Lyd fra venstre forhjul
Fra : engagermann@gmail.co~

Dato : 31-12-06 13:06

Hej i gruppen.

Vedr: min Ford Escort.

Hvis man kører ujævnt ( hvis man giver gas og slipper speederen igen
eller kører på ujævne veje )kommer der en klonk lyd, det lyder som
om at der er noget der kan forskubbe sig en lille smule frem og tilbage
fra området omkring venstre forhjul. Der er nye støddæmper og fjeder
på, hele vejen rundt.

Vedrørende olieskift, kan jeg konkludere at jeg skal bruge olie af
typen 10W40 eller 5W40 semisyntetisk/fuldsyntetisk, og glemme alt om
Swedol.

Mvh.
Steen

Fra : Kent Glerup

Dato : 31-12-06 13:13

On 31 Dec 2006 04:05:41 -0800, engagermann@gmail.com wrote:

>Vedrørende olieskift, kan jeg konkludere at jeg skal bruge olie af
>typen 10W40 eller 5W40 semisyntetisk/fuldsyntetisk, og glemme alt om
>Swedol.

Hvis den ikke bruger olie af betydning, så er det bare afsted til
Bilka/A-Z, de har tilbud på 4 liter Esso 5W/40 fuldsynt. til 199,-
De har sikkert også et filter der passer Escort'en.

/Kent Glerup

Fra : Steen

Dato : 31-12-06 15:19

Hej igen igen

Man kan rokke venstre forhjul lidt frem og tilbage, det er som om der
er lidt slør. Det kan man ikke i højre side, måske det kan være en
hjælp til at finde fejlen.

Mvh. godt nytår til alle i gruppen

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-06 15:24

"Steen" <engagermann@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Man kan rokke venstre forhjul lidt frem og tilbage, det er som om der
>er lidt slør. Det kan man ikke i højre side, måske det kan være en
>hjælp til at finde fejlen.

Muligvis pga slør i en bærearm / bærekugle. Det er oftest dem der er mest
udsatte. Derefter kan det være styrekuglen som er gået.....kan også være et
kugleleje men så larmer bilen oftest rigtig meget

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-12-06 17:05

> "Steen" <engagermann@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Muligvis pga slør i en bærearm / bærekugle.

Ikke muligvis, det hjul skal være klippefast.

Fra : Steen

Dato : 31-12-06 17:27

Kan det give den underlige lyd der kommer når man kører på ujævn
vej ( klonk..metal mod metal. )

Mvh.
Steen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-01-07 12:24

Kan det give den underlige lyd der kommer når man kører på ujævn
vej ( klonk..metal mod metal. )

Sagtens, du ska' have en til at kikke på den HURTIGST muligt.