/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Køre- og hviletider...igen.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-12-06 13:46

Jeg véd godt at det er smagløst at bruge julen og de følelser der
måtte være i den forbindelse, til at argumentere for mine synspunkter,
men jeg gør det s'gu alligevel.

Sagen drejer sig specifikt om kørsel på strækningen Gardermoen
Lufthavn - Kastrup Lufthavn og videre til slutadressen i Greve, lige
syd for København.

Det er en opgave der lige nøjagtigt kan udføres indenfor køre- og
hviletidsreglerne.

Nu er der imidlertid sket det, at der er forsvundet 2-300 meter af E6
for svenskerne, idet vejen blev undermineret og styrtede sammen.

Det har så den konsekvens, at fordi det er sket et sted hvor der er
forholdsvis tyndt befolket, og infrastrukturen passer til, er lavet en
omkørsel på ikke mindre end 40 km.

Det medfører naturligvis at vi i den vognmandsforretning hvor jeg
arbejder, har 10-15 vogntog, der hvis de skal følge reglerne, skal
afholde en del af deres juleaften på en vindblæst bakketop ved
Landskrona i Sverige.

At ignorere dette medfører 5-cifrede bøder til både chauffør og
vognmand.

Mit spørgsmål er ganske enkelt:

Hvad ville I gøre?

Holde 9 timer ved Landskrona, og komme hjem julenat kl. lort?

Køre hjem alligevel?

Vælges den mulighed, vil jeg også gerne høre hvad I ville forklare
myndigheder og verdenspresse, hvis I skulle blive impliceret i f.eks.
en dødsulykke på den sidste del af turen, uden at være skyld i den?

Endelig kan der opstå problemer når det vælter ind med regninger til
vognmanden. Hvad ville I sige til ham?

Jeg ser helt bort fra den kendsgerning at der holde en jumbojet i
Kastrup og venter på godset, til den beskedne sum af 90.000 kr. i
timen. Det kan godt fikses under force-majeure.

Kom frisk med Jeres synspunkter.

--

Venlig hilsen
Folmer


 
 
Finn Guldmann (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-12-06 13:53

Folmer Rasmussen skrev:
> Jeg véd godt at det er smagløst at bruge julen og de følelser der
> måtte være i den forbindelse, til at argumentere for mine synspunkter,
> men jeg gør det s'gu alligevel.
> Sagen drejer sig specifikt om kørsel på strækningen Gardermoen
> Lufthavn - Kastrup Lufthavn og videre til slutadressen i Greve, lige
> syd for København.
>
Nu skal jeg nok, p.g.a. julen, lade være med at komme med svaret.

(Daffer ud til jul og er hjemme igen i morgen aften. Så må vi jo se til
den tid.)

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Mogens... (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-12-06 14:02

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:emlt6j$20ce$6@newsbin.cybercity.dk...

> Nu skal jeg nok, p.g.a. julen, lade være med at komme med svaret.

De fleste sidder sikkert og grinder lidt i skægget af det !

Nuvel, hvor jeg bor (havneby), er der ALTID et hav af udenlandske
chauffører, der "overvintrer" tidligt og sent/påske, week-end, you
name it. I dag er der INGEN - vi var lige derude af samme grund.
Så nogen ka' altså godt finde ud af det - trods jordskred



Folmer Rasmussen (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-12-06 14:13

On Sun, 24 Dec 2006 13:01:57 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
>news:emlt6j$20ce$6@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Nu skal jeg nok, p.g.a. julen, lade være med at komme med svaret.
>
>De fleste sidder sikkert og grinder lidt i skægget af det !
>
>Nuvel, hvor jeg bor (havneby), er der ALTID et hav af udenlandske
>chauffører, der "overvintrer" tidligt og sent/påske, week-end, you
>name it. I dag er der INGEN - vi var lige derude af samme grund.
>Så nogen ka' altså godt finde ud af det - trods jordskred

>--

Du har heller ikke forstået det, vel?

Det siger jo for fanden sig selv, at en rumæner eller spanioler
alligevel ikke når hjem til jul.

Jeg taler om pro et contra i forhold til civil ulydighed ved at køre
de 40-50 kilometer der er tale om.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens... (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-12-06 14:17

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:i2vso2lktg9ekc3utcdifla1cuvopbivnv@4ax.com...

> Du har heller ikke forstået det, vel?

Jow jow - det har jeg sgu :)

> Det siger jo for fanden sig selv, at en rumæner eller spanioler
> alligevel ikke når hjem til jul.

Det gør de helt sikkert - kunne vi tage et luftfoto af den tyske mo-
torvej, ville du se et meget lavt antal "overvintrende" lastbiler.

> Jeg taler om pro et contra i forhold til civil ulydighed ved at køre
> de 40-50 kilometer der er tale om.

Det klares af disponenten - han kender jo til hindringen og
planlægger selvfølgelig derefter. Især op til en højtid !



Mogens... (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-12-06 14:25

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:i2vso2lktg9ekc3utcdifla1cuvopbivnv@4ax.com...
>
> Du har heller ikke forstået det, vel?

Jow jow - det har jeg sgu :)

> Det siger jo for fanden sig selv, at en rumæner eller spanioler
> alligevel ikke når hjem til jul.

Det gør de helt sikkert - kunne vi tage et luftfoto af den tyske mo-
torvej, ville du se et meget lavt antal "overvintrende" lastbiler.

> Jeg taler om pro et contra i forhold til civil ulydighed ved at køre
> de 40-50 kilometer der er tale om.

Det klares af disponenten - han kender jo til hindringen og
planlægger selvfølgelig derefter. Især op til en højtid !




tom jensen (24-12-2006)
Kommentar
Fra : tom jensen


Dato : 24-12-06 23:17



"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:rcvjh.27335$E02.11274@newsb.telia.net...
> > "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:i2vso2lktg9ekc3utcdifla1cuvopbivnv@4ax.com...
> >
> > Du har heller ikke forstået det, vel?
>
> Jow jow - det har jeg sgu :)
>
> > Det siger jo for fanden sig selv, at en rumæner eller spanioler
> > alligevel ikke når hjem til jul.
>
> Det gør de helt sikkert - kunne vi tage et luftfoto af den tyske mo-
> torvej, ville du se et meget lavt antal "overvintrende" lastbiler.
>
> > Jeg taler om pro et contra i forhold til civil ulydighed ved at køre
> > de 40-50 kilometer der er tale om.
>
> Det klares af disponenten - han kender jo til hindringen og
> planlægger selvfølgelig derefter. Især op til en højtid !
>

hej

og så må han vel sætte en ekstra chauffør på den tur så den kan køres lovlig
og uden bøder til det ene eller det andet.

jeg ved der hvor jeg er ansat der har vi mange gange bedt om at få en ekstra
chauffør på for at kunne få vores varer noget før .da det er billigere end
at holde stille i vores produktion.

mvh tom
--
slet ged i emailadresse ved svar




Jørgen M. Rasmussen (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 24-12-06 14:05


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det medfører naturligvis at vi i den vognmandsforretning hvor jeg
> arbejder, har 10-15 vogntog, der hvis de skal følge reglerne, skal
> afholde en del af deres juleaften på en vindblæst bakketop ved
> Landskrona i Sverige.
>
God jul ;). En ændring af reglerne skal beh. i folketinget, og det tager
tid, så du skal alligevel holde jul i det svenske. Mht. reglerne er de en
følge af, at I ikke selv kan adminisrere at få sovet ud, så i ikke
bevidsløse af søvnmangel, kværner sagesløse ned :(.



