/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Flexrør til Mitsubishi Lancer udstødning..~
Fra : Thomas


Dato : 13-12-06 17:10

Hej NG

Jeg blev gjort opmærksom på under, olieskift igår, at mit flexrør var ved at
gå og det var meget dyrt, da der kun kunne fås et original Mitsubishi rør,
der ville koste 2000 kr

Jeg vidste ikke hvad et flexrør bestod af og troede derfor det var noget
fancy pga den pris, men fandt ud af i dag, at det rent faktisk kun er et rør
uden noget halløj inden i.

Mit spørgsmål er: Jeg kan se at Thansen sælger universale flex rør til ca
350 kr..... hvad er det der gør at der ikke kan monteres sådanne et på
min mitsubishi ? Stedet hvor jeg fik skiftet olie laver reperationer i
stor stil med dele fra Mekonomen og det er vist også uoriginale dele


Mvh

Thomas



 
 
Ukendt (13-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-12-06 19:33


"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:elpb29$li6$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej NG
>
> Jeg blev gjort opmærksom på under, olieskift igår, at mit flexrør var ved
> at gå og det var meget dyrt, da der kun kunne fås et original Mitsubishi
> rør, der ville koste 2000 kr
>
> Jeg vidste ikke hvad et flexrør bestod af og troede derfor det var noget
> fancy pga den pris, men fandt ud af i dag, at det rent faktisk kun er et
> rør uden noget halløj inden i.
>
> Mit spørgsmål er: Jeg kan se at Thansen sælger universale flex rør til ca
> 350 kr..... hvad er det der gør at der ikke kan monteres sådanne et på
> min mitsubishi ? Stedet hvor jeg fik skiftet olie laver reperationer i
> stor stil med dele fra Mekonomen og det er vist også uoriginale dele

Selvfølgelig kan et flexrør udskiftes, men det kræver selvfølgelig det helt
utænkelige at man skal have mekanikeren til at anvende et svejseapparat og
lave kvalitetssvejsninger
Det er selvfølgelig lettere bare at anbefale en udskiftning med noget
originalt.
En erfaren mekker ved jo også at hvis svejsninger ikke holder så har han dig
med en reklamation med det samme og et sådant flexrør er bestemt ikke let af
få tæt/lydløst.

--
Tom



Thomas (14-12-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 14-12-06 17:12


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:45804743$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:elpb29$li6$1@news.net.uni-c.dk...
>> Hej NG
>>
>> Jeg blev gjort opmærksom på under, olieskift igår, at mit flexrør var ved
>> at gå og det var meget dyrt, da der kun kunne fås et original Mitsubishi
>> rør, der ville koste 2000 kr
>>
>> Jeg vidste ikke hvad et flexrør bestod af og troede derfor det var noget
>> fancy pga den pris, men fandt ud af i dag, at det rent faktisk kun er et
>> rør uden noget halløj inden i.
>>
>> Mit spørgsmål er: Jeg kan se at Thansen sælger universale flex rør til
>> ca 350 kr..... hvad er det der gør at der ikke kan monteres sådanne et
>> på min mitsubishi ? Stedet hvor jeg fik skiftet olie laver
>> reperationer i stor stil med dele fra Mekonomen og det er vist også
>> uoriginale dele
>
> Selvfølgelig kan et flexrør udskiftes, men det kræver selvfølgelig det
> helt utænkelige at man skal have mekanikeren til at anvende et
> svejseapparat og lave kvalitetssvejsninger
> Det er selvfølgelig lettere bare at anbefale en udskiftning med noget
> originalt.
> En erfaren mekker ved jo også at hvis svejsninger ikke holder så har han
> dig med en reklamation med det samme og et sådant flexrør er bestemt ikke
> let af få tæt/lydløst.
>

hej


Nu fik jeg ikke kigget godt nok efter nedenunder, men skal en original
Mitsubishi flex så ikke også svejses på eller hvad ?? jeg betaler gerne
arbejdslønen, for jeg vil også gerne selv betales for mit arbejde, men
nægter da at gi 2000 kr for et simpelt rør til en bil der har kørt 370.000
km det skal jo ikke holde 200.000 km endnu


For jeg tror ikke på at min olie/dæk- og udstødnings-pusher ikke vil (de
laver også reparationer og service men har jeg ikke brugt) ,for de kører
efter time forbrug på rep. , men måske det ikke kan lade sig gøre..... men
med en smedebaggrund kan jeg ikke se hvorfor det ikke kunne lade sig gøre
(Selvom jeg arbejder med lidt tykkere materiale... 10 mm og opefter) ,
(jeg kunne sikkert selv, med en grav eller lift)

jeg er stadigvæk i vilrede

Mvh

Thomas






Klaus D. Mikkelsen (14-12-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-12-06 17:17

Thomas skriver:
>
> Nu fik jeg ikke kigget godt nok efter nedenunder, men skal en original
> Mitsubishi flex så ikke også svejses på eller hvad ??

Nej, den skal monteres i begge ender med de resterende rør den passa
imod. En Mitsu udstødning er svjh i rustfri og koster lidt ekstra.

> men
> med en smedebaggrund kan jeg ikke se hvorfor det ikke kunne lade sig gøre
> (Selvom jeg arbejder med lidt tykkere materiale... 10 mm og opefter) ,
> (jeg kunne sikkert selv, med en grav eller lift)

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men en halvrådden udstødning er ikke
værd at svejse i, lige pludselig er der mere hul end godt er og så skal
man til at putte plade i.

MEN:

Sidder røret så det kan "muffes sammen" er der ingen problemer i at
bruge noget uorignalt, det kræver blot at der er originalt rør nok på
begge sider til at putte det nye flexrør ind over, er det ikke noget
problem.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Thomas (14-12-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 14-12-06 17:26


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:45817915.52FA7636@du.kan.finde.den...
> Thomas skriver:
>>
>> Nu fik jeg ikke kigget godt nok efter nedenunder, men skal en original
>> Mitsubishi flex så ikke også svejses på eller hvad ??
>
> Nej, den skal monteres i begge ender med de resterende rør den passa
> imod. En Mitsu udstødning er svjh i rustfri og koster lidt ekstra.
>
>> men
>> med en smedebaggrund kan jeg ikke se hvorfor det ikke kunne lade sig gøre
>> (Selvom jeg arbejder med lidt tykkere materiale... 10 mm og opefter) ,
>> (jeg kunne sikkert selv, med en grav eller lift)
>
> Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men en halvrådden udstødning er ikke
> værd at svejse i, lige pludselig er der mere hul end godt er og så skal
> man til at putte plade i.
>
> MEN:
>
> Sidder røret så det kan "muffes sammen" er der ingen problemer i at
> bruge noget uorignalt, det kræver blot at der er originalt rør nok på
> begge sider til at putte det nye flexrør ind over, er det ikke noget
> problem.
>
>
> Klaus


Hej

Resten af udstødningen fra manifold til bagpotte så pæn ud, og det var også
deres svar da jeg spurgte om der var noget at se på resten (kun lidt
pletrust hist og pist, så formodentligt kun udefra)

Mvh

Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste