"Roland Lyngvig" <roland@lyngvig.dk> skrev i en meddelelse
news:45946a89$1$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "KASO" <a@b.dk> wrote in message
> news:45898c53$0$916$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>> Nu har MB heller aldrig sagt mig noget uanset om motoren kan holde 1
>>> million km (hva fa'en hjælper det hvis karrossen er væk inden den har
>>> kørt den halve
Jeg synes ikke man får nok for pengene i forhold til
>>> BMW eller en større AUDI.
>>
>> Tjah - en Audi er bare en dyr Skoda/Seat - så den sammenligning forstår
>> jeg så ikke
>>
>> Der var engang, hvor MB leverede en kvalitet, der lå klasser over de
>> øvrige. Om den så var prisen værd, er jo så en anden diskussion...
>>
>> Idag har de alvorlige problemer med rust, elektonik m.m. - sørgeligt for
>> et hæderkronet gammelt mærke
>
> Enig. Har selv haft en MB 190E fra 1986. Den blev desværre smadret og var
> for dyr at reparere. Men den havde løbet ca. 420.000 km og rust? Stort set
> intet og absolut ingen tærringer, blot blot få "bobler" osv. Min kone har
> også en MB 190E fra 1986. Den har dog kun kørt 130.000 km indtil nu, så
> der er absolut ingen rust at finde - ja, bilen ligner en ny bil. Men du
> har helt ret, det var "dengang" de kunne finde ud af det.
Hmm, jeg har også to tidl. arbejdskollegaer der har MB 190E og D fra 1985
eller deromkring. De kan da noget så kraftigt stille tvivl ved dine
påstande. Kasserne ruster ganske fælt. Den ene har valgt at montere crom på
alle fire skærmkanter fordi det er billigere end at få svejst nyt i. Den
anden har haft et utal af rustskader i de nederste sidepaneler. Disse
rustskader er ikke kommet i dag, men har været der i over 10 år.
Endnu en tidl kollega har en MB 240E fra 80'erne som han også måtte skifte
alle skærmkanter på før den var 10 år gammel.
Så hvor meget bedre MB var dengang i forhold til i dag ved jeg snart ikke
De 3 kolleger jeg har har i hvert fald alle 3 haft rustproblemer med deres
MB, tidligt i ejerforholdet
--
Tom