Windows-sikkerhedsadvarsel om manglende vi~
Fra : -USH-

Dato : 20-01-07 22:00

Hej gruppe

Windows Sikkerhedscenter i XP er inden for den seneste uge begyndt at påstå,
at den ikke kan finde nogen virusbeskyttelse på min computer. Jeg har haft
AVG Free installeret i et år eller to, og den har altid kunnet finde den. Er
det et problem at den ikke kan finde AVG nu?

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Bjarne Chr

Dato : 20-01-07 23:33

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har haft AVG Free installeret i et år eller to, og den har altid kunnet
> finde den. Er det et problem at den ikke kan finde AVG nu?

Har du opdateret din AVG til ver.7.5
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-avg.html

Bc

Fra : -USH-

Dato : 21-01-07 00:34

Bjarne Chr skrev:
> "-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Har du opdateret din AVG til ver.7.5
> http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-avg.html

Jep, det er version 7.5.432.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Bjarne Chr

Dato : 21-01-07 08:43

> Jep, det er version 7.5.432.
>

> --
> Venlig hilsen
> -Ulrik-
Hvis du ellers holder den opdateret og har den AVG firkant med de fire
farver nede i procceslinien forstår jeg ikke hvorfor "sikkerhedsafdelingen"
brokker sig.

Bc

Fra : -USH-

Dato : 21-01-07 12:06

Bjarne Chr skrev:

> Hvis du ellers holder den opdateret og har den AVG firkant med de fire
> farver nede i procceslinien forstår jeg ikke hvorfor
> "sikkerhedsafdelingen" brokker sig.

Jeg har den opdateret og med fire-farvet firkant i proceslinien... min tanke
var om der måske var et eller andet skidt som havde angrebet AVG, så det
måske ikke fungerer ordentligt mere.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Bjarne Chr

Dato : 21-01-07 20:26

> [...]
> tanke var om der måske var et eller andet skidt som havde angrebet AVG, så
> det måske ikke fungerer ordentligt mere.

Snavs plejer at lukke helt af for antivirus mm. Du kan jo åbne hele
kontrolpanelet i AVG og se om der er nogen bemærkninger men min erfaring med
avg er at firkanten bliver grå hvis der er noget galt. Et alternativ kunne
være at afinstallere den og genstarte og så installere den igen, så kunne
det være at "sikkerhedsafdelingen" fik øje på den
Bc

Fra : Gamle

Dato : 22-01-07 03:07

"Bjarne Chr" <bc@not-valid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne være at afinstallere den og genstarte og så installere den igen, så
> kunne det være at "sikkerhedsafdelingen" fik øje på den

Det kan også være en opdatering der er kikset.
Det plejer at hjælpe at opdatere def.filen manuelt.

Mvh.
Torben

Fra : -USH-

Dato : 25-01-07 15:57

> Det kan også være en opdatering der er kikset.
> Det plejer at hjælpe at opdatere def.filen manuelt.

Nu har jeg haft afinstalleret det hele (inkl. personlige indstillinger, men
ekskl. Virus Vault... som nu har vist sig at være tom). Så har jeg
geninstalleret og opdateret, og problemet er der stadig.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Kim

Dato : 25-01-07 20:11

-USH- wrote:

> Jeg har den opdateret og med fire-farvet firkant i proceslinien...
> min tanke var om der måske var et eller andet skidt som havde
> angrebet AVG, så det måske ikke fungerer ordentligt mere.

Du kan teste dit antivira-software med denne ufarlige testfil (Nederst på
siden):
http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

(Du kan selv konstruere filen ved at skrive præcis de 68 karakterer i
notepad og gemme den som test.bat)

//Kim