Folmer Rasmussen (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-12-06 14:10

On Sun, 24 Dec 2006 14:05:06 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Det medfører naturligvis at vi i den vognmandsforretning hvor jeg
>> arbejder, har 10-15 vogntog, der hvis de skal følge reglerne, skal
>> afholde en del af deres juleaften på en vindblæst bakketop ved
>> Landskrona i Sverige.
>>
>God jul ;). En ændring af reglerne skal beh. i folketinget, og det tager
>tid, så du skal alligevel holde jul i det svenske. Mht. reglerne er de en
>følge af, at I ikke selv kan adminisrere at få sovet ud, så i ikke
>bevidsløse af søvnmangel, kværner sagesløse ned :(.

>--

Du har ikke forstået sådan helt hvad jeg spørger om, vel?

--

Venlig hilsen
Folmer

Jørgen M. Rasmussen (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-12-06 08:29


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Du har ikke forstået sådan helt hvad jeg spørger om, vel?
>
Er der et skjult budskab?. Som jeg læser, tuder du over at vejen er
tilfældigvis er væk, hvor du plejer at køre, og derfor må holde jul i det
svenske?. Spis en kiks og kom videre, eller forklar dig.



Morten Trab (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 24-12-06 16:22

On Sun, 24 Dec 2006 14:05:06 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Mht. reglerne er de en
>følge af, at I ikke selv kan adminisrere at få sovet ud, så i ikke
>bevidsløse af søvnmangel, kværner sagesløse ned

Det er så ikke korrekt...

De er til for at beskytte os chauffører, så vognmanden ikke (inden for
lovens rammer) kan tvinge os til at køre vidre på uforsvarlig vis ved
at bruge diverse sanktioner og trusler...

Mvh. Morten Trab

Jørgen M. Rasmussen (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-12-06 07:49


"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse

> De er til for at beskytte os chauffører, så vognmanden ikke (inden for
> lovens rammer) kan tvinge os til at køre vidre på uforsvarlig vis ved
> at bruge diverse sanktioner og trusler...
>
Om det er vognmanden der tvinger, el dig selv fordi du vil hjem til
lilliemor, være macho, bliver resultatet det samme :(.



Uffe Bærentsen (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 24-12-06 14:10


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:2gsso2h7t4nejsl9vmdvcmuvot55qptgpb@4ax.com...

> Jeg véd godt at det er smagløst at bruge julen og de følelser der
> måtte være i den forbindelse, til at argumentere for mine synspunkter,
> men jeg gør det s'gu alligevel.

Fyyyyyyy.......


> Sagen drejer sig specifikt om kørsel på strækningen Gardermoen
> Lufthavn - Kastrup Lufthavn og videre til slutadressen i Greve, lige
> syd for København.
>
> Det er en opgave der lige nøjagtigt kan udføres indenfor køre- og
> hviletidsreglerne.

Som jeg synes skal overholdes.
Er ikke erhvervssjaffut selv, så deeetttt.


> Nu er der imidlertid sket det, at der er forsvundet 2-300 meter af E6
> for svenskerne, idet vejen blev undermineret og styrtede sammen.
>
> Det har så den konsekvens, at fordi det er sket et sted hvor der er
> forholdsvis tyndt befolket, og infrastrukturen passer til, er lavet en
> omkørsel på ikke mindre end 40 km.
>
> Det medfører naturligvis at vi i den vognmandsforretning hvor jeg
> arbejder, har 10-15 vogntog, der hvis de skal følge reglerne, skal
> afholde en del af deres juleaften på en vindblæst bakketop ved
> Landskrona i Sverige.

Altså, så skulle der jo medbringes julestege + andet lækkert.
Se det positive, det kunne jo gå hen og blive helt hyggeligt

Hvad med at medbringe ekstra sjafutter i stedet?


> At ignorere dette medfører 5-cifrede bøder til både chauffør og
> vognmand.
>
> Mit spørgsmål er ganske enkelt:
>
> Hvad ville I gøre?
>
> Holde 9 timer ved Landskrona, og komme hjem julenat kl. lort?
>
> Køre hjem alligevel?

Så vidt jeg kan se, så er det sikkerhed det kommer an på.
Hvis der skete noget, hvordan ville du så have det med dig selv?


> Vælges den mulighed, vil jeg også gerne høre hvad I ville forklare
> myndigheder og verdenspresse, hvis I skulle blive impliceret i f.eks.
> en dødsulykke på den sidste del af turen, uden at være skyld i den?

Skidt med alle de andre.
Igen, hvordan med dig selv?
Hvad vil du sige til efterladte?


> Endelig kan der opstå problemer når det vælter ind med regninger til
> vognmanden. Hvad ville I sige til ham?

og?
Det er 'kun' penge!


> Jeg ser helt bort fra den kendsgerning at der holde en jumbojet i
> Kastrup og venter på godset, til den beskedne sum af 90.000 kr. i
> timen. Det kan godt fikses under force-majeure.
>
> Kom frisk med Jeres synspunkter.

Kan Jumbo da ikke sendes til Gardermoen i stedet?
Det er vel helt utænkeligt, at det kunne være en bedre løsning?

Sorry Folmer, men jeg kan ikke se at du kan sno dig ud af at holde det hvil.


God jul, når du kommer dertil



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i (nysynet



Finn Guldmann (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-12-06 14:29

Uffe Bærentsen skrev:
> Hvad med at medbringe ekstra sjafutter i stedet?
>
Det vil du jo ikke betal for. (Du handler sikkert efter nettopris som de
fleste andre, uden at tænke over hvad dette har betydet for dem der har
medvirket til at du kan købe den pågældende varer.)

>> Endelig kan der opstå problemer når det vælter ind med regninger til
>> vognmanden. Hvad ville I sige til ham?
> og?
> Det er 'kun' penge!
>
Hvis du har det med at smide om dig med penge du ikke får en s*id for,
kan du så ikke lige sige til på forhånd næste gang du skulle få de
lyster?

>> Jeg ser helt bort fra den kendsgerning at der holde en jumbojet i
>> Kastrup og venter på godset, til den beskedne sum af 90.000 kr. i
>> timen. Det kan godt fikses under force-majeure.
>> Kom frisk med Jeres synspunkter.
> Kan Jumbo da ikke sendes til Gardermoen i stedet?
> Det er vel helt utænkeligt, at det kunne være en bedre løsning?
> Sorry Folmer, men jeg kan ikke se at du kan sno dig ud af at holde det hvil.
>
Det kan han så godt. Men den kommer (herfra) først efter jul.

> God jul, når du kommer dertil
>
I lige måsen.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Uffe Bærentsen (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 24-12-06 14:45


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:emlvbm$21im$1@newsbin.cybercity.dk...

> Uffe Bærentsen skrev:
>> Hvad med at medbringe ekstra sjafutter i stedet?
>>
> Det vil du jo ikke betal for. (Du handler sikkert efter nettopris som de
> fleste andre, uden at tænke over hvad dette har betydet for dem der har
> medvirket til at du kan købe den pågældende varer.)
>
>>> Endelig kan der opstå problemer når det vælter ind med regninger til
>>> vognmanden. Hvad ville I sige til ham?
>> og?
>> Det er 'kun' penge!
>>
> Hvis du har det med at smide om dig med penge du ikke får en s*id for, kan
> du så ikke lige sige til på forhånd næste gang du skulle få de lyster?
>
>>> Jeg ser helt bort fra den kendsgerning at der holde en jumbojet i
>>> Kastrup og venter på godset, til den beskedne sum af 90.000 kr. i
>>> timen. Det kan godt fikses under force-majeure.
>>> Kom frisk med Jeres synspunkter.
>> Kan Jumbo da ikke sendes til Gardermoen i stedet?
>> Det er vel helt utænkeligt, at det kunne være en bedre løsning?
>> Sorry Folmer, men jeg kan ikke se at du kan sno dig ud af at holde det
>> hvil.
>>
> Det kan han så godt. Men den kommer (herfra) først efter jul.
>
>> God jul, når du kommer dertil
>>
> I lige måsen.

Du skriver meget om en masse, som du ikke aner noget om



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i (nysynet



Finn Guldmann (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-12-06 15:21

Uffe Bærentsen skrev:
>>> Hvad med at medbringe ekstra sjafutter i stedet?
>> Det vil du jo ikke betal for. (Du handler sikkert efter nettopris som de
>> fleste andre, uden at tænke over hvad dette har betydet for dem der har
>> medvirket til at du kan købe den pågældende varer.)
>>>> Endelig kan der opstå problemer når det vælter ind med regninger til
>>>> vognmanden. Hvad ville I sige til ham?
>>> og?
>>> Det er 'kun' penge!
>> Hvis du har det med at smide om dig med penge du ikke får en s*id for, kan
>> du så ikke lige sige til på forhånd næste gang du skulle få de lyster?
>>>> Jeg ser helt bort fra den kendsgerning at der holde en jumbojet i
>>>> Kastrup og venter på godset, til den beskedne sum af 90.000 kr. i
>>>> timen. Det kan godt fikses under force-majeure.
>>>> Kom frisk med Jeres synspunkter.
>>> Kan Jumbo da ikke sendes til Gardermoen i stedet?
>>> Det er vel helt utænkeligt, at det kunne være en bedre løsning?
>>> Sorry Folmer, men jeg kan ikke se at du kan sno dig ud af at holde det
>>> hvil.
>> Det kan han så godt. Men den kommer (herfra) først efter jul.
>>> God jul, når du kommer dertil
>> I lige måsen.
> Du skriver meget om en masse, som du ikke aner noget om
>
Nej, du har ganske ret, jeg aner intet om hvordan det er at kunne smide
om sig med penge.

Det øvrige tror jeg nu nok jeg kan tillade mig at sige at jeg ved noget om.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Allan Møller (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 24-12-06 14:31

> Mit spørgsmål er ganske enkelt:
>
> Hvad ville I gøre?
>
> Holde 9 timer ved Landskrona, og komme hjem julenat kl. lort?
>
> Køre hjem alligevel?

Jeg ville køre hjem - er der ikke mulighed for at udvide køretiden med 1
time,
altså 10 timers kørsel op til 2 gange om ugen ? Den time ville jeg have
gemt.

Jeg ville heller ikke klandre en chauffør som havde overskredet sin køretid
med 1 time
for skylden i en evt. dødsulykke.

Go' jul.

Allan



alexbo (24-12-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 24-12-06 14:49


"Folmer Rasmussen" skrev

> Kom frisk med Jeres synspunkter.

Jeg mener at køre-hviletidsbestemmelserne er noget af det bedste der er sket
for
chauffører,
de forhindrer vognmanden i at "tvinge" chaufføren til at køre i døgndrift.
Men besynderligt nok er der mange der opfatter det som en begrænsning i
deres personlige frihed.

mvh
Alex Christensen






Finn Guldmann (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-12-06 15:17

alexbo skrev:
>> Kom frisk med Jeres synspunkter.
> Jeg mener at køre-hviletidsbestemmelserne er noget af det bedste der er sket
> for
> chauffører,
> de forhindrer vognmanden i at "tvinge" chaufføren til at køre i døgndrift.
> Men besynderligt nok er der mange der opfatter det som en begrænsning i
> deres personlige frihed.
>
Nu er problemet nok mest at man i 1985 mente at vide hvornår en chauffør
er for træt til at køre, i 2006.

Men egentlig er det ikke reglerne der er problemet. Derimod at der i
administrationen af dem ikke gøres plads til at chaufførere kan være
mennesker.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

alexbo (24-12-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 24-12-06 15:35


"Finn Guldmann" skrev

> Men egentlig er det ikke reglerne der er problemet. Derimod at der i
> administrationen af dem ikke gøres plads til at chaufførere kan være
> mennesker.

Det gælder også alle mulige andre regler.
Hastighedsreglerne tager ikke hensyn til at man kan have travlt.
Vigepligtreglerne tager ikke hensyn til at man har andet at lave end at
holde øje med de andre.

Hvilke regler du vil overholde eller overtræde er dit valg, men du ønsker
måske nogle gummiregler, hvor det er dels chaufføren og dels en tilfældig
betjent der skal "enes" om hvornår chaufføren har kørt for længe.

Kørehviletidsbestemmelserne er meget klare og konkrete, men man kunne da
vælge bare at skrive, en chauffør må ikke køre når han er træt.
Og så lade politiet bestemme om en chauffør er træt, og skal have inddraget
kørekortet.

Netop i denne tid ville det da være rart hvis spritgrænserne gav plads til
at vi kunne være mennesker, men sådan er det ikke.

mvh
Alex Christensen




Finn Guldmann (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-12-06 23:48

alexbo skrev:
>> Men egentlig er det ikke reglerne der er problemet. Derimod at der i
>> administrationen af dem ikke gøres plads til at chaufførere kan være
>> mennesker.
> Det gælder også alle mulige andre regler.
> Hastighedsreglerne tager ikke hensyn til at man kan have travlt.
> Vigepligtreglerne tager ikke hensyn til at man har andet at lave end at
> holde øje med de andre.
> Hvilke regler du vil overholde eller overtræde er dit valg, men du ønsker
> måske nogle gummiregler, hvor det er dels chaufføren og dels en tilfældig
> betjent der skal "enes" om hvornår chaufføren har kørt for længe.
>
Noget i den retning, således at man kan forklare sig ud af at man altså
har kørt ½-1 time for længe om morgenen d. 24 december, så man lige
netop kunne nå hjem til juleaften.

> Kørehviletidsbestemmelserne er meget klare og konkrete, men man kunne da
> vælge bare at skrive, en chauffør må ikke køre når han er træt.
> Og så lade politiet bestemme om en chauffør er træt, og skal have inddraget
> kørekortet.
>
Nu er K/H-reglerne ikke helt så klare som du gør dem til.

Men da det nu er blevet "baghjul" skal jeg lige huske at komme med
"løsningen" på Folmers "problem".

I forordning 3820/85 er der en artikel (§) 12 der åbner op for at man
kan fortsætte udover grænserne for køretid, hvis det er forenelig med
trafiksikkerheden og det er af hensyn til godset, køretøjets og/eller
chaufførerens sikkerhed.

"Artikel 12

Hvis det er foreneligt med færdselssikkerheden, kan føreren for at nå
frem til en egnet holdeplads fravige denne
forordning i det omfang, hvori det er nødvendigt for at garantere
personers, køretøjets eller lastens sikkerhed.
Føreren skal på kontrolapparatets diagramark eller på sin
arbejdstidsplan notere arten af og grunden til, at
fravigelse er sket."

"Alle" ved jo at der sker overfald på rastepladserne i Sydsverige (det
sker der faktisk) hvorfor kørsel, iflg. Art. 12, kan fortsætte til man
er ude af Sverige.

Første sikre plads at være på den danske side af broen er i Kastrup.
Problemet med den plads er så at der må man ikke opholde sig når man
ikke har noget at gøre der mere (er tom) hvorfor næste sikre p-plads er
hjemme hos vognmanden.

Og vupti, man nåede hjem selvom man blev udsat for en omvej.

Den kan måske godt se lidt søgt ud, men den burde kunne argumenteres
igennem. Bl.a. fordi:

I begrebet "egnet holdeplads" indgår som minimum adgang til toilet og
bad og mulighed for at købe mad (ikke mange steder det lader sig gøre
24. dec. om aftenen). Og kobler vi sikker holdeplads på ("garantere
personers, køretøjets eller lastens sikkerhed") er der ikke ret mange
steder at vælge mellem.

> Netop i denne tid ville det da være rart hvis spritgrænserne gav plads til
> at vi kunne være mennesker, men sådan er det ikke.
>
Nu er der jo en lille forskel på at køre rundt i en 16 hestes brandert
og så at køre en times tid over køretiderne.

Men jeg kan da godt se at for en hvor "regler er regler og regler skal
overholdes" betyder det ikke noget.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

alexbo (26-12-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 26-12-06 00:10


"Finn Guldmann" skrev


> "Alle" ved jo at der sker overfald på rastepladserne i Sydsverige.

> I begrebet "egnet holdeplads" indgår som minimum adgang til toilet og bad
> og mulighed for at købe mad.

> Og kobler vi sikker holdeplads på ("garantere personers, køretøjets eller
> lastens sikkerhed") er der ikke ret mange steder at vælge mellem.

> Nu er der jo en lille forskel på at køre rundt i en 16 hestes brandert og
> så at køre en times tid over køretiderne.

> Men jeg kan da godt se at for en hvor "regler er regler og regler skal
> overholdes" betyder det ikke noget

Jeg ser intet formål i at fortsætte, det er lidt for pjattet til mig.

mvh
Alex Christensen




Morten (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 24-12-06 14:53

skiven kan vel blive væk

Morten

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:2gsso2h7t4nejsl9vmdvcmuvot55qptgpb@4ax.com...
> Jeg véd godt at det er smagløst at bruge julen og de følelser der
> måtte være i den forbindelse, til at argumentere for mine synspunkter,
> men jeg gør det s'gu alligevel.
>
> Sagen drejer sig specifikt om kørsel på strækningen Gardermoen
> Lufthavn - Kastrup Lufthavn og videre til slutadressen i Greve, lige
> syd for København.
>
> Det er en opgave der lige nøjagtigt kan udføres indenfor køre- og
> hviletidsreglerne.
>
> Nu er der imidlertid sket det, at der er forsvundet 2-300 meter af E6
> for svenskerne, idet vejen blev undermineret og styrtede sammen.
>
> Det har så den konsekvens, at fordi det er sket et sted hvor der er
> forholdsvis tyndt befolket, og infrastrukturen passer til, er lavet en
> omkørsel på ikke mindre end 40 km.
>
> Det medfører naturligvis at vi i den vognmandsforretning hvor jeg
> arbejder, har 10-15 vogntog, der hvis de skal følge reglerne, skal
> afholde en del af deres juleaften på en vindblæst bakketop ved
> Landskrona i Sverige.
>
> At ignorere dette medfører 5-cifrede bøder til både chauffør og
> vognmand.
>
> Mit spørgsmål er ganske enkelt:
>
> Hvad ville I gøre?
>
> Holde 9 timer ved Landskrona, og komme hjem julenat kl. lort?
>
> Køre hjem alligevel?
>
> Vælges den mulighed, vil jeg også gerne høre hvad I ville forklare
> myndigheder og verdenspresse, hvis I skulle blive impliceret i f.eks.
> en dødsulykke på den sidste del af turen, uden at være skyld i den?
>
> Endelig kan der opstå problemer når det vælter ind med regninger til
> vognmanden. Hvad ville I sige til ham?
>
> Jeg ser helt bort fra den kendsgerning at der holde en jumbojet i
> Kastrup og venter på godset, til den beskedne sum af 90.000 kr. i
> timen. Det kan godt fikses under force-majeure.
>
> Kom frisk med Jeres synspunkter.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
>

----------------------------------------------------------------------------
----
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 2711 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



Hans L. Jørgensen (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 24-12-06 15:34


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:2gsso2h7t4nejsl9vmdvcmuvot55qptgpb@4ax.com...
> Jeg véd godt at det er smagløst at bruge julen og de følelser der
> måtte være i den forbindelse, til at argumentere for mine synspunkter,
> men jeg gør det s'gu alligevel.
>
> Sagen drejer sig specifikt om kørsel på strækningen Gardermoen
> Lufthavn - Kastrup Lufthavn og videre til slutadressen i Greve, lige
> syd for København.
>
> Det er en opgave der lige nøjagtigt kan udføres indenfor køre- og
> hviletidsreglerne.
>
> Nu er der imidlertid sket det, at der er forsvundet 2-300 meter af E6
> for svenskerne, idet vejen blev undermineret og styrtede sammen.
>
> Det har så den konsekvens, at fordi det er sket et sted hvor der er
> forholdsvis tyndt befolket, og infrastrukturen passer til, er lavet en
> omkørsel på ikke mindre end 40 km.
>
> Det medfører naturligvis at vi i den vognmandsforretning hvor jeg
> arbejder, har 10-15 vogntog, der hvis de skal følge reglerne, skal
> afholde en del af deres juleaften på en vindblæst bakketop ved
> Landskrona i Sverige.
>
> At ignorere dette medfører 5-cifrede bøder til både chauffør og
> vognmand.
>
> Mit spørgsmål er ganske enkelt:
>
> Hvad ville I gøre?
>
> Holde 9 timer ved Landskrona, og komme hjem julenat kl. lort?
>
> Køre hjem alligevel?
>
> Vælges den mulighed, vil jeg også gerne høre hvad I ville forklare
> myndigheder og verdenspresse, hvis I skulle blive impliceret i f.eks.
> en dødsulykke på den sidste del af turen, uden at være skyld i den?
>
> Endelig kan der opstå problemer når det vælter ind med regninger til
> vognmanden. Hvad ville I sige til ham?
>
> Jeg ser helt bort fra den kendsgerning at der holde en jumbojet i
> Kastrup og venter på godset, til den beskedne sum af 90.000 kr. i
> timen. Det kan godt fikses under force-majeure.
>
> Kom frisk med Jeres synspunkter.
>

Som vognmand ville jeg sørge for at få sendt en "frisk" chauffut over på
bakken ved Landskrona, således at både bil chauffør og gods kommer frem til
tiden. I realiteten eneste mulighed, hvis loven ikke skal tilsidesættes.



--
MVH Hans



Folmer Rasmussen (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-12-06 16:08

On Sun, 24 Dec 2006 15:34:13 +0100, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXtele2adsl.dk> wrote:


>
>Som vognmand ville jeg sørge for at få sendt en "frisk" chauffut over på
>bakken ved Landskrona, således at både bil chauffør og gods kommer frem til
>tiden. I realiteten eneste mulighed, hvis loven ikke skal tilsidesættes.

>--

Det er lige netop hvad der bliver gjort.

Der sendes en VW transporter af sted et antal gange, for at få bilerne
hjem.

En af de afløste chauffører kører så VW'en hjem, ganske lovligt.

Det er fanneme grotesk!

Jeg har nu fået lidt synspunkter på sagerne, som jeg vil have in mente
her op til den tilstundende vinterferiesæson.

Så må vi jo se om "de lovlydige"'s moral holder.

Er en professionel chauffør træt efter 9 timers kørsel, så må en
almindelig turist på vej til Alperne også være det, i min verden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens... (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-12-06 16:47

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9i5to2tmhafpu9aqhg9sv7s6olr5nf0kgu@4ax.com...

> Er en professionel chauffør træt efter 9 timers kørsel, så må en
> almindelig turist på vej til Alperne også være det, i min verden.

Og det kan nemt sammenlignes? - ne



Folmer Rasmussen (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-12-06 16:56

On Sun, 24 Dec 2006 15:47:09 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:9i5to2tmhafpu9aqhg9sv7s6olr5nf0kgu@4ax.com...
>
>> Er en professionel chauffør træt efter 9 timers kørsel, så må en
>> almindelig turist på vej til Alperne også være det, i min verden.
>
>Og det kan nemt sammenlignes? - ne

>--

Og hvorfor mener du ikke det er sammenligneligt?

Når man så oven i købet véd, at mange af dem der kører ud fredag
aften, har en arbejdsdag bag sig, allerede.

Jeg vil godt understrege, at vi ikke her er ude i noget teoretisk. Jeg
har ved indtil flere lejligheder kunnet iagttage de gabende skikonger,
allerede ombord på færgerne fra Rødby.

Det er iøvrigt ofte forekommende at der også er børn med. Det er s'gu
noget svineri. Det er heller ikke teori, men fakta udledt af alenlange
tråde om barnestole og sikkerhed i den forbindelse her i gruppen.

Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Disse udfarende sportsfolk er iøvrigt meget længere om turen end
lastbilerne, idet det ikke er muligt for dem at syncronisere
pisseriet.

De burde gå over til flasker.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens... (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-12-06 17:12

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:la8to2dil9s4rbfb64cqvb8kjfnlui4tr7@4ax.com...
> On Sun, 24 Dec 2006 15:47:09 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> Og hvorfor mener du ikke det er sammenligneligt?

Fordi du laver meget mere ravage med et 40 tons lastvogntog,
end du gør med en P206. Derfor ristriktionen...



Folmer Rasmussen (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-12-06 17:25

On Sun, 24 Dec 2006 16:11:38 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:la8to2dil9s4rbfb64cqvb8kjfnlui4tr7@4ax.com...
>> On Sun, 24 Dec 2006 15:47:09 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:
>
>> Og hvorfor mener du ikke det er sammenligneligt?
>
>Fordi du laver meget mere ravage med et 40 tons lastvogntog,
>end du gør med en P206. Derfor ristriktionen...

>--

Formålet må være, ikke at lave rage overhovedet. Det er derfor lige så
uansvarligt at køre på ferie med sine børn i bilen.

Som jeg altid har sagt:

Disse klistermærker med teksten: "Børn i bilen", er fejlanbragte. de
skulle sidde lige foran ghünteren på føreren, og ikke ude på
bagklappen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens... (24-12-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-12-06 17:52

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:28ato2hv6lsfcahu64pe6rt9sh6jq0o515@4ax.com...

> Formålet må være, ikke at lave rage overhovedet.

Uden tvivl

> Det er derfor lige så uansvarligt at køre på ferie med sine børn i bilen.

Forskellen er den, at med lastbilen slår du andre end dig selv ihjel.
Som privatperson slår du dig selv og din familie ihjel - og måske
andre. Det er jo absurd stillet op, men i princippet korrekt...

> Disse klistermærker med teksten: "Børn i bilen", er fejlanbragte. de
> skulle sidde lige foran ghünteren på føreren, og ikke ude på
> bagklappen.

Jeg ved ikke, hvad de havde tænkt sig med mærkerne - jeg har
aldrig haft sån noget



Per Henneberg Kriste~ (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 25-12-06 00:45

Mogens... wrote:

> Forskellen er den, at med lastbilen slår du andre end dig selv ihjel.
> Som privatperson slår du dig selv og din familie ihjel - og måske
> andre. Det er jo absurd stillet op, men i princippet korrekt...

Forskellen er også at lastbilchaufføren - i fald hviletidsbestemmelserne
bortfaldt - ville begynde at køre 24 timer i døgnet. Det kan måske gå 1-2
dage, men så bliver det farligt.

Og det når skituristerne ikke op på.

--
Per, Esbjerg



Ib Jakobsen (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 25-12-06 09:55

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Forskellen er også at lastbilchaufføren - i fald hviletidsbestemmelserne
> bortfaldt - ville begynde at køre 24 timer i døgnet. Det kan måske gå 1-2
> dage, men så bliver det farligt.

Så dumme er de heller. Selv om mange vil gøre dem til det. Men vognmand
og ikke mindst speditør ville nok få julelys i øjnene. Sidstnævnte bærer
en stor del af ansvaret.

>
> Og det når skituristerne ikke op på.


Netop dem kender jeg en del til. Har mange gange holdt i Putgarten med
utålmodige person biler bag ved. Adskellige gange har de overhalet ned
gennem tyskland/frankrig. Med samme pilot bag rattet. Og de har ramt
destinationen samtidig med os.




--
MVH

Ib Jakobsen

Uffe Ravn (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 25-12-06 12:51

Ib Jakobsen wrote:

>> Og det når skituristerne ikke op på.

> Netop dem kender jeg en del til. Har mange gange holdt i Putgarten med
> utålmodige person biler bag ved. Adskellige gange har de overhalet ned
> gennem tyskland/frankrig. Med samme pilot bag rattet. Og de har ramt
> destinationen samtidig med os.

Så vi kan dermed regne ud, at skituristerne har kortere køretider, og
længere hviletider end dig på turen.

Mvh. Uffe Ravn



Ib Jakobsen (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 25-12-06 17:03

Uffe Ravn skrev:

>
> Så vi kan dermed regne ud, at skituristerne har kortere køretider, og
> længere hviletider end dig på turen.

Du regner dårligt. Det kunne jo også være vi var flere chauffører på
turen. Og måske slappede lidt mere af end det ræs privatfolket præsterer.





--
MVH

Ib Jakobsen

Folmer Rasmussen (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 25-12-06 21:27

On Mon, 25 Dec 2006 17:03:13 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Uffe Ravn skrev:
>
>>
>> Så vi kan dermed regne ud, at skituristerne har kortere køretider, og
>> længere hviletider end dig på turen.
>
>Du regner dårligt. Det kunne jo også være vi var flere chauffører på
>turen. Og måske slappede lidt mere af end det ræs privatfolket præsterer.

>--

Det gør ikke den store forskel, Ib.

Du kører rundt i et køretøj der er i vejen for gruppens skribenter. Du
er bare lidt mindre hårdt ramt end os der kører lastbil, ene og alene
af den grund at en bus kan køre lidt hurtigere.

Du må vænne dig til at blive set på som suspekt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Uffe Ravn (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 26-12-06 01:09

Ib Jakobsen wrote:

>> Så vi kan dermed regne ud, at skituristerne har kortere køretider, og
>> længere hviletider end dig på turen.
>
> Du regner dårligt. Det kunne jo også være vi var flere chauffører på
> turen. Og måske slappede lidt mere af end det ræs privatfolket
> præsterer.

Hvis i var flere chaufføre der skiftedes, hvordan kan du så være sikker på
at personbilen har haft samme chauffør hele vejen?

Mvjh. Uffe Ravn



Ib Jakobsen (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 26-12-06 10:12

Uffe Ravn skrev:

>
> Hvis i var flere chaufføre der skiftedes, hvordan kan du så være sikker på
> at personbilen har haft samme chauffør hele vejen?

Vi snakker da sammen. Og hvis det er far, mor og to børn, så er det
faktisk ikke så svært. Faktisk spotter man hurtigt den slags bilister
allerede ved færgen/grænsen. Og selv om man møder mange biler på sådan
en tur så bemærker den opmærksomme chauffør mange ting.





--
MVH

Ib Jakobsen

Per Henneberg Kriste~ (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-12-06 22:04

Ib Jakobsen wrote:
> Uffe Ravn skrev:

>> Hvis i var flere chaufføre der skiftedes, hvordan kan du så være
>> sikker på at personbilen har haft samme chauffør hele vejen?

> Vi snakker da sammen. Og hvis det er far, mor og to børn, så er det
> faktisk ikke så svært. Faktisk spotter man hurtigt den slags bilister
> allerede ved færgen/grænsen. Og selv om man møder mange biler på sådan
> en tur så bemærker den opmærksomme chauffør mange ting.

Så når du nu har set mange af den slags biler, så snakker I om de biler når
I bytter chauffør? Der er måske endda en række tal på nummerpladen I er i
stand til at huske for at kunne skelne de mange biler i samme farve?

I så fald burde du nok melde dig til et eller andet hvor du kan bruge dine
evner til et noget højere betalt stykke arbejde end at være bussemand!

--
Per, Esbjerg



Ib Jakobsen (27-12-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 27-12-06 11:10

Per Henneberg Kristensen skrev:

>
> Så når du nu har set mange af den slags biler, så snakker I om de biler når
> I bytter chauffør? Der er måske endda en række tal på nummerpladen I er i
> stand til at huske for at kunne skelne de mange biler i samme farve?

Hold nu op. Du ser f.eks en grøn opel med skiboks, overlæs og
danske nummerplader. Ville du så ikke bemærke den?. Især hvis du ser den
adskellige gange på et døgn. Så svært er det heller ikke at holde styr
på en fire-fem stykker på en tur.


> I så fald burde du nok melde dig til et eller andet hvor du kan bruge dine
> evner til et noget højere betalt stykke arbejde end at være bussemand!

Det kan så være hvad som helst. Selv førtidspension er højere. Derfor
beskæftiger jeg mig heller ikke med det mere.


--
MVH

Ib Jakobsen

Per Henneberg Kriste~ (27-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 27-12-06 23:10

Ib Jakobsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skrev:

>> Så når du nu har set mange af den slags biler, så snakker I om de
>> biler når I bytter chauffør? Der er måske endda en række tal på
>> nummerpladen I er i stand til at huske for at kunne skelne de mange
>> biler i samme farve?
>
> Hold nu op. Du ser f.eks en grøn opel med skiboks, overlæs og
> danske nummerplader. Ville du så ikke bemærke den?. Især hvis du ser
> den adskellige gange på et døgn. Så svært er det heller ikke at holde
> styr på en fire-fem stykker på en tur.

Næh, bilerne kan jeg også sagtens styre ;) Det er mest din kontrol af
beboerne, der bekymrer mig. At du kan se hvem der kører ;)

--
Per, Esbjerg



Ib Jakobsen (28-12-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-12-06 00:08

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Næh, bilerne kan jeg også sagtens styre ;) Det er mest din kontrol af
> beboerne, der bekymrer mig. At du kan se hvem der kører ;)


Næ du, det kommer nemlig af det som hele denne debat handler om.
Køre/hviletid. Derfor følger man med i og koncentrerer sig om trafikken.
Derfor har vi ofte snakket om netop hvem der kører hele vejen til
alperne. I de fleste tilfælde er det farmand.


--
MVH

Ib Jakobsen

Per Henneberg Kriste~ (28-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 28-12-06 19:12

Ib Jakobsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen skrev:
>
>> Næh, bilerne kan jeg også sagtens styre ;) Det er mest din kontrol af
>> beboerne, der bekymrer mig. At du kan se hvem der kører ;)

> Næ du, det kommer nemlig af det som hele denne debat handler om.
> Køre/hviletid. Derfor følger man med i og koncentrerer sig om
> trafikken. Derfor har vi ofte snakket om netop hvem der kører hele
> vejen til alperne. I de fleste tilfælde er det farmand.

Ja - morkonen kan jo godt køre små strækninger mens far hviler sig (lidt) ;)

--
Per, Esbjerg



Uffe Ravn (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 26-12-06 20:19

Ib Jakobsen wrote:

>> Hvis i var flere chaufføre der skiftedes, hvordan kan du så være
>> sikker på at personbilen har haft samme chauffør hele vejen?
>
> Vi snakker da sammen. Og hvis det er far, mor og to børn, så er det
> faktisk ikke så svært. Faktisk spotter man hurtigt den slags bilister
> allerede ved færgen/grænsen. Og selv om man møder mange biler på sådan
> en tur så bemærker den opmærksomme chauffør mange ting.

OK!

Mvjh. Uffe Ravn



Finn Guldmann (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-12-06 23:58

Per Henneberg Kristensen skrev:
>> Forskellen er den, at med lastbilen slår du andre end dig selv ihjel.
>> Som privatperson slår du dig selv og din familie ihjel - og måske
>> andre. Det er jo absurd stillet op, men i princippet korrekt...
> Forskellen er også at lastbilchaufføren - i fald hviletidsbestemmelserne
> bortfaldt - ville begynde at køre 24 timer i døgnet. Det kan måske gå 1-2
> dage, men så bliver det farligt.
> Og det når skituristerne ikke op på.
>
Torsdag: Dag: Arbejde. Aften/nat: Pakkebil m.v.
Fredag: Dag: Arbejde. Ved fyraften: Få en ferieøl med kollegerne.
Aften/nat: Hele familien ind i bilen og køre nonstop (undtagen
tissepauserne) til Alperne.

Hvor forsvarligt er det lige det er?

Og modellen bruges faktisk.

Om sommeren er det så med CV efter og til Middelhavet. Og det bliver det
vist ikke bedre af.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Uffe Ravn (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 25-12-06 03:18

Folmer Rasmussen wrote:

> Disse udfarende sportsfolk er iøvrigt meget længere om turen end
> lastbilerne, idet det ikke er muligt for dem at syncronisere
> pisseriet.
>
> De burde gå over til flasker.

Folmer, du følger da heller ikke med længere.

Det sidste nye er specialtillavede plastposer!

Mvjh. Uffe Ravn



Hans L. Jørgensen (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 25-12-06 11:01


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:1ixjh.27347$E02.11133@newsb.telia.net...
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:9i5to2tmhafpu9aqhg9sv7s6olr5nf0kgu@4ax.com...
>
>> Er en professionel chauffør træt efter 9 timers kørsel, så må en
>> almindelig turist på vej til Alperne også være det, i min verden.
>
> Og det kan nemt sammenlignes? - ne

Nej det kan det ikke, turisten som ikke hvarken har rutine eller efaring at
trække på, har formentlig været træt og mindre opmærksom, længe før den
professionelle chauffør.



--
MVH Hans



Folmer Rasmussen (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 26-12-06 12:28

On Mon, 25 Dec 2006 11:00:33 +0100, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXtele2adsl.dk> wrote:

>
>"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
>news:1ixjh.27347$E02.11133@newsb.telia.net...
>> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:9i5to2tmhafpu9aqhg9sv7s6olr5nf0kgu@4ax.com...
>>
>>> Er en professionel chauffør træt efter 9 timers kørsel, så må en
>>> almindelig turist på vej til Alperne også være det, i min verden.
>>
>> Og det kan nemt sammenlignes? - ne
>
>Nej det kan det ikke, turisten som ikke hvarken har rutine eller efaring at
>trække på, har formentlig været træt og mindre opmærksom, længe før den
>professionelle chauffør.

>--

Det er for længst slået fast her i gruppen, at rutine og erfaring ikke
kan bruges til noget som helst.. Nu må du s'gu følge med, Hans.

At det evt. kan skyldes en forholdsvis lav gennemsnitsalder i gruppen,
kan ikke helt afvises.

--

Venlig hilsen
Folmer

Brian (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 26-12-06 13:23

Folmer Rasmussen wrote:

> Det er for længst slået fast her i gruppen, at rutine og erfaring ikke
> kan bruges til noget som helst.. Nu må du s'gu følge med, Hans.

Erfaring er fint, men visse skribenter kan ikke forholde sig til andet, end
netop deres egne erfaringer (kald det faktaresistent om du vil) - så er det
er knap så fint, IMO.

> At det evt. kan skyldes en forholdsvis lav gennemsnitsalder i gruppen,
> kan ikke helt afvises.

Er det ikke skønt

/Brian



Allan Møller (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 25-12-06 00:48

> Det medfører naturligvis at vi i den vognmandsforretning hvor jeg
> arbejder, har 10-15 vogntog, der hvis de skal følge reglerne, skal
> afholde en del af deres juleaften på en vindblæst bakketop ved
> Landskrona i Sverige.

Nu har jeg lige kørt familien hjem efter en vellykket juleaften i det
svenske og på
min vej tilbage omkring lufthavnen i Kastrup så jeg vel en 6-8 Kim Johansen
vogne
holde med gardinerne trukket for - på dem jeg kunne se.
Så er der er også nogle som rigtigt hygger sig i med en juleaften i vognen
der.

Men det er vel nogle af de chauffører som kommer østfra som vil gå med til
det ?


Mvh. Allan



Ib Jakobsen (25-12-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 25-12-06 09:57

Allan Møller skrev:

> Men det er vel nogle af de chauffører som kommer østfra som vil gå med til
> det ?

Har han andet?.


--
MVH

Ib Jakobsen

Finn Guldmann (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-12-06 00:00

Ib Jakobsen skrev:
>> Men det er vel nogle af de chauffører som kommer østfra som vil gå med
>> til det ?
> Har han andet?.
>
Ja, Folmer.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Ib Jakobsen (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 26-12-06 10:15

Finn Guldmann skrev:

>>
> Ja, Folmer.


Hovsa, kører han ikke for UPS, TNT eller en af dem med egen vogne?.




--
MVH

Ib Jakobsen

Finn Guldmann (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-12-06 12:34

Ib Jakobsen skrev:
>> Ja, Folmer.
> Hovsa, kører han ikke for UPS, TNT eller en af dem med egen vogne?.
>
Så skulle hav være skiftet tilbage igen. Det har jeg ikke hørt om.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Folmer Rasmussen (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 26-12-06 12:36

On Tue, 26 Dec 2006 10:14:42 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Finn Guldmann skrev:
>
>>>
>> Ja, Folmer.
>
>
>Hovsa, kører han ikke for UPS, TNT eller en af dem med egen vogne?.

>--

Ikke mere.

Jeg har kørt for UPS, men for ca. halvandet år siden begyndte jeg at
køre for Hr. Johansen.

Til min store tilfredshed, iøvrigt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Per Henneberg Kriste~ (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-12-06 21:41

Folmer Rasmussen wrote:
> On Tue, 26 Dec 2006 10:14:42 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
> wrote:

>> Hovsa, kører han ikke for UPS, TNT eller en af dem med egen vogne?.

> Ikke mere.

> Jeg har kørt for UPS, men for ca. halvandet år siden begyndte jeg at
> køre for Hr. Johansen.
>
> Til min store tilfredshed, iøvrigt.

Fedterøv :)

--
Per, Esbjerg



Folmer Rasmussen (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 26-12-06 12:34

On Mon, 25 Dec 2006 09:56:43 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Allan Møller skrev:
>
>> Men det er vel nogle af de chauffører som kommer østfra som vil gå med til
>> det ?
>
>Har han andet?.

>--

Chaufførerne østfra udgør ikke ret stor en procentdel af den samlede
chaufførskare.

Der er til gengæld et hav af svenskere og tyskere ansat.

Det kan så diskuteres hvor meget bedre det er.

--

Venlig hilsen
Folmer

Per Henneberg Kriste~ (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-12-06 09:29

Allan Møller wrote:
>> Det medfører naturligvis at vi i den vognmandsforretning hvor jeg
>> arbejder, har 10-15 vogntog, der hvis de skal følge reglerne, skal
>> afholde en del af deres juleaften på en vindblæst bakketop ved
>> Landskrona i Sverige.
>
> Nu har jeg lige kørt familien hjem efter en vellykket juleaften i det
> svenske og på
> min vej tilbage omkring lufthavnen i Kastrup så jeg vel en 6-8 Kim
> Johansen vogne
> holde med gardinerne trukket for - på dem jeg kunne se.

Speaking of which - er disse vogne fra Viborg?

Hvis ja, kender jeg ham fra da jeg var knægt :)

--
Per, Esbjerg



Folmer Rasmussen (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 26-12-06 12:38

On Tue, 26 Dec 2006 09:28:39 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Allan Møller wrote:
>>> Det medfører naturligvis at vi i den vognmandsforretning hvor jeg
>>> arbejder, har 10-15 vogntog, der hvis de skal følge reglerne, skal
>>> afholde en del af deres juleaften på en vindblæst bakketop ved
>>> Landskrona i Sverige.
>>
>> Nu har jeg lige kørt familien hjem efter en vellykket juleaften i det
>> svenske og på
>> min vej tilbage omkring lufthavnen i Kastrup så jeg vel en 6-8 Kim
>> Johansen vogne
>> holde med gardinerne trukket for - på dem jeg kunne se.
>
>Speaking of which - er disse vogne fra Viborg?
>
>Hvis ja, kender jeg ham fra da jeg var knægt :)

>--

Det er de ikke, og det gør du ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Folmer Rasmussen (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 26-12-06 12:32

On Mon, 25 Dec 2006 00:47:59 +0100, "Allan Møller" <spam@allanm.dk>
wrote:

>> Det medfører naturligvis at vi i den vognmandsforretning hvor jeg
>> arbejder, har 10-15 vogntog, der hvis de skal følge reglerne, skal
>> afholde en del af deres juleaften på en vindblæst bakketop ved
>> Landskrona i Sverige.
>
>Nu har jeg lige kørt familien hjem efter en vellykket juleaften i det
>svenske og på
>min vej tilbage omkring lufthavnen i Kastrup så jeg vel en 6-8 Kim Johansen
>vogne
>holde med gardinerne trukket for - på dem jeg kunne se.
>Så er der er også nogle som rigtigt hygger sig i med en juleaften i vognen
>der.
>
>Men det er vel nogle af de chauffører som kommer østfra som vil gå med til
>det ?

>--

Det ligger altså sådan, at lønnen fiser ind på kontoen når man holder
i lufthavnen. Det gør den ikke når man holder på vognmandens
hjemadresse.

De holder der fordi de har tilbudt det selv. Nogen af økonomiske
årsager, og nogle af medmenneskelige årsager, idet der så er
familiefædre der kan komme hjem til familien.

Mere suspekt er det såmænd ikke.

Venlig hilsen
Folmer

Per O. (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 26-12-06 21:47

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:2gsso2h7t4nejsl9vmdvcmuvot55qptgpb@4ax.com...
> Jeg véd godt at det er smagløst at bruge julen og de følelser der
> måtte være i den forbindelse, til at argumentere for mine synspunkter,
> men jeg gør det s'gu alligevel.
>
> Sagen drejer sig specifikt om kørsel på strækningen Gardermoen
> Lufthavn - Kastrup Lufthavn og videre til slutadressen i Greve, lige
> syd for København.
>
> Det er en opgave der lige nøjagtigt kan udføres indenfor køre- og
> hviletidsreglerne.
>
> Nu er der imidlertid sket det, at der er forsvundet 2-300 meter af E6
> for svenskerne, idet vejen blev undermineret og styrtede sammen.
>
> Det har så den konsekvens, at fordi det er sket et sted hvor der er
> forholdsvis tyndt befolket, og infrastrukturen passer til, er lavet en
> omkørsel på ikke mindre end 40 km.
>
> Det medfører naturligvis at vi i den vognmandsforretning hvor jeg
> arbejder, har 10-15 vogntog, der hvis de skal følge reglerne, skal
> afholde en del af deres juleaften på en vindblæst bakketop ved
> Landskrona i Sverige.
>
> At ignorere dette medfører 5-cifrede bøder til både chauffør og
> vognmand.
>
> Mit spørgsmål er ganske enkelt:
>
> Hvad ville I gøre?

Jeg håber da ikke du forventer at nogen vil sige at du da bare skal blæse på
gældende lovgivning og køre ud over hvad loven giver lov til?
Hvis nogen ignorerer den lov, så synes jeg 5 cifrede bøder er helt i orden,
det er åbenbart det eneste argument visse mennesker forstår.
Hvis man ikke kan li' de forhold/love man arbejder under, så skulle man
måske overveje et andet erhverv. Der mangles folk i mange andre erhverv end
lige dem som foregår på 18 hjul, og hvor man har fri hele julen og nytåret
med.

Per O.



Per Henneberg Kriste~ (26-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-12-06 22:06

Per O. wrote:
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:2gsso2h7t4nejsl9vmdvcmuvot55qptgpb@4ax.com...

> Jeg håber da ikke du forventer at nogen vil sige at du da bare skal
> blæse på gældende lovgivning og køre ud over hvad loven giver lov til?
> Hvis nogen ignorerer den lov, så synes jeg 5 cifrede bøder er helt i
> orden, det er åbenbart det eneste argument visse mennesker forstår.

Så du vil gerne til at betale 5-cifrede bøder for dine
færdselsovertrædelser?

> Hvis man ikke kan li' de forhold/love man arbejder under, så skulle
> man måske overveje et andet erhverv.

Hvorfor skal fritiden være undtaget? Du får lige 15.000 kr. i bøde for at
have kørt 1.000 km over service på din bil.

Ikke fordi det er farligt, men det giver penge i kassen. Akkurat som hvis
man kører et kvarter over det tilladte jf. hvilketidsbestemmelserne...

--
Per, Esbjerg



Per O. (27-12-2006)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 27-12-06 15:40

KLIP
>
> Så du vil gerne til at betale 5-cifrede bøder for dine
> færdselsovertrædelser?

jeg ovrholder bare de dyre regler .. det er altså det billigste.

>> Hvis man ikke kan li' de forhold/love man arbejder under, så skulle
>> man måske overveje et andet erhverv.
>
> Hvorfor skal fritiden være undtaget? Du får lige 15.000 kr. i bøde for at
> have kørt 1.000 km over service på din bil.

Problemet er vel ikke at du ikke har fri, men at du ikke kan være hjemme hos
dig selv, når du har fri? Det kan jo heller ikke komme bag på en dreven
chauffør, at den slags kan ske. Det er vel en erhvervsrisiko. Jeg misunder
ikke chaufførerne deres arbejdsdage, men jeg ville heller ikke vælge et
erhverv med de forhold som chauffører har.
Hvis jeg kører 1000 km over service på min bil, så øger det nok ikke
risikoen for andre bilister, men en træt chauffør i en 48 tons lastbil er
direkte farlig for sine omgivelser. Det er derfor
køre/hviletidsbestemmelserne er der. Hvis man mener der er forkert skruet
sammen (det kan vi til gengæld godt blive enige om at de er) så må det
rettes gennem de dertil indrettede kanaler.

> Ikke fordi det er farligt, men det giver penge i kassen. Akkurat som hvis
> man kører et kvarter over det tilladte jf. hvilketidsbestemmelserne...

Det er vel det samme som fartkontrollerne på en øde mark i vestjylland, men
bare i den dyre klasse. Begge dele er med til at holde skatterne nede

Per O.



alexbo (27-12-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 27-12-06 18:25


"Per O." skrev

> Det er derfor køre/hviletidsbestemmelserne er der. Hvis man mener der er
> forkert skruet sammen (det kan vi til gengæld godt blive enige om at de
> er)

Jaså, hvilke ting er forkert skruet sammen og hvordan burde de været skruet
samen?

mvh
Alex Christensen



Per Henneberg Kriste~ (27-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 27-12-06 23:12

Per O. wrote:

> Hvis jeg kører 1000 km over service på min bil, så øger det nok ikke
> risikoen for andre bilister, men en træt chauffør i en 48 tons
> lastbil er direkte farlig for sine omgivelser.

Men per definition bliver en lastbilchauffør træt i bødeklassen over det
normale - også når han har kørt et kvarter over hviletidsbestemmelserne, med
mindre han er god til at snakke for sin gamle moster.

Derfor holder sammenligningen. Det er ikke farligt at køre 1.000 km over
næste service - det er heller ikke farligt at køre et kvarter over
hviletidsbestemmelserne.

--
Per, Esbjerg



Ib Jakobsen (28-12-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-12-06 00:10

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Men per definition bliver en lastbilchauffør træt i bødeklassen over det
> normale - også når han har kørt et kvarter over hviletidsbestemmelserne, med
> mindre han er god til at snakke for sin gamle moster.
>
> Derfor holder sammenligningen. Det er ikke farligt at køre 1.000 km over
> næste service - det er heller ikke farligt at køre et kvarter over
> hviletidsbestemmelserne.

Plus der er lige det aspekt chauffører og vognmænd dømmes på de skiver
der viser fejl. Også begået år tilbage.




--
MVH

Ib Jakobsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177508
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408575
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste