Biler i grøften
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-01-07 21:44

Jeg er efterhånden kørt forbi en del forladte biler i grøften. Ikke én af
dem var markeret med advarselstrekant. Den ene af de tre jeg så igår havde
katastrofeblink igang(på den sidste halve amperetime). Det siger faktisk
ikke noget om, om den der tændte det ligger forblødende eller på anden måde
nødlidende i bunden af bilen. Og al den stund at strømmen slipper op, må det
være helt værdiløst at bruge, med mindre bilen udgør fare. Så hellere
ingenting. Men at man gang på gang skal se umarkerede biler er både
hovedrystende og møgirriterende.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars [6710]

Dato : 01-01-07 21:53

Preben Riis Sørensen skrev:
> Jeg er efterhånden kørt forbi en del forladte biler i grøften. Ikke én af
> dem var markeret med advarselstrekant.

Jeg har også observeret en del her på det sidste, men jeg synes normalt
at der har været politi banner (eller hvad sådan noget nu hedder) rundt
om vragene.

Noget der dog undrer mig er at nogle bilvrag kan få lov til at ligge
flere uger inden der sker noget.
Hvem har ansvaret for det ?
Den der smadrer bilen ? eller kan politiet iværksætte en bortskaffelse
på ejerens regning ?

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Leder du efter bolig i Ringkøbing ? Klik her : http://ole.hoerlyck.dk

Fra : BJ

Dato : 01-01-07 21:56

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Noget der dog undrer mig er at nogle bilvrag kan få lov til at ligge flere
> uger inden der sker noget.
> Hvem har ansvaret for det ?

Ejeren.

> Den der smadrer bilen ?

Nej.

Det er heller ikke eks. en rudeknusers opgave at feje fortorvet rent.

> eller kan politiet iværksætte en bortskaffelse på ejerens regning ?

Sikkert.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars [6710]

Dato : 01-01-07 22:07

BJ skrev:

> Sikkert.

Undrer mig blot for jeg har set mange som blot bli'r liggen lang tid.
Både her i Esbjerg og omegn og den 9/12 om aftenen observerede jeg et
Nissan vrag på Vardevej, 6 km vest for Vejle.
En eller anden havde parkeret den i en fartchikane på vej ind i en lille
by (Skibet)
Den holdt med havari blink på, og politiet havde også sat markering på den.

2. juledag holdt den der stadig !!!
Dog rykket 1 meters penge ind til siden.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-01-07 22:05

on 01-01-2007, Lars [6710] supposed :
> Jeg har også observeret en del her på det sidste, men jeg synes normalt at
> der har været politi banner (eller hvad sådan noget nu hedder) rundt om
> vragene.

Det hedder minestrimmel og kommer kun på hvis politiet er involveret OG
har noget liggende i bagagerummet.

> Hvem har ansvaret for det ?

Ejeren.

> Den der smadrer bilen ?

Kun i første omgang, gør føreren ikke noget er det ejerens ansvar.

> eller kan politiet iværksætte en bortskaffelse på
> ejerens regning ?

De gør det kun hvis den er til fare for trafikken eller lign.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-01-07 22:51

Henrik Stidsen skrev:
> Det hedder minestrimmel og kommer kun på hvis politiet er involveret OG
> har noget liggende i bagagerummet.

Og så er det rød og hvid. Er det blå og hvid er det en der arbejder for
Vejdirektoratet.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Robert Andersen

Dato : 02-01-07 15:53

> Og så er det rød og hvid. Er det blå og hvid er det en der arbejder for
> Vejdirektoratet.

Jeg troede at politiet/vejdirektoratet _skulle_ markere bilen med strimmel ?
Ellers er det jo enhvers pligt at stoppe op og se om bilisten er ok (hvis
bilen er smadret)?

/Robert

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-01-07 18:38

"Robert Andersen" <rowand@get(to)net.dk> skrev>
> Jeg troede at politiet/vejdirektoratet _skulle_ markere bilen med strimmel
?

De behøver jo ikke at være involveret.

> Ellers er det jo enhvers pligt at stoppe op og se om bilisten er ok (hvis
> bilen er smadret)?

Det er faktisk her det møgirriterende kommer ind.

Hvis folk er bange for at miste advarselstrekanten, kunne de blot rulle et
eller andet i klemme ved vinduet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-01-07 00:45

Robert Andersen skrev:
> Jeg troede at politiet/vejdirektoratet _skulle_ markere bilen med strimmel ?
> Ellers er det jo enhvers pligt at stoppe op og se om bilisten er ok (hvis
> bilen er smadret)?

Jeg ved ikke om de har pligt til det. Men jeg tror at grunden til at der
hænges et eller andet bånd på også er for at dem der ringer ind og
melder hvad der er af uregelmæssigheder kan se at en anden har ringet om
dette eller hint.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 02-01-07 05:39

> [...]
> være helt værdiløst at bruge, med mindre bilen udgør fare. Så hellere
> ingenting. Men at man gang på gang skal se umarkerede biler er både
Helt enig. Stopper tit om natten blot for at konstatere at der ikke er nogen
i eller ved bilen.
Problemet er dog at det ikke altid er bilejerens skyld.
Snakkede med en Falck-mand en dag der sagde at det ikke var ualmindeligt at
folk brokkede sig over at de ikke havde taget advarselstrekanten med når de
hentede bilen.
Når svaret så var "Hvilken trekant?" var det endnu en i rækken af stjålne
trekanter.
Tænk at folk vil synke så dybt.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-01-07 09:27

Ole Gaarde Kristensen wrote:
> [...]
> hentede bilen.
> Når svaret så var "Hvilken trekant?" var det endnu en i rækken af stjålne

Det kunne også være at trekanten er "blæst væk"...