Salg af bil, reg attesten er pist væk
Fra : Klaus Jensen

Dato : 31-12-06 06:00

Hej

Jeg har lige solgt min bil i går, og rejser 4 måneder til udlandet fra 1.
januar. Desværre kan jeg ikke finde min registreringsattest - hvad pokker
gør man så?

- Klaus

Fra : KxT

Dato : 31-12-06 08:24

Du har et seriøst problem - som du skulle have tænkt over allerede da du
satte bilen til salg.
Du kan jo intet gøre nu, da samltige motorkontorer er meget lukkede de næste
2 dage.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-06 08:43

lader køberen køre de 4 måneder i dit navn + forsikring hvis du tør!
Aftal evt. en pris.

Fra : Kim Olsen

Dato : 31-12-06 10:19

> lader køberen køre de 4 måneder i dit navn + forsikring hvis du tør!
> Aftal evt. en pris.
>
> "Klaus Jensen"

Sludder!

Du går på nettet og finder formularen vedrørende bortkommet
registreringsattest - printer og underskriver, og får en bekendt til at
aflevere den for dig på motorkontoret. Herefter går der 1-2 uger før du har
en kopiattest, som kan bruges til omregistrering.

Den ligger her:
http://www.auto-qvist.dk/downloads/Ans%C3%B8gning%20om%20registreringsattest.pdf

hilsen
Kim

Fra : Autocadster

Dato : 31-12-06 12:18

Kim Olsen skrev:

> [...]

> aflevere den for dig på motorkontoret. Herefter går der 1-2 uger før du har
> en kopiattest, som kan bruges til omregistrering.

Præcis hvor svært kan det være... evt. sætte købers navn på som
modtager af reg. attest, hus at oplyse dit forsikringselskab om at
bilen er solgt og forsikring skal ophøre om 14 dage...

Autocadster / 2620

Fra : Klaus Jensen

Dato : 31-12-06 15:31

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> wrote in message
> [...]
> har
> en kopiattest, som kan bruges til omregistrering.

Tak for svaret, det gør jeg. :)

Fra : TDN

Dato : 31-12-06 10:26

> [...]
> januar. Desværre kan jeg ikke finde min registreringsattest - hvad pokker

Jeg ville som køber ikke turde købe en bil hvor jeg ikke fik
registreringsattesten med i hånden, især ikke hvis jeg vidste jeg at sælger
tog til udlandet efterfølgende.

Mvh
Thomas

Fra : Karsten7870

Dato : 31-12-06 12:03

TDN wrote:
> [...]
> >

> Jeg ville som køber ikke turde købe en bil hvor jeg ikke fik
> registreringsattesten med i hånden, især ikke hvis jeg vidste jeg at

Nu anføres problematiken af søælger og dermed 180° omvendt, da det er
sælger, der udtrykker et problem og ikke køber, da det i dette tilfælde ikke
er relevant, uanset om man tør eller ej.
Karsten H. Jensen
Vil du med rette have ry som lærd,
så søg det lette - og gør det svært. (Piet Hein)