|
| Gættekonkurrence Fra : Ukendt |
Dato : 27-12-06 21:20 |
|
Ja, nu kender jeg ikke engang svaret selv endnu.
Emnet er ganske kedeligt, koblingen er smuttet på Xsaraen. Når
fartpiloten klapper ud igen,når man aktiverer den efter at have ladet
et par "hurtigkarle" smutte forbi før man overhaler en lastbil og
samtidig oplever at omdrejningstælleren blafrer når man bliver for
ivrig med gassen omkring 90 i højgear er der vist ingen tvivl.
Men hvor meget vil Citroen give????
Sagen er, at bilen er 2 år og 2 måneder gammel, har gået 58 kkm og er
serviceret på aut. værksted. Men desværre nået uden for garanti - så
alle kan gætte med, da værkstedet da gerne ville spørge. De oplyste
samtidig, at "operationen" står i ca. 9k (godt nytår - AGL siger
5k, så de får nok chancen, hvis det holder. Men måske man skulle
overveje om der findes en "racerkobling" til dyret - Landberg var jo
inde på, at koblingen i Xsara 2.0 HDi ikke er for stærk og ikke altid
holder til chiptuning. Derfor har den ikke været tunet på noget
tidspunkt.
Det er så den første kobling jeg skal skifte, men sådan er der så
meget. Saxoen kørte over 100k med samme førere uden at brokke sig.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
BJ (27-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-06 21:25 |
|
<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:uqk5p2po2ar1to7v0p2sa55bc1tvr8rp3b@4ax.com...
KLIP
> Sagen er, at bilen er 2 år og 2 måneder gammel, har gået 58 kkm og er
> serviceret på aut. værksted. Men desværre nået uden for garanti - så
> alle kan gætte med, da værkstedet da gerne ville spørge. De oplyste
> samtidig, at "operationen" står i ca. 9k (godt nytår
Hmm.... så skal jeg vist ikke klage over min Volvo´s holdbarhed ...
GearTronic tomatgearkasse.
Set på km, har den jo kørt godt 4 gange længere end din kobling, så den
samlede pris ved samme km-tal koster jo det samme som 4 af dine
koblinger....
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (27-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 27-12-06 21:35 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4592d69a$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Set på km, har den jo kørt godt 4 gange længere end din kobling, så den
> samlede pris ved samme km-tal koster jo det samme som 4 af dine
> koblinger....
Der er vel en årasg til, at en Volvo koster "4 gange" så meget?
| |
BJ (27-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-06 21:39 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:PNAkh.27515$E02.11243@newsb.telia.net...
KLIP
>> Set på km, har den jo kørt godt 4 gange længere end din kobling, så den
>> samlede pris ved samme km-tal koster jo det samme som 4 af dine
>> koblinger....
>
> Der er vel en årasg til, at en Volvo koster "4 gange" så meget?
Jeg forstår ikke, hvor du vil hen.?
Hvis en disellapotte kun kan køre mellem 50.000 og 60.000 km på én kobling
og det koster ca. 9kkr. at skifte den hver gang, så koster den det samme i
nye koblinger som min automatgearkasse koster i ombytning efter samme
kilometerantal.
Citrobang efter 200.000/240.000 km = 4 x 9kkr = ca. 36.000 kr.
Völle efter 200.000/240.000 km = 1 x 35.000 kr.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (27-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 27-12-06 22:25 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4592da02$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg forstår ikke, hvor du vil hen.?
At der er sparet på materialerne - bilen er jo væsentlig billigere
end din?
> Hvis en disellapotte kun kan køre mellem 50.000 og 60.000 km på én kobling
> og det koster ca. 9kkr. at skifte den hver gang, så koster den det samme i
> nye koblinger som min automatgearkasse koster i ombytning efter samme
> kilometerantal.
> Citrobang efter 200.000/240.000 km = 4 x 9kkr = ca. 36.000 kr.
> Völle efter 200.000/240.000 km = 1 x 35.000 kr.
Der er jo skrevet meget om svage PSA-koblinger i dette forum...
| |
BJ (27-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-06 23:13 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:9xBkh.27523$E02.11352@newsb.telia.net...
KLIP
> Der er jo skrevet meget om svage PSA-koblinger i dette forum...
Det ser også ud til Renault har clutch problemer...
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (27-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 27-12-06 23:41 |
| | |
BJ (27-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-06 23:58 |
| | |
Mogens... (28-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 28-12-06 00:08 |
| | |
BJ (28-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 28-12-06 00:10 |
| | |
N/A (28-12-2006)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 28-12-06 00:13 |
|
| |
BJ (28-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 28-12-06 00:13 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:H4Dkh.27535$E02.11312@newsb.telia.net...
KLIP
>> Jeg troede, vi blot byttede morsomme links.
>
> Nøh, jeg sendte
Ja, det var en, der demonstrerede "intelligente" white boards.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (28-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 28-12-06 00:14 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4592fd47$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg troede, vi blot byttede morsomme links.
Nøh, det link der er i min signatur, fik jeg af John S. Og jeg
synes faktisk, det er ret avanceret...
Har du noget på Renault'en, hører jeg det gerne...
| |
BJ (28-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 28-12-06 00:16 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:B6Dkh.27537$E02.11333@newsb.telia.net...
KLIP
> Har du noget på Renault'en, hører jeg det gerne...
Jeg har søgt på "renault clutch problems" og så bl.a. dette:
http://www.carsurvey.org/viewcomments_review_40899.html
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (28-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 28-12-06 06:50 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4592feb4$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har søgt...
OK, jeg troede, det var alvorligt
| |
BJ (28-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 28-12-06 10:45 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:yWIkh.27548$E02.11277@newsb.telia.net...
KLIP
>> Jeg har søgt...
>
> OK, jeg troede, det var alvorligt
Det har jeg ingen anelse om..
Jeg skal dog gerne holde øje med de hos den lokale indleverede, hvis det har
din helt specielle interesse..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (28-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 28-12-06 18:00 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45939243$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg skal dog gerne holde øje med de hos den lokale indleverede, hvis det
> har din helt specielle interesse..
Hvis der er noget om snakken, bliver jeg vel kaldt ind pr aut.
| |
BJ (28-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 28-12-06 19:09 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:aKSkh.27595$E02.11329@newsb.telia.net...
KLIP
>> Jeg skal dog gerne holde øje med de hos den lokale indleverede, hvis det
>> har din helt specielle interesse..
>
> Hvis der er noget om snakken, bliver jeg vel kaldt ind pr aut.
Det vil jeg tro ... før eller siden.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (28-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 28-12-06 19:21 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45940851$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hvis der er noget om snakken, bliver jeg vel kaldt ind pr aut.
> Det vil jeg tro ... før eller siden.
Bilen har lige været kaldt ind grundet selerne. Der har været
konstateret fejl på bagsædeselernes forankingspunkt...
Bilen er iøvrigt på gule plader
| |
Ukendt (27-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-12-06 21:41 |
|
On Wed, 27 Dec 2006 21:24:45 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:
>
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:uqk5p2po2ar1to7v0p2sa55bc1tvr8rp3b@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> Sagen er, at bilen er 2 år og 2 måneder gammel, har gået 58 kkm og er
>> serviceret på aut. værksted. Men desværre nået uden for garanti - så
>> alle kan gætte med, da værkstedet da gerne ville spørge. De oplyste
>> samtidig, at "operationen" står i ca. 9k (godt nytår
>
>Hmm.... så skal jeg vist ikke klage over min Volvo´s holdbarhed ...
>GearTronic tomatgearkasse.
>
>Set på km, har den jo kørt godt 4 gange længere end din kobling, så den
>samlede pris ved samme km-tal koster jo det samme som 4 af dine
>koblinger....
Tjaaah, nu får vi se. Jeg er da vildt imponeret, men var lidt advaret
af Landberg for et par år siden. Derfor blev boks og chip opgivet, men
det var åbenbart ikke nok. Jeg synes også, 15 øre/km bare til kobling
er lidt pebret
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
BJ (27-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-06 21:43 |
|
<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:cgm5p25dj53v0goop6d4vcu1q820d4f8pn@4ax.com...
KLIP
>>Set på km, har den jo kørt godt 4 gange længere end din kobling, så den
>>samlede pris ved samme km-tal koster jo det samme som 4 af dine
>>koblinger....
>
> Tjaaah, nu får vi se. Jeg er da vildt imponeret, men var lidt advaret
> af Landberg for et par år siden. Derfor blev boks og chip opgivet, men
> det var åbenbart ikke nok. Jeg synes også, 15 øre/km bare til kobling
> er lidt pebret
Det kunne være interessant at vide om det er standard for alle de gængse
disellapotter, koblingen skal skiftes efter 50.000/60.000 km.?
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Ukendt (27-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-12-06 21:46 |
|
On Wed, 27 Dec 2006 21:42:39 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:
>
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:cgm5p25dj53v0goop6d4vcu1q820d4f8pn@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>Set på km, har den jo kørt godt 4 gange længere end din kobling, så den
>>>samlede pris ved samme km-tal koster jo det samme som 4 af dine
>>>koblinger....
>>
>> Tjaaah, nu får vi se. Jeg er da vildt imponeret, men var lidt advaret
>> af Landberg for et par år siden. Derfor blev boks og chip opgivet, men
>> det var åbenbart ikke nok. Jeg synes også, 15 øre/km bare til kobling
>> er lidt pebret
>
>Det kunne være interessant at vide om det er standard for alle de gængse
>disellapotter, koblingen skal skiftes efter 50.000/60.000 km.?
Det tror jeg nu ikke det er. Det her er vist bare et uheldigt
eksemplar - men Puntoen måtte da have ny kobling i forbindelse med jeg
fik den (den skred som bare fanden, da jeg gav fuld gas første gang)
og det var efter 118 kkm. Men sælger justerede koblingspunktet fordi
den sad helt nede i kælderen - let foden 1 mm og du begyndte at køre,
så det ville jeg gerne have flyttet, det blev så for meget.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
BJ (27-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-06 21:51 |
|
<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:jom5p2hkebrqkae3pkgi25rno14lerfj8t@4ax.com...
KLIP
>>>>Set på km, har den jo kørt godt 4 gange længere end din kobling, så den
>>>>samlede pris ved samme km-tal koster jo det samme som 4 af dine
>>>>koblinger....
>>>
>>> Tjaaah, nu får vi se. Jeg er da vildt imponeret, men var lidt advaret
>>> af Landberg for et par år siden. Derfor blev boks og chip opgivet, men
>>> det var åbenbart ikke nok. Jeg synes også, 15 øre/km bare til kobling
>>> er lidt pebret
>>
>>Det kunne være interessant at vide om det er standard for alle de gængse
>>disellapotter, koblingen skal skiftes efter 50.000/60.000 km.?
>
> Det tror jeg nu ikke det er. Det her er vist bare et uheldigt
> eksemplar - men Puntoen måtte da have ny kobling i forbindelse med jeg
> fik den (den skred som bare fanden, da jeg gav fuld gas første gang)
> og det var efter 118 kkm. Men sælger justerede koblingspunktet fordi
> den sad helt nede i kælderen - let foden 1 mm og du begyndte at køre,
> så det ville jeg gerne have flyttet, det blev så for meget.
Det aller bedste ved min tomatgearkasse var, den var som sprit ny inden i.
Fejlen lå i et hydraulisk stempel, der får gearene til at skifte.
Sådan en dimmer koster under 2.000 kr., men ca. 6.000 til 9.000 kr. i
udskiftning i alt.
Denne operation turde en aut. forhandler ikke udføre, men insisterede på en
total ombytning af gearkassen...
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Ukendt (27-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-12-06 21:59 |
|
On Wed, 27 Dec 2006 21:50:37 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:
>
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:jom5p2hkebrqkae3pkgi25rno14lerfj8t@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>>>Set på km, har den jo kørt godt 4 gange længere end din kobling, så den
>>>>>samlede pris ved samme km-tal koster jo det samme som 4 af dine
>>>>>koblinger....
>>>>
>>>> Tjaaah, nu får vi se. Jeg er da vildt imponeret, men var lidt advaret
>>>> af Landberg for et par år siden. Derfor blev boks og chip opgivet, men
>>>> det var åbenbart ikke nok. Jeg synes også, 15 øre/km bare til kobling
>>>> er lidt pebret
>>>
>>>Det kunne være interessant at vide om det er standard for alle de gængse
>>>disellapotter, koblingen skal skiftes efter 50.000/60.000 km.?
>>
>> Det tror jeg nu ikke det er. Det her er vist bare et uheldigt
>> eksemplar - men Puntoen måtte da have ny kobling i forbindelse med jeg
>> fik den (den skred som bare fanden, da jeg gav fuld gas første gang)
>> og det var efter 118 kkm. Men sælger justerede koblingspunktet fordi
>> den sad helt nede i kælderen - let foden 1 mm og du begyndte at køre,
>> så det ville jeg gerne have flyttet, det blev så for meget.
>
>Det aller bedste ved min tomatgearkasse var, den var som sprit ny inden i.
>
>Fejlen lå i et hydraulisk stempel, der får gearene til at skifte.
>
>Sådan en dimmer koster under 2.000 kr., men ca. 6.000 til 9.000 kr. i
>udskiftning i alt.
>
>Denne operation turde en aut. forhandler ikke udføre, men insisterede på en
>total ombytning af gearkassen...
Jeg kan godt huske historien og din malende beskrivelse. Det er heller
ikke koblingen, der er det dyre her - men snarere alle de dimser og så
videre, der skal skrues af og på (og helst i rigtig rækkefølge, så der
ikke ligger lidt tilbage på gulvet, når mekkeren er færdig) Jeg vil
helst have de autoriserede til det, men hvis Citroen ikke vil bidrage,
så lokker halv pris ude i byen godt nok.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
BJ (27-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-06 22:05 |
|
<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:3fn5p2tb8rpar3ga6dvtg0tl510rguveio@4ax.com...
KLIP
>>>>>>Set på km, har den jo kørt godt 4 gange længere end din kobling, så
>>>>>>den
>>>>>>samlede pris ved samme km-tal koster jo det samme som 4 af dine
>>>>>>koblinger....
>>>>>
>>>>> Tjaaah, nu får vi se. Jeg er da vildt imponeret, men var lidt advaret
>>>>> af Landberg for et par år siden. Derfor blev boks og chip opgivet, men
>>>>> det var åbenbart ikke nok. Jeg synes også, 15 øre/km bare til kobling
>>>>> er lidt pebret
>>>>
>>>>Det kunne være interessant at vide om det er standard for alle de gængse
>>>>disellapotter, koblingen skal skiftes efter 50.000/60.000 km.?
>>>
>>> Det tror jeg nu ikke det er. Det her er vist bare et uheldigt
>>> eksemplar - men Puntoen måtte da have ny kobling i forbindelse med jeg
>>> fik den (den skred som bare fanden, da jeg gav fuld gas første gang)
>>> og det var efter 118 kkm. Men sælger justerede koblingspunktet fordi
>>> den sad helt nede i kælderen - let foden 1 mm og du begyndte at køre,
>>> så det ville jeg gerne have flyttet, det blev så for meget.
>>
>>Det aller bedste ved min tomatgearkasse var, den var som sprit ny inden i.
>>
>>Fejlen lå i et hydraulisk stempel, der får gearene til at skifte.
>>
>>Sådan en dimmer koster under 2.000 kr., men ca. 6.000 til 9.000 kr. i
>>udskiftning i alt.
>>
>>Denne operation turde en aut. forhandler ikke udføre, men insisterede på
>>en
>>total ombytning af gearkassen...
>
> Jeg kan godt huske historien og din malende beskrivelse. Det er heller
> ikke koblingen, der er det dyre her - men snarere alle de dimser og så
> videre, der skal skrues af og på (og helst i rigtig rækkefølge, så der
> ikke ligger lidt tilbage på gulvet, når mekkeren er færdig) Jeg vil
> helst have de autoriserede til det, men hvis Citroen ikke vil bidrage,
> så lokker halv pris ude i byen godt nok.
Det er jeg med på.
Tiden for pille min gearkasse af for ombytning eller rep. er også nøjagtig
den samme. Der skal så bruges lidt tid på at skifte den defekte
hydraulikcylinder og justere skidte op igen.
Men en rep. kommer på _ingen_ måde i nærheden af en "ny" ombytter..
Den "nye" gearkasse koster da også et ekstra år for bilen i mit ejerskab.
Skidtet skal tjenes ind igen og det på den ene eller anden måde...
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Ukendt (27-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-12-06 22:12 |
|
On Wed, 27 Dec 2006 22:04:49 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:
<...>
>
>Det er jeg med på.
>
>Tiden for pille min gearkasse af for ombytning eller rep. er også nøjagtig
>den samme. Der skal så bruges lidt tid på at skifte den defekte
>hydraulikcylinder og justere skidte op igen.
>
>Men en rep. kommer på _ingen_ måde i nærheden af en "ny" ombytter..
>
>Den "nye" gearkasse koster da også et ekstra år for bilen i mit ejerskab.
>
>Skidtet skal tjenes ind igen og det på den ene eller anden måde...
Hmmm.....jeg overvejede på vejen hjem fra sælger at lade ham overtage
"lortet" for restgælden. Meeen...det er for dyrt Hvem fanden kunne
vide, vi skulle have skiftet dinitrol-behandlingen ud med en køretur
hvor vi filede koblingen af før den fyldte to år ) (enhver med en
smule talent kan vel brænde en kobling på 500 km, hvis det er
formålet)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Mogens... (27-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 27-12-06 21:26 |
|
<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:uqk5p2po2ar1to7v0p2sa55bc1tvr8rp3b@4ax.com...
> Men hvor meget vil Citroen give????
> Sagen er, at bilen er 2 år og 2 måneder gammel, har gået 58 kkm og er
> serviceret på aut. værksted. Men desværre nået uden for garanti
Jeg har tidligere fået dækket en defekt toppakning på min Citroën,
der på det tidspunkt havde nået ½ år over garantiens udløb. Hvis
bilen har været serviceret (aut. - og det bekræfter du), ej været
chippet (?), bør Citroen dække. Som minimum materialer - og
helst med en stor del af resten...
Da jeg købte BMW'en, dækkede BMW materialerne til en rep. Bilen
var på det tidspunkt knap 3 år...
| |
Ukendt (27-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-12-06 21:39 |
|
On Wed, 27 Dec 2006 20:26:22 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:uqk5p2po2ar1to7v0p2sa55bc1tvr8rp3b@4ax.com...
>
>> Men hvor meget vil Citroen give????
>> Sagen er, at bilen er 2 år og 2 måneder gammel, har gået 58 kkm og er
>> serviceret på aut. værksted. Men desværre nået uden for garanti
>
>Jeg har tidligere fået dækket en defekt toppakning på min Citroën,
>der på det tidspunkt havde nået ½ år over garantiens udløb. Hvis
>bilen har været serviceret (aut. - og det bekræfter du), ej været
>chippet (?), bør Citroen dække. Som minimum materialer - og
>helst med en stor del af resten...
>
>Da jeg købte BMW'en, dækkede BMW materialerne til en rep. Bilen
>var på det tidspunkt knap 3 år...
>
Det er to autoriserede værksteder, der har været ind over. Sælger og
jeg er desværre som ild og vand efter han bongede 1. service med 800,-
+ moms for "rensning af bremser" (noget som burde være standard i
ethvert serviceeftersyn og som formodentlig indbefatter fire pust med
trykluft, når hjulene er af). Da jeg fik regningen ringede jeg til ham
og spurgte om ikke den slags var inkluderet i eftersynet (historien
er, at mekanikeren går ud til min kone, som sidder og nyder kaffen
mens bilen er på operationsbordet - fortæller hende at det er virkelig
nødvendigt - og 10 min senere får hun bilen udleveret, 800+moms burde
medføre mindst en times aktivitet fra en mekaniker). Han blev noget
tvær og mente at det var en klar aftale - så vi blev temmelig uenige
og han fremsendte en kreditnota. Den kunne han godt huske i dag og
kunne absolut ikke mærke noget under prøvekørsel, selv om jeg tydelig
kunne høre lortet skride allerede i 2. gear da han tændte den af. Så
det er værksted 2, der er på sagen lige nu. Det skal nævnes at 20k
eftersyn i forvejen stod i 2500 incl moms og materialer - så 800+ moms
oveni synes jeg var temmelig pebret.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Michael Pagh (27-12-2006)
| Kommentar Fra : Michael Pagh |
Dato : 27-12-06 23:32 |
|
<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:uqk5p2po2ar1to7v0p2sa55bc1tvr8rp3b@4ax.com...
.. De oplyste
> samtidig, at "operationen" står i ca. 9k (godt nytår - AGL siger
> 5k, så de får nok chancen, hvis det holder.
Hej Ivan
Syntes at kunne huske noget om at du holder til i Vejle.
Prøv evt. at tage fat i ham her:
http://www.automester-kolding.dk/
Han er Citroen Specialist, så ham skulle du trygt kunne overlade din Xsara
til - så er spørgsmålet hvad han skal have for sådan en omgang.
MVH
Michael
| |
Michael Pagh (27-12-2006)
| Kommentar Fra : Michael Pagh |
Dato : 27-12-06 23:55 |
|
>
> Syntes at kunne huske noget om at du holder til i Vejle.
>
Hmm, nå det var sq vidst Hr. Stidsen jeg tænkte på istedet - nå, hul i det,
kan du bruge linket så er den jo i vinkel.
| |
Henrik Stidsen (28-12-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 28-12-06 00:03 |
|
Michael Pagh wrote :
>> Syntes at kunne huske noget om at du holder til i Vejle.
> Hmm, nå det var sq vidst Hr. Stidsen jeg tænkte på istedet - nå, hul i det,
> kan du bruge linket så er den jo i vinkel.
Og jeg holder skam heller ikke til i Vejle - jeg arbejder der bare som
"fremmedarbejder".
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Michael Pagh (28-12-2006)
| Kommentar Fra : Michael Pagh |
Dato : 28-12-06 00:14 |
|
>>> Syntes at kunne huske noget om at du holder til i Vejle.
>
>> Hmm, nå det var sq vidst Hr. Stidsen jeg tænkte på istedet - nå, hul i
>> det, kan du bruge linket så er den jo i vinkel.
>
> Og jeg holder skam heller ikke til i Vejle - jeg arbejder der bare som
> "fremmedarbejder".
>
Hmm, det var sq lidt tidligt at få problemer med hukommelsen - er kun 22.
:-/
| |
Ukendt (28-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-12-06 00:13 |
|
On Wed, 27 Dec 2006 23:31:49 +0100, "Michael Pagh" <pagh@it.dk> wrote:
>
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:uqk5p2po2ar1to7v0p2sa55bc1tvr8rp3b@4ax.com...
>. De oplyste
>> samtidig, at "operationen" står i ca. 9k (godt nytår - AGL siger
>> 5k, så de får nok chancen, hvis det holder.
>
>Hej Ivan
>
>Syntes at kunne huske noget om at du holder til i Vejle.
>
>Prøv evt. at tage fat i ham her:
>
> http://www.automester-kolding.dk/
>
>Han er Citroen Specialist, så ham skulle du trygt kunne overlade din Xsara
>til - så er spørgsmålet hvad han skal have for sådan en omgang.
>
Det er pænt af dig, Michael....men der er både en dum dyr bro og lidt
langt fra Borup til Vejle...foruden de fandens køer man kan møde
derovre i trekanten
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Michael Pagh (28-12-2006)
| Kommentar Fra : Michael Pagh |
Dato : 28-12-06 00:16 |
|
>>
>
> Det er pænt af dig, Michael....men der er både en dum dyr bro og lidt
> langt fra Borup til Vejle...foruden de fandens køer man kan møde
> derovre i trekanten
> --
> Ivan Madsen,
> Xsara Weekend HDi
> Fiat Punto JTD
Hehe, det er så iorden.
Jaja, sådan kan det gå - må hellere hoppe til køjs og få noget søvn, det kan
være det hjælper på hukommelsen.
| |
Ukendt (28-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-12-06 00:26 |
|
On Thu, 28 Dec 2006 00:15:39 +0100, "Michael Pagh" <pagh@it.dk> wrote:
>
>>>
>>
>> Det er pænt af dig, Michael....men der er både en dum dyr bro og lidt
>> langt fra Borup til Vejle...foruden de fandens køer man kan møde
>> derovre i trekanten
>> --
>> Ivan Madsen,
>> Xsara Weekend HDi
>> Fiat Punto JTD
>
>Hehe, det er så iorden.
>
>Jaja, sådan kan det gå - må hellere hoppe til køjs og få noget søvn, det kan
>være det hjælper på hukommelsen.
>
Det er så i orden....prøvede turen her i julen...stærkt overvurderet
oplevelse. Folk kører nøjagtigt lige som i myldretiden herovre omkring
storbyen........måske fordi de er vant til det Men når yderbanen
kører 80 og der er et lille hul indenom, så skal alle
firehjulstrækkerne ind (og hvis så en langsom fortryder og trækker ind
igen, får han horn og lys!!, han kører jo ikke 110+) og så "vælte"
sig ud igen.....gæt lige, hvad der giver flere opbremsninger ude hvor
det skulle gå stærkt )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Ukendt (08-01-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-01-07 19:30 |
|
On Wed, 27 Dec 2006 21:19:54 +0100, Ivan Madsen <> wrote:
>Ja, nu kender jeg ikke engang svaret selv endnu.
>Emnet er ganske kedeligt, koblingen er smuttet på Xsaraen. Når
>fartpiloten klapper ud igen,når man aktiverer den efter at have ladet
>et par "hurtigkarle" smutte forbi før man overhaler en lastbil og
>samtidig oplever at omdrejningstælleren blafrer når man bliver for
>ivrig med gassen omkring 90 i højgear er der vist ingen tvivl.
>Men hvor meget vil Citroen give????
>Sagen er, at bilen er 2 år og 2 måneder gammel, har gået 58 kkm og er
>serviceret på aut. værksted. Men desværre nået uden for garanti - så
>alle kan gætte med, da værkstedet da gerne ville spørge. De oplyste
>samtidig, at "operationen" står i ca. 9k (godt nytår - AGL siger
>5k, så de får nok chancen, hvis det holder. Men måske man skulle
>overveje om der findes en "racerkobling" til dyret - Landberg var jo
>inde på, at koblingen i Xsara 2.0 HDi ikke er for stærk og ikke altid
>holder til chiptuning. Derfor har den ikke været tunet på noget
>tidspunkt.
>Det er så den første kobling jeg skal skifte, men sådan er der så
>meget. Saxoen kørte over 100k med samme førere uden at brokke sig.
Så kom svaret. Vi får ny kobling i dyret u/b - godt nok betingede
værkstedet sig, at de fik lov at lave 60k service, men det havde de nu
fået lov til alligevel. Så en positiv overraskelse fra CitroenDK, som
ellers ikke har verdens bedste ry for kulance - men alt er OK herfra,
selv om vi skal undvære kareten et par dage.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
|
|