En god garanti ? :)
Fra : Jamen dog

Dato : 07-12-06 20:25

Er lige blevet tilbudt 6 mdr 100% reklamationsret, og 12 mdr på drivlinien
på en Mercedes E280 2,8 Avantgarde 4d, 1998, km 182000.

Som JEG forstår det , er det absolut INGEN garanti , men lov til , at prøve
at overbevise sælgeren om at fejlen var der da jeg købte bilen. Ikke nogen
nem opgave , VEL ? LOL
Ikke ligefrem købelovens vogter jeg fandt der ! :))

Skal lige tilføjes at det er en brugt bil der tales om til 279.900kr. !
Er det et tilbud der er til at komme uden om ? :))

Mvh.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-06 20:40

Jamen dog wrote:
> [...]
> Ikke nogen nem opgave , VEL ? LOL
> Ikke ligefrem købelovens vogter jeg fandt der ! :))

Niks...

Lyder som en forhandler jeg kender...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-12-06 21:17

> [...]
>
> Skal lige tilføjes at det er en brugt bil der tales om til 279.900kr. !
> Er det et tilbud der er til at komme uden om ? :))

Det du er tilbudt lyder ulogisk og da du selv er i tvivl, så spørg hvad han
mener med 100% reklamationsret.
Mener han garanti, så få det ord skrevet i slutsedlen. Nogle kan bare ikke
finde ud af forskellen på garanti og reklamationsret.

Som forbruger har man ved køb af forhandler idag 100% reklamationsret i 2
år, hvor man de første 6 måneder ikke skal bevise fejlen var der ved købet,
og de sidste 18 skal bevise fejlen var der ved købet.

Niels

Fra : Jamen dog

Dato : 07-12-06 21:26

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mener han garanti, så få det ord skrevet i slutsedlen. Nogle kan bare ikke
> finde ud af forskellen på garanti og reklamationsret.

Hvis en forhandler ikke kender forskel på reklamationsret og garanti , ja så
er det da 100% sikkert med garanti ,at det ikke kan tilrådes at handle hos
netop den mand ?
Jeg så en anden forhandler der godt kunne finde ud af tingene.
Han skrev 100% GARANTI i 6 måneder på ALT ! Se det er en garanti der vil
fremad :)
Det var et tilbud på en BMW 528i fra 98.

Mvh.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-12-06 15:13

> [...]
> fremad :)
> Det var et tilbud på en BMW 528i fra 98.

Tja, hvis man vil have præcis den bil forhandler man naturligvis en aftale
med forhandlere, men nu hvor du er ligeglad om det er mercedes, bmw eller
andet, bare den har garanti, så vælger man naturligvis forhandler efter de
garantier han giver og ikke så meget efter hvilke biler forhandleren har
stående.

Niels

Fra : Jamen dog

Dato : 08-12-06 16:04

> [...]
> garantier han giver og ikke så meget efter hvilke biler forhandleren har

Du vender det hele lidt på hovedet Niels og du ved det vist
også. :)

Mvh.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-12-06 16:38

Jeg valgte selv at handle uden garanti og faktisk også uden reklamationsret
og fik så bilen så billigt som muligt.
Skal man have alle de andre ting med i handlen koster det bare ekstra
tusindekr. sedler, min 10 af dem og på en bil i den klasse du nævner 20-30.
Er man ikke sikker på hvad man køber skal man naturligvis sørge for garanti
og må så leve med det koster ekstra.

Niels

Fra : Anders Christensen

Dato : 07-12-06 21:32

Jamen dog skrev:
> [...]
>
> Skal lige tilføjes at det er en brugt bil der tales om til 279.900kr. !
> Er det et tilbud der er til at komme uden om ? :))

Hvis det er en seriøs forhandler får du skrevet ind i slutsedlen at du
har 6 måneder fra købsdatoen til at få bilen testet hos FDM, og at
sælger skal udbedre alle o-mærkede fejl og mangler uden omkostninger for
dig.

Det gik SMC-biler gerne med til på en polo fra 2003 her i foråret.

De fik så lov til at fikse lidt bremseproblemer et halvt års tid senere,
hvilket de gjorde uden at pive, men tilmed med gratis lånebil, hvilket
var mere end forventet. :)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-12-06 09:21

On Thu, 7 Dec 2006 20:25:09 +0100 "Jamen dog" <stenvej@gmail.com> sent
the following smoke signals:

>Er lige blevet tilbudt 6 mdr 100% reklamationsret, og 12 mdr på drivlinien
>på en Mercedes E280 2,8 Avantgarde 4d, 1998, km 182000.

Var det ikke fra omkring '98-modellerne at E-klassen begyndte at ruste i
Ford-tempo?...

--
All that I just wrote is true...except the false bit.

Fra : Jamen dog

Dato : 08-12-06 10:02

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ford-tempo?...
>
> --
> All that I just wrote is true...except the false bit.

Så ikke kun "garantien" er værdiløs , sandsynligvis også bilen /
forhandleren ! :)
Må vist hellere kigge efter Mercer fra før 1998 , der ikke er en forklædt
Ford !
Efter 1998 bliver de for dyre for mig. Men igen så Mercer før 98 bliver vel
for gamle.he he , slet ikke nemt det her.Synes 300kgkr er grænsen for hvad
jeg vil give for noget på fire hjul.
Synes bare Audi A6 er lidt kedelig designmæssigt , hvis sammenlignet med
Mercedes.
Kan jo godt se diverse steder på nettet , at sådan en Audi A6 2,8 skude er
eftertragtet.
Hvis der bare skal være plads / power / kvalitet / 300kgkr , så er der vel
kun Mercer , Volvo , Audi at vælge imellem sådan i første omgang..En BMW med
plads , skal man vel være oliebaron for at kunne betale. Nogen med et godt
eller andet forslag ? Amerikanerbil måske ?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-12-06 12:45

On Fri, 8 Dec 2006 10:02:18 +0100 "Jamen dog" <stenvej@gmail.com> sent
the following smoke signals:

>"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

>Så ikke kun "garantien" er værdiløs , sandsynligvis også bilen /
>forhandleren ! :)

Jeg er heller ikke sikker på årg. men det var vist deromkring at
problemerne begyndte.

Mercedes var vist flinke til at tage ansvaret (og regningen) for
rustarbejdet, så mon ikke at man kan sige, at hvis den ikke er rusten i
dag 8-9 år efter, så er den fixet eller også er det årg. før problemet
opstod.

--
All that I just wrote is true...except the false bit.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-12-06 15:41

Jamen dog wrote:
> [...]
> omgang..En BMW med plads , skal man vel være oliebaron for at kunne
> betale. Nogen med et godt eller andet forslag ? Amerikanerbil måske ?

Jep. En Jeep Grand Cherokee...

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-06 14:15

Jamen dog wrote:
> [...]
>
> Skal lige tilføjes at det er en brugt bil der tales om til 279.900kr.
> ! Er det et tilbud der er til at komme uden om ? :))

Jeg har købt en bil hos en forhandler, som specificerede at der var 100%
reklamationsret på bilen i 6 mdr. Den tolkede FDM automatisk til at betyde
100 % Garanti i 6 mdr, herefter 18 mdrs. reklamation, da der ikke er noget
behov for at udpensle reklamationsretten.

Det var beskeden jeg fik hos FDM's jurist da jeg ringede og klagede min nød
over forhandleren

/David

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-12-06 15:40

DrPepper wrote:
> [...]
> at betyde 100 % Garanti i 6 mdr, herefter 18 mdrs. reklamation, da
> der ikke er noget behov for at udpensle reklamationsretten.

Den tvivler jeg på holder...

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 14:47

Morten Fruergaard wrote: