Explorer fryser/stopper G4
Fra : Christian P

Dato : 28-06-01 14:54

Hej,

Jeg har en mac som er begyndt at fryse så snart man starter explorer 5.0
Jeg har prøvet at installere explorer 5.0 og 4.5 men det hjælper ikke
Den starter op med at vise firkanten med logo og loader plugins osv. og så
kommer den bare ikke vidre den tænker og tænker... altså den fryser ikke
curseren...

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være?
Da jeg har prøvet at slette mappen med programmet i og installere igen uden
det hjælper, ligger der måske noget tilbage fra den første installation, er
der nogen der ved om det kan passe?

Jeg arbejder ikke på mac'en den bliver kun brugt til at teste web på...
derfor har jeg ikke så meget forstand på mac

Mvh Christian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-06-01 16:15

Christian P <grafix@image.dk> wrote:

> [...]
> det hjælper, ligger der måske noget tilbage fra den første installation, er

Hvis ud ikke har andre Microsoft-programmer på maskinen, kunne du prøvet
at fjerne alle udvidelser i mappen Systemmappe->Udvidelser, der hedder
noget med Microsoft og genstarte. Internet Explorer vil selv installere
de nødvendige igen, når det startes.

Hvis det ikke hjælper, så prøv at start kontrolpanelet Udvidelseskontrol
og vælg sættet "Mac OS 9.(hvad du når kører med) Komplet" og genstart.
Prøv derefter at starte Internet Explorer. Hvis det virker, så har du en
dårlig udvidelse et sted, eller en udvidelseskonflikt og så må du til at
lave lidt fejlfinding.

--
René

Fra : tom dissing

Dato : 29-06-01 00:22

Kunne også kigge ind i IE 5.0 mappen, og finde noget der hedder Microsoft
Internet First Run.
Klik på dette og du har installeret alt det du mangler.
Skulle du opleve at den stadig "flipper" ud over ex. Java skal du ind i
preferencer ( hvis den overhovedet vil starte) og instille IE til at finde
den rigtige javating nede i javamappen.
Find java og find mappen MRJ nede i sys mappen.
Tryg her på .. Et eller andet ( det er faktisk ligemeget hvad du trykker på)
så ved IE hvor den skal finde sine java ting.
Tom

Fra : Peter Perlsø

Dato : 29-06-01 09:16

Christian P <grafix@image.dk> wrote:

> Hej,
>
> Jeg har en mac som er begyndt at fryse så snart man starter explorer 5.0
> Jeg har prøvet at installere explorer 5.0 og 4.5 men det hjælper ikke

Der har du opskriften på katastrofen - installerer du IE 4.5 og senere
5.0, kommer 5'eren i konflik med de gamle 4.5 udvidelser.

Løsning:

Slat alt Microsoft-relateret fra udvidelsesmappen (undtagen Microsoft
OLE hvis du fx. har Office installeret), og installer IE 5 fra grunden.

--
- Peter
http://haxor.dk - Mac news portal

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 30-06-01 22:04

Christian P <grafix@image.dk> wrote:

> Jeg arbejder ikke på mac'en den bliver kun brugt til at teste web på...
> derfor har jeg ikke så meget forstand på mac

Så reformatér den dog og slip for dit problem Start op fra en Mac OS
9.1 CD (CD i skuffen, genstart og hold "c" tasten nede) , brug Utilities
-> Drive Setup til at slette harddisken med. Installér så en frisk 9.1
på den og test løs

Hvis du har en emsig sys-admin og du ikke bare kan reformattere
maskiner, så kør "Æblemenu -> Control Panels -> Software Update
(Kontrolpaneler -> Software Opdatering" eller hvad det hedder på dansk)

og installer de opdateringer der måtte være. Se om der er en opdatering
til MRJ (java) well, bare installer hvad der er tilgængeligt.

Og FY at installere en 4.5 oven på en 5.0, fyyy! Se om det ikke er
nemmest at formatere det hele hvis det kun er en test maskine!

Mojn, Thomas

--
How long until Apple abandons the clunky "keyboard/Mouse combo" for the
iTelepathic Cranium Input device? A: 2013 (Unfortunately the earth will

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-06-01 20:00

I artiklen <1evrdsd.jx81yx1gooc3kN%mimas@pobox.com> , mimas@pobox.com (Peter
Perlsø) skrev:

> Der har du opskriften på katastrofen - installerer du IE 4.5 og senere
> 5.0, kommer 5'eren i konflik med de gamle 4.5 udvidelser.

Jeg installerede IE 5.0 ovenpå 4.5 uden problemer. Det var danske versioner
begge to.

Fra : Peter Perlsø

Dato : 01-07-01 10:00

Niels Jørgen Kruse <nj_kruse@get2net.dk> wrote:

> Jeg installerede IE 5.0 ovenpå 4.5 uden problemer. Det var danske versioner
> begge to.

Nåda.

Jeg vil dog stadig anbefale ikek at installere IE overn på ældre
udgaver.