24V konverteres til 12V
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-12-06 21:57

Hvor køber man så´en en dims billig? Har set mig lidt om på nettet, det er
nogle fantastiske priser!

Det skal konverteres fra 24V til 12V (bare for at komme busyboyerne i
forkøbet :)) og det skal foregå i et cigartænderstik.

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-12-06 22:17

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> Det skal konverteres fra 24V til 12V (bare for at komme busyboyerne i
> forkøbet :)) og det skal foregå i et cigartænderstik.

Hvor mange watt skal du kunne bruge på 12 volt?

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-12-06 23:16

Finn Guldmann wrote:

> Hvor mange watt skal du kunne bruge på 12 volt?

Hvis ikke for mange, så har jeg en ikke helt ny liggende, som er meget
billig...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-12-06 18:06

Morten Fruergaard wrote:

> Hvis ikke for mange, så har jeg en ikke helt ny liggende, som er meget
> billig...

Send mig en mail - ret mailadressen. Pris?

Jeg skal bare bruge en enkelt Ampere.

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-06 20:21

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Jeg skal bare bruge en enkelt Ampere.

Kontinuerligt ?

Min far bestyrede en årrække en maskinpark ved et entrepenørfirma. Her
havde man en række "radioklodser med håndtag" der bestod af en Blaupunkt
Amsterdam i en kasse med en højttaler og en 7812 spændingsregulator.

De fungerede fint i diverse maskiner med 24 volt.

Problematikken med såsan en løsning er at du skal have afsat 12watt i en
køleplade, hvis det er etkontinuerlig strømforbrug på 1A.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 27-12-06 16:38

> [...]
>
> Det skal konverteres fra 24V til 12V (bare for at komme busyboyerne i
> forkøbet :)) og det skal foregå i et cigartænderstik.

Hella laver nogle der er gode. Fx. FTZ Gruppen har den.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-12-06 19:20

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse news:459293a5$0$4162

> Hella laver nogle der er gode. Fx. FTZ Gruppen har den.
Sælger de til private, officielt?. Kun reg.værksteder kan få ID. til deres
online-katalog.

Fra : Carsten H

Dato : 28-12-06 20:17

sådan en 24 til 12 volt har jeg set i grænsehandlen hos Fleggaard i Otto
Duborg centret. kan ikek huske prisen desværre
Carsten