|
| Lappe med slange Fra : Søren Hansen |
Dato : 18-12-06 22:40 |
|
Hej,
Jeg har lige haft en punktering og svigerfar var så flink at tage hjulet
af og få dækket ordnet, mens jeg var på arbejde.
Hullet var forårsaget af et lille søm, som kun var gået delvist igennem.
Det var et lokalt dækcenter, der ordnede hullet og de har ordnet det ved
at lægge en slange i.
Er det normalt at lappe med slange? Som jeg har forstået min svigerfar,
var forklaringen, at dækket var ved at være gammelt og snart skulle
skiftes alligevel.
--
Søren
http://kiaklub.dk
| |
Hans Paulin \(6310\) (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 18-12-06 22:51 |
|
Søren Hansen skrev:
> Er det normalt at lappe med slange? Som jeg har forstået min
> svigerfar, var forklaringen, at dækket var ved at være gammelt og
> snart skulle skiftes alligevel.
Klogere folk end mig (FDM) siger at dækket bliver (for) varmt af at køre med
slange i når det ikke er beregnet til det.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Mogens... (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 18-12-06 22:53 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:45870d5f$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Klogere folk end mig (FDM) siger at dækket bliver (for) varmt af at køre
> med slange i når det ikke er beregnet til det.
Ja, det duer sgu ikke. Normalt reparerer man den slags ved
at lime en stump gummi i hullet. Det er noget hø -> nye dæk!
| |
Ukendt (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-12-06 22:56 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:95Ehh.26839$E02.10990@newsb.telia.net...
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:45870d5f$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Klogere folk end mig (FDM) siger at dækket bliver (for) varmt af at køre
>> med slange i når det ikke er beregnet til det.
>
> Ja, det duer sgu ikke. Normalt reparerer man den slags ved
> at lime en stump gummi i hullet. Det er noget hø -> nye dæk!
+ det er ulovligt!!!!!!!!!!
| |
Ib Jakobsen (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 18-12-06 23:19 |
|
jacob skrev:
>
> + det er ulovligt!!!!!!!!!!
Det kunne jeg da godt tænke mig at høre mere om hvor du har læst det?.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Ib Jakobsen (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 18-12-06 23:18 |
|
Mogens... skrev:
>
>> Klogere folk end mig (FDM) siger at dækket bliver (for) varmt af at køre
>> med slange i når det ikke er beregnet til det.
De er nu ikke så kloge som mange gør dem til. De fejler selv på stribe.
Og udtaler sig gerne om noget de ikke har for stand på. Det har jeg
oplevet flere gang hvis de får kniven for struben og bliver bedt af
bilimportører om at møde i retten.
> Ja, det duer sgu ikke. Normalt reparerer man den slags ved
> at lime en stump gummi i hullet.
Der findes flere metoder. Lapning indefra er lige så som der ingen skade
var. Men en prop udefra duer ikke. Førstnævnte siger TÜV god for.
< Det er noget hø -> nye dæk!
Det har man så lov til at vælge selv. Men ikke den endegyldige sandhed.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Mogens... (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 18-12-06 23:23 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4587139b$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Ja, det duer sgu ikke. Normalt reparerer man den slags ved
>> at lime en stump gummi i hullet.
> Der findes flere metoder. Lapning indefra er lige så som der ingen skade
> var. Men en prop udefra duer ikke. Førstnævnte siger TÜV god for.
Jeg mente indefra...
> Det har man så lov til at vælge selv. Men ikke den endegyldige sandhed
OK...
| |
Ib Jakobsen (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 19-12-06 20:52 |
|
Mogens... skrev:
>
>> Der findes flere metoder. Lapning indefra er lige så som der ingen skade
>> var. Men en prop udefra duer ikke. Førstnævnte siger TÜV god for.
>
> Jeg mente indefra...
Altså vi er enige om at lapning indefra er en udemærket metode?.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Mogens... (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 20-12-06 06:10 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:458842d8$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Altså vi er enige om at lapning indefra er en udemærket metode?.
Nej, det er vi langt fra enige om
| |
Ib Jakobsen (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 20-12-06 22:15 |
|
Mogens... skrev:
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:458842d8$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Altså vi er enige om at lapning indefra er en udemærket metode?.
