Nano-forsegling af bilrude
Fra : KS

Dato : 18-12-06 16:47

På markedet findes der noget, der hedder 'Bilrudeforsegling', og som bygger
på nano-teknologien.

Er der nogen der har erfaring/oplevelser med dette produkt.

//Knud

Fra : Eliasen

Dato : 18-12-06 17:05

"KS" <a9100@hotmail.com> wrote in message
> På markedet findes der noget, der hedder 'Bilrudeforsegling', og som
> bygger på nano-teknologien.
>
> Er der nogen der har erfaring/oplevelser med dette produkt.

Jeg har i testsammenhæng kørt med det i et halvt års tid på min forrude.
Den ene halvdel af ruden blev afrenset og forseglet. Effekten er der
stadig. Når jeg kommer op over ca. 80 i timen, "skøjter" vandet af og
tager urenheder med sig. Den halvdel der _ikke_ er behandlet, bliver
snasket til, mens jeg stadig kan se ud af den behandlede del.

Det var importøren selv der rengjorde og behandlede ruden. Han lagde
stor vægt på at afrensningen var den vigtigste del af arbejdet.

Det skal siges at jeg ikke aner om det er samme producent som laver den
du har fundet, men mon ikke teknologien er ret meget den samme?

Konlusion: Jeg har brugt en del mindre sprinklervæske end normalt og
ruden står pænt og ren efter en regnvejrsdag på landevejen.

--
Eliasen
www.tomtom-user.dk - Europas største TomTom-forum.

Fra : Intet Navn

Dato : 18-12-06 17:35

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> wrote in news:4586bc1e$0$15890
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Konlusion: Jeg har brugt en del mindre sprinklervæske end normalt og
> ruden står pænt og ren efter en regnvejrsdag på landevejen.

Det lyder jo ret lovende! Og der er ikke problemer med at nano-belægningen
bliver ødelagt/opløst/skyllet af når du bruger sprinkleren..?

--
/Claus (nano-nysgerrig)

Fra : Eliasen

Dato : 18-12-06 17:59

"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> wrote in message
> [...]
> nano-belægningen
> bliver ødelagt/opløst/skyllet af når du bruger sprinkleren..?

Nej, men til gengæld er det sværere for viskerne at få bugt med
sprinklervæsken når jeg endelig bruger den. Der går 4-5 sekunder før det
sidste "lag" er fordampet. Det er den eneste ulempe jeg kan få øje på.

--
Eliasen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-06 20:38

"KS" <a9100@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> På markedet findes der noget, der hedder 'Bilrudeforsegling', og som
> bygger på nano-teknologien.
>
> Er der nogen der har erfaring/oplevelser med dette produkt.

Bruger det i form a RainX, det virker kanon godt. Over 70 Km/t behøver jeg
slet ikke bruge vindusviskerne mere. Det holder i ca. 6 mdr for mit
vedkommende

--
Tom

Fra : Martin Bak

Dato : 18-12-06 21:54

> [...]
>
> Bruger det i form a RainX, det virker kanon godt. Over 70 Km/t behøver jeg
> slet ikke bruge vindusviskerne mere. Det holder i ca. 6 mdr for mit

Hvad skete der med den bekymring der var, også fra politisk side, om
nano-produkternes eventuelle farlighed? Er den helt glemt igen? Visse
partier ville jo for ca. ½ år siden have alle nanoprodukter forbudt, indtil
der var klarhed om indvirkninger på helbred og miljø?

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 17:14

> [...]
> partier ville jo for ca. ½ år siden have alle nanoprodukter forbudt,
> indtil der var klarhed om indvirkninger på helbred og miljø?

Man skal i flg brugsanvisningen smørre det på Ruden og ikke på Huden )

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-12-06 22:30

In article <4586ee1c$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>
> Bruger det i form a RainX, det virker kanon godt. Over 70 Km/t behøver jeg
> slet ikke bruge vindusviskerne mere. Det holder i ca. 6 mdr for mit

6 måneder... du er heldig. Andre melder om 14 dage!

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 17:12

> 6 måneder... du er heldig. Andre melder om 14 dage!

Så må de bare lade værre med at ligge sig 10 m bag lastbilerne, så bilen
bliver sandblæst

--
Tom

Fra : jacob johansen

Dato : 19-12-06 18:00

> Så må de bare lade værre med at ligge sig 10 m bag lastbilerne, så bilen
> bliver sandblæst
>
> --
> Tom

Og behandlingen falder IKKE af i vaskehallen, ved brug af isskraber,
sprinklervæske eller lign...

MVH
Jacob

Fra : jacob johansen

Dato : 19-12-06 17:58

> 6 måneder... du er heldig. Andre melder om 14 dage!

enten er produktet et kopi produkt som ikke har noget NANO at gøre eller
også forarbejdet ikke gjort ordenligt...

