0 - Rust på en 13år gammel BMW,
Fra : Bjarne Haug

Dato : 05-12-06 09:45

Hvem skulle have troet det? Jeg har lige være til inspektion hos Dinitrol og
de fandt ikke noget rust.

Men jeg kører heller ikke på grusvej, undervognsvasker ej heller og passer
godt på den

Så det kan lade sig gøre, især hvis dem som starter med at købe bilen passer
godt på den, så holder den længe.

vh
Bjarne
BMW E36 325i '93

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 05-12-06 10:03

"Bjarne Haug" <bFJERN_DETTE@haug.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så det kan lade sig gøre, især hvis dem som starter med at købe bilen
> passer godt på den, så holder den længe.

Jeg havde en 320i '86 der ligeledes var totalt fri for rust ... herligt

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Mogens...

Dato : 05-12-06 17:56

"Bjarne Haug" <bFJERN_DETTE@haug.co.uk> skrev i en meddelelse

> Så det kan lade sig gøre...

Jep!

--
/Mogens
'93 BMW 325i cabrio

www.break.com/index/michael_schumacher_gas_station_prank.html

Fra : Otto

Dato : 05-12-06 18:22

On 2006-12-05 09:45:13 +0100, "Bjarne Haug" <bFJERN_DETTE@haug.co.uk> said:

> Hvem skulle have troet det? Jeg har lige være til inspektion hos
> Dinitrol og de fandt ikke noget rust.

Har du haft bilen de 13 år? Alle E36 har svagheder omkring
skærmkanterne på forskærmene. Måske en tidligere ejer har fået det rep?

Min 98'er E36 var også rustfri, men skærmene fik jeg rep.

/Otto

Fra : Bjarne Haug

Dato : 05-12-06 19:02

> Har du haft bilen de 13 år? Alle E36 har svagheder omkring skærmkanterne
> på forskærmene. Måske en tidligere ejer har fået det rep?

Nej det er selvfølgelig import, en ældre tysk dame har kørt den i garagen
hver dag i 11 år og kun kørt 105.000km, så derfor... Men tak for info, det
skal jeg nok hellere holde øje med...Der er ikke noget der tyder på der har
været nogen rep der... Måske kommer der

Bjarne

Fra : Otto

Dato : 05-12-06 21:02

> [...]
> for info, det skal jeg nok hellere holde øje med...Der er ikke noget
> der tyder på der har været nogen rep der... Måske kommer der

Arggh ;)

Så er det vidst et fint eksemplar du har fået dig!

Ja du bør holde øje med de skærme. Da jeg spottede den første på min,
gik der ikke mere end 3 måneder før det havde udviklet sig voldsomt.
Til gængæld var den total rusfri i bunden, selvom den aldrig havde set
undervognsbehandling - pæn og blank :)

Mvh
Otto

Fra : Bjarne Haug

Dato : 05-12-06 21:36

> [...]
> der ikke mere end 3 måneder før det havde udviklet sig voldsomt. Til
> gængæld var den total rusfri i bunden, selvom den aldrig havde set

Ja, den er fin, jeg er også yderst glad for den, og så den jo skæg at køre i
også...

Fra : RP

Dato : 05-12-06 18:27

> Så det kan lade sig gøre, især hvis dem som starter med at købe bilen passer
> godt på den, så holder den længe.

Ja, tror min corvette fra '68 er mere rustfri end mange biler fra midt
halvfemserne.

Fra : Mads Stetter

Dato : 06-12-06 20:51

RP wrote:

> Ja, tror min corvette fra '68 er mere rustfri end mange biler fra midt
> halvfemserne.

Og den har kørt året rundt i DK siden ´68?

MVH Stetter

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-06 19:47

> [...]
>
> Så det kan lade sig gøre, især hvis dem som starter med at købe bilen
> passer godt på den, så holder den længe.

Min Sierra fra 86 kørte de første syv år i Esbjerg
uden behandling. Efterfølgende blev den en
garagebil og fik et par behandlinger indtil
jeg købte den som 14 årig og den så har fået
næsten hvert andet år siden.
Den står også perfekt i bunden, og har
kun en mindre detalje på venstre fordør
samt et ganske lille ømt sted i venstre bagskærm
helt nede.
Men det er også lang tid siden, den var 13...og blir
vasket med undervognsvask faktisk hver gang den
er i vaskehallen hver 14. dag.

Fra : Mr. Haug

Dato : 06-12-06 21:58

> [...]
> helt nede.
> Men det er også lang tid siden, den var 13...og blir
> vasket med undervognsvask faktisk hver gang den

Tjae, der findes vist ingen 100% fakta på en undervognsvask. Såe, man skal
nok gøre hvad man selv er bedst tilfreds med.

Bjarne

Fra : RP

Dato : 06-12-06 22:09

> Og den har kørt året rundt i DK siden ´68?

Niks, den har kørt omkring miami. Men selv i USA rådner bilerne
altså også hvis de ikke bliver passet, eller går i stykker på andre
måder. Nu ved jeg godt at det ikke går lige så hurtigt som i dk...
Men det er stadigt fascinerende at kigge på en næsten 40 år gammel
bil der nok er bedre istand rustmæssigt end min første bil - en
renault 19 fra '93. Nu hjælper det selvf. også at karossen på
corvetten er af glasfiber.