Man beder selv om det.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-12-06 13:36

Raileon Danmark og DSB kan ikke enes om at bruge Kombiterminalen i
Høje-Tåstrup, og det sender yderligere 50.000 vogntog over den Fynske
Motorvej pr. år fremover.

For ikke så længe siden var det Post-Danmark der måtte opgive at sende
post med banen.

Når Carlsberg lukker i Valby, skal øllet til sjællændrne køres fra
Fredericia, og de tomme flasker retur.

Det bliver s'gu ikke morsomt at være søndagsbilist på E20 fremover.

Min personlige anbefaling går på at man fremdeles hakker på
lastbilchaufførerne. De er lige ved hånden i indersporet, så
yderligere avanceret tankevirksomhed kan ikke anbefales.

Det er med fuldt overlæg at jeg skriver indersporet, idet jeg
forventer et permanent overhalingsforbud på hele E20.

I hvert fald indtil den bliver udbygget med flere spor.

Og nej, det gør mig ikke deprimeret eller noget andet. Det er mange år
siden at jeg holdt op med at stresse over ting jeg ikke selv er herre
over.

Min bekymring går til de arme mennesker der har valgt campingvognen
som ferieform, samt alle de stakler med jydekrog og Brenderup-trailer.
De plejer nemlig at ryge med på undertavlen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 14-12-06 14:07

[snip]
> [...]

> som ferieform, samt alle de stakler med jydekrog og Brenderup-trailer.
> De plejer nemlig at ryge med på undertavlen.

Fornemmer man en vis skadefryd?

Måske man glæder sig til at have flere kolleger at "sandwiche"
søndagsbillisterne, GDS-idioterne og hundehus-padderne op ad, for ud over
lastbilschaufførerne findes der naturligvis kun hundehoveder, hængerøve og
socialdemokrater som ikke fortjener bedre.

Mvh
Michael

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-12-06 14:29

On Thu, 14 Dec 2006 14:06:34 +0100, "Michael Jørgensen"
<nixenbixen@dukantronej.dk> wrote:

> [...]
>lastbilschaufførerne findes der naturligvis kun hundehoveder, hængerøve og
>socialdemokrater som ikke fortjener bedre.

I modsætning til lastbilerne, er det et faktum at der kører adskillige
personbiler rundt uden noget vigtigt ærinde.

Og nej, jeg bliver kun negativ på mine medtrafikanter, når de med
vilje "saboterer" mig i at udføre mit embede.

Din listing af elementer, som udgør klare mobbeofre har en alvorlig
mangel.

Du har i den grad overset skidesprællerne. de er jo nærmest
landsskadelige.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-12-06 15:42

In article <b2k2o2lkj0sagtadfrjtu12us341jk01ch@4ax.com>,
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> I modsætning til lastbilerne, er det et faktum at der kører adskillige
> personbiler rundt uden noget vigtigt ærinde.

Det har du helt ret i. Personligt kunne jeg sagtens undvære bilen da jeg
bor i byen, arbejder i byen, har venner og familie i byen samt generelt
opholder mig i byen.

Hvorfor har jeg så bil? Jo fordi jeg som barn må være kørt over af en
rabiesbefængt bil for jeg er satme smittet med biltosseri!

Så jeg har bil af komfortmæssig/hobbymæssige årsager og ikke af nød -
stakkels dem som har bil af nød og for hvem en bil er et nødvendigt onde
- at betale til noget man helst er fri for..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-12-06 23:56

Martin Johansen [6000] explained on 14-12-2006 :
> Så jeg har bil af komfortmæssig/hobbymæssige årsager og ikke af nød -
> stakkels dem som har bil af nød og for hvem en bil er et nødvendigt onde
> - at betale til noget man helst er fri for..

Jeg vil ikke kalde min bil for et nødvendigt onde - blot nødvendig. Men
jeg nyder da også at have den, specielt når jeg bruger den til andet
end at køre til og fra arbejde i.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-06 23:11

On Thu, 14 Dec 2006 15:41:49 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvorfor har jeg så bil? Jo fordi jeg som barn må være kørt over af en
>rabiesbefængt bil for jeg er satme smittet med biltosseri!

Den bil er der mange der er blevet kørt over af. .o)

Det er der heller ikke noget i vejen med, før der stilles krav om at
den kommercielle trafik skal indordne sig.

Med indordne sig, mener jeg når "folk" begynder at "hade" os, fordi vi
er dem i vejen (ved vores blotte tilstedeværelse), når de er ude at
lufte køreglæden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-12-06 23:30

In article <c74eo25a5ahovg6f8s7jcd5d4s43nl6d1d@4ax.com>,
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Den bil er der mange der er blevet kørt over af. .o)

Det gjorde ikke engang ondt

> Det er der heller ikke noget i vejen med, før der stilles krav om at
> den kommercielle trafik skal indordne sig.

Min overordnede mening er, at vi alle skal være her..

> Med indordne sig, mener jeg når "folk" begynder at "hade" os, fordi vi
> er dem i vejen (ved vores blotte tilstedeværelse), når de er ude at
> lufte køreglæden.

Tja... når I laver jeres berømte overhalinger, så "hader" jeg jer blot
ved synet af jeres tilstedeværelse.

Og når I trækker resolut ud liige foran så jeg må til at bremse og det
ikke er nok bare at lade bilen rende farten af, så "hader" jeg jer også,
blot ved synet.

Men når I kan finde ud af at lade være med bare de 2 ovenstående, så
bliver jeg en meget lykkeligere trafikant

Indtil da må jeg nøjes med mine lykkepiller

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Niels Pein

Dato : 15-12-06 00:14

"Folmer Rasmussen" skrev ...

> I modsætning til lastbilerne, er det et faktum at der kører adskillige
> personbiler rundt uden noget vigtigt ærinde.

Jeg tror ikke der er ret mange på Fyn motorvejen uden et vigtigt ærinde.
Folk der bare vil køre en søndagstur for køreturens skyld alene, kører nok
ikke ud på den motorvej over et ret langt stræk.

Men det afhænger nok af hvad man mener er vigtigt.
Meget personbilkørsel er sikkert ikke arbejdsrelateret. Men livet er
heldigvis mere end arbejde (og hvis man mener noget andet, så trænger man
til ferie .
Se på livet i den større sammenhæng. Familien er vigtig, ergo er
familiebesøg vigtige. Sociale relationer er vigtige, ergo er diverse
deltagelse i sportsarrangementer eller anden fritidsaktivitet også vigtig.
Jeg tror at langt det meste trafik på vores motorveje, som ikke direkte er
arbejdsrelateret, har et af ovenstående formål, som IMHO er mindst lige så
vigtige som arbejde.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-06 23:14

On Fri, 15 Dec 2006 00:14:18 +0100, "Niels Pein"
<fornavn@efternavn.dk> wrote:

> [...]
>Folk der bare vil køre en søndagstur for køreturens skyld alene, kører nok
>ikke ud på den motorvej over et ret langt stræk.

Du tager fejl.

Jeg forstår det heller ikke, men faktum er, at hvis man lige skal
holde en lille pause, f.eks. når man kører Kastrup - Billund og retur,
så er der ikke til at træde for folk på rasteoladserne over Fyn
hverken lørdag eller søndag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-12-06 15:40

In article <7eg2o2psqhgo5m94aiocuqjtcblvc66nqc@4ax.com>,
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Det er med fuldt overlæg at jeg skriver indersporet, idet jeg
> forventer et permanent overhalingsforbud på hele E20.

Åh gud ve og fryd og alt det der...

> I hvert fald indtil den bliver udbygget med flere spor.

3 spor i hver retning er noget jeg ser frem til. Elsker at køre sydpå
hvor der er 3 spor rigtig mange steder - det kommer man fremad på/med.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-06 19:53

On Thu, 14 Dec 2006 15:39:56 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Åh gud ve og fryd og alt det der...

>3 spor i hver retning er noget jeg ser frem til. Elsker at køre sydpå
>hvor der er 3 spor rigtig mange steder - det kommer man fremad på/med.

jamen så prøv at komme mod Køge fra Tjøihaunstrup ved 16.30-tiden -
det er afprøvet og foregår i lange perioder med helt op til vanvittige
40 km/h
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-12-06 20:06

In article <ma73o29fapse80lp7237a27ol8a85kuu29@4ax.com>, Ivan Madsen <>
wrote:

> jamen så prøv at komme mod Køge fra Tjøihaunstrup ved 16.30-tiden -
> det er afprøvet og foregår i lange perioder med helt op til vanvittige
> 40 km/h

Det er også Sverige jo.. jeg snakkede om sydpå

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Mogens...

Dato : 14-12-06 22:04

> Det er også Sverige jo

På vej til Sverige er lastbilerne begyndt at praktisere den helt store
chikane. Inden betalingsanlæget er der 3 baner, men det får dem
ikke til at trække helt ud til højre. Næh de vælger midtersporet
således, at der er blokeret for fremkørsel i 3 baner mod betalings-
anlæget.

Formålet er helt klart det, at de ikke ønsker bilisterne skal overhale
dem og komme foran ifm. betalingen. Nu er der så bare det, at dels
har de fleste en brobizz og vælger banerne, som lastbilerne ikke be-
farer og dels er der sjældent kø foran anlægene.

Ren egoisme er værste slags - skam jer !!!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-12-06 00:52

Mogens... skrev:
> [...]
> farer og dels er der sjældent kø foran anlægene.
> Ren egoisme er værste slags - skam jer !!!

Har du overvejet om det mon er fordi de har Brobizz, og IKKE har noget
at gøre ude til højre?

Det gør sig allerfald gældende på Storebælt.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Mogens...

Dato : 16-12-06 08:28

> Har du overvejet om det mon er fordi de har Brobizz, og IKKE har noget at
> gøre ude til højre?

Ja, det har jeg overvejet. På Øresund foregår gennemkørsel for
lastbiler med BroBizz KUN ude til højre

> Det gør sig allerfald gældende på Storebælt.

Jow jow, men sån er det ikke på Øresund...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-12-06 09:02

Mogens... skrev:
> Ja, det har jeg overvejet. På Øresund foregår gennemkørsel for
> lastbiler med BroBizz KUN ude til højre

Det er så omvendt i forhold til Storebælt. De, enkelte, gange jeg har
været over Øresund har det været i kontantsporet. Og det er da det der
er længst til højre.

> Jow jow, men sån er det ikke på Øresund...

Åbenbart ikke.

Fra : Mogens...

Dato : 16-12-06 13:36

> Det er så omvendt i forhold til Storebælt. De, enkelte, gange jeg har
> været over Øresund har det været i kontantsporet. Og det er da det der er
> længst til højre.

Alt er anderledes mellem de 2 betalingsanlæg, hvor Stb er at
foretrække, IMO. Bommene går eksempelvis hurtigere end
på Øresund (BroBizz-banerne). Nuvel, det er blot træls med
de lstbiler dér...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-06 23:24

On Sat, 16 Dec 2006 09:02:28 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det er så omvendt i forhold til Storebælt. De, enkelte, gange jeg har
>været over Øresund har det været i kontantsporet. Og det er da det der
>er længst til højre.

>--

Hva' fa'en snakker du om? *LOL*

Er du helt sikker på at du er klar over hvor i verden du befinder dig,
når du er på job?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-12-06 23:25

Folmer Rasmussen skrev:
> Hva' fa'en snakker du om? *LOL*

Nogle vage erindringer fra de, enkelte (1 ell. 2), gange jeg har været
over "Øresundsbron".

> Er du helt sikker på at du er klar over hvor i verden du befinder dig,
> når du er på job?

Det meste af tiden ja. Typisk et eller andet sted mellem Hasselager og
Brøndby.

Hvor mange, andre end dig, er der i øvrigt i dit firma der kører med
gult navneskilt? (Er næsten sikker på at det var dig jeg mødte en dag i
sidste uge. (På Køge Bugt vejen))

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-06 23:22

On Thu, 14 Dec 2006 21:04:04 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> [...]
>farer og dels er der sjældent kø foran anlægene.
>
>Ren egoisme er værste slags - skam jer !!!

Hvis det kan glæde dig, kan jeg da godt sætte mig hen i en krog og
skamme mig i et stykke tid.

Jeg tror ikke, som dig, at formålet er at hindre personbilerne i at
komme først. Det giver jo ingen mening. Er en personbil først kommet
foran, skulle man jo ikke gerne se mere til den.

Jeg tror s'gu at det er fordi de udenlandske chauffører ikke rigtigt
kan finde ud af hvilken bane de skal anvende. Det er selvfølgelig ike
særligt professionelt, men den slags anlæg har det med at aktivere
forvirringsgenet hos flertallet af bilister.

Skiltningen er da ellers tydelig nok, bortset fra at det sikkert er
svært for f.eks. en spansk lastbilchauffør at vide hvad en Bro-Bizz
er, endsige gætte sig til det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 18-12-06 23:27

> Hvis det kan glæde dig, kan jeg da godt sætte mig hen i en krog og
> skamme mig i et stykke tid.

Denne gang var det ikke een af jeres...

> Jeg tror ikke, som dig, at formålet er at hindre personbilerne i at
> komme først. Det giver jo ingen mening. Er en personbil først kommet
> foran, skulle man jo ikke gerne se mere til den.

