/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mercedes 30 års rustgaranti ikke 5 potter ~
Fra : claus b. p.


Dato : 20-12-06 10:50

Hej folkens.

I har sikkert hørt det før, men her er det igen: Mercedes ruster.
Min model E-210 fik skiftet 4 døre og oplakeret bagsmækken i en alder af 2
år. Nu er den så 6 år gammel, og alle skærmkanter samt et par andre steder
falder lakken af i flager, pga. rust. Men det værste er at Mercedes Danmark
vil sk... mig et stykke som kunde, de vil ikke en gang sætte en
reklamationssag igang. "Det er ikke indefra kommende rust, og derfor ikke
dækket af garantien." Og kulance kan ikke komme på tale, da der er misset 2
serviceeftersyn på 350.000 km.

Hvad det er for en forretningsmodel de kører efter ved jeg ikke, de kunne
stort set få dækket udgiften da der alligevel skulle laves en
forsikringsskade. Samtidig har de ikke bare mistet en kunde til service, for
hvorfor fortsætte hos MB når der alligevel ikke er nogen kulance bag efter.
Og når den så skal sælges en gang, bliver det ikke en Mercedes igen. Det
blev altså min 4. og sidste Mercedes.

/Claus



 
 
Ukendt (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-12-06 18:09


"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45890732$0$20294$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej folkens.
>
> I har sikkert hørt det før, men her er det igen: Mercedes ruster.
> Min model E-210 fik skiftet 4 døre og oplakeret bagsmækken i en alder af 2
> år. Nu er den så 6 år gammel, og alle skærmkanter samt et par andre steder
> falder lakken af i flager, pga. rust. Men det værste er at Mercedes
> Danmark vil sk... mig et stykke som kunde, de vil ikke en gang sætte en
> reklamationssag igang. "Det er ikke indefra kommende rust, og derfor ikke
> dækket af garantien." Og kulance kan ikke komme på tale, da der er misset
> 2 serviceeftersyn på 350.000 km.

Så køb Ford næste gang.....her ruster l*rtet også, men der VED man det til
gengæld også

--
Tom



TDN (20-12-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 20-12-06 18:25


"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45890732$0$20294$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej folkens.
>
> I har sikkert hørt det før, men her er det igen: Mercedes ruster.
> Min model E-210 fik skiftet 4 døre og oplakeret bagsmækken i en alder af 2
> år. Nu er den så 6 år gammel, og alle skærmkanter samt et par andre steder
> falder lakken af i flager, pga. rust. Men det værste er at Mercedes
> Danmark vil sk... mig et stykke som kunde, de vil ikke en gang sætte en
> reklamationssag igang. "Det er ikke indefra kommende rust, og derfor ikke
> dækket af garantien." Og kulance kan ikke komme på tale, da der er misset
> 2 serviceeftersyn på 350.000 km.
>
> Hvad det er for en forretningsmodel de kører efter ved jeg ikke, de kunne
> stort set få dækket udgiften da der alligevel skulle laves en
> forsikringsskade. Samtidig har de ikke bare mistet en kunde til service,
> for hvorfor fortsætte hos MB når der alligevel ikke er nogen kulance bag
> efter. Og når den så skal sælges en gang, bliver det ikke en Mercedes
> igen. Det blev altså min 4. og sidste Mercedes.
>
> /Claus
>
>

Tænk sig at give omkring en million kr. for en bil i så dårlig en kvalitet.
Selv Ford som er ved at gå på røven tør de stå ved deres rustproblemer i
Mondeo og Focus og laver dem U/B selv om der ikke er gennemtæring. Jeg havde
godt hørt rygtet om at Mercedes havde smækket kassen i og var begyndt at
henholde sig til at der skal være gennemtæring og rusteftersyn skulle være
overholdt. Surt for dem der har hentet en MB i Tyskland eller en frikørt
Taxi der ikke har overholdt rusteftersyn.....

Mvh
Thomas



Ukendt (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-12-06 18:49


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:458971f5$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...

> Tænk sig at give omkring en million kr. for en bil i så dårlig en
> kvalitet. Selv Ford som er ved at gå på røven tør de stå ved deres
> rustproblemer i Mondeo og Focus og laver dem U/B selv om der ikke er
> gennemtæring. Jeg havde godt hørt rygtet om at Mercedes havde smækket
> kassen i og var begyndt at henholde sig til at der skal være gennemtæring
> og rusteftersyn skulle være overholdt. Surt for dem der har hentet en MB i
> Tyskland eller en frikørt Taxi der ikke har overholdt rusteftersyn.....

Ford laver ikke deres lortekasser U/B. De har ALDRIG betalt så meget som en
nikkel ved min mondeo, som har og har haft seriøse rustproblemer adskillige
gange.

--
Tom



Mogens... (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 20-12-06 19:22

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45897779$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Tænk sig at give omkring en million kr. for en bil i så dårlig en
>> kvalitet.

Bielen koster ikke en million - din vurdering tager udgangspunkt
i et forkert grundlag. At en afgift binger prisen op på dét niveau,
kommer ikke sagen ved...

> Ford laver ikke deres lortekasser U/B. De har ALDRIG betalt så meget som
> en nikkel ved min mondeo, som har og har haft seriøse rustproblemer
> adskillige gange.

Ford har betalt ret mange kroner til ret mange mennesker. Min
kammerat så en overgang på Mondeo's '01 og de var alle blevet
repareret på garantien. Han købte i øvrigt 2 splinternye Seats istedet



Ukendt (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-12-06 19:27


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:Yafih.27024$E02.11185@newsb.telia.net...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:45897779$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Tænk sig at give omkring en million kr. for en bil i så dårlig en
>>> kvalitet.
>
> Bielen koster ikke en million - din vurdering tager udgangspunkt
> i et forkert grundlag. At en afgift binger prisen op på dét niveau,
> kommer ikke sagen ved...
>
>> Ford laver ikke deres lortekasser U/B. De har ALDRIG betalt så meget som
>> en nikkel ved min mondeo, som har og har haft seriøse rustproblemer
>> adskillige gange.
>
> Ford har betalt ret mange kroner til ret mange mennesker. Min
> kammerat så en overgang på Mondeo's '01 og de var alle blevet
> repareret på garantien. Han købte i øvrigt 2 splinternye Seats istedet

Jeg ved godt at Ford ligesom er begyndt på noget kullance/garanti, men det
hjælper ikke på de "ældre" Ford som måske ikke engang er 10 år endnu

--
Tom



TDN (20-12-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 20-12-06 19:46


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:Yafih.27024$E02.11185@newsb.telia.net...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:45897779$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Tænk sig at give omkring en million kr. for en bil i så dårlig en
>>> kvalitet.
>
> Bielen koster ikke en million - din vurdering tager udgangspunkt
> i et forkert grundlag. At en afgift binger prisen op på dét niveau,
> kommer ikke sagen ved...
>
>
>

Du skal have 8-900.000 kr. med hen til forhandleren for en E200 - E280
CDI... Uanset om du ser på prisen før eller efter afgift skal så dyr en bil
ikke ruste efter 2 år og lakken falde af i flager efter 6 år. Man må kunne
forvente en bedre kvalitet eller at MB i de mindste udbedrer rusten pr.
kulance. Jeg ville føle mig snydt hvis jeg stod i den situation.

Nu har MB heller aldrig sagt mig noget uanset om motoren kan holde 1 million
km (hva fa'en hjælper det hvis karrossen er væk inden den har kørt den halve
Jeg synes ikke man får nok for pengene i forhold til BMW eller en
større AUDI.

Mvh
Thomas



KASO (20-12-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 20-12-06 20:18

> Nu har MB heller aldrig sagt mig noget uanset om motoren kan holde 1
> million km (hva fa'en hjælper det hvis karrossen er væk inden den har kørt
> den halve Jeg synes ikke man får nok for pengene i forhold til BMW
> eller en større AUDI.

Tjah - en Audi er bare en dyr Skoda/Seat - så den sammenligning forstår jeg
så ikke

Der var engang, hvor MB leverede en kvalitet, der lå klasser over de øvrige.
Om den så var prisen værd, er jo så en anden diskussion...

Idag har de alvorlige problemer med rust, elektonik m.m. - sørgeligt for et
hæderkronet gammelt mærke



Roland Lyngvig (29-12-2006)
Kommentar
Fra : Roland Lyngvig


Dato : 29-12-06 01:59

"KASO" <a@b.dk> wrote in message
news:45898c53$0$916$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> Nu har MB heller aldrig sagt mig noget uanset om motoren kan holde 1
>> million km (hva fa'en hjælper det hvis karrossen er væk inden den har
>> kørt den halve Jeg synes ikke man får nok for pengene i forhold til
>> BMW eller en større AUDI.
>
> Tjah - en Audi er bare en dyr Skoda/Seat - så den sammenligning forstår
> jeg så ikke
>
> Der var engang, hvor MB leverede en kvalitet, der lå klasser over de
> øvrige. Om den så var prisen værd, er jo så en anden diskussion...
>
> Idag har de alvorlige problemer med rust, elektonik m.m. - sørgeligt for
> et hæderkronet gammelt mærke

Enig. Har selv haft en MB 190E fra 1986. Den blev desværre smadret og var
for dyr at reparere. Men den havde løbet ca. 420.000 km og rust? Stort set
intet og absolut ingen tærringer, blot blot få "bobler" osv. Min kone har
også en MB 190E fra 1986. Den har dog kun kørt 130.000 km indtil nu, så der
er absolut ingen rust at finde - ja, bilen ligner en ny bil. Men du har helt
ret, det var "dengang" de kunne finde ud af det. Selv om jeg gerne ville
have en MB igen efter min egen "døde", så valgte jeg alligevel en VW Golf,
da jeg ikke turde binde af med MB med alle de problemer de har med rust. Så
må jeg se om Golf'en med dens helgalvanisering og voksbehandling mon ikke
også holder i en rigtig lang årrække.

Det er åbenbart de nyere MB modeller fra 1995 eller deromkring og fremefter,
der er så ekstremt dårlige. FDM har lige publicet et "rustskema" i Motor
December 2006. MB ligger HELT i bund af alle biler og Audi ligger i toppen.
BMW og VW samt flere andre af de populære mærker ligger også ganske fint i
toppen. Men kig selv i Motor...

-- roland



Ukendt (29-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-06 12:41


"Roland Lyngvig" <roland@lyngvig.dk> skrev i en meddelelse
news:45946a89$1$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "KASO" <a@b.dk> wrote in message
> news:45898c53$0$916$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>> Nu har MB heller aldrig sagt mig noget uanset om motoren kan holde 1
>>> million km (hva fa'en hjælper det hvis karrossen er væk inden den har
>>> kørt den halve Jeg synes ikke man får nok for pengene i forhold til
>>> BMW eller en større AUDI.
>>
>> Tjah - en Audi er bare en dyr Skoda/Seat - så den sammenligning forstår
>> jeg så ikke
>>
>> Der var engang, hvor MB leverede en kvalitet, der lå klasser over de
>> øvrige. Om den så var prisen værd, er jo så en anden diskussion...
>>
>> Idag har de alvorlige problemer med rust, elektonik m.m. - sørgeligt for
>> et hæderkronet gammelt mærke
>
> Enig. Har selv haft en MB 190E fra 1986. Den blev desværre smadret og var
> for dyr at reparere. Men den havde løbet ca. 420.000 km og rust? Stort set
> intet og absolut ingen tærringer, blot blot få "bobler" osv. Min kone har
> også en MB 190E fra 1986. Den har dog kun kørt 130.000 km indtil nu, så
> der er absolut ingen rust at finde - ja, bilen ligner en ny bil. Men du
> har helt ret, det var "dengang" de kunne finde ud af det.

Hmm, jeg har også to tidl. arbejdskollegaer der har MB 190E og D fra 1985
eller deromkring. De kan da noget så kraftigt stille tvivl ved dine
påstande. Kasserne ruster ganske fælt. Den ene har valgt at montere crom på
alle fire skærmkanter fordi det er billigere end at få svejst nyt i. Den
anden har haft et utal af rustskader i de nederste sidepaneler. Disse
rustskader er ikke kommet i dag, men har været der i over 10 år.

Endnu en tidl kollega har en MB 240E fra 80'erne som han også måtte skifte
alle skærmkanter på før den var 10 år gammel.

Så hvor meget bedre MB var dengang i forhold til i dag ved jeg snart ikke

De 3 kolleger jeg har har i hvert fald alle 3 haft rustproblemer med deres
MB, tidligt i ejerforholdet

--
Tom



Roland Lyngvig (31-12-2006)
Kommentar
Fra : Roland Lyngvig


Dato : 31-12-06 14:50

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:4594fedd$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hmm, jeg har også to tidl. arbejdskollegaer der har MB 190E og D fra 1985
> eller deromkring. De kan da noget så kraftigt stille tvivl ved dine
> påstande. Kasserne ruster ganske fælt. Den ene har valgt at montere crom
> på alle fire skærmkanter fordi det er billigere end at få svejst nyt i.
> Den anden har haft et utal af rustskader i de nederste sidepaneler. Disse
> rustskader er ikke kommet i dag, men har været der i over 10 år.
>
> Endnu en tidl kollega har en MB 240E fra 80'erne som han også måtte skifte
> alle skærmkanter på før den var 10 år gammel.
>
> Så hvor meget bedre MB var dengang i forhold til i dag ved jeg snart ikke
>
> De 3 kolleger jeg har har i hvert fald alle 3 haft rustproblemer med deres
> MB, tidligt i ejerforholdet

Okay, så er det måske fordi jeg går og klapper min MB blidt hver søndag, så
den bliver glad og ikke ruster!

Nej, jeg skal dog tilføje, at jeg altid har passet godt på bilen. Hver gang
der har været optakt til noget med rust, er den røget til pladesmeden og har
fået ordnet det inden det udviklede sig. Og jeg har da også udskiftet et par
forskærme og frontklappen. Men det var kun fordi jeg ville have den
omlakeret og så ville jeg ikke have nogle dele med begyndende rust. Alle
biler ruster, men hele problemet er altså, at MB i de sidste år BURDE have
kunnet beskytte bilerne bedre, men de har ikke gjort det. De er vel ikke
dummere til det end f.eks. Audi?

Godt nytår og lad 2007 blive året, hvor vi alle bidrager til, at endnu færre
bliver skadet eller dræbt i trafikken!

-- roland



Ukendt (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-12-06 19:49


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45897779$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ford laver ikke deres lortekasser U/B. De har ALDRIG betalt så meget som
> en nikkel ved min mondeo, som har og har haft seriøse rustproblemer
> adskillige gange.

Tjae, den betragtning er jeg ikke enig i. Jeg har købt en Focus fra 02 (det
er vist sidste årgang med problemer?)
Den er IKKE serviceret ved aut Ford og de laver den U/B og stiller lånebil
til rådighed..
Det er i min verden kanon service, når der ikke er tale om gennemtæringer..
Mvh Tommy



Ukendt (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-12-06 19:56


"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
news:45898598$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:45897779$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Ford laver ikke deres lortekasser U/B. De har ALDRIG betalt så meget som
>> en nikkel ved min mondeo, som har og har haft seriøse rustproblemer
>> adskillige gange.
>
> Tjae, den betragtning er jeg ikke enig i. Jeg har købt en Focus fra 02
> (det er vist sidste årgang med problemer?)
> Den er IKKE serviceret ved aut Ford og de laver den U/B og stiller lånebil
> til rådighed..
> Det er i min verden kanon service, når der ikke er tale om
> gennemtæringer..
> Mvh Tommy

Jep jeg kan sagtens følge dig. Det ændrer dog INTET ved at der er et helt
segment af kunder som Ford sk*der på bare fordi deres biler er fra en lidt
tidligere årgang. Jeg havde den første rust efter bilen var 3 år

--
Tom



R.E.Nielsen@gmail.co~ (25-12-2006)
Kommentar
Fra : R.E.Nielsen@gmail.co~


Dato : 25-12-06 22:49


KASO skrev:
> > Nu har MB heller aldrig sagt mig noget uanset om motoren kan holde 1
> > million km (hva fa'en hjælper det hvis karrossen er væk inden den har kørt
> > den halve Jeg synes ikke man får nok for pengene i forhold til BMW
> > eller en større AUDI.
>
> Tjah - en Audi er bare en dyr Skoda/Seat - så den sammenligning forstår jeg
> så ikke
>
> Der var engang, hvor MB leverede en kvalitet, der lå klasser over de øvrige.
> Om den så var prisen værd, er jo så en anden diskussion...
>
> Idag har de alvorlige problemer med rust, elektonik m.m. - sørgeligt for et
> hæderkronet gammelt mærke


<

MB har i min optik ALDRIG lavet biler i en kvalitet, klasser over
andre.
Granted.. deres diesel motore ER i en klasse for sig, og de forstår
også at indrette en kabine der udstråler klasse (ihvertfald i
elegance modellerne) men overall quality syntes jeg ikke er prangende.
Der har altid været mange ejerklager over for mange defekter og rust
har været et seriøst problem siden halvfjerdserne.

R


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste