Jamen er VW ikke perfekte ? ;)
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-12-06 16:33

http://politiken.dk/forbruger/biler/article213502.ece

"...fabrikken har fundet problemer med blandt andet fugt, olieutætheder
og i enkelte tilfælde også bremserne på personbiler af modellen VW
Passat årgang 2005 til 2007."

"Desuden kører flere tusinde Passat'er med dieselmotor kører rundt med
et beslag til brændstofkøleren, der kan knække, så der trænger
dieselolie ud."

Her gik man og fik det indtryk at VW var perfekte og uden fabriksfejl ?
;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-12-06 16:44

Henrik Stidsen skriver:

> Her gik man og fik det indtryk at VW var perfekte og uden fabriksfejl ?
> ;)

Nu er det jo ikke toyotaer

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hafnia

Dato : 15-12-06 18:22

> Henrik Stidsen skriver:

> Nu er det jo ikke toyotaer

Da jeg var i Japan,-så jeg faktisk en del fiat'er (primært coupe!),og VW,-da
selv japanere ved at de ikke kan lave noget smukt...

Fra : PMH

Dato : 15-12-06 23:38

"Hafnia" <secolo@bysantin.ik> skrev i en meddelelse

> Da jeg var i Japan,-så jeg faktisk en del fiat'er selv japanere ved at de
> ikke kan lave noget smukt...

øøøøhhhh...
Den lader vi lige stå et øjeblik..

PMH

Fra : Hafnia

Dato : 15-12-06 18:20

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

det er jo deres politik, feks da PSA 1.8 motorer blev leveret med for små
stempler, ville Citroen DK ikke skifte noget, og Peugeot var villige hvis
man brokkede sig...det samme da deres motorer fik frostpropper og motoren
stod af...Peugeot satte gerne en elvarmer på, men Citroen var ligeglade og
lod enddag kunden betale for elvarmeren.

SVJH var ingen af mærkerne villige til at kalde bilerne tilbage, men
skiftede kun hvis folk brokkede sig.

Fra : Brian

Dato : 15-12-06 18:27

Henrik Stidsen wrote:

> Her gik man og fik det indtryk at VW var perfekte og uden fabriksfejl
> ? ;)

Man kan tydelig høre, at du aldrig har ejet sådan en pispotte

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-12-06 02:37

Brian presented the following explanation :

> Man kan tydelig høre, at du aldrig har ejet sådan en pispotte

Det har jeg ikke og jeg har kun en gang kørt en fra den fabrik - det
var ikke nogen god oplevelse iøvrigt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-12-06 06:59

Henrik Stidsen skriver:

> Det har jeg ikke og jeg har kun en gang kørt en fra den fabrik - det
> var ikke nogen god oplevelse iøvrigt.

Jeg tror sku at du skal med en tur ud i Touran'en en dag

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-12-06 15:00

Klaus D. Mikkelsen formulated on lørdag :

> Jeg tror sku at du skal med en tur ud i Touran'en en dag

Nu er det måske heller ikke fair at bedømme VW ud fra en lille Polo
benzin (1,lille eller noget i den stil) når man er vant til en 306 HDI.
Der er nok lidt for stor forskel på at køre benzin og diesel når
øvelsen hedder "fuld knald til 110" og strækningen kun lige er lang nok
til at nå det.

Fra : Il Duce

Dato : 15-12-06 19:40

> Her gik man og fik det indtryk at VW var perfekte og uden fabriksfejl ? ;)

Godt du brugte den der så man kunne være sikker på at du mente det
ironisk. For jeg tror det bliver svært at finde et andet mærke der har så
store og så mange problemer som VW har pt. At VW skulle være høj kvalitet
tangerer verdens største joke. Gå ud og tag 10 stk. af den nye Passat 1.9TDi
105hk og jeg vil vædde på, at minimum 8 af dem overskrider det
typespecifikke røggastal på 0.8 ved syn. Sidste "VW-kvalitets-eksempel" jeg
kender til var en Touran 2.0TDi der var 3.000km gammel. Den havde været på
værksted tre gange siden leveringen. En gang (efter 800km) for at få skiftet
en defekt turbo og to gange for at få skiftet instrumentering.

--

MVH

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-06 20:13

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> få skiftet en defekt turbo og to gange for at få skiftet instrumentering.

hehe, VW kan da bare gøre lige som Ford. Ford har erkendt at de ikke magter
at overholde lovkravene mht. forurening og har fået en generel dispensation
for at de må forurene mere end andre. Sådan har Ford altså valgt at løse
kravene

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-12-06 20:27

Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4582f3ba$0$15897$> hehe, VW kan da bare gøre lige som Ford. Ford har
erkendt at de ikke magter
> at overholde lovkravene mht. forurening og har fået en generel
> dispensation for at de må forurene mere end andre. Sådan har Ford altså
> valgt at løse kravene

MB. "løste" det også på den måde :( Og i form af en stor taxa-flåde,
forurenerne de nok mere end nogen anden.

--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-12-06 02:38

Il Duce formulated the question :

> Godt du brugte den der så man kunne være sikker på at du mente det
> ironisk.

Selvfølgelig var det ironisk ment - men der er jo ikke grænse for hvor
meget der "svines til" når der er en Peugeot med en fejl på - så
selvfølgelig skal VW da have sin del også :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-12-06 04:09

Henrik Stidsen wrote:
> Il Duce formulated the question :

> Selvfølgelig var det ironisk ment - men der er jo ikke grænse for hvor
> meget der "svines til" når der er en Peugeot med en fejl på - så
> selvfølgelig skal VW da have sin del også :)

Der går sjældent røg af en brand uden at der er en ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-12-06 06:40

> Selvfølgelig var det ironisk ment - men der er jo ikke grænse for hvor
> meget der "svines til" når der er en Peugeot med en fejl på - så
> selvfølgelig skal VW da have sin del også :)

Forskellen er håndteringen af sagen, VW gør det frivilligt, Pegøj & Co. skal
nærmest tvinges med lov :(.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-12-06 15:01

Jørgen M. Rasmussen has brought this to us :

> Forskellen er håndteringen af sagen, VW gør det frivilligt, Pegøj & Co. skal
> nærmest tvinges med lov :(.

Men det ændrer ikke på at fejlene er der!

Fra : TDN

Dato : 16-12-06 15:32

> Jørgen M. Rasmussen has brought this to us :

> Men det ændrer ikke på at fejlene er der!
>
> --
> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Nu fremhæver i at nogle skulle påstå at VW er perfekte, jeg har har været
med herinde næsten siden starten og kan da ikke huske nogle skulle have
fremhævet VW som noget fantatisk eller fejlfrit, de har fejl som alle andre
bilmærker at så nogle af dem der driller frankofilerne kører VW er jo
ikke det samme som at VW er fejlfri.

Mvh
Thomas
(og nej jeg kører ikke VW)

Fra : Brian

Dato : 16-12-06 18:16

TDN wrote:

> [...]
> været med herinde næsten siden starten og kan da ikke huske nogle
> skulle have fremhævet VW som noget fantatisk eller fejlfrit, de har

Men nogle af dem der kører VW, er så forblændet af mærket, at man tror det
er løgn - de er helt ufattelig mærkeloyale. De eneste jeg synes der nærmer
sig, er BMW folkene - men de har sgu da i det mindste en grund til, at være
så mærkeloyale

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-12-06 18:59

Brian wrote:

> [...]
> synes der nærmer sig, er BMW folkene - men de har sgu da i det
> mindste en grund til, at være så mærkeloyale

Man mærker lige frem lugten af misundelse over at vi er nogen der har råd
til at holde en VW kørende ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 16-12-06 19:29

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Man mærker lige frem lugten af misundelse over at vi er nogen der har
> råd til at holde en VW kørende ;)

Hehe - jeps, jeg betaler selv for at holde sådan en skude kørende

/Brian

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-12-06 20:09

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Man mærker lige frem lugten af misundelse over at vi er nogen der har råd
> til at holde en VW kørende ;)

Jamen de går jo aldrig i stykker? Så det kan vel ikke koste mange ører? :)

Mvh.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-12-06 19:12

Brian skriver:

> [...]
> sig, er BMW folkene - men de har sgu da i det mindste en grund til, at være

ROFL...

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-06 12:06

Il Duce wrote:

> [...]
> leveringen. En gang (efter 800km) for at få skiftet en defekt turbo
> og to gange for at få skiftet instrumentering.

Køb dog en BMW, så er du ude over det problem

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Otto

Dato : 16-12-06 21:35

Hej

> Her gik man og fik det indtryk at VW var perfekte og uden fabriksfejl ? ;)

Jeg er heller ikke just imponeret af VW's T5'er. Dørene knirker på en
selvom de er smurt, maling skaller af ved håndtag, styrehus sidder
løst, støjende motor, bærekugler slides hurtigt, motor drikker meget
olie.

Det er min erfaring med en 18 måneders gammel T5 med 65.000 på klokken.
Firmaets andre T5'ere lider af samme fejl.

Mvh
Otto