Gør man jo lidt længere fremme ved billetlugen - tror de åbenbart...

> Jeg tror s'gu at det er fordi de udenlandske chauffører ikke rigtigt
> kan finde ud af hvilken bane de skal anvende.

Nope - jeg checker altid såvel dør som nr plade. DANSK BIL !

> [...]
> Skiltningen er da ellers tydelig nok, bortset fra at det sikkert er
> svært for f.eks. en spansk lastbilchauffør at vide hvad en Bro-Bizz

Der er piktogram, som enhver burde kunne forstå - især for lastvogne
hvor det er skåret ud i pap. Det er ren uvilje og chikane, Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-06 23:31

On Mon, 18 Dec 2006 22:26:40 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Nope - jeg checker altid såvel dør som nr plade. DANSK BIL !

>--

Det er absolut ikke en garanti for at der er dansk personale ombord.

>--

>Der er piktogram, som enhver burde kunne forstå - især for lastvogne
>hvor det er skåret ud i pap. Det er ren uvilje og chikane, Folmer

>--

Det er det jo så, når du siger det, men jeg kan bare ikke få øje på
formålet med det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 18-12-06 23:33

> Det er det jo så, når du siger det, men jeg kan bare ikke få øje på
> formålet med det.

En dag forfølger jeg sgu een af dem og spørger ind til emnet

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-06 23:35

On Mon, 18 Dec 2006 22:32:34 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>En dag forfølger jeg sgu een af dem og spørger ind til emnet

>--

Se, det ville jo være interessant. Glem endelig ikke at fortælle mig,
hvad der ligger bag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 18-12-06 23:38

> Se, det ville jo være interessant. Glem endelig ikke at fortælle mig,
> hvad der ligger bag.

Spørg een af dine mange kolleger næste gang du træffer dem på
pladsen der hjemme - dé ved det sikkert :-/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-12-06 23:50

On Mon, 18 Dec 2006 22:37:38 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Spørg een af dine mange kolleger næste gang du træffer dem på
>pladsen der hjemme - dé ved det sikkert :-/

>--

Det er ikke sikkert at du véd det, men hvis man spørger ind til folks
kørevaner, så er det lige så sikkert som amen i kirken, at alle har
set fænomenet, men har aaaaaldrig selv anvendt det.

Det gældet alle former for trafikanter.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 19-12-06 00:48

> Det er ikke sikkert at du véd det, men hvis man spørger ind til folks
> kørevaner, så er det lige så sikkert som amen i kirken, at alle har
> set fænomenet, men har aaaaaldrig selv anvendt det.

Så spørg ind til de andres kørevaner...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-12-06 23:26

Mogens... skrev:
> Nope - jeg checker altid såvel dør som nr plade. DANSK BIL !

Det er, desværre, ikke ensbetydende med dansk chauffør.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-12-06 00:50

Ivan Madsen skrev:
> jamen så prøv at komme mod Køge fra Tjøihaunstrup ved 16.30-tiden -
> det er afprøvet og foregår i lange perioder med helt op til vanvittige
> 40 km/h

Nååååh, du mener den der lange 3-spors p-plads de har indrettet der. Og
som de er ved at udvide til en 4-spors p-plads.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-06 19:38

On Sat, 16 Dec 2006 00:49:46 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Nååååh, du mener den der lange 3-spors p-plads de har indrettet der. Og
>som de er ved at udvide til en 4-spors p-plads.

P-plads?? Tjoooh, måske lovlig mobil for min smag, men sådan er vi jo
så forskellige. Det der kan undre er de der underlige 18-m biler i 2.
spor uden grund - helt tomt indenfor osv. men jeg er jo ikke
erhvervschauffør og skal ikke klandre de "kloge". Det er faktisk set
mere end en gang på ikke så mange dage, at man ligger sådan lidt skråt
foran ham bagved i inderbanen (som iøvrigt mindst to gange har
meeeget sløv
Men om de små laver mærkelige ting? Spørg ikke? Du kan fra din
ophøjede position se svaret
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-12-06 23:11

Ivan Madsen skrev:
> P-plads?? Tjoooh, måske lovlig mobil for min smag, men sådan er vi jo
> så forskellige.

Noget der undrer mig er hvorfor folk, dagligt, kører der ud og parkere
deres biler. De må da efterhånden lære at det er sådan hver dag, og
finde på andre måder at komme afsted på.

> [...]
> mere end en gang på ikke så mange dage, at man ligger sådan lidt skråt
> foran ham bagved i inderbanen (som iøvrigt mindst to gange har

Nu er det vist ikke lastbilerne der er flest af ude i parkeringerne.

Og når det hele holder stille er det vist ligegyldigt hvilket spor man
kører i.

Og hvis det går sløvt i 3. spor må du vist finde andre grunde end
lastbilerne, for der må vi jo slet ikke komme.

> Men om de små laver mærkelige ting? Spørg ikke? Du kan fra din
> ophøjede position se svaret

Det der undrer mig mest med Legobilerne er at de vil køre når de ikke
kan, og de vil holde stille når de kan køre.

Og når de vil køre, men langsomt skal det helst foregå i 2. spor "for
lastbilerne kører jo i 1. spor". Men de kører s*u da ofte hurtigere end
2. spor?

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-06 08:57

On Sat, 16 Dec 2006 23:11:12 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Noget der undrer mig er hvorfor folk, dagligt, kører der ud og parkere
>deres biler. De må da efterhånden lære at det er sådan hver dag, og
>finde på andre måder at komme afsted på.

Det er for mig den hurtigste vej - på det tidspunkt jeg skal hjem. Det
vil sige, ingen regel uden undtagelser, somme tider er der jo nogen,
der kvajer sig. Senest var det en forulykket cementblander på
Motorring 3, der snuppede et kvarters tid. Ud er en helt anden sag og
oftest en helt anden vej. Alternativet med skinner og bus er afprøvet
og fundet meget for sløvt.

> [...]
>
>Og hvis det går sløvt i 3. spor må du vist finde andre grunde end
>lastbilerne, for der må vi jo slet ikke komme.

Selvfølgelig - det var også bare et par mærkelige eksempler jeg havde
oplevet. Det er såmænd også tilfældigt hvilket spor jeg "lander" i -
men jeg kommer fra Motorring 3 til enden og videre mod Køge, så det er
de to yderste jeg starter med at køre i pga. vejenes forløb. Oftest
bliver jeg hvor jeg er til det hele letter lidt.

> [...]
>
>Og når de vil køre, men langsomt skal det helst foregå i 2. spor "for
>lastbilerne kører jo i 1. spor". Men de kører s*u da ofte hurtigere end

Jamen der er mange underlige fænomener som man efterhånden bare må
anse for "myldretidens XX. lov"
--
Ivan Madsen
med en OES i huset

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-12-06 12:25

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> Motorring 3, der snuppede et kvarters tid. Ud er en helt anden sag og
> oftest en helt anden vej. Alternativet med skinner og bus er afprøvet

Jeg skal normalt fra Kbhstrup mens det cirkus står på. Nogen gange ned
over Køge og andre gange ud over Roskilde. Men indtil nu er det da altid
lykkedes for mig at finde alternativer der var hurtigere. Og skinner og
bus kan jeg jo ligesom ikke bruge med lastbilen.

> [...]
> de to yderste jeg starter med at køre i pga. vejenes forløb. Oftest
> bliver jeg hvor jeg er til det hele letter lidt.

Så er du ikke en af dem der sommetider har lidt svært ved at forstå at
lastbiler ikke kan blive i 1. spor lige efter Ishøj sammenfletningen
hvor der er 4 spor. Og kun 2, 3 og 4 går videre sydpå.

> Jamen der er mange underlige fænomener som man efterhånden bare må
> anse for "myldretidens XX. lov"

Du er sikker på du behøver "XX"? til mig at se er der kun to §§ i den
lov. "§ 1 Jeg er vigtigst i trafikken. § 2 Hvor dette ikke er tilfældet
træder § 1 automatisk i kraft."

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-06 13:51

On Sun, 17 Dec 2006 12:25:19 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Ivan Madsen skrev:
<...>

>Så er du ikke en af dem der sommetider har lidt svært ved at forstå at
>lastbiler ikke kan blive i 1. spor lige efter Ishøj sammenfletningen
>hvor der er 4 spor. Og kun 2, 3 og 4 går videre sydpå.

På et eller andet tidspunkt skal første spor jo ryddes - det er jo en
afkørsel lige pludselig, så det er da logisk nok. At jeg har mange
kampfæller, som ønsker lastbiler hen hvor peberet gror er tydeligt nok
til hverdag. Selvfølgelig skal lastbilerne være der, som du selv
siger, der skete ikke meget i samfundet uden som vi nu har indrettet
det. At jeg af og til bemærker en lastbil gøre underlige ting er vel
ikke så sært - de er ikke så nemme at overse Jeg er godt klar
over, at vi "små" også kan virke underlige set lidt fra oven.

>Du er sikker på du behøver "XX"? til mig at se er der kun to §§ i den
>lov. "§ 1 Jeg er vigtigst i trafikken. § 2 Hvor dette ikke er tilfældet
>træder § 1 automatisk i kraft."

Tjaah, den er der da tydelige eksempler på hver dag - men jeg synes nu
at mange viser hensyn.

Fra : Brian

Dato : 17-12-06 15:17

Ivan Madsen wrote:

> Tjaah, den er der da tydelige eksempler på hver dag - men jeg synes nu
> at mange viser hensyn.

Det er fordi du sidder i din Legobil, og ikke har det samme forkromede
overblik fra en lastbil, som Finn har

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-12-06 15:45

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> ikke så sært - de er ikke så nemme at overse Jeg er godt klar
> over, at vi "små" også kan virke underlige set lidt fra oven.

Jeg har ingen intentioner om at forsvare de underligheder nogle af mine
kolleger laver i trafikken.

Men jeg er klar over at nogle af de ting der, fra Legobilerne, betragtes
som underligheder kommer af ukendskab til de behov lastbilerne har.

> Tjaah, den er der da tydelige eksempler på hver dag - men jeg synes nu
> at mange viser hensyn.

Det er der også, det er jo altid de uheldige elementer vi (hhv) får øje på.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-12-06 18:07

--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .

> Når Carlsberg lukker i Valby, skal øllet til sjællændrne køres fra
> Fredericia, og de tomme flasker retur.

Den fest er stoppet forlængs, der brygges ikk en dråbe. De tomme flasker kan
du takke Dåse-Svend for, den klaphat ku' ikke fatte de §!"¤ trucks bruger
fuel etc. for at køre tunge tomme flasker,fasken vejer ~ det samme som
indholdet, + flaskerne skal renses med drikke, grundvand :(.

> Det er med fuldt overlæg at jeg skriver indersporet, idet jeg
> forventer et permanent overhalingsforbud på hele E20.

For lastvogne etc.?, det ser jeg frem til ;). tilbringer flere timer der
dagligt.

> Min bekymring går til de arme mennesker der har valgt campingvognen
> som ferieform, samt alle de stakler med jydekrog og Brenderup-trailer.
> De plejer nemlig at ryge med på undertavlen.

Enig, Same shit. Og hvis I bare kunne finde ud af at køre TÆT, så er det
muligt at overhale flere lastbiler hurtigere, istedet for når I holde en
afstand på 100-150m. Den afstand kan man bruge til "0& en shit" når man køre
120-130-. Trafikken vil afvikles noget hurtigere, istedet for nu, hvor hast.
dårligt sniger sig over 100, fordi folk skal overhale 5 lastbiler på 800 m.
.. Man skulle tro I var i ledtog med Duracell-manden, for I får virkeligt
skåret "toppen" af hastigheden ;)).

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 14-12-06 18:18

> [...]
> lastbiler på 800 m. . Man skulle tro I var i ledtog med Duracell-manden,
> for I får virkeligt skåret "toppen" af hastigheden ;)).
Vil du ikke være venlig at melde dig til en ny kørerprøve - man skal holde
bremseafstand - og vil tro at ca. 100m er meget fornuftigt for et 40 ton
vogntog ved 80km/t.

Mvh,

Martin Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-12-06 18:46

"Martin Rise Christensen" <martin.slet.dette.nu@rise.dk> skrev i en
meddelelse news:45818725$0> Vil du ikke være venlig at melde dig til en ny
kørerprøve - man skal holde
> bremseafstand - og vil tro at ca. 100m er meget fornuftigt for et 40 ton
> vogntog ved 80km/t.

Hvorfor?, der er de samme krav til bremser, det er jo ikke bremserne fra en
Tojoda som er flyttet over. Så hvis ellers vognmanden har ladet dem
vedligeholde, bremser de såmænd OK. , prob er isåfald vognmanden helst ser
hans biler rulle på vejen fremfor holde på værksted..

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 14-12-06 19:00

> [...]
> vedligeholde, bremser de såmænd OK. , prob er isåfald vognmanden helst ser
> hans biler rulle på vejen fremfor holde på værksted..

Prøv lige at tage et kig her:
http://www.foraeldrenetvaerk.dk/reaktionstid_og_bremsel%C3%A6ngder-da-249.aspx
Her kommer de frem til at din standselængde i en personvogn v. 80km/t er
62,2m - hvis alt er perfekt. lastvognene kører afte 90km/t, så allerede her
skal du forlænge bremselængde - og så hvidt jeg husker er det noget med at
vi ikke bare skal lineært forlænge, men faktiske tage kvadratet. så vi er da
som minimum oppe på 80-90m for en almindelig personvogn - at lastvognen så
måske skal kunne bremseligeså godt kan godt være (da jeg tog lastvognskort,
oplevede jeg dog en kraftig forsinkelse pga. trykluften - sikkert ikke så
udtalt længere men alligevel. - men du og jeg - når vi buldrer afsted med
130-150km/t burde faktisk også holde ca. 100m mellem os - at vi så nok ikke
gør det siger vel mere end du og jeg - end om lastbilerne. (de gange jeg
faktisk ligger i højre spor, med ca. 120m mellem mig og den forankørende er
det 100% sikkert at eller andet fjols lige skal ind, for at fylde pladsen
op.)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-12-06 19:17

"Martin Rise Christensen" <martin.slet.dette.nu@rise.dk> skrev i en
meddelelse news:458190fe$0$20331

____SNIP___

> [...]
> jeg faktisk ligger i højre spor, med ca. 120m mellem mig og den
> forankørende er det 100% sikkert at eller andet fjols lige skal ind, for

Det kan nok lade sig gøre på en jysk motorvej, med ved Kbh./ på Sj - glem
det, et er teori, noget andet er praksis. Du skal bare være hurtig ved
havelågen.

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-06 19:56

On Thu, 14 Dec 2006 19:17:04 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> [...]
>>

> Det kan nok lade sig gøre på en jysk motorvej, med ved Kbh./ på Sj - glem
>det, et er teori, noget andet er praksis. Du skal bare være hurtig ved

Tjaaah......gad vide hvad koen der pludselig havde sat en Corolla på
tværs, der hvor Fiaten skulle standse havde tænkt, hvis jeg havde
knaldet hende ? (ordvalg helt bevidst, hun var ganske nydelig - men
den trafikale intilligens svarede til hårfarven) Hun beundrede måbende
min motorhjelm ca. 5 cm fra hendes dør og fattede ikke, at jeg var en
lille bitte smule muggen (er det noget man lærer i dag - 1 blink
og træk ud, der bliver plads)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-12-06 16:37

Martin Rise Christensen wrote:

> [...]
> er det noget med at vi ikke bare skal lineært forlænge, men faktiske
> tage kvadratet. så vi er da som minimum oppe på 80-90m for en

Not so!

Du forøger hastigheden til 90 fra 80 = en 1,125 gang. Da bremselængden
vokser på kvadraten af hastigheden, ganger du 1,125 med 1,125 og det giver
1,265625, som du så ganger den omprindelige bremselængde med (40 meter
ifølge siden)= 50,625 meter plus = en forøgelse af bremselængden på 10,625
meter hvilket giver en cirkabremselængde på 73 meter - og ikke 80-90, som du
så løseligt påstår.

- at lastvognen så måske skal kunne
> bremseligeså godt kan godt være (da jeg tog lastvognskort, oplevede
> jeg dog en kraftig forsinkelse pga. trykluften - sikkert ikke så
> udtalt længere men alligevel.

Det er også korrekt. Der er ikke nær så lang ventetid på det i dag som
dengang...

- men du og jeg - når vi buldrer afsted
> med 130-150km/t burde faktisk også holde ca. 100m mellem os

Næh - halv speedometervisning er nok, altså 65-75 meter !!

> [...]
> mellem mig og den forankørende er det 100% sikkert at eller andet
> fjols lige skal ind, for at fylde pladsen op.)

Snakker vi lastbiler, så skal de holde dobbelt afstand til forankørende,
hvis jeg ikke tager meget fejl. Kører der en ind og fjerner bremseafstanden
er der kun en der bliver straffet for fortætkørsel og det er den bagerste.

Holder du 120 meter, er der lige plads til en ekstra bil. Men jeg tvivler på
at det er den afstand du holder. Du kører nok tættere ;)

--
Per, Esbjerg

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-12-06 00:47

Martin Rise Christensen skrev:
> [...]
> det 100% sikkert at eller andet fjols lige skal ind, for at fylde pladsen

En lille detalje er at det du skriver der meget godt passer til min
hverdag. Hvis jeg holder min fortrukne afstand skal den fyldes op med
Legobiler, og bliver det.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-12-06 06:56

> En lille detalje er at det du skriver der meget godt passer til min
> hverdag. Hvis jeg holder min fortrukne afstand skal den fyldes op med
> Legobiler, og bliver det.

Foretrukne, hvis den er urimeligt stor?, Du kan ikke forvente 100m. frit
asfalt foran dig. Og desuden køre I selv tæt op til, og presser, hvis der
køre en som ikke lige holder en fart som passer jer, 5-10 m har jeg oplevet
:(. Og se så at få det tåbelys SLUKKET, I har nada at bruge det til. Og det
genere dobbelt på en lastvogn pga højden og de større lygter.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-12-06 09:01

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> [...]
> :(. Og se så at få det tåbelys SLUKKET, I har nada at bruge det til. Og det
> genere dobbelt på en lastvogn pga højden og de større lygter.

Det (halv)officielle krav er at jeg holder 90 m afstand. Men det får jeg
sjældent lov til.

Nogen af os kører for tæt, ja. Men beskyld ikke mig for det, og bed mig
ikke forsvare det.

Bruger mest tåbelygterne til at markere overfor tåbebilister at de
blænder med deres tåbelygter. Specielt i denne tid med våde veje.

Og så hvor jeg skal manøvrere på små steder. Der giver de et ekstra lys
ud til siderne. Men den slags steder er der ligesom ikke ret mange
modkørende.

I øvrigt er mine tåbelygter ikke størrere end dem man ser på Legobiler.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-12-06 14:35

Finn Guldmann wrote:
> Jørgen M. Rasmussen skrev:

> I øvrigt er mine tåbelygter ikke størrere end dem man ser på
> Legobiler.

De skal vel passe til resten af bilen ... ikke Finn? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-12-06 19:28

Per Henneberg Kristensen skrev:
> De skal vel passe til resten af bilen ... ikke Finn? :)

Du mener de skulle være store som tallerkener og sidde oppe under
forruden så de rigtig kunne blænde andre?

Det kan jeg ligesom ikke bruge til noget fornuftigt.

Fra : Anders Majland

Dato : 14-12-06 19:36

> Når Carlsberg lukker i Valby, skal øllet til sjællændrne køres fra
> Fredericia, og de tomme flasker retur.
>
> Det bliver s'gu ikke morsomt at være søndagsbilist på E20 fremover.

Ja trækningen er allerede træls. Derfor pendler jeg helst via
Ebeltoft<>Odden og sørger for at møde i kbh uden for myldertiden ...

> Min bekymring går til de arme mennesker der har valgt campingvognen
> som ferieform, samt alle de stakler med jydekrog og Brenderup-trailer.
> De plejer nemlig at ryge med på undertavlen.

De kører der jo nok ikke dagligt - så de/jeg overlever nok at blive i 1.spor
med <90km/t sammen med lastbilerne.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-12-06 00:49

Anders Majland skrev:
> De kører der jo nok ikke dagligt - så de/jeg overlever nok at blive i 1.spor
> med <90km/t sammen med lastbilerne.

De kan åbenbart heller ikke forstå piktogrammer, for de overhaler da
lystigt.

Fra : Niels Pein

Dato : 14-12-06 23:51

"Folmer Rasmussen" skrev ...
> Raileon Danmark og DSB kan ikke enes om at bruge Kombiterminalen
> i Høje-Tåstrup, og det sender yderligere 50.000 vogntog over den
> Fynske Motorvej pr. år fremover.

Nåh, G-strengen.
Der trafikerer jeg heldigvis ikke så ofte længere. Kun i min fritid.

> Det bliver s'gu ikke morsomt at være søndagsbilist på E20
> fremover.

Foregår det meste da om søndagen?

> Og nej, det gør mig ikke deprimeret eller noget andet. Det er mange
> år siden at jeg holdt op med at stresse over ting jeg ikke selv er
> herre over.

Sikkert en vigtig egenskab at have i den brance.

> Min bekymring går til de arme mennesker der har valgt
> campingvognen som ferieform, samt alle de stakler med jydekrog
> og Brenderup-trailer. De plejer nemlig at ryge med på undertavlen.

Jeg har kørt en del der med (Brenderup-)trailer, før jeg flyttede til
hovedlandet. Det var som regel med en offroad MC på traileren, på vej
til/fra et eller andet ræs.
Jeg synes det går fint med at holde lastvognshastighed (eller lavere) på den
tur. Men måske er det fordi jeg med min motorsportslicens fik "racet ud"
under kontrollerede forhold på bane?!
Anyway; det burde ikke være et problem, men jeg har dog ikke bemærket ret
meget hvordan andre trailerfolk begår sig.
--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX