km/l på gammel rugbrød
Fra : lape82@gmail.com

Dato : 31-12-06 19:22

Hej
Jeg overvejer at købe et gammelt VW rugbrød med en 1600 benzinmotor
i, fra 1967. Jeg ville bare lige høre om der er nogle hvor langt
sådan en køre på litteren.

Og om der ellers er noget spændende at fortælle om sådan en gammel
hipibus...

Hilsen Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-06 20:27

On 31 Dec 2006 10:21:59 -0800, lape82@gmail.com wrote:

>Hej
>Jeg overvejer at købe et gammelt VW rugbrød med en 1600 benzinmotor
>i, fra 1967. Jeg ville bare lige høre om der er nogle hvor langt
>sådan en køre på litteren.

Er det ikke ligegyldigt? Den skal vel alligevel kun bruges til sjov
Jeg mener at kunne huske, at 10 km/l var en meget god dag

>Og om der ellers er noget spændende at fortælle om sådan en gammel
>hipibus...

Der er sikkert mange historier - jeg har også en, men den er så
personlig, at den får lov at blive i mit eget erindringslager
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-01-07 00:57

Ivan Madsen wrote:

> Der er sikkert mange historier - jeg har også en, men den er så
> personlig, at den får lov at blive i mit eget erindringslager

Blærerøv :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Skak

Dato : 01-01-07 00:29

Ivan Madsen fremførte:

> Der er sikkert mange historier - jeg har også en, men den er så
> personlig, at den får lov at blive i mit eget erindringslager

ja, det var dejligt med en madras bag i

Fra : Karsten Andersen

Dato : 01-01-07 00:58

31 Dec 2006 10:21:59 -0800, skrev lape82@gmail.com, på 10 linier, i
<1167589319.000691.117150@42g2000cwt.googlegroups.com>, :

>Hej
>Jeg overvejer at købe et gammelt VW rugbrød med en 1600 benzinmotor
>i, fra 1967. Jeg ville bare lige høre om der er nogle hvor langt
>sådan en køre på litteren.

Kommer an på kørslen men omkring de 10km/l

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Lazy

Dato : 01-01-07 11:27

> Kommer an på kørslen men omkring de 10km/l

Jeg havde en fra 1973 den kørte ca 8 km/l

I dag kører jeg Citroen C1, den kører aldrig under 20 km/l

Mvh Lazy

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-07 12:06

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I dag kører jeg Citroen C1, den kører aldrig under 20 km/l

Ja, der er et stykke vej til VAG endnu. En Lupo 3L
kører rask væk 30 km/l...

Fra : Lazy

Dato : 01-01-07 12:12

> Ja, der er et stykke vej til VAG endnu. En Lupo 3L
> kører rask væk 30 km/l...

Men koster en formue i service og rep

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-07 12:24

> Men koster en formue i service og rep

Ja, det siges der, men stemmer det med virkeligheden?
--
/Mogens
Alfa Romeo 164 V10 !

Fra : Rasmus

Dato : 01-01-07 12:57

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> wrote in message
> "Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det siges der, men stemmer det med virkeligheden?

......desværre ja, alle dem jeg kender der har kørt 3L har fået en regning på
+20k mindst en gang.
Gearkasse og turbo er svage punkter, men meget andet går også i stykker....,
man skulle faktisk tro det var Fiat der havde lavet den.

/Rasmus

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-07 13:25

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> .....desværre ja, alle dem jeg kender der har kørt 3L har fået en regning
> på +20k mindst en gang.
> Gearkasse og turbo er svage punkter, men meget andet går også i
> stykker....

Men det er sikkert modellen inden 2001, hvor den fik en alvorlig
opstramning?

Fra : Leonard

Dato : 01-01-07 13:34

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

>.....desværre ja, alle dem jeg kender der har kørt 3L har fået en regning på
>+20k mindst en gang.

Shyyy ... ikke så højt. Min, som er en af de allerførste, der kom til
landet, må ikke høre den slags, så vil den jo også bare have noget
nyt.
Den har indtil nu, 6,5 år og 150.000 km aldrig kostet andet end
almindelig vedligehold, altså dæk, bremser, olie, tandrem og enkelt
pære i ny og næ.

--
Leonard

Fra : Brian

Dato : 01-01-07 18:55

Rasmus wrote:

> Gearkasse og turbo er svage punkter, men meget andet går også i
> stykker...., man skulle faktisk tro det var Fiat der havde lavet den.

Er der ikke skiftet en god del gearkasser, på grund af en defekt kontakt som
værkstederne ikke kunne finde ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-07 12:32

Lazy skriver:

> Men koster en formue i service og rep

Det gør en C1 også.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lazy

Dato : 01-01-07 15:38

> Det gør en C1 også.

Jeg har kørt 36000km i min C1 nu.
Den skulle til et service ved ca. 2000km, det var den så i Herning og
kostede ca. 650kr
Lille service ved 15000km blev lavet i Nykøbing Mors og kostede ca. 700kr
Stor service ved 30000km blev også lavet i Nykøbing Mors og kostede ca.
1400kr

C1 er vist en del dyrere end Lupo i ejerafgift, jeg må slippe 260kr hver
halve år.

Mvh Lazy

Fra : Leonard

Dato : 01-01-07 16:15

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> wrote:

>C1 er vist en del dyrere end Lupo i ejerafgift, jeg må slippe 260kr hver
>halve år.

Ja, uff, Lupoen slipper med 80 kr

--
Leonard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-07 16:20

Lazy skriver:

> Jeg har kørt 36000km i min C1 nu.

Jeg har en kammerat der har kørt knapt 300.000 km i sin lupo uden skift
af gearkasse, hvor vil du hen ?

> [...]
> Lille service ved 15000km blev lavet i Nykøbing Mors og kostede ca. 700kr
> Stor service ved 30000km blev også lavet i Nykøbing Mors og kostede ca.

Det er da dyrt, min Golf V har nu gået 55.000 km og har kostet mig
1308,08 kr i service (30.000 km).

Sådan en C1 er da vidst er dyrt bekendskab i service.....

Fra : Benny

Dato : 02-01-07 03:53

Hej

Min gamle far sled adskillige af ladtypen/pick-up versionen op i tidsrummet
62 til 72. Han siger 8,5 ved pæn kørsel.

Benny

Fra : Telemand

Dato : 02-01-07 23:37

Som før skrevet kan der være meget spændende at fortælle om den slags.
Men mellem 8-10 km/l vil være et godt tip, og den skal ikke anstrenge sig
ret meget for at suge hårdere i tanken.
En anden træls/dyr ting ved dem, er at de bliver utætte ved stødstængerne,
og drypper/bruger olie så. Det er en temmelig bekostelig affære at få
ordnet, mange gange er det billigere at skifte motor, hvis de kan findes, de
bliver nemli lagt i bobler til folkeræs, eller i de ombyggede beach
buggy'er.
Men alt i alt og bortset fra at de ikke er til vinterbrug, er det en dejlig
bil at køre i, man har et godt overblik over trafikken. Der er mulighed for
at sætte benzin-fyr i, så det kan lade sig gøre at holde plusgrader inde i
bilen. Hvis man så samtidig leder al den varme luft det er muligt fra
motoren og op til frontruden, kan man måske holde den dugfri også.
Telemand