Hvor meget betyder indreg 12.06 og 01.07
Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-12-06 17:58

Hej med jer

Hvor meget betyder pristabet ved indreg af en bil nu end at vente til 2007.

Sagen er den, at min nye bil nu står ved forhandleren. Og jeg har svært
ved at vente. Det var aftalt at den først skulle være der i januar,
meeeen nu er den der altså.

Fra : Klaus G.

Dato : 11-12-06 18:53

> Hvor meget betyder pristabet ved indreg af en bil nu end at vente til
> 2007.
Tjaeh... Det betyder vel at dem som søger på et bestemt årstal og fremad, de
kan måske undgå din bil, fordi den er et år "bagud". Og det er vist ikke
tilladt på bilbasen.dk at sætte en bil til salg som en 2007, når den faktisk
er indreg 2006...

> Sagen er den, at min nye bil nu står ved forhandleren. Og jeg har svært
> ved at vente. Det var aftalt at den først skulle være der i januar, meeeen
> nu er den der altså.
Puha, ja så forstår jeg satme godt du er lidt i uro :)

Du kan ikke få en prøvetur engang imellem? :) Hvad med prøveplader? Nej det
er jo heller ikke helt lovligt :(

Hvad bil er der tale om?

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Kasper Christensen

Dato : 11-12-06 19:02

> Hvad bil er der tale om?

Pyha, samler luft ind: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI. (og så med
lidt ekstra legetøj i)

Mvh

Kasper

Fra : Klaus G.

Dato : 11-12-06 20:18

> Pyha, samler luft ind: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI. (og så med
> lidt ekstra legetøj i)
Ja så må det vel snart krible over det hele. Jeg ville ihvertfald have
meeeget svært ved at holde mig væk :)

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jan Vennike

Dato : 11-12-06 18:57

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved at vente. Det var aftalt at den først skulle være der i januar, meeeen

Og hvem er det du køber bilen til ?? Dig selv eller den næste køber ???

Jeg har ALDRIG taget hensyn til "den næste ejer" når jeg har købt noget som
helst - jeg køber det for min egen skyld og ikke for andres. Hvor kedeligt
hele tiden at skulle tænke på "puuha, den og den farve kan ikke sælges, og
hvis jeg køber det udstyr med, får jeg ikke pengene igen"

Da jeg lige havde købt mit nuværende hus, sagde min gamle morfar: "Det
kommer du aldrig af med igen" - aarrgghh, jeg havde lige købt det - OG TIL
MIG SELV.

Så hvis du ikke kan vente - så hent bilen og kom igang

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-12-06 19:06

Jan Vennike wrote :
> Og hvem er det du køber bilen til ?? Dig selv eller den næste køber ???

Selvom man køber den til sig selv er der da god fornuft i at sikre sig
den bedste gensalgspris. Ikke at man skal vælge model og farve efter
det, men hvis det nu kunne ende med at betyde 20.000kr ekstra når den
skal sælges igen så er det da dumt ikke at vente de 3 uger ekstra.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-12-06 19:27

> [...]
> hvis det nu kunne ende med at betyde 20.000kr ekstra når den skal sælges
> igen så er det da dumt ikke at vente de 3 uger ekstra.

Rend og hop, måske hvis det er en Pegøj, det er det ikke , det er en Skoda
mit dasganzesvinerie ;). De sælger som varmt brød. Det handler mere om
årgangen, end indreg. datoen. Hvis vi altid skal tage hensyn til andre,
kørte vi alle i sølvgrå, undervognsbehandlede, Tojodaer ;))..
--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .

Fra : Jan Vennike

Dato : 11-12-06 19:35

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Selvfølgelig skal man tage det med - jeg er da godt klar over at mine valg
har nogle økonomiske konsekvenser for mig.

Men det er MINE valg - og jeg vil ikke lade mig styre af hvad den næste ejer
vil have - det er mit liv og mig der skal leve med det. Tænk hver dag at
skulle tænke på at det jeg lige har købt, også skal sælges igen - hvor når
skal jeg så nyde at det er mit ??

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-12-06 19:37

Jan Vennike presented the following explanation :
> [...]
> skulle tænke på at det jeg lige har købt, også skal sælges igen - hvor når

Jeg er helt enig med dig i at man skal købe det til sig selv sådan som
man vil have det - men derfor kan man jo godt sikre sig den bedst
mulige gensalgspris.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-12-06 19:11

In article <457d9bd0$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:

> [...]
> MIG SELV.
>
> Så hvis du ikke kan vente - så hent bilen og kom igang

Jeg er nødt til at citere det hele for det er SÅ smukt skrevet.

Folk glemmer helt at leve og nyde. Alt skal gå op i fornuft og økonomi.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Jan Vennike

Dato : 11-12-06 19:36

> Jeg er nødt til at citere det hele for det er SÅ smukt skrevet.
>
> Folk glemmer helt at leve og nyde. Alt skal gå op i fornuft og økonomi.

> [...]

Snøft - tak for rosen - og se også mit svar til Henrik Stidsen

Fra : claus b. p.

Dato : 11-12-06 18:59

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> wrote in message
> [...]
> ved at vente. Det var aftalt at den først skulle være der i januar, meeeen

Efter min mening har det ingen betydning. Det er ofte forhandlerne sælger en
årsmodel flere måneder før året er startet. Ved modelskift eller facelift er
det vigtigere om den er før eller efter skiftet, ikke datoen. Derimod
betyder det noget hvis man afskriver bilen skattemæssigt, fx. fordi man har
firmabil.

/Claus

Fra : Martin Kristensen

Dato : 11-12-06 19:37

Jeg syntes du skal vente til 07

Hvis du henter bilen i morgen, så er den jo 1 år gammel om nogle få dage
(Der er nogle forhandlere der kun ser hvad årgang bilen har)

Om det har noget at sige må guderne vide....

Men hvis du kører bilen til skrot om 20 år er det hvis lige meget om den er
fra 06 eller 07

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-12-06 19:38

Kasper Christensen skriver:

> Hvor meget betyder pristabet ved indreg af en bil nu end at vente til 2007.

Intet.

Til gengæld kan du glæde dig over at have en ny bil at køre i i
juleferien.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens...

Dato : 11-12-06 19:43

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget betyder pristabet ved indreg af en bil nu end at vente til
> 2007.

Jeg har talt med flere bilforhandlere om emnet - det koster dig ekstra
afskrivning at registrere din nye bil så tæt på årsskiftet. Vi taler om
et 5 cifret beløb.

> Sagen er den, at min nye bil nu står ved forhandleren. Og jeg har svært
> ved at vente. Det var aftalt at den først skulle være der i januar, meeeen
> nu er den der altså.

Vent til den 1. januar - det har jeg altid gjort.

Fra : Cyber.

Dato : 11-12-06 20:16

> [...]
> ved at vente. Det var aftalt at den først skulle være der i januar, meeeen

pristabet er vel det samme!,-hvad skulle forskellen være?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-12-06 08:36

Kasper Christensen wrote:
> [...]
>
> Sagen er den, at min nye bil nu står ved forhandleren. Og jeg har svært
> ved at vente. Det var aftalt at den først skulle være der i januar,

Gå ned til forhandleren og sig du gerne vil have bilen i dag, men med et
afslag på 20.000 da den jo snart er et år gammel

Fra : Kasper Christensen

Dato : 12-12-06 16:28

Kasper Christensen skrev:

Tak for svarene. Længslen efter ny bil var dog for stor og jeg har
derfor bedt dem gøre den klar, så senest onsdag i næste uge står den
klar. Jubii

Mvh

Kasper