Benzinpriserne falder igen i morgen
Fra : Flemming Petrich Jen~

Dato : 28-06-01 17:13

Jeg ved godt at der er nogle der vil sige - jamen hvad skal vi med denne
lille fald i priserne - skal man købe en guldbarre eller hvad - men nu er
prisen jo faldet omkring en krone siden den var højest - det hjælper jo alt
lidt når man både har fire hjul og to hjul
92 kr. 7,95
95 kr. 8,01
95 bly kr. 8,08
Det betyder da noget
XV535S

Fra : Gundersen

Dato : 28-06-01 17:50

Hej

Det er da nogel ok priser! =)

> 92 kr. 7,95
> 95 kr. 8,01
> 95 bly kr. 8,08

Har selv lige været i Struer, hvor de har Haard benzin eller hvad det heder,
der sælger de 92 til 7,54, og 95 til 7,62!

Det er da billigt ik?

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Lovlig

Fra : Albert

Dato : 28-06-01 18:09

> [...]
alt
> lidt når man både har fire hjul og to hjul

Jeg har lige betalt min Shell regning for de sidste 30 dage : 2451 kr.
En prisforskel fra 9->8 kr ville have sparet mig 271 kr!

Mange bække små.....

mvh Albert

Fra : Tom Karlsson - Remov~

Dato : 29-06-01 10:21

Fra : Sand

Dato : 29-06-01 12:50

"Tom Karlsson - Remove NOSPAM" <tk@babylon5.dkNOSPAM> wrote in message
On Thu, 28 Jun 2001, Albert wrote:
Ubemandede stationer som f.eks. Jet, Metax m.m. er ofte op til 30 øre
billigere end de ofte ret dyre servicestationer (deriblandt Shell).
Rigtigt! - men ofte kan man sagtens opnå rabatordninger på de større
tankstationer, så man opnår en pris, som ligner de ubemandede
stationers.

Mvh. Sand

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-06-01 14:03

> Rigtigt! - men ofte kan man sagtens opnå rabatordninger på de større
> tankstationer, så man opnår en pris, som ligner de ubemandede
> stationers.

Men køen efter den der lige skal have en ristet med det hele er der stadig.
Jeg kan forstå at rygere, slikhungrende og folk med lignende "handicap"
vælger at tanke hos en af "store" "service" stationer, men jeg foretrækker
nu også de små med høflig selvbetjening ved standeren - Og så behøver man
heller ikke at tage hjelmen af ( apropos tidligere tråd

Og desuden er mine rabatter ved de store ved at være faldet helt væk ;-( Jeg
fik ellers et par kort for et par år siden hvor de kunne give 25øres rabat,
men jeg tror kun at jeg får 6 øre nu ...

Jeg kører dagligt lige forbi en Jet, og tanker der når tanken er ved at være
tom, men jeg kører ikke en omvej efter en speciel tank. Det kan ikke betale
sig når jeg kun tanker 7 - 9,5 liter ad gangen.

/A

Fra : Flemming Petrich Jen~

Dato : 29-06-01 15:24

Du har ret - jeg startede også ved hydro med 25 øre rabat per liter - så
faldt den til 16 ører nu er den nede på 14 øre
Hvad skal vi gøre - cutte dem og tanke ved de små eller hvad

XV535S

Fra : Albert

Dato : 29-06-01 17:06

> [...]
> fik ellers et par kort for et par år siden hvor de kunne give 25øres
rabat,
> men jeg tror kun at jeg får 6 øre nu ...

Hydro / Texaco giver 15 øre via MC Touring
Shell giver 9 øre til alle der har kort

MEEN Jet mv er da billigere, indrømmet. Grunden til Shell er, at når vi er
udenbys, så
er der sgu altid en shell i nærheden, og når man har travlt med at komme
igennem ex.
Belgien, så er det rart at kunne få en forforskringning uden at skulle have
vekslet først.

Dovenskaben koster jo lidt

mvh Albert

Fra : Armand

Dato : 30-06-01 00:56

On Thu, 28 Jun 2001, Albert wrote:

> Jeg har lige betalt min Shell regning for de sidste 30 dage : 2451 kr.
> En prisforskel fra 9->8 kr ville have sparet mig 271 kr!
> Mange bække små.....

Ikke at jeg er uenig; men på den anden side:

2½ tusinde kroners bensin (distancen lyder nok snarere af diesel!)
forbrug kan svare til mere end 3½ tusinde kørte km, imens de 271 kr på
samme måde svarer til under 390 km's
kørsel - Kunne du mon ikke have sparet en stor del af de 390 km fra ved
bedre planlægning af rute, samt at cykle lidt mere ved nærtrafik? :-/

Jeg mener: Altså hvis det er for at spare alligevel!

--
Armand.

Fra : Albert

Dato : 30-06-01 08:25

> [...]
> kørsel - Kunne du mon ikke have sparet en stor del af de 390 km fra ved
> bedre planlægning af rute, samt at cykle lidt mere ved nærtrafik? :-/

Nu er det jo sådan, at jeg er nybagt ejer af en CBR1000, og en sådan VIL
simpelthen ud at køre hele tiden. Hver gang den ser en omvej, så blinker
den
selv af, og jeg må jo bare følge Den kører på oktan 92, og den tager
hvad
den har brug for (11-15km/l)

Om jeg kunne tage cyklen ? Helt klart, men for fanden hvor er det rart at
have
en lækker MC at trille rundt på. Alle de mennesker man pludseligt bliver
nød
til at besøge

OG - MC er vel ikke fornuft, det er en Dieselbil, men det er jo slet ikke
det
det handler om

Mvh Albert, der har kørt 5.400km på sammenlagt to måneder på sin CBR

Fra : Armand

Dato : 01-07-01 10:31

Albert <albert@albertsmc.dk> skrev i en

> [...]
> Om jeg kunne tage cyklen ? Helt klart, .............
> OG - MC er vel ikke fornuft, det er en Dieselbil, men det er jo slet

Jup!

Og så er vi tilbage ved den klassiske køretøjsdefinition:

Bil:
En bil er et kørtøj hvori man lader sig transportere fra A til B!

Motorcykel:
En motorcykel er et køretøj hvorpå man transporterer sig fra A til A!

--
Armand.

Fra : Peter Wiede Clausen

Dato : 01-07-01 14:22

>True, og endnu større bække, hvis du underlader at tanke hos Shell ;).
>Ubemandede stationer som f.eks. Jet, Metax m.m. er ofte op til 30 øre
>billigere end de ofte ret dyre servicestationer (deriblandt Shell).
Hmmm Jeg har en rabat ordning hos Shell (19 Øre) samt har Shell På Havnen
her i Randers 10 øre rabat i weekenden = 29 øre billigere som oftest er
10-15 øre billigere end u-bemandede!

Mvh
Peter
XJ 600S Div. '93

Fra : Morten Dahl

Dato : 29-06-01 18:00

Et godt råd om benzin priser til all gå ind på www.ok.dk der kan man
tilmælde sig noget der hedder Pris index så får man en mail når der er
ændringer i prisen hos ok og mon så ikke de andre følger trop?
--
Morten Dahl
FZS 600 S '00

Fra : Christian Stidsen

Dato : 01-07-01 23:15

"Flemming Petrich Jensen" <petrich@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
alt
> lidt når man både har fire hjul og to hjul

OK ved Strandby Plads i Esbjerg har 95 til 7,92 - blot til orientering...
- kan ik lig husk de andre!

Christian

--
FZS600