Værktøj til skift af radio i en
Fra : Martin

Dato : 01-01-07 18:06

Hvad skal jeg bruge af værktøj til skift af radio i en golf 4?

Standard blaupunkt skal ud til fordel for blaubunkt mp66 + bluetooth.

Formoder ikke der skal bruges så meget, men hvad er "trikket" når den
gamle skal pilles ud?

Mvh
Martin

Fra : T.

Dato : 01-01-07 18:52

"Martin" <wee@wee.co.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Standard blaupunkt skal ud til fordel for blaubunkt mp66 + bluetooth.
>
> Formoder ikke der skal bruges så meget, men hvad er "trikket" når den

Hej Martin

Hvis det er sådan en standart Blaubunkt mener jeg du skal have 2 stk. bøjler
som stikkes ind i siden, når de er inde, er radioen lige til at trække ud.
Bøjlerne ligner et U der er nedlagt og så er de ca. 10cm lange.

Hilsen

Fra : Martin

Dato : 01-01-07 19:51

T. skrev:
> [...]
> som stikkes ind i siden, når de er inde, er radioen lige til at trække ud.
> Bøjlerne ligner et U der er nedlagt og så er de ca. 10cm lange.

Hej T,

Tak for svar.

Følger de der bøjler mon med sammen med den nye radio?
(har ikke modtaget den endnu).

Kan de alternativt købes et sted?

Mvh
Martin

Fra : alexbo

Dato : 01-01-07 20:02

"Martin" <wee@wee.co.org> skrev

> Kan de alternativt købes et sted?

Bøjletypen kan kendes på to huller i hver side.

Som standard bruger man to bøjler som vist i linket, men et par
strikkepinde, søm eller lign. kan bruges.
Disse bøjler åbner de låse der holder radioen i rammen.
Der er nogen gange skruet en lille umbracoskrue i hullerne, for at gøre den
sværere at stjæle, så skal den ud først.

http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=764&pk=&webid=&soeg=bøjler

mvh
Alex Christensen

Fra : Jens Olsen

Dato : 02-01-07 01:09

On Mon, 1 Jan 2007 20:01:45 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>Der er nogen gange skruet en lille umbracoskrue i hullerne, for at gøre den
>sværere at stjæle, så skal den ud først.

Der må da være gået noget galt på carsounds hjemmeside. Der står 299,-
kr. for sættet. Jeg købte et sæt incl. monteringsramme for 39,- kr.
hos thansen:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=796038218&n=1200267218&pn=1410812800

Hvis linket ikke virker så søg på varenummer 43846

Jens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-01-07 06:26

Martin skriver:

> Følger de der bøjler mon med sammen med den nye radio?
> (har ikke modtaget den endnu).

Det plejer de at gøre.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 01-01-07 19:48

> [...]
> Standard blaupunkt skal ud til fordel for blaubunkt mp66 + bluetooth.
> Formoder ikke der skal bruges så meget, men hvad er "trikket" når den

Typisk bruger ældre blaupunkt radioer som tidligere beskrevet to bøjler til
at trække radioen ud med. De stikkes ind i to huller i hver side af radioen,
og udløser den lås, som holder radioen på plads.

Jeg har sat samme Blaupunkt i min Golf IV, og havde den største udfordring,
da jeg skulle få plads til ledningerne bagved radioen - der skulle jeg lave
endda nogle forsøg før det hele kunne være der (og jeg har ikke Bluetooth i
min). Jeg havde fralæggerummet over radioen ude, for at se hvordan jeg kunne
placere ledningerne baged, det kan være det også hjælper dig.

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?