Se hvilket program der opretter forbindels~
Fra : Steffen

Dato : 27-01-07 13:36

Nogle gange begynder harddisken at arbejde løs, og jeg kan se i ikonbakken
(nederst til højre i XP), at der er aktivitet på netforbindelsen. Måske er
det Windows Update eller Norton Internet Security? Har man nogen mulighed
for at se, hvad det er for et program, der opretter forbindelse til nettet?
Steffen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-01-07 13:43

On Sat, 27 Jan 2007 13:36:14 +0100, "Steffen" <box399bc@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>for at se, hvad det er for et program, der opretter forbindelse til nettet?

Prøv at 'lege' med programmet NETSTAT...

Hvis du starter med NETSTAT -? får du en oversigt over hvilke
funktioner programmet tilbyder.

God jagt

<mlr>

Fra : B. Nice

Dato : 27-01-07 13:58

On Sat, 27 Jan 2007 13:43:20 +0100, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

>Prøv at 'lege' med programmet NETSTAT...
>
>Hvis du starter med NETSTAT -? får du en oversigt over hvilke
>funktioner programmet tilbyder.
>
>God jagt
>
><mlr>

Og hvis du bli'r mere interesseret i løbende at følge med i hvad der
foregår kan programmer som CurrPorts fra NirSoft eller TCPview fra
sysinternals anbefales.

Fra : Steffen

Dato : 27-01-07 16:43

Hejsa.
Det lyder interessant. "Netstat" giver flere resultater. Er det et
Microsoft-program?
Hilsen
Steffen

Fra : B. Nice

Dato : 27-01-07 17:21

On Sat, 27 Jan 2007 16:43:09 +0100, "Steffen" <box399bc@yahoo.dk>
wrote:

>Hejsa.
>Det lyder interessant. "Netstat" giver flere resultater. Er det et
>Microsoft-program?
>Hilsen
>Steffen

Ja. Du har den allerede. Du skal bruge den fra en kommando-prompt.

Fra : Steffen

Dato : 27-01-07 18:49

Fint. Tak for hjælpen.
Mvh
Steffen

Fra : Kent Friis

Dato : 27-01-07 17:22

Den Sat, 27 Jan 2007 16:43:09 +0100 skrev Steffen:
> Hejsa.
> Det lyder interessant. "Netstat" giver flere resultater. Er det et
> Microsoft-program?

Den er indbygget i Windows, men der er nok ikke mere "Microsoft-program"
over den, end at den er stjålet fra BSD...

Mvh
Kent

Fra : Rea721

Dato : 27-01-07 20:46

Steffen, skrev noget i stil med:

> Har man nogen mulighed for at se, hvad det er for et
> program, der opretter forbindelse til nettet? Steffen

Udover hvad andre har foreslået, kan men hvis man har en Windåze med
NT/2000/XP bruge programmet "Active ports"
http://www.protect-me.com/freeware.html og ovenikøbet afbryde processen hvis
man vil.

Virker ganske udemærket.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : N/A

Dato : 28-01-07 10:10

Fra : B. Nice

Dato : 28-01-07 10:10

On Sat, 27 Jan 2007 22:32:47 +0100, "Nørd" <Nørd@c.dk> wrote:

>"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>Jeg bruger "Sygate Personal Firewall Pro"
>Med den kan jeg se og styre hvad jeg vil ha´ der må gå på nettet.
>
>N.

Hvordan afgør du om et programs forbindelse tril internettet er godt
eller skidt?

Fra : N/A

Dato : 28-01-07 10:43

Fra : B. Nice

Dato : 28-01-07 10:43

On Sun, 28 Jan 2007 10:33:06 +0100, "Nørd" <Nørd@c.dk> wrote:

>"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Kan du ikke læse??

Jo. Kan du ikke svare på mit spørgsmål?

Fra : Kent

Dato : 28-01-07 13:52

B. Nice skrev:

> Jo. Kan du ikke svare på mit spørgsmål?
Hvad med at google processen. F.eks. what is xxxxxxx. Så må det være
muligt ud fra beskrivelsen af processen at vurdere om forbindelsen er i
orden.

--

Kent

Fra : B. Nice

Dato : 28-01-07 15:59

On Sun, 28 Jan 2007 13:51:45 +0100, Kent <kentF_JERNmagnussen@aim.com>
wrote:

>Hvad med at google processen. F.eks. what is xxxxxxx. Så må det være
>muligt ud fra beskrivelsen af processen at vurdere om forbindelsen er i
>orden.

Det er kun begrænset effektivt.

Man kan som regel godt finde frem til hvorvidt en proces normalt
betegnes som godartet, men det er dybest set overflødigt med mindre
man har mistanke til at der er sluppet skadelige programmer ind - og
så kan man alligevel ikke regne med noget som helst.

Og så er der forøvrigt processer som går på nettet på vegne af andre.