Skilteopsætning uden omtanke
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-12-06 10:00

I Vejle har man ment at der er behov for et nyt skilt ved indkørslen
til Føtex´ parkeringsplads (den ved havnen). Det har man så sat op -
men man har helt tydeligt glemt at tænke sig om da man gjorde det...

Se selv her hvad problemet er med det nye skilt:
http://hs235.dk/DSC00364.JPG (beklager den dårlige billedkvalitet).

Fra : Christopher Stein

Dato : 20-12-06 10:11

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> men man har helt tydeligt glemt at tænke sig om da man gjorde det...
>
> Se selv her hvad problemet er med det nye skilt:

der er masser af den slags tilfælde - nogen gange jeg har tænkt på at
liste ud i nattens mørke og rykke et par skilte 10-20 cm til en af siderne..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-12-06 10:18

Christopher Stein wrote:
> der er masser af den slags tilfælde - nogen gange jeg har tænkt på at
> liste ud i nattens mørke og rykke et par skilte 10-20 cm til en af siderne..

Ja det er utroligt at dem der sætter dem op ikke har mere føling med
hvad de laver. Den eneste løsning her er, tror jeg, at sætte skiltet
helt nede ved jorden. Der er nemlig også en venstresvingsbane på den
anden side af skiltet - rykker man det til højre vil det spærre
udsynet for dem der bruger den.

Jeg har set nogen steder at man har lavet de blå skilte i halv
størrelse, det ville da hjælpe lidt på det.

Fra : Christopher Stein

Dato : 20-12-06 13:52

Henrik Stidsen skrev:

> [...]
> udsynet for dem der bruger den.
>
> Jeg har set nogen steder at man har lavet de blå skilte i halv
> størrelse, det ville da hjælpe lidt på det.

Der er desværre en minimumshøjde for færdselstavler.. så det kan man
ikke engang.. En løsning, vil være at hæve det - så kunne man kigge
UNDER skiltet.. (og pinden må godt være lavet af akryl ;) )

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-12-06 23:55

Christopher Stein skrev:
> Der er desværre en minimumshøjde for færdselstavler.. så det kan man
> ikke engang.. En løsning, vil være at hæve det - så kunne man kigge
> UNDER skiltet.. (og pinden må godt være lavet af akryl ;) )

Ja, bare få det op i højderne så vi, i lastbilerne, ikke kan se noget
for det.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Leonard

Dato : 20-12-06 10:45

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>I Vejle har man ment at der er behov for et nyt skilt ved indkørslen
>til Føtex´ parkeringsplads (den ved havnen). Det har man så sat op -
>men man har helt tydeligt glemt at tænke sig om da man gjorde det...

Tåbeligt, men slet ikke så galt som det kan være.
I Slagelse, når man komemr fra motorvejen og vil til venstre ind mod
Bilka og McD holder man i en almindelig lav personbil bag 2 kæmpe
skilte, så man intet kan se til venstre. De fleste opdager det sikkert
ikke, for de kører jo blindt frem når der bliver grønt.
Jeg har skrevet en mail til Slagelse Kommune, men det er nok en
amtsvej siden jeg aldrig har fået et svar.

--
Leonard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-12-06 11:04

Leonard wrote:
> [...]
> skilte, så man intet kan se til venstre. De fleste opdager det sikkert
> ikke, for de kører jo blindt frem når der bliver grønt.

Selvom det ikke er smart så syn jeg ikke det er så galt når der er
lysregulering i forhold til hvis det bare er et vigepligtsreguleret
kryds.

Man burde næsten lave en samling med billeddokumentation af disse
"fyraftens skilte" - lidt ligesom tosseparkering.dk - for der er
sandsynligvis rigtig mange af dem rundt om i landet.

Fra : Leonard

Dato : 20-12-06 11:14

> [...]

>Selvom det ikke er smart så syn jeg ikke det er så galt når der er
>lysregulering i forhold til hvis det bare er et vigepligtsreguleret

Jeg stoler ikke nok på mine medtrafikanter til at jeg bare kører
overfor grønt, så i dette kryds kravler jeg langsomt ud indtil jeg kan
se at der holdes stille fra venstre. Det ville jeg også gøre hvis der
ikke var lysregulering. For mig er forskellen ens.

--
Leonard

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-12-06 11:53

Leonard wrote:
> [...]
> se at der holdes stille fra venstre. Det ville jeg også gøre hvis der
> ikke var lysregulering. For mig er forskellen ens.

No offence, du må være træls at køre bagved hvis du sætter farten
ned hver gang der er et lyskryds uden perfekte oversigtsforhold.

Jeg kan nu godt følge dig i din mistro overfor andre trafikanter - jeg
har selv prøvet at være få centimeter fra at træde ud foran en stor
sort varevogn der "glemte" at stoppe for rødt.

Fra : Leonard

Dato : 20-12-06 12:54

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>No offence, du må være træls at køre bagved hvis du sætter farten
>ned hver gang der er et lyskryds uden perfekte oversigtsforhold.

Det er jo dit problem, ikke mit. Jeg har lært på den hårde måde at man
ikke kan stole på at vigepligter overholdes.

--
Leonard

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-12-06 13:17

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in

> No offence, du må være træls at køre bagved

Hellere træls end død. Eller sagt på en anden måde: Hellere komme lidt
forsent i dette liv, end for tidligt til det næste

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-12-06 13:13

Leonard wrote:

> Det er jo dit problem, ikke mit. Jeg har lært på den hårde måde at man
> ikke kan stole på at vigepligter overholdes.

Det ved jeg - og ja, det er mit problem, det gør det dog ikke mindre
træls. Det er heller ikke en kritik af dig.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-12-06 15:09

Christopher Stein wrote:
> Der er desværre en minimumshøjde for færdselstavler.. så det kan man
> ikke engang.. En løsning, vil være at hæve det - så kunne man kigge
> UNDER skiltet.. (og pinden må godt være lavet af akryl ;) )

Der er da mange steder hvor de blå pile-skilte (påbudt køreretning
?) står væsentligt lavere end det på billedet...

Men ja, hvis man ikke må sætte det lavere så må det op i højden.
Sådan som det står nu er i hvert fald uholdbart.

Fra : Christopher Stein

Dato : 20-12-06 15:21

Henrik Stidsen skrev:

> Der er da mange steder hvor de blå pile-skilte (påbudt køreretning
> ?) står væsentligt lavere end det på billedet...

Jeg mener at have læst i FDMs medlemsblad at det skal være min. 1 meter
over jorden.

> Men ja, hvis man ikke må sætte det lavere så må det op i højden.
> Sådan som det står nu er i hvert fald uholdbart.

jeps.. ;)

Fra : Henning

Dato : 20-12-06 21:37

On Wed, 20 Dec 2006 15:21:05 +0100, Christopher Stein
<cstein@softhome.net> wrote:

>Jeg mener at have læst i FDMs medlemsblad at det skal være min. 1 meter
>over jorden.

Det var hastighedsskilte, og det var 1½ meter Sjovt nok har jeg
lagt mærke til, efter den omtalte dom, at alle de midlertidige
hastighedsskilte ved vejarbejdet på Motorring3 v. København er blevet
hævet

Fra : Christopher Stein

Dato : 21-12-06 08:24

Henning skrev:

> [...]
> lagt mærke til, efter den omtalte dom, at alle de midlertidige
> hastighedsskilte ved vejarbejdet på Motorring3 v. København er blevet

Ah, ok.. :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-12-06 16:59

Christopher Stein wrote:

> Jeg mener at have læst i FDMs medlemsblad at det skal være min. 1 meter
> over jorden.

Det skal nok passe, ellers er der jo rimelig stor risiko for at de kan
blive gemt i f.eks. sne.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-12-06 10:33

Henrik Stidsen wrote:
> Se selv her hvad problemet er med det nye skilt:
> http://hs235.dk/DSC00364.JPG (beklager den dårlige billedkvalitet).

Lige en lille opfølgning på den her - jeg skrev en mail til Vejle
Kommune og i løbet af i går er skiltet blevet flyttet til højre så
det nu står midt for på rabatten og man kan igen se de modkørende.
Sådan skal det gøres :)