Sådan er det at være perlegrusmekaniner...
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-12-06 23:02

Vores Jeep har længe hylt fra remmen, som driver generator, AC og
serberstyringen, så jeg bestilte i går en ny...

Den skulle så lige smides på i dag. Så af med den gamle, finde den nye -
PIS. De har givet mig en, som var ca. 18 cm for lang.

Nå. Bilen skal jo køre i morgen, så den gamle måtte på igen. Den var godt
nok lidt sværere at få på end af, men sådan er det jo.

Efter en gæv kamp (>1 time - uden det rigtige værktøj) kom den på. Bilen
bliver lige startet op - det ryger fra remmen = hurtig standsning af
motoren. Kigge efter i motoren - kan godt se, at den ene af de 6 tænder er ½
væk. Starter lige op igen for at se, om alle remhjul drejer rundt - det gør
de og det ryger igen. Nu er remmen delt i 2!

HM:

Af med remmen. Undersøge alle remhjul bliver undersøgt. Også det nederste =
en tur under bilen...

ARG.

Bolten til AC'en er gået helt løs, så remmen har været en tur rundt om den =
ikke så underligt, at det røg og den var stram at få på...

Nå. Bolten spændt. Remmen på med 4 ud af 6 tænder - tog ca. 1½ min. I morgen
går den så til Mekonomen igen efter den rigtige rem...

Men nu ved jeg da at det kun tager 5 min af handle i Fakta... ØH. Skifte en
rem på en Jeep - når man blot ikke har en bolt i klemme...

GOD NAT.

Fra : Mogens...

Dato : 19-12-06 23:05

meddelelse news:4588613f$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...

> Men nu ved jeg da at det kun tager 5 min af handle i Fakta... ØH. Skifte
> en rem på en Jeep - når man blot ikke har en bolt i klemme...

Hvis man ellers må købe varerne!!

> GOD NAT.

Fed historie, Morten - dejligt at nogen tør indrømme deres fejl !

:)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-06 06:28

Mogens... wrote:

> Fed historie, Morten - dejligt at nogen tør indrømme deres fejl !

Selv de bedste kan lave fejl...

Og åbenbart også mig...