Volvo og Saab nakker Opel og Mercedes
Fra : BJ

Dato : 07-12-06 17:48

Piskesmæld, det forebygger både Volvo og SAAB bedre end kollegerne imod:

http://borsen.dk/nyhed/100071/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 07-12-06 19:20

> Piskesmæld, det forebygger både Volvo og SAAB bedre end kollegerne imod:

Er det sådan, at du ææælsker Volvo :)

Fra : Eliasen

Dato : 07-12-06 19:25

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er det sådan, at du ææælsker Volvo :)

Hvad fa'en. Svenskerne sælger jo til hvemsomhelst, der vil eje skidtet.
:)

--
Eliasen

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 19:35

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad fa'en. Svenskerne sælger jo til hvemsomhelst, der vil eje skidtet. :)

Jep og det er jeg glad for, når jeg på tirsdag retter snuden på potten i
retning Mechelen, Belgien...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 19:30

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det sådan, at du ææælsker Volvo :)

Ikke specielt, men værdsætter dog den sikkerhed, der er i potten .... både i
konens og min ... når man nu skal bruge den som arbejdsredskab..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 07-12-06 19:34

> Ikke specielt, men værdsætter dog den sikkerhed, der er i potten .... både
> i konens og min ... når man nu skal bruge den som arbejdsredskab..

Yes, I know. Når man vælger forsikring, kalkulerer man lidt på
hvor stor chancen er for, at man får brug den. På den måde be-
regner man selvrisikoen størrelse - hvor stor man vil have den.

Nogen gange kan man stille sig et lignende spørgsmål: Hvor stor
er chancen for, at man får brug for alt det sikkerhedsudstyr, man
udstyrer bilerne med nu om stunder. Og kan det nu betål' sig.
(ved godt at det kan virke lidt absurd, men hva' fan...)

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 19:37

> [...]

> udstyrer bilerne med nu om stunder. Og kan det nu betål' sig.
> (ved godt at det kan virke lidt absurd, men hva' fan...)

Jow, men alt kan ikke gøres op i penge, når det er et risikobetonet arbejde
(som Arbejdstilsynet i øvrigt er aldeles revnende lige glad med).

Det er helt klart, jeg vil vægte dette faktum, passiv og aktiv sikkerhed,
når arbejdsredskaberne igen skal skiftes ud.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 07-12-06 20:35

> [...]
> Det er helt klart, jeg vil vægte dette faktum, passiv og aktiv sikkerhed,
> når arbejdsredskaberne igen skal skiftes ud.

Køw en BMW - så forener du alle væsentlige fatorer i deit bil-
mæssige liv. OG så går de endda langt på literen, selvom det
sidste rager dig en fjer...

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 22:32

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Køw en BMW - så forener du alle væsentlige fatorer i deit bil-
> mæssige liv. OG så går de endda langt på literen, selvom det
> sidste rager dig en fjer...

Måske, men dens evne til at beskytte mod piskesmæld er elendig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-12-06 03:12

> Piskesmæld, det forebygger både Volvo og SAAB bedre end kollegerne imod:
>
> http://borsen.dk/nyhed/100071/
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Så kan jeg jo roligt imødese at min nye Civic rammer forhandlerens
parkeringsplads I næste uge.

"Särskilda skyddssystem i många stolar
I denna testserie uppvisade flera stolar mycket hög skyddsnivå. Svenska
biltillverkare, Volvo med två bilmodeller, V50 och S80, och Saab 9-3
placerade sig främst. Andra som utmärker sig positivt är Honda Civic och
Mazda 5."

http://www.vv.se/templates/Pressrelease____19131.aspx

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-06 18:25

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> biltillverkare, Volvo med två bilmodeller, V50 och S80, och Saab 9-3
> placerade sig främst. Andra som utmärker sig positivt är Honda Civic och

Så er det kun den øvrige sikkerhed, som halter....

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-12-06 21:50

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
meddelelse

> Så er det kun den øvrige sikkerhed, som halter....

Næppe, der er Saab og Volvo vist også meget godt med.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-06 23:01

> Næppe, der er Saab og Volvo vist også meget godt med.

Nu tænkte jeg på Civic'en..

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-12-06 11:31

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Nu kan der selvfølgelig være fejl I BilBasens data, men leder jeg efter
sammenlignelige biler er det den sikreste ifølge EuroNCAP. Hvis
søgekriterier er alle biltyper, mærker og modeller, min. Pris 0 og max.
300.000 kr. min. 120 hk og max. 10 sek. 0-100 og min. 200 km/t, manuelt
gear, alle drivmidler og min. 14 km/l så dukker der 12 biler op. Alle dem
med mindre end 4 døre er dømt ude, og så er der 5 tilbage. De tre af dem er
Polo, Fabia og Ibiza med dieselmotor, de nyeste versioner af dem testet af
EuroNCAP har fire stjerner men er i klassen under Civic som også fik fire.
Jeg mindes at have læst at en bil fra en klasse under skal have en stjerne
mere for at være lige så sikker, så hvor Civic har fire skulle det modsvare
at de tre øvrige har tre. Uden specifikt at kende størrelsen på Rip, Rap og
Rup fra VW formoder jeg at det vil være et hundeslagsmål at få plads til
junior på bagsædet, han er ganske vist kun 14 år men rager 188 cm op
(datteren 17 år og 172 cm). Så der er kun Civic 1,8 Comfort og Civic 1,8
Sport tilbage i "Small Family Cars", det gør den vel både til den mindst og
mest sikre ud fra mine behov og krav.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 17-12-06 19:50

> [...]

> EuroNCAP har fire stjerner men er i klassen under Civic som også fik fire.

Sådan kan du ikke definere sikkerhed! Sammenligner du Civic'en, med andre i
samme klasse (Golf-klassen), så har Civic'en "kun" fået 4 stjerner, hvor
stort set alle andre (europæiske biler) har fået 5 stjerner. Bl.a.: Golf,
Astra, Megane, C4 m.fl.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Kiefer

Dato : 08-12-06 20:01

> Piskesmæld, det forebygger både Volvo og SAAB bedre end kollegerne imod:

Og en tysk undersøgelse vil sikkert vise det modsatte på et tidspunkt. Synes
deres undersøgelser viser lidt efter hvordan vejret blæser og hvilket land
der laver undersøgelsen.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 08-12-06 20:06

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og en tysk undersøgelse vil sikkert vise det modsatte på et tidspunkt.
> Synes deres undersøgelser viser lidt efter hvordan vejret blæser og
> hvilket land der laver undersøgelsen.

Nu er der vist ingen tvivl om, man i den branche godt ved, ingen er så langt
fremme og har udført så megen forskning samt test som Volvo og Saab.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~