/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
erhm - lille problem...
Fra : Martin_P


Dato : 28-06-01 12:27

Jeg har sq fået et problem, som nogle af jer forhåbentlig kan hjælpe
med. Det drejer sig om at jeg for en måneds tid siden brændte et
stempel, og derfor skulle det jo selvf. skiftes. Jeg har nu fået nye
stempler, nye ringe, og bundpakning. MEN - jeg kan ikke fremskaffe en
toppakning nogle steder...

Min MC er en Suzuki 250T fra 72-73(er ikke helt sikekr på det)

En 2-pattet 2-takter, hvor cylendrene er adskilt - i.e. 2 stk. løse
cylendre - derfor skal pakningen selvf. også være til det.


Jeg håber inderligt, at der er nogen af jer der ved hvor jeg kan
skaffe dem. Min lokale MC forhandler har nu opgivet(Thisted MC)

Mange hilsener
Martin_P(Som snart håber at være på vejen igen)

 
 
Michael K.S. (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 28-06-01 12:41

On Thu, 28 Jun 2001 13:26:40 +0200, Martin_P
<dsl6041XXX@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg håber inderligt, at der er nogen af jer der ved hvor jeg kan
>skaffe dem. Min lokale MC forhandler har nu opgivet(Thisted MC)

Måske

http://www.crooks-suzuki.com/

-M

Søren (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 28-06-01 12:45

Hej Martin

Nu er det ved at være længe siden, men i mine unge knallertdage brugte vi
flydende pakning, eller skar dem selv ud af et større ark. Jeg ved ikke om
man stadig kan få disse "pakningsark", men du kan jo prøve i din lokale
knallert biks. Når den var helt gal brugte vi almindeligt pap. (Det kan jeg
nu ikke anbefale i længden).

Held og lykke med Suzukien.

Mvh Søren
(ZX6R) - hvorfor skriver vi altid det !!!!!!!!!!

Martin_P <dsl6041XXX@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ar4mjt85ppigamojhk0nr94idgcen2va9n@4ax.com...
> Jeg har sq fået et problem, som nogle af jer forhåbentlig kan hjælpe
> med. Det drejer sig om at jeg for en måneds tid siden brændte et
> stempel, og derfor skulle det jo selvf. skiftes. Jeg har nu fået nye
> stempler, nye ringe, og bundpakning. MEN - jeg kan ikke fremskaffe en
> toppakning nogle steder...
>
> Min MC er en Suzuki 250T fra 72-73(er ikke helt sikekr på det)
>
> En 2-pattet 2-takter, hvor cylendrene er adskilt - i.e. 2 stk. løse
> cylendre - derfor skal pakningen selvf. også være til det.
>
>
> Jeg håber inderligt, at der er nogen af jer der ved hvor jeg kan
> skaffe dem. Min lokale MC forhandler har nu opgivet(Thisted MC)
>
> Mange hilsener
> Martin_P(Som snart håber at være på vejen igen)



Søren L Hansen (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 28-06-01 14:36


Søren <janner@mail.tele.dk> wrote in article
<9hf5cc$5ao$1@news.inet.tele.dk>...
> Hej Martin
>
> Nu er det ved at være længe siden, men i mine unge knallertdage brugte vi
> flydende pakning, eller skar dem selv ud af et større ark. Jeg ved ikke
om
> man stadig kan få disse "pakningsark", men du kan jo prøve i din lokale
> knallert biks. Når den var helt gal brugte vi almindeligt pap. (Det kan
jeg
> nu ikke anbefale i længden).
>
> Held og lykke med Suzukien.

Jeg tror ikke det holder til en 250er.
Men tidligere brugte man jo kobberpakninger, så hvorfor ikke få sådan en
skåret ud, af f.eks. en gørtler el.l.?? Den kan bruges flere gange, skal
bare glødes igennem før genmontering.
--
Søren
lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk
"Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
good", J.B. Lenoir


Mads Lund (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 28-06-01 14:50

> Jeg tror ikke det holder til en 250er.
> Men tidligere brugte man jo kobberpakninger, så hvorfor ikke få sådan en
> skåret ud, af f.eks. en gørtler el.l.?? Den kan bruges flere gange, skal
> bare glødes igennem før genmontering.

Må jeg anbefale en metode jeg med held har anvendt til at lave en 3mm tyk
bundpakning til 9'eren.

Man tager 1 stk gammel pakning, smider den i scanneren (bundpakningen
krævede 2 scan's)
så starter man autocad eller hva' man nu har. Indsætter de skannede
billeder. Indsætter nogle fikspunkter, til at oprette de scannede billeder.
Samme fiskpunkter (eks hullerne til cylinderboltene) bruges til at scalere
de scannede billeder til en given målestok. De 2 scannede billeder placeres
med sammenfaldende fikspunkter, så man nu har en komplet bitmap baggrund, i
korrekt målestok og oprettet efter akserne.
Nu tegner man cirkler osv. og placerer dem efter bitmap billedet. Når det er
gjort sletter man bitmappen og har nu en vektortegning. Hvis man har brugt
en passende snap (eks 0,5mm) kan man enten udskrive en koordinat liste (jeg
skulle bruge det til en NC maskine) eller man kan printe billedet på noget
selvklæbende papir, som man kan klistre på kobberpladen, og klippe efter.

The IT way på et simpelt problem

Mads Lund
Ninja9RT



Anders Majland \(Rep~ (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 28-06-01 16:21

> enten udskrive en koordinat liste (jeg
> skulle bruge det til en NC maskine) eller man kan printe billedet på noget
> selvklæbende papir, som man kan klistre på kobberpladen, og klippe efter.

Hvis man ikke har adgang til en NC maskine og derved "blot" skal havde det
på papir kan et simplere tegneprogram end acad sagtens bruges. Jeg har ofte
brugt CorelDraw til noget lignende - men ethvert tegneprogram der kan tegne
i fast målestok skulle være fint.

/A


Arne Rohr Pedersen (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Arne Rohr Pedersen


Dato : 28-06-01 19:43

>
> Man tager 1 stk gammel pakning, smider den i scanneren (bundpakningen
> krævede 2 scan's)
> så starter man autocad eller hva' man nu har. Indsætter de skannede
> billeder. Indsætter nogle fikspunkter, til at oprette de scannede
billeder.
> Samme fiskpunkter (eks hullerne til cylinderboltene) bruges til at scalere
> de scannede billeder til en given målestok. De 2 scannede billeder
placeres
> med sammenfaldende fikspunkter, så man nu har en komplet bitmap baggrund,
i
> korrekt målestok og oprettet efter akserne.
> Nu tegner man cirkler osv. og placerer dem efter bitmap billedet. Når det
er
> gjort sletter man bitmappen og har nu en vektortegning. Hvis man har brugt
> en passende snap (eks 0,5mm) kan man enten udskrive en koordinat liste
(jeg
> skulle bruge det til en NC maskine) eller man kan printe billedet på noget
> selvklæbende papir, som man kan klistre på kobberpladen, og klippe efter.
>
> The IT way på et simpelt problem

Selvom jeg også har adgang til disse IT-værktøjer, tillader jeg mig lige at
komme med en lavteknologisk løsning: Læg den gamle pakning på det nye
pakningsmateriale, tegn alle konturer af, og klip det ud.


--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100(der snart skal prøve venstrekørsel)



Mads Lund (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 29-06-01 09:06

> > The IT way på et simpelt problem
>
> Selvom jeg også har adgang til disse IT-værktøjer, tillader jeg mig lige
at
> komme med en lavteknologisk løsning: Læg den gamle pakning på det nye
> pakningsmateriale, tegn alle konturer af, og klip det ud.

grill, det sad jeg også og tænkte på. Men når nu man kan gøre det med
alt det smarte udstyr man har ....

> Arne Rohr Pedersen
> Honda ST 1100(der snart skal prøve venstrekørsel)

Jepper, vi daffer Søndag, så vi ses "on the rocks"

Mads Lund
Ninja9RT



Anders Majland \(Rep~ (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 29-06-01 09:34

> Selvom jeg også har adgang til disse IT-værktøjer, tillader jeg mig lige
at
> komme med en lavteknologisk løsning: Læg den gamle pakning på det nye
> pakningsmateriale, tegn alle konturer af, og klip det ud.
> Arne Rohr Pedersen

Men så får man jo større og større unøjagtighed hver gang man laver en ny
kopi af den gamle....

/A


Armand (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-01 12:29


Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en
news:9hhedi$gk1$2@news.inet.tele.dk...
> >
> > ....... en lavteknologisk løsning: Læg den gamle pakning på det nye
> > pakningsmateriale, tegn alle konturer af, og klip det ud.
> Men så får man jo større og større unøjagtighed hver gang man laver en
> ny kopi af den gamle....

- - - - Som bliver hvor mange gange á 1/3 mm's unøjagtighed???
Skepsisen er god nok; men hvor tit skifter man toppakning??

Forøvrigt: Cylinderboringen ligger fast (burde være kendt!) hvorved
aftegningen af denne kun er retningsgivende for placeringen!

--
Armand.






Kenneth (05-07-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 05-07-01 20:56

> - - - - Som bliver hvor mange gange á 1/3 mm's unøjagtighed???
> Skepsisen er god nok; men hvor tit skifter man toppakning??
>

Tjaa, nok lidt mere ofte hvis man hedder Mads:)


--
Venligst
Kenneth
ZX9R-C



Ole Baun (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 06-07-01 15:37


"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:9hhedi$gk1$2@news.inet.tele.dk...
> > Selvom jeg også har adgang til disse IT-værktøjer, tillader jeg mig lige
> at
> > komme med en lavteknologisk løsning: Læg den gamle pakning på det nye
> > pakningsmateriale, tegn alle konturer af, og klip det ud.
> > Arne Rohr Pedersen
>
> Men så får man jo større og større unøjagtighed hver gang man laver en ny
> kopi af den gamle....
>

Man kunne vel også gemme den originale, og bruge den til at tegne efter hver
gang.

Ole Baun.



