Tredie sæde i gulplade bil ....
Fra : MLN

Dato : 18-12-06 23:06

Hej gruppe

Jeg går med planer om at købe en gulplade bil, men har brug for at kunne
have 2 knægte siddende lovligt sammen med mig.
Jeg har en Opel Meriva i puljen af mulige emner og ringede derfor til Opel /
Næstved idag som kunne oplyse mig om at det med at montere ekstra sæde havde
man stoppet i 1999 og at skulle man have det tredie sæde måtte man finde en
bil der havde fået det monteret før 1999.
Så var det at jeg ringede til Toyota som fortalte at det kunne de da sagten
klare i deres biler stadigt .....
Og så er det jeg tænker hvad er rigtigt og om nogen herinde kender de
nøjagtige regler, evt. kender link til hvilke biler man kan få ekstra sæde
monteret i og hvordan.

Med venlig hilsen
Martin Lynge Nicolaisen

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : claus b. p.

Dato : 20-12-06 10:55

"MLN" <martin@SLETDETTEmln.dk> wrote in message
> [...]
> Og så er det jeg tænker hvad er rigtigt og om nogen herinde kender de
> nøjagtige regler, evt. kender link til hvilke biler man kan få ekstra sæde

Der er ikke specielle regler om det 3. sæde. Der skal selvfølgelig være
sikkerhedssele, og plads nok til at føreren alligevel kan betjene bilen uden
gener. At Opel ikke gør det er nok deres eget valg, måske er der ændret i
konstruktionen fra -99 så det er blevet for kompliceret at eftermontere?

/Claus

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 29-12-06 01:50

"MLN" <martin@SLETDETTEmln.dk> wrote in message

> Jeg går med planer om at købe en gulplade bil, men har brug for at kunne
> have 2 knægte siddende lovligt sammen med mig.

Jeg har en kammerat, der har købt en Honda, hvor der er et 3. sæde. Det
virker mindre end de normale sæder, så jeg tror ikke man kan have 3 voksne
siddende. Men det har du jo heller ikke behov for.

-- roland