Opel automatik
Fra : Gert Kristensen

Dato : 15-12-06 08:38

Hej i gruppen

Jeg vil lige spørge om, der er er nogle her i gruppen der har nogen erfaring
med opel AUT.gearkasse, da jeg påtænker at købe en nyere Vectra 2,2 med 5
trin aut.
da det er dejlig med en bil der selv skifter gear.
Hvor længe kan sådan en holde ved almindelig fornuftig kørsel? eller går
sådan en i stykker ofte det er jo nok ikke billig at få rep.?
Hilsen
Gert k

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-06 18:46

"Gert Kristensen" <gertk@FJERNMIG.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor længe kan sådan en holde ved almindelig fornuftig kørsel? eller går
> sådan en i stykker ofte det er jo nok ikke billig at få rep.?

Nu har jeg kun haft en ENKELT kollega der har haft en vectra med tomatkasse.
Men den holdte ikke mere end omkring de 200.000 Km. Han kørte ikke bilen
hårdt.
Gav vidst omkring 12-15.000 for en ombytter af skummel herkomst.

Om den holder eller ej er jo altid et tro'sspørgsmål, men hvis den ikke
holder så er de ret dyre at udskifte. Generelt holder tomatkasser også
dårligere end manuelt, men de er jo unægtelig dejlige at køre med

--
Tom