2 biler at vælge mellem - Hvilkeen ville d~
Fra : -= JF =- priv

Dato : 06-12-06 00:51

Hej!

Vi venter barn nummer 3, og skal have skiftet vores Kia Sephia ud med noget
større. Noget med plads til 2 store unger (10 og 13 år) og en barnestol i
midten.

Jeg vakler mellem 2 biler:

Ford Mondeo st.car, 2,0 Ghia aut.
Bilen er fra 2001, har gået sølle 25.000 Km og ligner en ny bil.
Pris: 250.000,-

Renault Megane Scenic Comfort 1,6 aut.
Bilen er fabriksny og koster 275.000,-
(normalt koster den 295.000,- men jeg kan få 20.000 i tilskud til
aut.gearet)

Men det er dælme svært at vælge.
Forden er jo lækker, god bagageplads, masser af udstyr og 25.000,- billigere
end Renaulten.
På minussiden, så er den jo snart 6 år gammel, og selv om pladsen på
bagsædet er bedre end i Sephian, så er det måske ikke helt optimalt?

Renaulten har nok knap så god bagageplads. Til gengæld har den 3 separate
bagsæder til ungerne.
Motoren på Renaulten er en del mindre end Fordens, og det samme med
udstyrslisten - Til gengæld er den fabriksny, og sikkerheden er i top....

Hvilken bil ville DU vælge - og hvorfor?

--
Mvh. John

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-12-06 06:45

-= JF =- priv wrote:
> Hvilken bil ville DU vælge - og hvorfor?

Forden.
Hvorfor?
Bedre plads, større motor, mere udstyr, fornuftig pris - har taget noget
afskrivning.
Den er vel også sikker. Hvis der ikke er problemer i bunden af dørerne med
sealigen og den får noget undervognsbehandling, så er der god bil i rigtig
mange år i den...

Fra : -= JF =- priv

Dato : 06-12-06 22:45

Morten Fruergaard (mit fornavn @ mit efternavn . com) kradsede følgende
besked i <457658df$0$49198$14726298@news.sunsite.dk>

> Bedre plads, større motor, mere udstyr, fornuftig pris - har taget
> noget afskrivning.

Præcis mine egne argumenter når jeg taler for og imod de to biler! Men så
kommer der jo også argumentet om at jeg for 'kun' 25.000,. mere får en
fabriksny bil.

> Den er vel også sikker. Hvis der ikke er problemer i bunden af
> dørerne med sealigen og den får noget undervognsbehandling, så er der
> god bil i rigtig mange år i den...

Det med dørsiderne har jeg i tankerne. Svoger har "samme bil" blot 4-dørs,
og han fik skiftet dørsider og en total-oplakering på Fords regning - men
tak for hintet anyway!!

--
Mvh. John

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-06 06:12

-= JF =- priv wrote:
> Præcis mine egne argumenter når jeg taler for og imod de to biler!
> Men så kommer der jo også argumentet om at jeg for 'kun' 25.000,.
> mere får en fabriksny bil.

Du kan også få en ny bil for under 100.000 kr...

Fra : -=JF=- arb

Dato : 07-12-06 09:28

meddelelse news:4577a2b8$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...

> Du kan også få en ny bil for under 100.000 kr...

Ja, tak ska' du ha'

Prøv at stoppe mor, tre unger, ugens indkøb and what not ind i sådan en
hatteæske
Der er jeg sku ikke sikker på at selv Rexona hjælper

Mvh John

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-12-06 14:19

On Thu, 7 Dec 2006 09:27:55 +0100 "-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid>
sent the following smoke signals:

>Ja, tak ska' du ha'
>
>Prøv at stoppe mor, tre unger, ugens indkøb and what not ind i sådan en
>hatteæske
>Der er jeg sku ikke sikker på at selv Rexona hjælper

Lidt eksplorationscreme does the trick....

--
All that I just wrote is true...except the false bit.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-12-06 06:17

-= JF =- priv skriver:

> Præcis mine egne argumenter når jeg taler for og imod de to biler! Men så
> kommer der jo også argumentet om at jeg for 'kun' 25.000,. mere får en
> fabriksny bil.

Ford Ka = 99.000
Så for 150.000 mindre kan du få en spritny bil.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : -=JF=- arb

Dato : 07-12-06 09:58

> -= JF =- priv skriver:
>
> Ford Ka = 99.000
> Så for 150.000 mindre kan du få en spritny bil.

Jow-jow - Men den nye som jeg har i kikkerten kan dog opfylde mine
pladsbehov... Det kommer nok til at knibe lidt i en Ka

Mvh John

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-12-06 16:40

-=JF=- arb wrote:
> Jow-jow - Men den nye som jeg har i kikkerten kan dog opfylde mine
> pladsbehov... Det kommer nok til at knibe lidt i en Ka

hvorfor så ikke købe en brugt i stedet for en ny?

Fra : -=JF=- arb

Dato : 08-12-06 15:17

meddelelse news:457835ea$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...

> hvorfor så ikke købe en brugt i stedet for en ny?

Jeg har ledt højt og lavt - men det er ikke lykkedes mig at finde en brugt
Scenic II med automatgear.
Jeg kan finde masser med manuelt gear, og jeg kan finde nogle af den gamle
Scenic med aut.gear - Men ikke New Scenic med aut. :-/

Mvh John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-12-06 17:03

-=JF=- arb skriver:

> Jow-jow - Men den nye som jeg har i kikkerten kan dog opfylde mine
> pladsbehov... Det kommer nok til at knibe lidt i en Ka

Du kan jo købe 2 Ka for prisen af en midaldrene Mondeo.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 06-12-06 11:00

"-= JF =- priv" <o@o.o> skrev i en meddelelse

> Hvilken bil ville DU vælge - og hvorfor?

Jeg ville nok vælge Ford.

Renault går bare SÅ hurtigt i stykker - taler af egen erfaring (tidligere
Laguna ejer).

Dette taler for sig selv:

http://www.autoservicepraxis.de/fm/2353/PannenstatistikVergleich05.gif

Mvh

KA

Fra : -= JF =- priv

Dato : 06-12-06 22:55

Klaus Andersen (klaus_andersen@yahoo.com) kradsede følgende besked i
<457694bf$0$49202$14726298@news.sunsite.dk>

> Dette taler for sig selv:
>
> http://www.autoservicepraxis.de/fm/2353/PannenstatistikVergleich05.gif

Joh... Men modsiger det ikke det du siger?

Hvis man koncentrerer sig om Renaults 2005-modeller, viser de jo et næsten
rekordlavt antal fejl.
Megan = 5,4 og Scenic = 3,4... Jeg kan godt se at de begge har ligget meget
højt, men fra 2004 styrtdykker fejltallet og er stadigt faldende - Og alt
andet lige taler det da for at 2007-modellerne er endnu lavere.
Ser jeg på Mondeoen fra 2001 viser den 17,1 - sagt på en anden måde... Mere
end 5 gange så mange fejl som Scenic'en

--
Mvh. John

Fra : Klaus Andersen

Dato : 07-12-06 09:20

> Klaus Andersen (klaus_andersen@yahoo.com) kradsede følgende besked i
> <457694bf$0$49202$14726298@news.sunsite.dk>

> Joh... Men modsiger det ikke det du siger?

Nej - statistikken gælder ikke nye biler alene, men viser hvilke biler og
årgange der blev hentet af ADAC i 2005.

Statistikken (som er den nyeste, men der kommer en hvert år) viser jo netop
at efter et par år eller tre så er din Renault én stor reparation.

Javel - nye Renault har få fejl ... godt nok, men når bilen så har gået
100.000 og derover, så bliver det frygteligt dyrt - og tro mig jeg er ikke
den eneste Renault ejer der ser det sådan.

Havde jeg set denne dengang jeg købte min Laguna, var det såmænd nok blevet
en anden bil - måsken enda en Mondeo.

Mvh

KA

Fra : -= JF =- priv

Dato : 07-12-06 21:09

Klaus Andersen (klaus_andersen@yahoo.com) kradsede følgende besked i
<4577ce9b$0$49207$14726298@news.sunsite.dk>

> Nej - statistikken gælder ikke nye biler alene, men viser hvilke
> biler og årgange der blev hentet af ADAC i 2005.

OK, så har jeg misforstået listen.
Jeg troede at den viste antal fejl på div. årgange af bilerne.
(Det er godt nok mange år siden jeg havde tysk

> Statistikken (som er den nyeste, men der kommer en hvert år) viser jo
> netop at efter et par år eller tre så er din Renault én stor
> reparation.

Ja, det kan jo godt sætte tankerne i gang. Lidt ærgeligt, for jeg hældede
meget kraftigt mod Scenic.

> Javel - nye Renault har få fejl ... godt nok, men når bilen så har
> gået 100.000 og derover, så bliver det frygteligt dyrt - og tro mig
> jeg er ikke den eneste Renault ejer der ser det sådan.

Jeg tror dig skam
Jeg kender absolut intet til Renault, bortset fra den smule jeg har sat mig
ind i dem nu - og kender intet til deres historie eller ry.

--
Mvh. John

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 06-12-06 13:25

> [...]
>
> Renault Megane Scenic Comfort 1,6 aut.
> Bilen er fabriksny og koster 275.000,-
> (normalt koster den 295.000,- men jeg kan få 20.000 i tilskud til

Det er jo smag og behag, du skal selvfølgelig vælge den bil, som i selv
finder passer bedst til jeres behov.

Men vælger du Ford'en synes jeg, du skal undersøge markedsprisen på brugte
Mondeo'er. Efter min opfattelse har den slet ikke tabt nok i forhold til
nyprisen på de første 6 år. Du betaler dyrt for den lave km-stand. Og det er
et spørgsmål om aut. gearet overhovedet berettiger til en merpris på en 6 år
gammel bil.

mvh
Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-12-06 18:44

Mogens Haugaard wrote:
> [...]
> km-stand. Og det er et spørgsmål om aut. gearet overhovedet
> berettiger til en merpris på en 6 år gammel bil.

Jeg tænkte det samme og kiggede på bilbasen, hvor den faktisk ser
prismæssigt fornuftigt ud...

Fra : -= JF =- priv

Dato : 06-12-06 23:06

Morten Fruergaard (mit fornavn @ mit efternavn . com) kradsede følgende
besked i <4577017c$0$49207$14726298@news.sunsite.dk>

> Jeg tænkte det samme og kiggede på bilbasen, hvor den faktisk ser
> prismæssigt fornuftigt ud...

Det er jeg også kommet frem til efter at have sammenlignet den med rigtigt
mange andre Mondeo'er...

--
Mvh. John

Fra : -= JF =- priv

Dato : 06-12-06 23:04

Mogens Haugaard (mogenshaugaard@hotmail.com) kradsede følgende besked i
<4576b6a7$0$13940$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>

> Det er jo smag og behag, du skal selvfølgelig vælge den bil, som i
> selv finder passer bedst til jeres behov.

Ja, det er klart
Men det er nu alligevel rart at høre andres mening. Jeg kunne jo være at der
kom ting frem jeg ikke selv havde med i mine overvejelser.

> [...]
> km-stand. Og det er et spørgsmål om aut. gearet overhovedet
> berettiger til en merpris på en 6 år gammel bil.

Jeg har sammenlignet den med andre nogenlunde sammenlignelige Mondeoer, og
synes egentlig at prisen ligger ret fornuftigt.
Men det er jo svært at vurdere hvor meget den lave KM-stand skal koste, og
mht. aut.gearet - så synes jeg generelt at aut.-biler er alt for dyre i
forhold til "samme bil" med man.gear.
Ret irriterende når man nu engang er afhængig af automatic

--
Mvh. John