>
> Nej, det er vi langt fra enige om
Ok med mig. Men hvad er det du har i mod det?. Når det er den anerkendte
metode af branchen og deres tekniske rådgivere mm.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Mogens... (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 20-12-06 22:21 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4589a7e9$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ok med mig. Men hvad er det du har i mod det?. Når det er den anerkendte
> metode af branchen og deres tekniske rådgivere mm.
Jeg kører ikke på reparerede dæk i min bil, som har en tårnhøj
tophastighed - og som skal færdes blandt uopmærksomme bili-
ster og lastvognschauffører
Hvis man kan investere en 3-400.000 i en bil, kan man sgu nok
holde ud til at investere 2-3.000 kr i eet dæk - tror jeg...
| |
Ib Jakobsen (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 20-12-06 22:43 |
|
Mogens... skrev:
>
> Jeg kører ikke på reparerede dæk i min bil, som har en tårnhøj
> tophastighed - og som skal færdes blandt uopmærksomme bili-
> ster og lastvognschauffører
Det er så din holdning og den respekterer jeg. Det ændrer bare ikke ved
at man ikke kan reparere et dæk forsvarligt.
>
> Hvis man kan investere en 3-400.000 i en bil, kan man sgu nok
> holde ud til at investere 2-3.000 kr i eet dæk - tror jeg...
Bare der var flere af den slags mennesker. Min erfaring siger mig bare
det modsatte. Hele krudtet er brændt af på bilen. Dæk og bremser kommer
langt nede på stigen.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Christian B. Andrese~ (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 19-12-06 09:54 |
|
Søren Hansen wrote:
> Hej,
> Jeg har lige haft en punktering og svigerfar var så flink at tage hjulet
> af og få dækket ordnet, mens jeg var på arbejde.
>
> Hullet var forårsaget af et lille søm, som kun var gået delvist igennem.
>
> Det var et lokalt dækcenter, der ordnede hullet og de har ordnet det ved
> at lægge en slange i.
>
> Er det normalt at lappe med slange? Som jeg har forstået min svigerfar,
> var forklaringen, at dækket var ved at være gammelt og snart skulle
> skiftes alligevel.
Man må ALDRIG lægge en slange i et slangeløst dæk.
Dækket er rillet på indersiden og gnidningen mellem dæk og slange
får det til at blive så varmt at det eksplodere.
Få dækcenteret til at tage slangen ud ASAP og få det lappet
ordentligt.
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
-----------------------------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk
| |
Ukendt (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-12-06 17:26 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1166518424.214190.306000@73g2000cwn.googlegroups.com...
>Man må ALDRIG lægge en slange i et slangeløst dæk.
>Dækket er rillet på indersiden og gnidningen mellem dæk og slange
>får det til at blive så varmt at det eksplodere.
Hmm i mine gamle biler kørte jeg ellers rundt med slanger i ALLE 4 dæk uden
at jeg nogensinde har oplevet det fjerneste problem ved dette. At dækkene er
rillede på indersiden har de været i alle de år jeg har haft bil.
Jeg stiller mig temmelig uforstående over for at det skulle give problemer
(på alm. biler)
Kan godt være det er ulovligt, skal jeg ikke kunne sige
--
Tom
| |
Niels Kallehauge (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Niels Kallehauge |
Dato : 19-12-06 19:10 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45881284$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Hmm i mine gamle biler kørte jeg ellers rundt med slanger i ALLE 4 dæk
> uden at jeg nogensinde har oplevet det fjerneste problem ved dette. At
> dækkene er rillede på indersiden har de været i alle de år jeg har haft
> bil.
> Jeg stiller mig temmelig uforstående over for at det skulle give problemer
> (på alm. biler)
Det gør jeg sgu stadigvæk, og nede på værkstedet har jeg et 50 år gammelt
dæk til at ligge.
Det er rillet på indersiden.
