja - under tumulten sidst hev en ung gut en jernstang gennem foruden
> og ind til chaufføren efterfulgt af benzin, der heldigvis ikke antændtes.
> Politiinspektøren fortalte om dette på TV - han var shaky

I sådan et tilfælde vil jeg synes det var helt ok hvis chaufføren havde kørt
idioten over. Jeg havde ikke selv holdt stille og ventet på benzinen.
Politifolk må være nogle rolige gemytter.

Fra : Mogens...

Dato : 03-01-07 18:54

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse

> I sådan et tilfælde vil jeg synes det var helt ok hvis chaufføren havde
> kørt idioten over. Jeg havde ikke selv holdt stille og ventet på benzinen.

He he...

> Politifolk må være nogle rolige gemytter.

Jeg kender et par stykker - jep!
(velafbalancerede)