Jeg har med det at via mit arbejde, og der er FULD tilfredshed....
regnn preller af ved hastigheder over 70km/t og snavset sidder ikke så godt
fast. og ikke mindst er det MEGET lettere at skrabe isen af de behandlede
ruder.... juhuu

MVH
Jacob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-12-06 22:20

In article <45881a14$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
"jacob johansen" <jjo@stofanet.dk> wrote:

> enten er produktet et kopi produkt som ikke har noget NANO at gøre eller
> også forarbejdet ikke gjort ordenligt...

Det har intet med Nano at gøre.. husk vi snakker om RainX, Rainguard og
andre inferiøre produkter..

Den oplevelse har jeg med Nano.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 19-12-06 22:28

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det har intet med Nano at gøre.. husk vi snakker om RainX, Rainguard
> og andre inferiøre produkter..

Og de "inferiøre" produkter, var der længe før, Nano var et buzzword...

Tricket ligger i, at få gjort ruden ordentlig ren inden man smører det på.

/Brian

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 20-12-06 23:54

Hvor fåes det her nano halløj?

I det sidste nummer af Motor får det ret gode anmeldelser.

/Jasper

Fra : jacob johansen

Dato : 21-12-06 17:09

> Hvor fåes det her nano halløj?
>
> I det sidste nummer af Motor får det ret gode anmeldelser.

Ved nogle udvalgte Applus synshaller.

MVH
jacob

Fra : KS

Dato : 21-12-06 20:32

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor fåes det her nano halløj?

Her kan du få det: http://www.nanonordisk.com/

//KS

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 29-12-06 01:44

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote in message

> Hvor fåes det her nano halløj?

Jeg har ikke læst hvad Motor skriver om det, men jeg faldt over NanoCover i
en BilXperten forretning i Hillerød. De har en hjemmeside. Der henviser de
nok til deres forhandlere.

www.nanocover.dk

-- roland

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-12-06 12:17

On Dec 18, 5:04 pm, "Eliasen" <kysk...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> tager urenheder med sig. Den halvdel der _ikke_ er behandlet, bliver
> snasket til, mens jeg stadig kan se ud af den behandlede del.
[...]
> Konlusion: Jeg har brugt en del mindre sprinklervæske end normalt og
> ruden står pænt og ren efter en regnvejrsdag på landevejen.

Hvad så når det ikke regner? Det er i hvert fald relevant for mig her
om vinteren, hvor det jeg får på ruden ikke er regn, men "snask" fra
vejen. Her til morgen vaskede jeg ruden 5 gange, fordi den efterhånden
var så beskidt at det generede mit udsyn.
Det meste af turen er på motorvej, så med lidt held er der masser af
fartvind.

Kan nano-forseglingen hjælpe med at undgå at snasket sætter sig,
eller er det kun rent vand der preller af?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Eliasen

Dato : 19-12-06 13:24

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
[...]
> [...]

fartvind.

Kan nano-forseglingen hjælpe med at undgå at snasket sætter sig,
eller er det kun rent vand der preller af?

-----

Der må jeg være lidt mindre kategorisk i min vurdering. Det lader til,
at det ikke sidder så godt fast, men jeg er stadig nødt til at bruge
viskeren. Til gengæld er bedømmelsesgrundlaget ikke meget værd. Der har
for mit vedkommende kun været to dage med regulært snask på ruden og det
har ikke været et problem indtil nu. Jeg bruger viskeren i de
situationer, men stadig ikke så meget sprinklervæske.

--
Eliasen

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 29-12-06 01:41

"KS" <a9100@hotmail.com> wrote in message

> På markedet findes der noget, der hedder 'Bilrudeforsegling', og som
> bygger på nano-teknologien.
>
> Er der nogen der har erfaring/oplevelser med dette produkt.

Ja, jeg har kørt et stykke tid med "NanoCover" (www.nanocover.dk) og det
virker ganske udmærket. Tidligere (for nogle år siden) brugte jeg et produkt
fra Turtle i USA og det fungerede også ganske udmærket. Det virker dog som
om NanoCover holder i længere tid og er lidt mere "glat" end Turtles
produkt. Men det er også ret dyrt - ca. 200 kr. for en lille flaske. Turtles
produkt kostede vist ca. 60 kr. for en stor flask i THansen.

Men alt i alt virker det efter hensigten og man behøver ikke bruge viskerne
nær så meget, som man ellers gør. Det er "fedt" at køre i silende regn
(hastigheden skal op på 60-70 km/t eller mere) og konstant have et godt
udsyn, også når man passerer en lastbil på motorvejen.

-- roland