Busrejser til Odense Fra København
Fra : Øistein wind

Dato : 28-06-01 17:19

Hejsa.
Jeg har et lille problem. Jeg kan ikke finde nogen busser, som kører i rute
mellem Kbh og Odense.
Nogen der har forslag?

Måske er dette OT men jeg vidste ikke hvor jeg ellers skulle spørge.

Hilsen Øistein

Fra : Søren Blom

Dato : 28-06-01 17:29

"Øistein wind" <windw@mail.danbbs.dk> skrev
> Jeg har et lille problem. Jeg kan ikke finde nogen busser, som kører i
rute
> mellem Kbh og Odense.
> Nogen der har forslag?

Der køre 7-9-13 ingen busser København - Odense. De langtursbusser der køre
fra København køre vist kun til Øst og Nordjylland. Deres ruter går ikke
over Fyn.
Men prøv at kik på http://www.thinggaard-bus.dk/ og se hvad der er af
muligheder.

Men hvorfor tage en bus fremfor toget fra København til Odense, tunnelskræk?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Øistein wind

Dato : 28-06-01 17:32

Hej

>Men hvorfor tage en bus fremfor toget fra København til Odense,
tunnelskræk?
Jeg har en eller anden ide om at det er billigere. Det koster trods alt ca.
200 dask at tage toget.

Hilsen Øistein

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 28-06-01 18:14

"Øistein wind" wrote:

> [...]
> tunnelskræk?
> Jeg har en eller anden ide om at det er billigere. Det koster trods alt ca.

Hvis du skal rejse frem og tilbage samme dag inden 13. agust, kan du købe en
Storebæltsbillet, som er en enkeltbillet til samme pris som en returbillet.
Ellers er der ikke andre måder at spare penge på.

//Emil Jelstrup

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-06-01 18:19

On Thu, 28 Jun 2001 18:31:58 +0200, "Øistein wind"
<windw@mail.danbbs.dk> wrote:

Har du prøvet X-busserne?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Øistein wind

Dato : 28-06-01 20:25

Hej'
det koster 130 kroner at tage thingaards buser til odense, og 188 med tog.
Så jeg tager sq nok toget. Her bliver man oven i købet sat af på odense
station(!) hvorimod det hos busserne er en rasteplads(eller sådanoget) på
motorvejen.

Tak for hjælpen alligevel
<6opmjtk4q68aqub6p6tt1tq9kdiu4m8gbg@4ax.com>...

Fra : alexbo

Dato : 28-06-01 19:56

Øistein wind <windw@mail.danbbs.dk> skrev

> Jeg har et lille problem. Jeg kan ikke finde nogen busser, som kører
i rute
> mellem Kbh og Odense.

Frit efter hukommelsen,
Der bliver ikke givet tilladelse til langtursruter der følger
jernbanen, der er en eller anden stor %sats hvor ruten skal afvige fra
jernbanen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Nielsen

Dato : 28-06-01 22:05

> Frit efter hukommelsen,
> Der bliver ikke givet tilladelse til langtursruter der følger
> jernbanen, der er en eller anden stor %sats hvor ruten skal afvige fra
> jernbanen.

Procentsatsen er 20. Derfor er det ikke rigtigt blevet til noget med
de langtursruter. Den eneste der kører pt er Thinggaards rute fra
Nykøbing Mors til København. Den kan man også bruge fra Odense. Den
kører 1 gang om dagen - med afgang fra Odense kl. 13.35. Det koster
130 kr for en enkeltbillet. Man skal være opmærksom på at bussen
hverken kører til Odense eller København centrum. I Odense skal man
stå på ved en Metax-station ved motorvejen, og i København køres til
Sjælør station. Busbilletten kan dog bruges til videre befordring med
S-tog eller HT-bus.

Venlig hilsen
Henning Nielsen

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 29-06-01 11:33

Henning Nielsen wrote:

> [...]
> stå på ved en Metax-station ved motorvejen, og i København køres til
> Sjælør station. Busbilletten kan dog bruges til videre befordring med

Ja, og så tager bussen 2 timer, InterCityLyn-togene (som nu også har
Standard) tager kun 1 time og 16 minutter.

//Emil Jelstrup