Forsikring
Fra : benjamin

Dato : 28-12-06 17:53

Hej alle sammen.

Jeg har et spørgsmål angående bilforsikring.
Jeg har købt min fars gamle bil, da han ønskede at købe en ny.
Men da jeg er lærling og derfor synes at forsikringer er lidt dyre.
(Især for folk i min alder, 23 år). Har min far og jeg, snakkede om
at forsikringen skal stå i hans navn. Vi bor på samme adresse, så
der er ingen problemer der.
Men mit spørgsmål er så: Skal jeg stå som bruger af bilen? Eller er
det lige meget. Jeg er den eneste der kommer til at bruge den.
Hvis ja, hvad kommer det så til at betyde for prisen på forsikringen.
Det koster min far 3700 om året at have bilen forsikret som det ser ud
lige nu.

Med venlig hilsen
Benjamin Skov Rasmussen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-12-06 18:02

benjamin wrote :
> Men mit spørgsmål er så: Skal jeg stå som bruger af bilen? Eller er
> det lige meget. Jeg er den eneste der kommer til at bruge den.
> Hvis ja, hvad kommer det så til at betyde for prisen på forsikringen.

Hvis du ikke selv står som ejer/bruger vil du sandsynligvis starte helt
fra 0 som ny billist når du en dag selv kommer til at stå som
ejer/bruger af bilen.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 28-12-06 18:09

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke selv står som ejer/bruger vil du sandsynligvis starte helt
> fra 0 som ny billist når du en dag selv kommer til at stå som ejer/bruger
> af bilen.

Hvad værre er: Ved en skade kan han få ørene alvorligt i maskinen hvis det
kommer frem at han har varig brugsret over køretøjet.
Det kan blive meget dyrt.

Kent Nielsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-12-06 18:28

Kent Nielsen submitted this idea :
> Hvad værre er: Ved en skade kan han få ørene alvorligt i maskinen hvis det
> kommer frem at han har varig brugsret over køretøjet.
> Det kan blive meget dyrt.

Ja i værste fald vil forsikringen sige at forsikringen er tegnet med
falske forudsætninger og derfor erklære den ugyldig.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-06 18:35

> Kent Nielsen submitted this idea :
>
> Ja i værste fald vil forsikringen sige at forsikringen er tegnet med
> falske forudsætninger og derfor erklære den ugyldig.

Dog nærmest umuligt for selskabet at bevise i praksis.

Hvis jeg har en ung gut, ville jeg trods alle advarsler alligevel se om ikke
jeg kunne få ancinitet selv om den stod i en andens navn. I princippet er
der jo INGEN forskel hvis det f.,eks havde været en ægtefælle (men sådan er
der jo så meget)
Man kan jo ringe til selskabet og høre om man kan optjene ancinitet selv om
bilen står i en andens navn. Man kan selvfølgelig også være politisk korrekt
og bare betale hvad det koster.
Forsikringssvindel bliver straffet

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-12-06 19:05

After serious thinking Tom wrote :
> Forsikringssvindel bliver straffet

Det er jo også meget fair :)

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-06 18:04

On 28 Dec 2006 08:53:01 -0800, "benjamin"
<lakkendrup@rasmussen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Hvis ja, hvad kommer det så til at betyde for prisen på forsikringen.
>Det koster min far 3700 om året at have bilen forsikret som det ser ud

Hvis du står som bruger af bilen på reg. attesten vil du også skulle
tegne forsikringen. Forsikringsselskaberne er meget obs. på den
praksis med at køre på fars og mors forsikring - det opfattes som
snyd/svindel (whatever) og hvis det opdages giver det uundgåeligt
problemer med selskabet. Samtidig kan der opstå problemer med
erstatning, hvis skaden sker. I skal også være opmærksomme på, at
masser af forsikringer har klausuler om væsentligt forhøjet selvrisiko
ved udlån af køretøjet til fører under 25. (min egen siger dobbelt op)
Er der tale om en billig bil, så du kan undlade at kaskoforsikre den?
Jeg vil i hvert fald ikke anbefale andet end at du "æder" udgiften og
tegner forsikringen selv - samtidig begynder du så at optjene
anciennitet så du en dag kan blive elitebillist. Det er desværre dyrt
at være ung mandlig bilist - kig også på "respekt for fart"-kurser og
lign. - der er i visse selskaber mulighed for reduktion af præmien ved
at gennemføre sådan et kursus. Tag en tur med telefonen og ring rundt
til alle de selskaber du kan finde og få en pris - og prøv evt. at
"punke" dine forældres forsikringsselskab med antydninger af, at det
samlede kundeforhold kunne blive flyttet, hvis de ikke er rimelige.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : claus b. p.

Dato : 29-12-06 00:18

<Ivan Madsen> wrote in message
> [...]
> "punke" dine forældres forsikringsselskab med antydninger af, at det
> samlede kundeforhold kunne blive flyttet, hvis de ikke er rimelige.
Der er selskaber der har familierabatordninger. Men kun til og med bil nr.
2. Det er værd at undersøge mulighederne.

/Claus