Søren L Hansen (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 29-06-01 09:52


Arne Rohr Pedersen <a-rohr@mail.tele.dk> wrote in article
<9hftqq$f$1@news.inet.tele.dk>...
> Selvom jeg også har adgang til disse IT-værktøjer, tillader jeg mig lige
at
> komme med en lavteknologisk løsning: Læg den gamle pakning på det nye
> pakningsmateriale, tegn alle konturer af, og klip det ud.
>
Det er også sådan jeg plejer at gøre. Og har man ikke pakningen, smør noget
farvet snask på emnet, tryk det mod pakningspapiret, og skær efter det.
--
Søren
lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk
"Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
good", J.B. Lenoir


Søren L Hansen (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 29-06-01 09:53


Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<kAG_6.259$Sg5.8009@news.get2net.dk>...

> så starter man autocad eller hva' man nu har. Indsætter de skannede
> billeder. Indsætter nogle fikspunkter, til at oprette de scannede
billeder.
> Samme fiskpunkter

Må jeg tillade mig at henvise igen: http://www.friskfisk-hvidesande.dk


--
Søren
lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk
"Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
good", J.B. Lenoir


Michael K.S. (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 29-06-01 09:59

On Fri, 29 Jun 2001 08:53:21 +0000 (UTC), "Søren L Hansen"
<lindholt@person.dk> wrote:


>Må jeg tillade mig at henvise igen: http://www.friskfisk-hvidesande.dk

*LOL*,man trækker en streg fra punktet torsk til punktet makrel...

-M


Armand (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-01 12:24


Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:smgojt0qgcm9q13705b98sbpb2bffrpr5f@4ax.com...
> On Fri, 29 Jun 2001 08:53:21 +0000 (UTC), "Søren L Hansen"
> <lindholt@person.dk> wrote:
>
> >Må jeg tillade mig at henvise igen:
http://www.friskfisk-hvidesande.dk
> *LOL*,man trækker en streg fra punktet torsk til punktet makrel...

Hæ!
Fortæl lige en ål den om: "at den korteste vej er den lige linie"

--
Armand.



Jes Vestervang (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-06-01 16:47

Armand skrev i <9hhous$2mc0$3@news.cybercity.dk>:
> Michael K.S.skrev i smgojt0qgcm9q13705b98sbpb2bffrpr5f@4ax.com
> > "Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> wrote:
> >
> > > Må jeg tillade mig at henvise igen:
> > > http://www.friskfisk-hvidesande.dk

> > *LOL*,man trækker en streg fra punktet torsk til punktet makrel...
>
> Hæ!
> Fortæl lige en ål den om: "at den korteste vej er den lige linie"
>
*GRILL*
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

Poul B-H (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 28-06-01 18:29


"Søren" <janner@mail.tele.dk> wrote in message
news:9hf5cc$5ao$1@news.inet.tele.dk...
> Hej Martin
>
> Nu er det ved at være længe siden, men i mine unge knallertdage brugte vi
> flydende pakning, eller skar dem selv ud af et større ark. Jeg ved ikke om
> man stadig kan få disse "pakningsark", men du kan jo prøve i din lokale
> knallert biks. Når den var helt gal brugte vi almindeligt pap. (Det kan
jeg
> nu ikke anbefale i længden).
>
> Held og lykke med Suzukien.
>
> Mvh Søren
> (ZX6R) - hvorfor skriver vi altid det !!!!!!!!!!

Blær !

--
Poul B-H
MC21 NSR250SE
MC21 NSR250SP




Brian Lænø (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 28-06-01 21:33


"Søren" skrev
> Mvh Søren
> (ZX6R) - hvorfor skriver vi altid det !!!!!!!!!!
>
Fordi det giver et indtryk af afsenderens erfaring.
Hvis en m/k udtaler sig om feks. køreegenskaber på rr maskiner, men han/hun
selv ikke har haft andet en MZ, så kan man selv vurdere hvor meget vægt man
vil tillægge hans/hendes meninger.
Egentlig burde man skrive alle de mc'er man har haft + antal år man har
kørt.

--
Brian
10 år på mc
ex Yamaha DT 250
MZ 301
Cagiva Elefant 750



Ole Mogensen (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 29-06-01 08:20

"Brian Lænø" wrote:

> "Søren" skrev
> > Mvh Søren
> > (ZX6R) - hvorfor skriver vi altid det !!!!!!!!!!
> >
> Fordi det giver et indtryk af afsenderens erfaring.

Vrøvl , det siger da intet om erfaring

>
> Hvis en m/k udtaler sig om feks. køreegenskaber på rr maskiner, men han/hun
> selv ikke har haft andet en MZ, så kan man selv vurdere hvor meget vægt man
> vil tillægge hans/hendes meninger.
> Egentlig burde man skrive alle de mc'er man har haft + antal år man har
> kørt.

Det siger da stadig ikke noget om erfaring angående motorer , osv.
Du kan da godt have kørt 1 mill. km , uden at have nogen erfaring
i motorer , bremser osv.

