Beskidt bil-bagende på Citröen A1
Fra : KS

Dato : 24-12-06 14:01

Vi har fået den lille 'bastard' Citroen/Toyota/Peugeot, som jo har en total
lodret bagende.

Vi har ikke før haft en bil, der i den grad bliver beskidt bagpå. Men det er
der jo også en logisk forklaring på, når konstruktionen er som den er.

Mit spørgsmål er så, om det er muligt helt eller delvis at undgå dette, ved
at sætte en form for tilbehør på. - Vil fx en hæk-spoiler (eller hvad den nu
hedder) være en løsning?

//KS

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 24-12-06 14:30

"KS" <a9100@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit spørgsmål er så, om det er muligt helt eller delvis at undgå dette,
> ved at sætte en form for tilbehør på. - Vil fx en hæk-spoiler (eller hvad

Man kan få stænkklapper til modellen, det vil vel afhjælpe problemet.
http://webcast5.ncom.dk/livepaper/Citroen_042006/C1_accessories/#

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-06 14:49

> [...]
>
> Mit spørgsmål er så, om det er muligt helt eller delvis at undgå dette,
> ved at sætte en form for tilbehør på. - Vil fx en hæk-spoiler (eller hvad

Jeg har heller aldrig oplet så meget skidt i hulrummet ved bagdørene på
Octavia Combi Tour.
Der mangler vel en slags liste ?

Fra : alexbo

Dato : 24-12-06 15:20

"KS" skrev

> at sætte en form for tilbehør på. - Vil fx en hæk-spoiler (eller hvad den
> nu hedder) være en løsning?

Ja, en spoiler på taget der tvinger luften over bilen ned over bagenden
forhindrer det sug der trækket skidtet op.

mvh
Alex Christensen

Fra : Basil

Dato : 24-12-06 16:10

alexbo tastede følgende:
> [...]
>
> Ja, en spoiler på taget der tvinger luften over bilen ned over bagenden
> forhindrer det sug der trækket skidtet op.

Denne burde kunne gøre jobbet.
http://www.citroen.dk/tilbehoer.asp?mid=16509&tilid=149
Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 24-12-06 16:44

Basil skrev:

> Denne burde kunne gøre jobbet.
> http://www.citroen.dk/tilbehoer.asp?mid=16509&tilid=149

Hækspoileren ?

Nope.

Klaus

Fra : Brian

Dato : 25-12-06 11:38

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppe@post6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:1166975067.167856.194870@79g2000cws.googlegroups.com...
Basil skrev:

> Hækspoileren ?
> Nope.

Nej, gearknoppen selvf.! ;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 24-12-06 16:47

KS skrev:

> Mit spørgsmål er så, om det er muligt helt eller delvis at undgå dette, ved
> at sætte en form for tilbehør på. - Vil fx en hæk-spoiler (eller hvad den nu
> hedder) være en løsning?

Kun, hvis du finder en hækspoiler der preser luften _ned_ forbi
vinduet.

Kan du huske dengang Mitshbishi Pajero kom frem og var et kæmpe hit ?
De var oftest udstyret med sådan nogle "skub vinden rundt om hjørnet"
plastic tingester for at holde bagruden nogenlunde ren.

IMHO vil det se tosset ud på en lille bil som ding og vil formodentlig
give en masse vindstøj som du kan høre.

Brug bagrudeviskeren

Med et ønske om en glædelig (h)jul

Klaus

Fra : Basil

Dato : 24-12-06 22:14

Klaus D. Mikkelsen (google groups) tastede følgende:

> [...]
> plastic tingester for at holde bagruden nogenlunde ren.
>
> IMHO vil det se tosset ud på en lille bil som ding og vil formodentlig

Det er faktisk rigtigt, dem kan jeg godt huske.
Kai