hvem betaler ved alvorligt uheld?
Fra : Ukendt

Dato : 06-12-06 10:40

Hej puppe,

Hvem betaler autohjælp/Falck og den slags når der sker alvorlige uheld, hvor
fx. føreren af et køretøj er blevet dræbt? Hvis vi antager at den dræbte var
skyld i ulykken, sender Falck så regningen for bugsering osv. til afdødes
familie?

Blot et hypotetisk spørgsmål, som jeg funderede lidt over... nogen skal jo
betale...

Ha en go dag

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-12-06 11:03

jacob wrote:
> [...]
> skyld i ulykken, sender Falck så regningen for bugsering osv. til afdødes

Hvis den skyldige har kaskoforsikring bestaler denne. Er der ikke en
sådan vil det sandsynligvis blot være en del af udgiften ved at have
et redningsberedskab. Ved alvorlige ulykker er det jo som regel også
beredskabet der rekvirerer bugsering og oprydning.

For de biler der ikke tildeles skyld i uheldet bliver bugseringen
betalt af den skyldiges ansvarsforsikring.

Fra : Kaenguru

Dato : 07-12-06 01:25

jacob skrev:
> [...]
> familie?
>
> Blot et hypotetisk spørgsmål, som jeg funderede lidt over... nogen skal jo

Hvis politiet vælger at rekvirere Falck til at flytte en bil (uanset
om det er et færdselsuheld eller blot fordi den holder i vejen) er det
politiet der får regningen og betaler den.

Derfor prøver man som regel også at undgå at bestille en kranvogn og
lade bilisten selv bestille den. Men holder bilen til fare for
trafikken kan man jo blive nødt til at betale for at flytte den.

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-06 14:52

jacob wrote:
> [...]
> uheld, hvor fx. føreren af et køretøj er blevet dræbt? Hvis vi
> antager at den dræbte var skyld i ulykken, sender Falck så regningen

Ansvarsforsikringen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-12-06 15:13

DrPepper (a) wrote:

> Ansvarsforsikringen

Ansvarsforsikringen dækker ikke forhold der har med forsikringstageren
selv at gøre.