Tikken ved forhjulene?
Fra : Kim H.

Dato : 29-12-06 11:53

Jeg har fået et problem med min Mazda 6. Sommetider når jeg slår tændingen
til, så der er strøm på det hele og alle lamper lyser, kan jeg høre en
tikken fra området omkring forhjulene, normalt kun fra den ene side af
gangen. Jeg kan fremprovokere det ved at gå ud og trykke bilen let ned i
affjedringen og holde den der (over forhjulene), og det kan jeg gøre i begge
sider. Det lyder nærmest som en telex maskine der kører, og jeg har selv
mistanke om at det er elektronikken der overvåger ABS/ESP eller Antispin.
Men hvad siger i, er der nogen der har oplevet det samme herinde? (jeg har
ingen lamper der lyser efter at motores startes.)

Kim

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-12-06 18:29

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4594f39b$0$826
og jeg har selv
> mistanke om at det er elektronikken der overvåger ABS/ESP eller Antispin.

Godt gæt, men har du afprøvet om de virker?.

Fra : Kim H.

Dato : 30-12-06 04:26

> "Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4594f39b$0$826
> og jeg har selv
>
> Godt gæt, men har du afprøvet om de virker?.

Antispin og ABS virker fint tilsyneladende fint nok, det undre mig bare at
skidtet tikker så snart man trykker affjedringen lidt ned, og sådan noget
kommer selvf. lige 1 uge efter at bilen er blevet 3 år og garantien er
udløbet :((

Kim

Fra : Bo Velschow

Dato : 30-12-06 11:52

> [...]
> skidtet tikker så snart man trykker affjedringen lidt ned, og sådan noget
> kommer selvf. lige 1 uge efter at bilen er blevet 3 år og garantien er

Hvis du har fået udført service mv. hos samme værksted (dvs. du/bilen er
"kendt" dér), bør du da bestemt kunne få noget kulance mht. en evt.
reparation - specielt når bilen ikke er ældre?? Jeg har udelukkende brugt
samme værksted til min tidligere Mondeo (og min Mazda6 kommer også til at
være "gæst" dér, når den tid kommer), og det har virkelig betalt sig mht. at
få lavet ting per kulance.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Kim H.

Dato : 30-12-06 14:58

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> være "gæst" dér, når den tid kommer), og det har virkelig betalt sig mht.

Jeg har til mit 3 års eftersyn samt en mindre skade (blev bakket ned på
pakeringsplads med 1½ m ridse til følge) lige valgt at skifte til at andet
aut. værksted, og har en tid til 2. jan. da de kunne ikke ta' bilen før, da
de ikke havde lånebil før. Kan jeg evt. kræve fejlen lavet på garantien, når
jeg har bestilt serviceeftersynet 3 uger før garantien udløb, men de ikke
kunne ta' bilen før pga. manglende lånebiler, eller de det for meget at
forlange? Her tænker jeg på at de sikkert godt kunne ha' lavet service og
rettet fejlen indenfor garantiperioden, hvis ikke jeg skulle ha' lånt en
anden bil.

Kim

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-12-06 15:50

> [...]

> rettet fejlen indenfor garantiperioden, hvis ikke jeg skulle ha' lånt en

Hvis du har reklameret, sagt det da du bestilte tid, inden for "garantien"
er der ikke noget at kommer efter- det skal laves uden beregning. Hvis ikke,
prøve at snakke dig ud af det ;).