DIXA Net - telefonlinje i forvejen
Fra : Allan Anonym

Dato : 28-06-01 11:16

Af hvad man kan læse på DIXA Net's hjemmeside, skal man have en telefonlinje
i forvejen. Hvis man skal flytte ind i en lejlighed, hvor den tidligere ejer
fx har haft telefon hos TDC, men har flyttet abonnementet ved flytning, så
er der den nødvendige "telefonlinje", ikke? Eller skal man oprette et
abonnement hos fx TDC?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-06-01 15:14

"Allan Anonym" <allan@fantasydomain.fantasyland> skrev i en meddelelse
> Af hvad man kan læse på DIXA Net's hjemmeside, skal man have en
telefonlinje
> i forvejen.

Skal vi ikke vente til de har et konkret produkt og nogle kunder inden vi
bekymrer os om det administrative?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Allan Anonym

Dato : 29-06-01 15:43

> [...]
>
> Martin Højriis Kristensen
> Svar bedes baseret på RFC1855
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Nej. Og det er heller ikke "administrativt", men praktisk set fra mit
synspunkt. Der er ikke forfærdelig lang tid til september.

Bare rolig, du skal nok beholde dit job. Kan du forresten ikke fortælle din
arbejdsgiver, at TDC gerne må få de binære nyhedsgrupper til at fungere
tilfredsstillende. Jeg er ikke selv bruger af TDC, men småaktionær. Og det
som TDC har (eller burde have) over for de andre teleselskaber, er service
og stabilitet etc. Det er jo ikke prisen der først og fremmest bliver
konkurreret på.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-06-01 16:31

> Nej. Og det er heller ikke "administrativt", men praktisk set fra mit
> synspunkt. Der er ikke forfærdelig lang tid til september.

Men der kan godt være forfædeligt lang tid inden de første kunder kommer på.

> Bare rolig, du skal nok beholde dit job.

Er jeg ikke i tvivl om. Min pointe var at ingen pt kan vide hvad der sker.
Så snart der er noget fakta på bordet skal jeg være den første til at give
informationer videre, også selvom det måske er en hjælp til at skifte
udbyder.

> Kan du forresten ikke fortælle din
> arbejdsgiver, at TDC gerne må få de binære nyhedsgrupper til at fungere
> tilfredsstillende.

Det tror jeg godt de ved

> [...]
> som TDC har (eller burde have) over for de andre teleselskaber, er service
> og stabilitet etc. Det er jo ikke prisen der først og fremmest bliver

øhh, hvilke andre teleselskaber?
Kender du til eksempler på dårlig service overfor sådanne?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Allan Anonym

Dato : 29-06-01 17:18

snip

> Men der kan godt være forfædeligt lang tid inden de første kunder kommer
på.

Har du inside info om at TDC vil sylte dem ? ;)

> [...]
> Så snart der er noget fakta på bordet skal jeg være den første til at give
> informationer videre, også selvom det måske er en hjælp til at skifte

Hvor svært kan det være? Køb nogle nye servere og sæt dem ordentligt op.

Fra : nikolaj borg

Dato : 29-06-01 17:42

"Allan Anonym" <allan@fantasydomain.fantasyland> wrote in message
> Hvor svært kan det være? Køb nogle nye servere og sæt dem ordentligt op.

Tør du sige det i news:tele.internet.news-service? Du er hermed udfordret

/Nikolaj

Fra : Allan Anonym

Dato : 29-06-01 17:54

"nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> wrote in message
> "Allan Anonym" <allan@fantasydomain.fantasyland> wrote in message
>
> Tør du sige det i news:tele.internet.news-service? Du er hermed udfordret
>

> /Nikolaj

Min nyhedsserver (uni2) har ikke den gruppe. Til gengæld har den en masse
binaer grupper, jeg aldrig har oplevet problemer med.

Har Aalborg universitet forresten ikke en nyhedsserver hvor der er adgang
til de binaere grupper?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-06-01 17:54

"Allan Anonym" <allan@fantasydomain.fantasyland> skrev i en meddelelse
> Hvor svært kan det være? Køb nogle nye servere og sæt dem ordentligt op.

Tja, jeg plejer at sammenligne det med at bygge en velfungerende
kontorbygning til 1500 mand.
Heller ikke noget man gør over night

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Allan Anonym

Dato : 30-06-01 16:49

snip

> Tja, jeg plejer at sammenligne det med at bygge en velfungerende
> kontorbygning til 1500 mand.
> Heller ikke noget man gør over night

Det er ikke det samme. Der er mange andre der godt kan finde ud af at holde
nyhedsservere kørende. Har problemet ikke eksisteret i over en måned?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-06-01 17:04

> Det er ikke det samme. Der er mange andre der godt kan finde ud af at
holde
> nyhedsservere kørende. Har problemet ikke eksisteret i over en måned?

Men det kan så være at de løber ind i skaleringsproblemer om 2-3 måneder,
hvor TDC's nye setup måske klarer 2-3 år

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : HKJ

Dato : 01-07-01 10:26

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> [...]
>
> Men det kan så være at de løber ind i skaleringsproblemer om 2-3 måneder,
> hvor TDC's nye setup måske klarer 2-3 år

De kan så bruge de 2-3 måneder på at finde en løsning der skalerer bedre,
uden at det går ud over kunderne (Jeg ved ikke om de gør det).

Men det er jo et spørgsmål om kundeservice!