>
>
> --
> Brian
> 10 år på mc
> ex Yamaha DT 250
> MZ 301
> Cagiva Elefant 750

Ole
22 år på mc.
Suki GT 250
Suki GT 500
BSA A65 Ligthning
BSA B40 (?)
Yamaha Tr1
MotoGuzzi 850T3 Cal.
...
More to "cum"

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk



Brian Lænø (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 29-06-01 16:18


"Ole Mogensen" skrev
> > Fordi det giver et indtryk af afsenderens erfaring.
>
> Vrøvl , det siger da intet om erfaring
>
> >
> > Hvis en m/k udtaler sig om feks. køreegenskaber på rr maskiner, men
han/hun
> > selv ikke har haft andet en MZ, så kan man selv vurdere hvor meget vægt
man
> > vil tillægge hans/hendes meninger.
> > Egentlig burde man skrive alle de mc'er man har haft + antal år man har
> > kørt.
>
> Det siger da stadig ikke noget om erfaring angående motorer , osv.
> Du kan da godt have kørt 1 mill. km , uden at have nogen erfaring
> i motorer , bremser osv.

Det har du selvfølge ret i at det ikke giver et sikkert billede af
afsenderen.
Men hvis man intet skriver, så har man kun et navn.
Med hensyn til reparationer, så må man da gå ud fra, at ingen prøver at give
dårlige råd.
Når man taler om hvordan en model kører, så er det da relevant at vide hvad
vedkommende sammenligner med.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Armand (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-01 12:27


Brian Lænø <brianla@worldonline.dk> skrev i en
news:jwM_6.120$DJ5.17875@news010.worldonline.dk...
>
> Egentlig burde man skrive alle de mc'er man har haft + antal år man
> har kørt.


Du er ikke bange for at nogle derved ville have en signatur der er
længere end indlægget?

Armand
(kun(?) med 8 modeller på listen, samt et ukendt antal kilometre)





Brian Lænø (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 29-06-01 16:21


"Armand" skrev
>
> > Egentlig burde man skrive alle de mc'er man har haft + antal år man
> > har kørt.
>
>
> Du er ikke bange for at nogle derved ville have en signatur der er
> længere end indlægget?
>
Jo derfor skrev jeg også (egentlig burde), jeg har ingen planer om at lave
den store signatur hver gang

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Armand (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-01 01:08


Martin_P <> skrev i en
news:ar4mjt85ppigamojhk0nr94idgcen2va9n@4ax.com...
>
>.... MEN - jeg kan ikke fremskaffe en toppakning nogle steder...
> Min MC er en Suzuki 250T fra 72-73
> En 2-pattet 2-takter, hvor cylendrene er adskilt - i.e. 2 stk. løse
> cylendre - derfor skal pakningen selvf. også være til det.

Selvgjorte pap-pakninger kan bruges som nødløsning; men de vil brænde af
på et tidspunkt p.g.a. mangelen af den flammering, der er presset på
normale pap-toppakninger!

Kobber, eller dobbelt lags alu-blik -pakninger er et bedre valg.

Hvis du opmåler de relativt simple (enkelt)pakninger (4 stk bolte pr
cylinder?) á cylinderboring og såvel krydsmålet, som boltenes afstand
indbyrdes, eller ganske enkelt tilsender den gamle pakning7en aftegning
af den kan du få et pakningsfirma til at fremstille hvilkensomhelst type
pakning for dig - mod given betaling!

Men problemet med tilgængelige pakninger er ikke større end at i de
seneste 100 år har boringen på en 125 ccm's cylinder været på 56 mm.
Derved findes der sikkert utallige enkeltpakninger til 125'ere
(crossere/scootere/gademodeller) der blot skal tilempes dine
bolt-placeringer

Slutteligt:
Prøv Link'et du fik først - i udlandet ligger man tit inde med slige
gamle stumper!


--
Armand
(hvis RGV har den klassiske boring, to enkeltcylindre men 5 stk.
topbolte!)








RpR (29-06-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-06-01 10:03

<snip>
mangel af pakninger
</snip>

En anden meget god løsning er (hvis topstykket tillader det) at få drejet en
rille hele vejen rundt og bruge en o-ring. Holder altid tæt.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Armand (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-01 12:29


RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
news:9hhg8d$nda$1@news.inet.tele.dk...
> <snip>
> mangel af pakninger
> </snip>
>
> En anden meget god løsning er (hvis topstykket tillader det) at få
drejet en
> rille hele vejen rundt og bruge en o-ring. Holder altid tæt.

Nope!

Topstykkepakningens problem er ikke tæthed i almindelighed; men derimod
flammefasthed (fra forbrændingen), og det klarer en O-ring lige så
dårligt som en pap-pakning uden flamme-ring!

--
Armand.





RpR (29-06-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-06-01 14:36

> Nope!
>
> Topstykkepakningens problem er ikke tæthed i almindelighed; men derimod
> flammefasthed (fra forbrændingen), og det klarer en O-ring lige så
> dårligt som en pap-pakning uden flamme-ring!

Sjov ting at alle de 2-taks crossere jeg har haft pillet i havde o-ring som
standard så?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Claus Rittig (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-06-01 15:06

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:9hi071$j12$1@news.inet.tele.dk...
> > Nope!
> >
> > Topstykkepakningens problem er ikke tæthed i almindelighed; men derimod
> > flammefasthed (fra forbrændingen), og det klarer en O-ring lige så
> > dårligt som en pap-pakning uden flamme-ring!
>
> Sjov ting at alle de 2-taks crossere jeg har haft pillet i havde o-ring
som
> standard så?