Kunne egentlig godt tænke mig en eller anden i tråden kommer med ordentlig
dokumentation
om eksploderende dæk, og ulovligheder
Mvh
Niels
| |
Regnar Bang Lyngsø (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Regnar Bang Lyngsø |
Dato : 20-12-06 01:23 |
|
Niels Kallehauge wrote:
> Kunne egentlig godt tænke mig en eller anden i tråden kommer med ordentlig
> dokumentation
> om eksploderende dæk, og ulovligheder
Var på ferie i forældrenes autocamper. Planen var non-stop
Århus->Nordspanien. Ved Fulda/Bad Hersfeld (omkring 700 km hjemmefra)
sprænger et dæk - det er lappet med slange. Får skiftet dækket og
triller videre. Et stykke inde i Frankrig (Besancon) - cirka 600 km
efter vi er kommet videre fra Bad Hersfeld - sprænger dæk nummer 2 -
også lappet med slange. Det kan være en tilfældighed - men det er
påfaldende at netop de to dæk, der var puttet slanger i, eksploderede.
Jeg har aldrig før eller siden oplevet eksploderede dæk.
Knus
Regnar
| |
Ib Jakobsen (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 20-12-06 22:21 |
|
Regnar Bang Lyngsø skrev:
>
> Jeg har aldrig før eller siden oplevet eksploderede dæk.
Eksploderede?. Altså noget med "bang"?. Mange faktorer kan gøre sig
gældende. Dækkets alder, var det samme mærke?, havde det det rigtigt
lastindeks?.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Regnar Bang Lyngsø (22-12-2006)
| Kommentar Fra : Regnar Bang Lyngsø |
Dato : 22-12-06 20:05 |
|
Ib Jakobsen wrote:
> Regnar Bang Lyngsø skrev:
>
>>
>> Jeg har aldrig før eller siden oplevet eksploderede dæk.
>
> Eksploderede?. Altså noget med "bang"?. Mange faktorer kan gøre sig
> gældende. Dækkets alder, var det samme mærke?, havde det det rigtigt
> lastindeks?.
Som bang - det var ikke noget der bare sev ud. Men ikke sådan at dækket
fuldstændig fløj af. Samme mærke på alle 4 hjul - slanger lagt i af
dækcenter <1000 km før afgang. Mit bedste bud er at det var slangerne
der sprang - de var fuldstændig pulveriserede da dækket kom af.
Knus
Regnar
| |
KASO (19-12-2006)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 19-12-06 20:49 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:45881284$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1166518424.214190.306000@73g2000cwn.googlegroups.com...
>
>
>>Man må ALDRIG lægge en slange i et slangeløst dæk.
>>Dækket er rillet på indersiden og gnidningen mellem dæk og slange
>>får det til at blive så varmt at det eksplodere.
>
> Hmm i mine gamle biler kørte jeg ellers rundt med slanger i ALLE 4 dæk
> uden at jeg nogensinde har oplevet det fjerneste problem ved dette. At
> dækkene er rillede på indersiden har de været i alle de år jeg har haft
> bil.
> Jeg stiller mig temmelig uforstående over for at det skulle give problemer
> (på alm. biler)
>
Nu var datidens hjul så heller ikke slangeløse - deraf forskellen!
Det er en anden konstruktion!
| |
Ukendt (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-12-06 18:17 |
|
"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:45884224$0$91712$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:45881284$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>> news:1166518424.214190.306000@73g2000cwn.googlegroups.com...
>>
>>
>>>Man må ALDRIG lægge en slange i et slangeløst dæk.
>>>Dækket er rillet på indersiden og gnidningen mellem dæk og slange
>>>får det til at blive så varmt at det eksplodere.
>>
>> Hmm i mine gamle biler kørte jeg ellers rundt med slanger i ALLE 4 dæk
>> uden at jeg nogensinde har oplevet det fjerneste problem ved dette. At
>> dækkene er rillede på indersiden har de været i alle de år jeg har haft
>> bil.
>> Jeg stiller mig temmelig uforstående over for at det skulle give
>> problemer (på alm. biler)
>>
> Nu var datidens hjul så heller ikke slangeløse - deraf forskellen!
>
> Det er en anden konstruktion!
Kan du ikke forklare det lidt nærmere?
--
Tom
| |
Niels Bengaard (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 19-12-06 17:32 |
|
> Jeg har lige haft en punktering og svigerfar var så flink at tage hjulet
> af og få dækket ordnet, mens jeg var på arbejde.
>
> Hullet var forårsaget af et lille søm, som kun var gået delvist igennem.
>
> Det var et lokalt dækcenter, der ordnede hullet og de har ordnet det ved
> at lægge en slange i.
>
> Er det normalt at lappe med slange? Som jeg har forstået min svigerfar,
> var forklaringen, at dækket var ved at være gammelt og snart skulle
> skiftes alligevel.
Man må ALDRIG lægge en slange i et slangeløst dæk.
Dækket er rillet på indersiden og gnidningen mellem dæk og slange
får det til at blive så varmt at det eksplodere.
Få dækcenteret til at tage slangen ud ASAP og få det lappet
ordentligt.
-----
Det har jeg så også læst mange gange her i gruppen, men hvor kommer den
historie fra?
Min far kørte i slutningen af 80érne med slange i et par dæk pga. fælgene
var rustne i kanten, så dækkene ikke kunne sluttet tæt, det var på en Volvo
240. Det gik da uden problemer i mange tusinde km.
Mvh Niels
| |
Ib Jakobsen (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 19-12-06 21:00 |
|
Niels Bengaard skrev:
> Man må ALDRIG lægge en slange i et slangeløst dæk.
> Dækket er rillet på indersiden og gnidningen mellem dæk og slange
> får det til at blive så varmt at det eksplodere.
> Få dækcenteret til at tage slangen ud ASAP og få det lappet
> ordentligt.
>
> -----
>
> Det har jeg så også læst mange gange her i gruppen, men hvor kommer den
> historie fra?
> Min far kørte i slutningen af 80érne med slange i et par dæk pga. fælgene
> var rustne i kanten, så dækkene ikke kunne sluttet tæt, det var på en Volvo
> 240. Det gik da uden problemer i mange tusinde km.
Det er noget man har hørt. Og noget der ved hjælp at tåber som FDM har
fået ophævet til "lov". Lige som at man skal sparke til hjul når man
skal købe bil. Der er endnu ikke nogen der kunnet komme med
dokumentation for ulovlighed eller problemer med emnet. Jeg har gjort
det i over 25 år på rigtigt mange hjul. Og har endnu til gode at få en
klage. Ja sågar står der på mine slangeløse, indvendigt rillede Michelin
mc-dæk, at skal de monteres på fælge med eger så skal der lægges en
slange i. Mon ikke Michelin ved hvad de snakker om.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
alexbo (19-12-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 19-12-06 22:05 |
|
"Niels Bengaard" skrev
>> Man må ALDRIG lægge en slange i et slangeløst dæk.
> Det har jeg så også læst mange gange her i gruppen, men hvor kommer den
> historie fra?
Problemet er ikke riller eller lign. men at dækket er lufttæt, når man
puster slangen op risikerer man at luften mellem slange og dæk ikke kan
slippe væk, så i stedet for en slange der ligger fast mod indersiden af
dækket, har man luftlommer mellem slange og dæk.
Disse luftlommer flytter rundt når man kører, så man kan ende med en slange
der arbejder inde i dækket.
Hvis man gør det alligevel bør man bore nogle huller i dækket udover den
utæthed der fik een til at lægge en slange i.
mvh
Alex Christensen
| |
Ib Jakobsen (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 19-12-06 23:08 |
|
alexbo skrev:
> Problemet er ikke riller eller lign. men at dækket er lufttæt, når man
> puster slangen op risikerer man at luften mellem slange og dæk ikke kan
> slippe væk,
Det skal man selvfølgelig undgå. Ved at trykke kanttråden ned under
oppumpning. Men selvom man ikke gør det så slipper luften hurtigt ud ved
ventilen. Jeg har ikke mødt slanger der ikke har nogle riller ved
ventilen til sammen formål.
> Hvis man gør det alligevel bør man bore nogle huller i dækket udover den
> utæthed der fik een til at lægge en slange i.
Skulle man komme med en god grund til bekymring for "bare" at klaske en
slange i, så skulle det være at man ikke får lukket adgangen til
ståltråden i karkassen. Og den deraf følgende rust i denne.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Christian B. Andrese~ (21-12-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 21-12-06 09:54 |
|
Mogens... wrote:
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:4589a7e9$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Ok med mig. Men hvad er det du har i mod det?. Når det er den anerkendte
> > metode af branchen og deres tekniske rådgivere mm.
>
> Jeg kører ikke på reparerede dæk i min bil, som har en tårnhøj
> tophastighed - og som skal færdes blandt uopmærksomme bili-
> ster og lastvognschauffører
>
> Hvis man kan investere en 3-400.000 i en bil, kan man sgu nok
> holde ud til at investere 2-3.000 kr i eet dæk - tror jeg...
Desværre er der mange som ikke har den hodlning.
Nu er jeg så "heldig" at jeg kan få dæk til min bil en del billigere
end dig, og jeg har også en gang for alle besluttet mig at skundavarer
og lavprisdæk kommer ikke i nærheden af min bil.
Det er dækkene som stopper bilen og som er bilen eneste kontakt til
vejen.
Jeg vælger dæk efter worst case, derfor er mine sommerdæk et
kvalitetsmærke (Bridgestone Potenza RE720) med meget gode egenskaber
på våd vej, og mine vinterdæk (Continental WinterContact TS780)
også af et velrenomeret mærke.
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk
| |
Mogens... (21-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 21-12-06 17:19 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1166691234.786218.311020@79g2000cws.googlegroups.com...
> Nu er jeg så "heldig" at jeg kan få dæk til min bil en del billigere
> end dig
Oh God ?
| |
Christian B. Andrese~ (22-12-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 22-12-06 09:31 |
|
Mogens... wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1166691234.786218.311020@79g2000cws.googlegroups.com...
>
> > Nu er jeg så "heldig" at jeg kan få dæk til min bil en del billigere
> > end dig
>
> Oh God ?
Og i disse højtider, hvad menes der med det ?
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk
| |
Uffe Bærentsen (22-12-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 22-12-06 09:55 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1166776263.278111.47160@a3g2000cwd.googlegroups.com...
> > Nu er jeg så "heldig" at jeg kan få dæk til min bil en del billigere
> > end dig
>
> Oh God ?
Og i disse højtider, hvad menes der med det ?
At Mogens ikke blot undersøger priser indenlands.
Hvis der var en forhandler på månen, så tror jeg også vedkommende var blevet
spurgt
Om medarbejderrabat så medfører lavere pris, det ved jeg ikke.
Men det er den eneste anden mulighed jeg kan forestille mig.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i (nysynet
| |
Christian B. Andrese~ (22-12-2006)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 22-12-06 10:07 |
|
Uffe Bærentsen wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1166776263.278111.47160@a3g2000cwd.googlegroups.com...
>
> > > Nu er jeg så "heldig" at jeg kan få dæk til min bil en del billigere
> > > end dig
> >
> > Oh God ?
>
> Og i disse højtider, hvad menes der med det ?
>
> At Mogens ikke blot undersøger priser indenlands.
> Hvis der var en forhandler på månen, så tror jeg også vedkommende var blevet
> spurgt
Det ved jeg godt, og grunden til at min dæk er billigere end hans er
simplethen kun fordi det er af en helt anden størrelse, min dæk er af
en mere mainstream størrelse.
> Om medarbejderrabat så medfører lavere pris, det ved jeg ikke.
> Men det er den eneste anden mulighed jeg kan forestille mig.
Se ovenst.
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
---------------------------------
http://www.rydungdomshuset.dk
| |
Uffe Bærentsen (22-12-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 22-12-06 11:19 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1166778441.277369.169250@a3g2000cwd.googlegroups.com...
> Det ved jeg godt, og grunden til at min dæk er billigere end hans er
> simplethen kun fordi det er af en helt anden størrelse, min dæk er af
> en mere mainstream størrelse.
>> Om medarbejderrabat så medfører lavere pris, det ved jeg ikke.
>> Men det er den eneste anden mulighed jeg kan forestille mig.
> Se ovenst.
Det forklarer jo en hel del
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i (nysynet
| |
Mogens... (22-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 22-12-06 17:50 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:458bb12f$0$3458$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det forklarer jo en hel del
LOL, ja
Sån læste jeg det nemlig slet ikke
| |
|
|