Spørgsmål vedr. styring af links
Fra : Ken Schultz

Dato : 28-06-01 11:06

Hej

Jeg er ved at lave et HTML-banner og ønsker ikke at bruge grafik der hvor
jeg har en alm. tekst, da det alt andet lige fylder mere.

Er der nogen der ved om man inde i en tabel (og ikke i <body>-tagget) kan
styre at et tekstlink ikke skal understreges?

Kan det lade sig gøre?

Hilsen Ken

Fra : Mads United

Dato : 28-06-01 11:34

> Er der nogen der ved om man inde i en tabel (og ikke i <body>-tagget) kan
> styre at et tekstlink ikke skal understreges?
gør det med stylesheet

a:link, a:active, a:visited {
text-decoration : none;
}
a:hover {
text-decoration : underline;
}

dette eksempel gør at der ikke er understregning på dine links, men der
kommer en understregning når man holder musen over linket!

> Kan det lade sig gøre?
Ja

Fra : Mads United

Dato : 28-06-01 11:38

> Er der nogen der ved om man inde i en tabel (og ikke i <body>-tagget) kan
> styre at et tekstlink ikke skal understreges?

ok jeg var nok lige lidt for hurtig..... jeg tror det her er hvad du mener!
hvis ikke... så skriv da igen !

-------

<head>
<title>Untitled</title>
..tbl {
text-decoration : none;
}

</head>

Fra : Ken Schultz

Dato : 28-06-01 15:22

Hej

Det ser godt nok ud, men problemet er at det står det forkerte sted.

Jeg er ved at lave et HTML-banner hvor koden til banneret skal indsættes på
andre sider (kopieres) - kan det nævnte <style>-tag stå inden i tabellen?

Det er kun tabellen der kopieres og ikke koder mellem <head></head> eller i

Håber du alligevel kan hjælpe.

Hilsen Ken

Mads United <mmm@graffiti.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hf19a$rk$1@sunsite.dk...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-06-01 15:45

Thu, 28 Jun 2001 16:22:14 +0200, skrev "Ken Schultz"
<kschultz@dkconcepts.dk>:

>Jeg er ved at lave et HTML-banner hvor koden til banneret skal indsættes på
>andre sider (kopieres) - kan det nævnte <style>-tag stå inden i tabellen?

Du kan godt lave linket uden understregning, men du kan ikke få
hovereffekt osv. med.

<a style="text-decoration: none" href="bla-bla.htm>

med venlig hilsen
Knud
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 31.01.2001

Fra : Ken Schultz