Ja, det lyder sjovt. Alle de 2-takts cross og enduro jeg har pillet i har
haft en større metal-pakning i toppen.
Hvad er det for nogle du har skruet i?

Rittig



Orla Pedersen (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 29-06-01 22:01


Claus Rittig skrev i meddelelsen <9hi23f$pbv$2@news.inet.tele.dk>...
>"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
>news:9hi071$j12$1@news.inet.tele.dk...

>> Sjov ting at alle de 2-taks crossere jeg har haft pillet i havde o-ring
>som
>> standard så?
>
>Ja, det lyder sjovt. Alle de 2-takts cross og enduro jeg har pillet i har
>haft en større metal-pakning i toppen.
>Hvad er det for nogle du har skruet i?


TZ'ere fra halvfjerdserne har o-ringe, og hvordan skulle man også komme
afsted med, at få noget til at brænde i den næsten ikke eksisterende spalte,
der er ud til o-ringen ? Og der er vand udenfor! Om det kan lykkes på en
luftkølet model ved jeg ikke. O-ringene i Yamaha'en ligner en art
siliconegummi, af den slags der findes på varmefaste ledninger til halogen
belysning. Og for det ikke skal være løgn, så er der en teflon ? lignede
o-ring som udstødningspakning.

mvh
Orla

>Rittig
>
>







Armand (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-06-01 23:53


Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
news:9hiqeg$5h3$1@news.inet.tele.dk...
>
>
> TZ'ere fra halvfjerdserne har o-ringe, og hvordan skulle man også
> komme afsted med, at få noget til at brænde i den næsten ikke
> eksisterende spalte, der er ud til o-ringen ? Og der er vand udenfor!
> Om det kan lykkes på en luftkølet model ved jeg ikke.

Er du sikker på at der ikke er en regulær toppakning, og O-ringen er til
for at pakke vandkammeret på samme måde som omkring knastkædetunnelen på
firetaktere??

--
Armand.



Orla Pedersen (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 30-06-01 21:31


Armand skrev i meddelelsen <9hj4pb$1led$1@news.cybercity.dk>...
>
>Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
>news:9hiqeg$5h3$1@news.inet.tele.dk...
>>
>>
>> TZ'ere fra halvfjerdserne har o-ringe, og hvordan skulle man også
>> komme afsted med, at få noget til at brænde i den næsten ikke
>> eksisterende spalte, der er ud til o-ringen ? Og der er vand udenfor!
>> Om det kan lykkes på en luftkølet model ved jeg ikke.
>
>Er du sikker på at der ikke er en regulær toppakning, og O-ringen er til
>for at pakke vandkammeret på samme måde som omkring knastkædetunnelen på
>firetaktere??
>
Ja da, har været der nogle gange, typisk levetid for stempelringe i sådan en
"gaderæser/gadekryds ?" er 2500 km ! Og hovedlejer holder heller ikke evigt,
deraf kendskab til labyrint tætninger som findes mellem de to
krumtaphalvdele, og de har _ingen_ fysisk kontakt med akslen overhovedet.

mvh
Orla
Som byggede specialværktøj til at presse de to kruptaphalvdele fra hinanden,
og derved undgik at adskille plejlstangslejerne.

>--
>Armand.
>
>



Armand (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-06-01 00:54


RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
news:9hi071$j12$1@news.inet.tele.dk...
> >
> > Topstykkepakningens problem er ikke tæthed i almindelighed; men
> > derimod flammefasthed (fra forbrændingen), og det klarer en O-ring
> > lige så dårligt som en pap-pakning uden flamme-ring!
> Sjov ting at alle de 2-taks crossere jeg har haft pillet i havde
> o-ring som standard så?

O-ring?
Gummi O-ring???

Ringformede toppakninger der ligger i et spor er da af et lamelleret
materiale som f.eks alu/asbest (-spiral!) !?

Omkring knastkæde-tunnelen i firetakteres cyl/topst. -pakflade, ligger
der ofte en decideret O-ring som pakning for oliegennemsivning, og
loigeledes måske af hensyn til vandkammeret på vandkølede to-taggere;
men jeg vil gerne se en decideret toppakning af gummi!

--
Armand.






RpR (30-06-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 30-06-01 02:26

> Ringformede toppakninger der ligger i et spor er da af et lamelleret
> materiale som f.eks alu/asbest (-spiral!) !?
>
> Omkring knastkæde-tunnelen i firetakteres cyl/topst. -pakflade, ligger
> der ofte en decideret O-ring som pakning for oliegennemsivning, og
> loigeledes måske af hensyn til vandkammeret på vandkølede to-taggere;
> men jeg vil gerne se en decideret toppakning af gummi!

Da jeg er noget mere aktiv i 50cc verdenen end lige MC verdenen kan jeg da
fortælle at næsten samtlige de tuncylinder jeg har set ar haft o-ringe som
toppakning. Selv Polini's EVO 70cc cylinderkit, der nok er så vildt som du
nu engang får en 70cc'er til at være for normale penge.


--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Claus Rittig (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 30-06-01 19:45

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:9hj9qr$rjp$1@news.inet.tele.dk...

> Da jeg er noget mere aktiv i 50cc verdenen end lige MC verdenen kan jeg da
> fortælle at næsten samtlige de tuncylinder jeg har set ar haft o-ringe som
> toppakning. Selv Polini's EVO 70cc cylinderkit, der nok er så vildt som du
> nu engang får en 70cc'er til at være for normale penge.

Jeg ved ikke en dyt om knallerter, men du sagde du havde skruet i 2-takts
crossere som havde O-ring som toppakning. Hvilke var det?
(Jeg har nemlig en del cross erfaring, og jeg har aldrig set andet end
asbest/metal toppakninger.)

Rittig



Poul B-H (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 30-06-01 22:05

Her er et par adresser om o-rings toppakninger, til skeptikerne. Der findes
sikkert flere eksempler.

http://www.ctracing.com/pro-x%20cylinder%20kits.htm
http://www.smokeriders.com/Technical/Tech_Gossip/tech_gossip.html


--
Poul B-H
MC21 NSR250SE
MC21 NSR250SP
"Smoking Is Good For Your Health"


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:9hl6nu$hv4$3@news.inet.tele.dk...
> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> news:9hj9qr$rjp$1@news.inet.tele.dk...
>
> > Da jeg er noget mere aktiv i 50cc verdenen end lige MC verdenen kan jeg
da
> > fortælle at næsten samtlige de tuncylinder jeg har set ar haft o-ringe
som
> > toppakning. Selv Polini's EVO 70cc cylinderkit, der nok er så vildt som
du
> > nu engang får en 70cc'er til at være for normale penge.
>
> Jeg ved ikke en dyt om knallerter, men du sagde du havde skruet i 2-takts
> crossere som havde O-ring som toppakning. Hvilke var det?
> (Jeg har nemlig en del cross erfaring, og jeg har aldrig set andet end
> asbest/metal toppakninger.)
>
> Rittig
>
>



RpR (01-07-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 01-07-01 20:18

> Her er et par adresser om o-rings toppakninger, til skeptikerne. Der
findes
> sikkert flere eksempler.
>
> http://www.ctracing.com/pro-x%20cylinder%20kits.htm
> http://www.smokeriders.com/Technical/Tech_Gossip/tech_gossip.html

Der kan også nævnes at Polini, der jo også leverer fine stumper til 125cc
2-taktere, udelukkende leverer deres cylinder med o-ring som toppakning.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Claus Rittig (01-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 01-07-01 21:17

"Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9hlepq$gn1$1@news.inet.tele.dk...
> Her er et par adresser om o-rings toppakninger, til skeptikerne. Der
findes
> sikkert flere eksempler.
>
> http://www.ctracing.com/pro-x%20cylinder%20kits.htm

Så vidt jeg kan se er der ikke KUN en O-ring som toppakning, det kunne ligne
en kobberring der ligger mellem foring og vand-kanaler? For der må da være
NOGET mellem kølevand og forbrændingskammer, og det er O-ringens diameter
for stor til.

> http://www.smokeriders.com/Technical/Tech_Gossip/tech_gossip.html

Her tales om hvad jeg opfatter som KUN en O-ring som toppakning, så det må
vel kunne lade sig gøre. Jeg har faktisk skruet i en del forskellige
motocross og enduro racere, og jeg har aldrig set den løsning anvendt,
derfor var jeg skeptisk. Men okay, det ser ud til at kunne lade sig gøre.

Rittig




RpR (02-07-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 02-07-01 06:38

> Så vidt jeg kan se er der ikke KUN en O-ring som toppakning, det kunne
ligne
> en kobberring der ligger mellem foring og vand-kanaler? For der må da være
> NOGET mellem kølevand og forbrændingskammer, og det er O-ringens diameter
> for stor til.

Ja, der ligger sådan en sød lille brun o-ring ?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Claus Rittig (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-07-01 18:34

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:9hp1a9$deq$1@news.inet.tele.dk...
> > Så vidt jeg kan se er der ikke KUN en O-ring som toppakning, det kunne
> ligne
> > en kobberring der ligger mellem foring og vand-kanaler? For der må da
være
> > NOGET mellem kølevand og forbrændingskammer, og det er O-ringens
diameter
> > for stor til.
>
> Ja, der ligger sådan en sød lille brun o-ring ?

Nemlig. Mon ikke den er af kobber?

Rittig



Claus (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 02-07-01 19:30


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:9hqba1$k4l$6@news.inet.tele.dk...
> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> news:9hp1a9$deq$1@news.inet.tele.dk...
> > > Så vidt jeg kan se er der ikke KUN en O-ring som toppakning, det kunne
> > ligne
> > > en kobberring der ligger mellem foring og vand-kanaler? For der må da
> være
> > > NOGET mellem kølevand og forbrændingskammer, og det er O-ringens
> diameter
> > > for stor til.
> >
> > Ja, der ligger sådan en sød lille brun o-ring ?
>
> Nemlig. Mon ikke den er af kobber?
>
> Rittig
>
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Hej.


Smider lige et foto i dk.binaer.motor, af topstykket med o-ringe til en
Cagiva Mito 125, der er kun o-ringe,ikke noget andet.


Claus
Mito
ZX6R






RpR (02-07-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 02-07-01 19:43

> Smider lige et foto i dk.binaer.motor, af topstykket med o-ringe til en
> Cagiva Mito 125, der er kun o-ringe,ikke noget andet.

Mito 50 og 80 RR er også begge to med gummi ringe =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Claus Rittig (02-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-07-01 22:29

"Claus" <Pernille@city.dk> skrev i en meddelelse
news:9hqeeg$fqc$1@news.cybercity.dk...

> Smider lige et foto i dk.binaer.motor, af topstykket med o-ringe til en
> Cagiva Mito 125, der er kun o-ringe,ikke noget andet.

Det er sguda utroligt det kan holde!
Hvis jeg ikke havde set det, ville jeg ikke tro det. Men man lærer meget
herinde!

Rittig



Claus (03-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 03-07-01 05:36


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:9hqovu$iqt$4@news.inet.tele.dk...> Det er sguda utroligt det kan holde!
> Hvis jeg ikke havde set det, ville jeg ikke tro det. Men man lærer meget
> herinde!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxx


Hej.

Et svensk 2takt tunings firma skriver sådan her i sin prisliste:

O-RINGNING AV TOPP/CYLINDER är ibland det enda sättet att få en perfekt
tätning mellan topp och cylinder. Vi rekommenderar detta speciellt i samband
med lustgasanvändning.

Hvis de siger at det kan holde til lattergas , så kan det vist holde til
lidt af hver


www.ebos.se/

Claus
Mito
ZX6R




Armand (04-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-07-01 15:45


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:9hqovu$iqt$4@news.inet.tele.dk...
> "Claus" <Pernille@city.dk> skrev i en meddelelse
> news:9hqeeg$fqc$1@news.cybercity.dk...
>
> > Smider lige et foto i dk.binaer.motor, af topstykket med o-ringe
> Det er sguda utroligt det kan holde!
> Hvis jeg ikke havde set det, ville jeg ikke tro det. Men man lærer
> meget herinde!

Jup!
Denneher var også en nytildragelse for mig!

--
Armand.

Valgsprog:
"Man skal lære, mens man har lever"!







RpR (08-07-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 08-07-01 13:44

> Jup!
> Denneher var også en nytildragelse for mig!

Heh, sjovt. Man må da vel næsten mene at folk som jer må have rodet med
nogle af de nyere knallerter på et eller andet tidspunkt. Næsten samtlige
tunsæt (ud over et par discount stumper) bruger her o-ring.


--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Claus Rittig (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-07-01 17:27

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3b48555f$0$33751$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jup!
> > Denneher var også en nytildragelse for mig!
>
> Heh, sjovt. Man må da vel næsten mene at folk som jer må have rodet med
> nogle af de nyere knallerter på et eller andet tidspunkt. Næsten samtlige
> tunsæt (ud over et par discount stumper) bruger her o-ring.

Hvis du med "knallerter" vitterlig mener KNALLERTER, så skruer jeg ikke i
den slags, det er jo for børn. Men jeg har puslet med tunsæt til 2- og
4-takt motocross og off-road, og der er jeg altså ikke stødt på den type
toppakning.
Det tætteste jeg har været på et knallert-tun var et Malossi 180cc kit til
en DT125, og det var også med "rigtig" toppakning. Det var iøvrigt noget
discount-pis der holdt som var det lavet af gamle øl-dåser.

Rittig



Armand (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-07-01 18:55


RpR <rpr@mopedgallery.com> skrev i en
news:3b48555f$0$33751$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jup!
> > Denneher var også en nytildragelse for mig!
> Heh, sjovt. Man må da vel næsten mene at folk som jer må have rodet
> med nogle af de nyere knallerter på et eller andet tidspunkt.

Hvorfor det??
Den seneste knallert jeg rodede i var min egen VZ'er i '76!!

--
Armand.






RpR (08-07-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 08-07-01 19:58

> Hvorfor det??
> Den seneste knallert jeg rodede i var min egen VZ'er i '76!!

Yrk, der var jeg slet ikke til endnu =)
Lyder bare underligt at en gruppe der er relativ meget interesseret i
motorer ikke holder sig orienteret i den "lille" verden, det er typisk der
der sker ny udviklinger =)
Se nu bare med o-rings pakningen!

Ja, jeg er 50cc entusiast hvis nogen skulle spørge =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Hellfire (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 08-07-01 20:10


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
news:3b48ad5a$0$25573$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvorfor det??
> > Den seneste knallert jeg rodede i var min egen VZ'er i '76!!
>
> Yrk, der var jeg slet ikke til endnu =)
> Lyder bare underligt at en gruppe der er relativ meget interesseret i
> motorer ikke holder sig orienteret i den "lille" verden, det er typisk der
> der sker ny udviklinger =)
> Se nu bare med o-rings pakningen!
>
> Ja, jeg er 50cc entusiast hvis nogen skulle spørge =)
>

Nu er det her jo også dk.fritid.motorcykel, og ikke ......knallert :-]



RpR (09-07-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 09-07-01 00:16

> Nu er det her jo også dk.fritid.motorcykel, og ikke ......knallert :-]

Jov, men der findes da også 50cc MC'ere, de er bare lidt sjældne =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Claus Rittig (08-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-07-01 20:12

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3b48ad5a$0$25573$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ja, jeg er 50cc entusiast hvis nogen skulle spørge =)

Der var _INGEN_ der spurgte.

> > Den seneste knallert jeg rodede i var min egen VZ'er i '76!!

> Yrk, der var jeg slet ikke til endnu =)

Hæ, pusling.

> Lyder bare underligt at en gruppe der er relativ meget interesseret i
> motorer ikke holder sig orienteret i den "lille" verden, det er typisk der
> der sker ny udviklinger =)

Ahem, javel ja.

Du er lige nu i alvorlig fare for at blive løftet i ørerne og ravset over i
dk.børn.knallert men da jeg jo ved du er ved at blive voksen og få rigtige
hjul, slipper du for denne gang.

Rittig



RpR (09-07-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 09-07-01 00:16

> Der var _INGEN_ der spurgte.

Nånå, er det nu blevet en "hold mund indtil du bliver talt til"
nyhedsgruppe?

> Ahem, javel ja.
>
> Du er lige nu i alvorlig fare for at blive løftet i ørerne og ravset over
i
> dk.børn.knallert men da jeg jo ved du er ved at blive voksen og få rigtige
> hjul, slipper du for denne gang.

At tro jeg bliver voksen er vist blasfemi =)
Men da teknikken basalt set er den samme på det område jeg synes om, nemlig
2-taktere, så vil jeg da hellere end gerne hjælpe der hvor jeg kan, det er
der vel ingen der er sure over?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



RpR (02-07-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 02-07-01 19:43

> > Ja, der ligger sådan en sød lille brun o-ring ?
>
> Nemlig. Mon ikke den er af kobber?

Har jeg endnu ikke været ude for.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



RpR (01-07-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 01-07-01 20:20

> Jeg ved ikke en dyt om knallerter, men du sagde du havde skruet i 2-takts
> crossere som havde O-ring som toppakning. Hvilke var det?
> (Jeg har nemlig en del cross erfaring, og jeg har aldrig set andet end
> asbest/metal toppakninger.)

Polini's cylinder til Yamaha YZ 80 har jeg kigget lidt på da jeg var i
praktik ved Kaj's MC i Sønderborg.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Fam. Lindschouw (30-06-2001)
Kommentar
Fra : Fam. Lindschouw


Dato : 30-06-01 16:57

Den var go'


"Martin_P" <dsl6041XXX@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:ar4mjt85ppigamojhk0nr94idgcen2va9n@4ax.com...
> Jeg har sq fået et problem, som nogle af jer forhåbentlig kan hjælpe
> med. Det drejer sig om at jeg for en måneds tid siden brændte et
> stempel, og derfor skulle det jo selvf. skiftes. Jeg har nu fået nye
> stempler, nye ringe, og bundpakning. MEN - jeg kan ikke fremskaffe en
> toppakning nogle steder...
>
> Min MC er en Suzuki 250T fra 72-73(er ikke helt sikekr på det)
>
> En 2-pattet 2-takter, hvor cylendrene er adskilt - i.e. 2 stk. løse
> cylendre - derfor skal pakningen selvf. også være til det.
>
>
> Jeg håber inderligt, at der er nogen af jer der ved hvor jeg kan
> skaffe dem. Min lokale MC forhandler har nu opgivet(Thisted MC)
>
> Mange hilsener
> Martin_P(Som snart håber at være på vejen igen)



Frank J. Andersen (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Frank J. Andersen


Dato : 06-07-01 10:46

On Thu, 28 Jun 2001 13:26:40 +0200, Martin_P
<dsl6041XXX@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har sq fået et problem, som nogle af jer forhåbentlig kan hjælpe
>med. Det drejer sig om at jeg for en måneds tid siden brændte et
>stempel, og derfor skulle det jo selvf. skiftes. Jeg har nu fået nye
>stempler, nye ringe, og bundpakning. MEN - jeg kan ikke fremskaffe en
>toppakning nogle steder...
>
>Min MC er en Suzuki 250T fra 72-73(er ikke helt sikekr på det)
>

Fik selv nogen gennem Enghave motor sidste år. Ingen problemer.
33222710.

Ellers kontakt Otto Bille (formand for Classic Suzuki Scandinavia's
afd. i Danmark)

mvh

Frank J. Andersen, DMCN#485
Suzuki T250R fra 1972

Martin_P (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Martin_P


Dato : 06-07-01 17:14

Mange tak - det tror jeg, at jeg vil gøre....

Martin_P


>
>Fik selv nogen gennem Enghave motor sidste år. Ingen problemer.
>33222710.
>
>Ellers kontakt Otto Bille (formand for Classic Suzuki Scandinavia's
>afd. i Danmark)
>
>mvh
>
>Frank J. Andersen, DMCN#485
>Suzuki T250R fra 1972


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste