Aircon.
Fra : Flemming Hansen

Dato : 06-12-06 09:01

Hej

Min aircon i min Xantia fungerer ikke. Kan man selv finde ud at om den blot
mangler kølevæske eller om det er mere alvorligt?

Mvh.
Flemming

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-12-06 10:39

On Wed, 6 Dec 2006 09:00:45 +0100, "Flemming Hansen"
<FJERNDETTEflemming.r.hansen@holstebro.dk> wrote:

>Min aircon i min Xantia fungerer ikke. Kan man selv finde ud at om den blot
>mangler kølevæske eller om det er mere alvorligt?

Det er nok svært - for at teste det skal man have et manometer på
påfyldningsstudsen tror jeg.

** Lars

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-12-06 10:55

"Flemming Hansen" <FJERNDETTEflemming.r.hansen@holstebro.dk> skrev i en
meddelelse news:457678ae$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Min aircon i min Xantia fungerer ikke. Kan man selv finde ud at om den
> blot
> mangler kølevæske eller om det er mere alvorligt?

Det er sandsynligvis bare kølemiddel.
Hvis der er ikke er tilstrækkeligt tryg så vil den ikke starte.
Ligeledes hvis temperaturen udenfor er for lav vil den heller ikke starte
(det er omkring 5grader hvor festen slutter).

Men se at få det lavet nu inden sommer - fordi der er olie i kølemidlet der
smører kompressor,pakning m.v. Hvis det står stille for længe resikerer du
din kompressor dør.
Det koster 500-1000dask at få den fyldt alt efter hvor du tager hen.

Hvis du er fra holstebro som din email hentyder så tal med Mekonomen
værkstedet ude på herningvej ved tvis. Han er "til at snakke med" :)
Tager du til f.eks hv-elektro bliver du pelset.

/Dennis

Fra : Flemming Hansen

Dato : 06-12-06 11:17

> [...]
> værkstedet ude på herningvej ved tvis. Han er "til at snakke med" :)
> Tager du til f.eks hv-elektro bliver du pelset.

Tak for dit svar - rart med nogle, som har lokalkendskab.
Havde egentlig regnet med at besøge HV, men du har sikkert ret mht.
prisforskel. Prøver ham på Herningvej istedet.

Mvh.
Flemming

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-12-06 19:45

On Wed, 6 Dec 2006 10:55:18 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> wrote:

>"Flemming Hansen" <FJERNDETTEflemming.r.hansen@holstebro.dk> skrev i en
>meddelelse news:457678ae$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...

>Det er sandsynligvis bare kølemiddel.

Men det kan i princippet ligeså godt være kompressoren der har sat
sig, det gjorde min i BMW'en og det kostede lidt mere end 1000 kroner
at få skiftet kan jeg så sige

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-06 23:20

> [...]
> blot
> mangler kølevæske eller om det er mere alvorligt?

Hvis den har et skueglas, så kan du se om der er for lidt gas i anlæget ved
at der kommer luftbobler eller slet ikke er noget flydende. Farven kan også
fortælle lidt om tilstanden

--
Tom