Underlig kobling, mondeo
Fra : Ukendt

Dato : 22-12-06 00:10

Min ny indkøbte Mondeo Expressive 1.8 fra 1998 har noget underligt ved
koblingen.

Når man er kommet op i fart f.eks 60 km/t og skal skifte gear er der en
rumlen i koblingen når man træder den ned, hvad kan det være.

Det skal lige siges at jeg sammenligner den med min gamle bil som var en
Mazda 626 2.0i fra 1990 og det er nok forkert da det er to vidt forskellige
biler.

Men jeg har der altså sådan hvis Mondeo'en har et eller andet problem og
mazda'en ikke havde samme problem bliver jeg irreteret og spekulerer på om
den bil jeg har købt er ok.

Der er også noget når man sætter i gang, hvis man ikke kobler ud og træder
på speederen på en bestemt måde hakker den og så skal man så lige træde på
speederen lidt mere så er den der, det virker somom at speederen har lidt
frigang.

Mondeo'en kører fint og er meget behagelig at køre i, den havde gået 91000
km ved køb og er meget velholdt, har fået 3 undervognsbehandlinger mod rust,
service bog overholdt, så jeg håber det er en ok bil og et godt køb.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-06 19:33

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når man er kommet op i fart f.eks 60 km/t og skal skifte gear er der en
> rumlen i koblingen når man træder den ned, hvad kan det være.

Opslidt kobling vel

> Det skal lige siges at jeg sammenligner den med min gamle bil som var en
> Mazda 626 2.0i fra 1990 og det er nok forkert da det er to vidt
> forskellige biler.

Koblingen skal gå som at træde i en ...... altså meget blødt

> Men jeg har der altså sådan hvis Mondeo'en har et eller andet problem og
> mazda'en ikke havde samme problem bliver jeg irreteret og spekulerer på om
> den bil jeg har købt er ok.

Det er den så ikke, men det kan da laves

> [...]
> speederen lidt mere så er den der, det virker somom at speederen har lidt

Kan vel også hænge sammen med koblingen

> [...]
> km ved køb og er meget velholdt, har fået 3 undervognsbehandlinger mod
> rust, service bog overholdt, så jeg håber det er en ok bil og et godt køb.

Min 97' expressive har kun gået 330.000 Km med samme kobling, så det er nok
en morfar der har filet kobligen i stykker på din

--
Tom

Fra : Fam. Olsen

Dato : 23-12-06 12:21

> "kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Opslidt kobling vel

Ja eller i hvert fald udrykkerlejet.

MVH Niels