man har vel et standpunkt til man tager et~
Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 13-12-06 22:01

Jeg har grundet tidligere erfaringer med Shells vpower været stærkt
tvivlende over for effekten. Noget med på mc at køre 5000km kun med det, og
så hive topstykket af for dernede at finde godt tilkokset stempler. Noget
som vel netop var det vpower skulle fjerne...

Nå, men min bil har tidligere brugt godt 1l olie per 3-4.000km. Med en
forskel på min og max på oliepinden på kun 0,25l har det betydet at jeg har
hældt olie på hver gang jeg tankede (ca 1000km)

Meeeen de sidste tre tanke har den kun brugt en halv pind ialt (dvs
0,125l/3000km, dvs < 1l/10.000km). Med andre ord er den pludseligt blevet
"kureret".

hmm, tænker man så. Jeg har ikke købt noget sjovt at hælde i dielsen.
Eneste jeg kan komme på var et smut ned efter en mc i tyskland. 2000km i bil
med trailer og to tankninger på tyske sheller. Hvad kom i ? Diesel
V-power. Egenligt en fejl, da det var alt for dyrt, men nåh jah..

KAN det virkeligt være det der gør forskellen?!?! Bilen kører min. 200km
dagligt - nul bykørsel og nul korte ture. Stort set 100km/t altid (både
landevej og motorvej). har kørt 190.000km ialt. Intet ændret
kørselsmønter...

Mvh TB