BMW 5` serien fordele / ulemper ?
Fra : Schhh....

Dato : 29-12-06 00:53

Ser i , nu har jeg læst om alle de fordele og hvor god en bil en BMW 5` er
er....
I det hele taget læser jeg ikke meget negativt om BMW 5`eren ..Måske den
virklig er så god ?
Nu savner jeg , at nogen vil fortælle om alle de ulemper den måske også har
?
Nogen der tør ? gnæk gnæk !

Fra : Neuman

Dato : 29-12-06 01:30

"Schhh...." <defekt@itu.lol> skrev i en meddelelse
> [...]
> virklig er så god ?
> Nu savner jeg , at nogen vil fortælle om alle de ulemper den måske også
Fordel: Sjov
Fordel(2): Lækker
Ulempe: Dyr
Ulempe(2): Svinedyr

Fra : Henrik

Dato : 29-12-06 02:36

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Fordel: Sjov
> Fordel(2): Lækker
> Ulempe: Dyr
> Ulempe(2): Svinedyr
Tænker du på en bestemt model af 5'eren?
Har en E39 523i som har kørt 130.000. Manuelt gear, fuldaut.klima, "stor"
bordcomputer med tilhørende display og en masse andet udstyr i kabinen.
Kører ca. 11 km/l - dog kun 7,5km/l med 1500Kg campingvogn.
Har fået skiftet info-display-enhed, da der manglede pixels. Dette er vist
en standard fejl i denne model og fik den u/b efter garantiens udløb. Har
netop skiftet pakning v. vandpumpe - der lækkede væske ud. Nyt håndtag i
bagklap (200,-)
Mellem 12.000 og 15.000 km mellem eftersyn (bestemmes af computer).

Alt i alt en rar bil, og køreskole-eleverne synes også godt om den (og
nej, vi får dem ikke uden afgift, men betaler det samme som alle andre -
udbredt misforståelse).

Dyr? Nej egentligt ikke. Jo, den er dyrere end en 3'er, men også en anden
bil.

Er af den opfattelse (efter at have kørt 350.000 km i en 3'er) at de samlede
udgifter ikke er større end ved andre biler. Som skolevogn er den et hit, da
vi ikke skal så ofte på værksted, som da vi kørte Toyota (Corolla,
Camry, Carina, Carina E - har vist prøvet de fleste, og de kunne ikke holde)

Men du skal nok ikke købe en fabriksny "mit der ganze molevitten", køre
35.000 på 2 år, og så sælge den. Køb den, for at have den længe. Regner med
at denne skal køre ca. 400.000 før udskiftning (vi får se).

Vi har også en 3'er. Den har også kørt ca. 130.000. Den skal vist snart have
en ny udstødning, men den er også 12år.
Olieskift - syn - olieskift - syn - olieskift + benzinpumpe - syn -
olieskift + nye bærebøsninger bag - syn

Rar måde at have bil på, men måske er det os der er heldige.
/Henrik

Øv, jeg ville hjælpe dig, men det gjorde jeg jo nok ikke

Fra : Neuman

Dato : 29-12-06 08:05

"Henrik" <oz5adx@not_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tænker du på en bestemt model af 5'eren?

Jeg tænkte straks på M5 da jeg så overskriften og havde ikke skænket de
andre modeller en tanke. Min fejl

Fra : Brian S Jensen

Dato : 29-12-06 01:55

> [...]
> virklig er så god ?
> Nu savner jeg , at nogen vil fortælle om alle de ulemper den måske også

Hej

Det er virkelig ikke uden grund at BMW's 5'er bliver rost til skyerne - men
jeg
skal da gerne lægge hovedet i blød og se om jeg kan finde nogle minuser

Reservelspriser....næhhh, de er svine billige

Benzinforbrug...ja, ja - den bruger mere end en Lupo, men den er bestemt
ikke
slem - i sidste uge to jeg en hurtig tur fra det sydfynske og tilbage igen -
og på
tilbagevejen havde jeg endda en afstikker fra den fynske motorvej og ind til
Rosengårdscenteret i Odense - dvs. en del kørsel i tæt juletrafik. Jeg endte
med
at ha' kørt 462,6km - gennemsnitsfart på 108km/t og en benzinforbrug på
11,49km/l - det synes jeg er fint for en 2.8 liters 6-cyl med automatgear
(Steptronic)

Jo, jeg er faktisk kommet i tanke om en ulempe - min kone synes den er
for "teknisk" og foretrækker faktisk at køre i Previa'en hvis hun selv skal
køre - hvilket er fint for mig, så har jeg BMW'en for mig selv

Men ellers er det virkeligt svært at finde ulemper !!

