Dæktryk 175/65 R14 -> 195/55 R15 ?
Fra : AW på ZRX

Dato : 06-12-06 21:37

Hejsa

Hvad sker der med med dæktrykket når man ændrer som nævnt i overskriften.
Det originale dæktryk (til 175/65 R14) kan jeg selvfølgelig finde i
manualen, men hvad skal jeg komme i mine sommerdæk (195/55 R15).
Jeg har søgt på nettet, men kan ikke finde nogen dæktrykstabeller.
Meget gerne et link.

Allan
(...som får sin Getz i denne uge...)

Fra : Richard

Dato : 14-12-06 20:07

AW på ZRX wrote:

> Hvad sker der med med dæktrykket når man ændrer som nævnt i overskriften.
> Det originale dæktryk (til 175/65 R14) kan jeg selvfølgelig finde i
> manualen, men hvad skal jeg komme i mine sommerdæk (195/55 R15).

Prøv dækfabrikantens egen web-sites - er det større dæk en gængs og
tilladt størrelse til din bil, har fabrikanten sikkert også et dæktryk.

Ellers find konkurrerende dækfabrikanters dæktryk til deres tilsvarende
dæk i den størrelse til din bil og brug det som udgangspunkt.

I den sidste ende afgør bilens belastning sammen med din personlige smag
og køremåde, om der skal et lidt lavere eller højere tryk i dækkene på
din bil

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK