Hvordan bruger i jeres benzin/diesel fyr..
Fra : Ukendt

Dato : 20-12-06 22:47

Hejsa Alle

Har et spørgsmål, hvordan bruger i jeres fyr?

Lader i det køre imens i er inde og handle? varmer i bilen op for en tur på
3km?

Bruger i det kun når der er frost??

Fortæl, fortæl..

Er nemlig lidt bange for, at det lille batteri i poloen ikke kan holde til,
at fyret kører en time om dagen, når bilen kun kører 6km...

hvor lang tid tager det at lade det forbrug fyret bruger på en halv time??

Mvh
Morten

Fra : joppe

Dato : 20-12-06 23:07

En god tommelfinger regel er at du skal køre mindst samme tid som
fyret kører inden. Er det kun 6km vil jeg tro du får problemer med
strøm da blæser mm kører. Hvad med en elpatron og elektrisk
cirkulationspumpe (230V) så motoren er varm når du starter.
Økonomisk er der ikke den store fordel, da udgiften på opvarmning
spares når der ikke køres på koldstartprogram (choker). Men det er
jo komfortabelt og komme ud i en varm bil.
Kan anbefale at kigge lidt hos kjoeller.com og ringe for lidt råd. De
er experter i den slags, og giver super rådgivning inden evt køb. De
er ikke blege for at fraråde dig fyr hvis dit kørselsmønster ikke er
til det.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-06 23:17

>En god tommelfinger regel er at du skal køre mindst samme tid som
>fyret kører inden. Er det kun 6km vil jeg tro du får problemer med
>strøm da blæser mm kører.

Ja det tænkte jeg godt :(

>Hvad med en elpatron og elektrisk
[snip]

Hmm nu er fyret jo i

Mvh
Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-12-06 23:09

In article <4589af3f$0$49202$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> Har et spørgsmål, hvordan bruger i jeres fyr?

Starter det med sms

> Lader i det køre imens i er inde og handle? varmer i bilen op for en tur på
> 3km?

Jes. Vi har kun haft 1 koldstart på 6000km nu - det bliver brugt hver
gang bilen er kold.

> Er nemlig lidt bange for, at det lille batteri i poloen ikke kan holde til,
> at fyret kører en time om dagen, når bilen kun kører 6km...

Vi kører med fyret i 30-40 min lidt afhængig af temperaturen. Dette er
nok på vores diesel.

> hvor lang tid tager det at lade det forbrug fyret bruger på en halv time??

Det ved jeg ikke. Den tørner stadig som var den ny så tror ikke det er
strøm vi mangler.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-06 23:16

> Starter det med sms

Ja det har jeg ogsålige bestilt tilmit,for under 50euro

> Jes. Vi har kun haft 1 koldstart på 6000km nu - det bliver brugt hver
> gang bilen er kold.

Kold vinter,eller kold altid?

> Vi kører med fyret i 30-40 min lidt afhængig af temperaturen. Dette er
> nok på vores diesel.

> Det ved jeg ikke. Den tørner stadig som var den ny så tror ikke det er
> strøm vi mangler.

Hvor langt kører i hver dag??

Mvh
Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-12-06 23:19

In article <4589b60e$0$49195$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> Ja det har jeg ogsålige bestilt tilmit,for under 50euro

Du bliver SÅ glad for det..

> Kold vinter,eller kold altid?

Kold altid. Men nu har vi kun haft den i 2 måneder bilen

Men har da ikke planer om at bruge det mindre om sommeren måske bare
lade det køre lidt kortere tid.

> Hvor langt kører i hver dag??

Mellem 10-100 km

Ca.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-06 23:29

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Alle
>
> Har et spørgsmål, hvordan bruger i jeres fyr?
>
> Lader i det køre imens i er inde og handle? varmer i bilen op for en tur
> på 3km?

Hvis jeg skal være væk fx i en time og det er hundekoldt, så lader jeg det
starte op 15 min før jeg forventer at returnere.

> Bruger i det kun når der er frost??
Næh, hvis det er under 5 grader plejer jeg at bruge det - og så hver lørdag
i sommerhalvåret, så det bliver smurt lidt

> Fortæl, fortæl..
>
> Er nemlig lidt bange for, at det lille batteri i poloen ikke kan holde
> til, at fyret kører en time om dagen, når bilen kun kører 6km...
Det har du nok ret i - en lille batterilader er din ven. Husk endelig at
købe en der lader laaaangsomt, det har betteriet bedst af.
Den koster ikke alverden - <400 kr

Mvh Tommy

Fra : Henrik

Dato : 21-12-06 01:06

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
---------------------snip-----------------
> Det har du nok ret i - en lille batterilader er din ven. Husk endelig at
> købe en der lader laaaangsomt, det har betteriet bedst af.
> Den koster ikke alverden - <400 kr
>
> Mvh Tommy

----------------------unsnip-------------
Hvorfor i alverden skal den lade langsomt?
Det må da være mere vigtigt at laderen holder med at lade, når batteriet er
ladet op. Derefter bør den vedligeholde opladningen.
/Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-06 21:49

"Henrik" <oz5adx@not_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det må da være mere vigtigt at laderen holder med at lade, når batteriet
> er ladet op. Derefter bør den vedligeholde opladningen.

Tjae... dem der burde have forstand på det, siger at du forkorter batteriets
levetid når du lader hårdt på det. At den lader langsomt udelukker vel ikke
at laderen slår fra når batt er fuldt opladet?
Tommy

Fra : Torben Madsen

Dato : 21-12-06 10:25

> [...]

Det har du nok ret i - en lille batterilader er din ven. Husk endelig at
> købe en der lader laaaangsomt, det har betteriet bedst af.

Så er det lige jeg tænker på, at der i min golf sidder en 120 A generator.
Så det er nok begrænset, hvor meget det skader batteriet at have en lader,
der kan give lidt strøm fra sig. En lille pis-lader er da også kun til at
blive træt af, hvis man en morgen står i den situation, at der ingen strøm
er på vognen (konen har måske tændt et eller andet?) - så tager det jo en
evighed at få strøm nok hældt på batteriet igen.

mvh
Torben Madsen

Fra : Klaus G.

Dato : 20-12-06 23:34

> Er nemlig lidt bange for, at det lille batteri i poloen ikke kan holde
> til, at fyret kører en time om dagen, når bilen kun kører 6km...
Ind til mekonomen og køb et Exide Batteri med så stor ah som muligt. Det
skal dog lige siges at det ikke er altid deres tabeller passer, så det er
nogen gange der faktisk kan komme et endnu størrere batteri i end man lige
for fortalt, så igang med målebåndet :)

Men hvorfor så et batteri med mere kapasitet(ah)? Jo, for så kan du ikke nå
af aflade det på dine korte ture, men når du så køre en længere tur, så når
du at lade dit batteri op igen. Den taktik brugte jeg på min tidligere bil,
en Skoda Fabia. Det var fordi jeg kørte en del korte ture, og om vinteren
bliver der tændt for sædevarme, elruder, elspejle(opvarming), blæser, plus
bilen skal slåes igang, og det sluger alt sammen. Og på de lidt længere ture
så blev batteriet ladt helt op igen :)

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-12-06 10:03

Morten Juel wrote:
> [...]
>
> Har et spørgsmål, hvordan bruger i jeres fyr?
>
> Lader i det køre imens i er inde og handle? varmer i bilen op for en tur på

Jeg har ikke fyr, men en af mine kollegaer har.
Han siger at man skal køre lighe så lang tid som fyret har været
tændt.
Han har det tændt ca. 15-20 min .
Han har fået af vide at hvis bare temp. er under 10 grader så er der
forretning i at bruge det.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 29-12-06 01:29

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message

> Har et spørgsmål, hvordan bruger i jeres fyr?
>
> Lader i det køre imens i er inde og handle? varmer i bilen op for en tur
> på 3km?
>
> Bruger i det kun når der er frost??

Har et Eberspächer 5KW fyr i bilen (Golf) og det kører blot 15-20 min. her
hvor det er ca. 5-6 C udendørs. Det gør at motoren er varmet godt op, så jeg
aldrig har koldstarter og så snart jeg starter bilen og sætter rigtig gang i
blæseren, vælter det ind med varm luft i kabinen.

Har fået det monteret i år, så der har ikke rigtig været sne og frost endnu
til at prøve det under...

-- roland