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Schhh....

Dato : 29-12-06 09:55

> [...]
> virklig er så god ?
> Nu savner jeg , at nogen vil fortælle om alle de ulemper den måske også

Så ud fra de svar der nu er givet , har vi så her den første bil der er
fejlfri ?
At bilen er "dyr" er vel ingen fejl . Man får vel som regel hvad der betales
for
Så hvis alle havde råd, kørte der kun BMW`er rundt i Danmark ..???
Ved godt det er lidt provokerende at skrive sådan ..

Fra : Brian S Jensen

Dato : 29-12-06 10:34

"Schhh...." <defekt@itu.lol> skrev i en meddelelse

> Så ud fra de svar der nu er givet , har vi så her den første bil der er
> fejlfri ?

Intet er fejlfrit - men derfra og så til at kalde det et "problem" - der er
et stykke

F.eks. er det et problem at tågelygteglassene på de gamle BMW 3-serie (E30
op
til 88) går i stykker bare de ser skyggen af en sten, men jeg vil ikke kalde
det
et problem at bagbro-bøsningerne (på samme E30) skal skiftes for hver
100.000km

> At bilen er "dyr" er vel ingen fejl . Man får vel som regel hvad der
> betales for
> Så hvis alle havde råd, kørte der kun BMW`er rundt i Danmark ..???

Ja, 5'er vel at bemærke

Nu har jeg haft natten til at tænke - og er kommet på et problem med
5-serien (E39)
- de kan ha' problemer med pixelfejl i instrumenthus og bordcomputer - dog
ikke
noget der kommer på alle, men der skrives en del om det og et nyt
instrumenthus
skulle efter sigende koste 4-5000,-

Min chef har en af de helt nye 5'er (E60) og jeg må indrømme at jeg har
svært
ved at blive imponeret i forhold til vores E39'er - jeg synes E39'ern er
mere
"hyggelig" indeni (ja, ja - en smagssag, men alligevel) - E60'ern virker
lidt mere
"kold" - men den har da nogle smarte finesser

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic (uden pixelfejl
Toyota Previa 2.4i

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-12-06 10:41

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> men jeg vil ikke kalde det et problem at bagbro-bøsningerne (på samme
> E30) skal skiftes for hver 100.000km

Mine røg væsentlig oftere. Både på den '86'er og den '88'er jeg havde...
"sjovt" nok revnede mit ene forlygteglas også

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 29-12-06 10:39

"Schhh...." <defekt@itu.lol> wrote in message
> [...]
> virklig er så god ?
> Nu savner jeg , at nogen vil fortælle om alle de ulemper den måske også

Bærearmsbøsninger skal skiftes ved hvert andet olieskift :) Sat lidt på
kanten, det ved jeg godt, men det er en generelt BMW problem, min tidligere
E46 fik skiftet de foreste bærearme ved 75kkm og 140kkm, dog under kulance.

Der skulle være ændret en del på konstruktionen på de seneste modeller, men
min nuværende E46 fra 8/2003, har også problemet.

Mvh
Jacob

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-12-06 10:44

On Fri, 29 Dec 2006 00:52:45 +0100, "Schhh...." <defekt@itu.lol>
wrote:

> [...]
>virklig er så god ?
>Nu savner jeg , at nogen vil fortælle om alle de ulemper den måske også har

Jeg havde en 530dA (E39) touring fra 130.000 km til 260.000 km over en
periode på cirka 26 måneder. Vedligehold i alt cirka 0,43 dkk pr km
inkl. service og reperationer.

Du kender alt det positive, hvilket jeg også kan sige. Men syntes der
var lige i overkanten af reperationer selv om jeg godt er klar over at
den havde kørt en del kilometer - men i min verden burde en tysk
overklassebil kunne klare det uden at alt muligt begynder at knage,
men det kan godt være jeg er naiv.

Jeg fik fikset følgende på den:

168.000 km - Kardanaksel skiftet. Der var 6 ugers leveringstid på den
og i den periode lød det som om den var ved at banke sig op igennem
bunden af bilen hvis man gav bare LIDT for meget gas. 5.000 dkk. Intet
på kulance fra BMW.

168.000 km - højre baghjulsleje. 1.400 dkk.

200.000 km - katalysator brændt igennem. Gav kraftige dybe vibrationer
i hele bilen når man kørte. 6.000 dkk.

230.000 km - brændstofpumper skiftet, over en periode på 4 uger
skiftede vi en føler og to på hinanden følgende pumper. I den periode
skruede automatikken ned for brændstoftrykket så den kørte som havde
den 50 hk... 7.000 dkk.

249.000 km - Servokøleslange - servoolie ud over hele køleren. 1.400
dkk

254.000 km - Kompressor til klimaanlægget satte sig. Gik selvfølgelig
i stykker midt i sommervarmen. 5.000 dkk

På BMWs regning:

170.000 km: Nyt front og bagklap pga små rustangreb.

Derudover fik jeg skiftet

160.000 km - Bremser for og bag (skiver+klodser) og bremsehus højre
side. Var stadig fine da jeg solgte bilen. 8.800 dkk.

198.000 km - Støddæmpere for+bag. 7.000 dkk.

Desuden havde jeg kronisk problemer med den automatiske bagklap, BMW
sagde lige ud at den ikke kunne fungere ordentligt. Den kunne ganske
enkelt ikke åbne af sig selv, hvilket den burde - man skulle have fat
i den for at hydraulikken formåede at svinge den op.

Deruodver er det en dejlig velkørende bil med god plads foran og
pragtfuld motor. Service er bestemt ikke dyrere end så meget andet,
men jeg fik den så heller ikke serviceret hos BMW efter de første par
gange.

** Lars

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-12-06 11:14

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> [...]
> og i den periode lød det som om den var ved at banke sig op igennem
> bunden af bilen hvis man gav bare LIDT for meget gas. 5.000 dkk. Intet

Er du sikker på det ikke bare var Hardyskiven eller Kardanlejet? Jeg har
oplevet nøjagtig det samme på min og der var det Hardyskiven. Det er ret
sjældent at Kardanakslen ryger.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-12-06 20:02

On Fri, 29 Dec 2006 11:13:54 +0100, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Er du sikker på det ikke bare var Hardyskiven eller Kardanlejet? Jeg har
>oplevet nøjagtig det samme på min og der var det Hardyskiven. Det er ret
>sjældent at Kardanakslen ryger.

Det kan nu sagtens være. Det var vist i øvrigt også "krydset" de
skiftede ikke selve akslen. Prisen var for hvad et aut. BMW værksted
anså det for nødvendigt at skifte.

** Lars

Fra : Schhh....

Dato : 29-12-06 15:17

> [...]
> virklig er så god ?
> Nu savner jeg , at nogen vil fortælle om alle de ulemper den måske også

Så er AUDI A6 2,8 vel lige så god , eller hvordan ? Kan se der er betydeligt
mere plads i Audien .
528i er jo en lille bil i forhold til..( provokerende , ved jeg godt )
Audi A6 eller BMW 528i , for / imod..?
Det er godt nok lige en større sum penge der skal investeres !!

Fra : Mogens...

Dato : 29-12-06 18:26

> [...]

> betydeligt mere plads i Audien .
> 528i er jo en lille bil i forhold til..( provokerende , ved jeg godt

Jeg vil anbefale DIG at købe Audi'en - det lyder til at være den
rigtige bil for dig...

Mvh
Mogens
´03 BMW 530d Touring steptronic
(uden pixelfejl)

Fra : KASO

Dato : 30-12-06 12:28

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> "Schhh...." <defekt@itu.lol> skrev i en meddelelse

> Jeg vil anbefale DIG at købe Audi'en - det lyder til at være den
> rigtige bil for dig...

Så kan man jo lige så godt købe en Skoda Superb - samme stumper, mere
plads - lavere pris...
(Men samlekvaliteten kan godt være højere på Skoda'en )

Fra : Henrik

Dato : 30-12-06 00:16

> [...]
> -) )
> Audi A6 eller BMW 528i , for / imod..?
> Det er godt nok lige en større sum penge der skal investeres !!
Lån een af hver. Sæt dig i bilerne ½ time i hver (se, føl og oplev). Kør
derefter en lang tur i dem begge.
Så ved du lidt om forskellene.

Så kan du jo fortælle os hvad du bedst kunne lide.
/Henrik

Fra : Hans

Dato : 30-12-06 07:48

On 2006-12-29 15:16:38 +0100, "Schhh...." <defekt@itu.lol> said:

> [...]
> Audi A6 eller BMW 528i , for / imod..?
> Det er godt nok lige en større sum penge der skal investeres !!

Prøv een af hver, som Henrik skriver. Jeg har prøvet begge - A6 2,8 30V
(1999) og en 528iA (1998). Vil til enhver tid vælge BMW'en. Syntes
BMW's køreegenskaber og kvalitetsindtryk sagde alt...:)

Mvh
Hans

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-07 01:37

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv een af hver, som Henrik skriver. Jeg har prøvet begge - A6 2,8 30V
> (1999) og en 528iA (1998). Vil til enhver tid vælge BMW'en. Syntes BMW's
> køreegenskaber og kvalitetsindtryk sagde alt

Jep - jeg har en kollega, der kører A6 2,0 turbo med sportschassis
og milliongear. Jeg ville på ingen måde bytte med min E39 - no way

Fra : Brian S Jensen

Dato : 01-01-07 03:05

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jep - jeg har en kollega, der kører A6 2,0 turbo med sportschassis
> og milliongear. Jeg ville på ingen måde bytte med min E39 - no way

En af mine kollegaer har lige fået ny firmabil - en Audi A6 2.4 - og han
ville
hellere end gerne bytte med min 10 år gamle E39'er

Og det ville jeg da også gerne - men kun for at sælge Audi'en og købe en
E39 M5

Mvh.
'Brian S Jensen

Fra : tom jensen

Dato : 01-01-07 03:54

> [...]
> ville
> hellere end gerne bytte med min 10 år gamle E39'er

hej
i skal holde op med at skrive ,når i har drukket så kraftig nytårsaften

i begynder jo at vrøvle

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-07 08:56

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse

> I skal holde op med at skrive, når I har drukket så kraftig nytårsaften
>
> I begynder jo at vrøvle

Det hedder blot erfairng :)
Og dét får man, når man har krt begge biler

Fra : tom jensen

Dato : 01-01-07 23:19

> Det hedder blot erfairng :)
> Og dét får man, når man har krt begge biler

hej .

ja ja ved det godt

men jeg ville selv gerne "nøjes" med audien

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Henrik

Dato : 03-01-07 16:58

> [...]
> (1999) og en 528iA (1998). Vil til enhver tid vælge BMW'en. Syntes BMW's
> køreegenskaber og kvalitetsindtryk sagde alt...:)

Gad vide om vores "provokatør" har været ude at køre?
Der er blevet så stille - men det kan jo være han sidder ude i sin "nye" E39

/Henrik

Fra : Schhh....

Dato : 12-01-07 18:35

> Gad vide om vores "provokatør" har været ude at køre?
> Der er blevet så stille - men det kan jo være han sidder ude i sin "nye"
> E39
> /Henrik

Hæ hæ , har prøvet en BMW 528i contra en Audi A6 2,8.
En BMW kører bedre end Audien ,ingen tvivl om det , men hvad hjælper det ,
når bimmeren næsten kun er beregnet til to personer ? :)) Drivers car ,
Jahwohl , men hvorfor så ikke bare købe en cabriolet med lædersæder og nyde
den friske luft ? En RIGTIG herrevogn .. ROFL

Hilsen "provokatøren "