Hvordan virker Acer Smart Card?
Fra : Martin Larsen

Dato : 14-01-07 13:28

Hej gruppe

Min Acer Travelmate 803 blev leveret med et Smart Card og noget software
som hedder PlatinumSecret.

Desværre fremgår det ikke hvordan systemet beskytter den bærbare. Er det
blot en udvidet adgangskontrol, eller krypterer den også filsystemet?
Ellers kan det jo være ligegyldigt, da man så blot kan pille disken ud,
og i så fald fungerer TrueCrypt meget bedre.

Er der nogen som kender systemet? Jeg har søgt på nettet, men har ikke
rigtigt fundet et svar...

Hilsen
Martin

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-01-07 16:34

Martin Larsen skrev:

> [...]

> Desværre fremgår det ikke hvordan systemet beskytter den bærbare.
> Er det blot en udvidet adgangskontrol, eller krypterer den også

Programmet kan også kryptere filsystemet.

Det er beskrevet i din manual på side 43 og frem:

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/travelmate_800/manual/tm800ug_dk.pdf

Jeg kender ikke mere til programmet end hvad jeg læste på side 43
og 5-6 sider frem i manualen.

I øvrigt, hvis du har Lauch Manager installeret, så husk lige at få
den opgraderet:

http://www.heise-security.co.uk/news/83426

Rettelsen kan hentes her:

ftp://ftp.support.acer-euro.com/utilities/LaunchAppFix/AcerLAppFix.zip

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-01-07 19:44

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> I øvrigt, hvis du har Lauch Manager installeret, så husk lige at få
> den opgraderet:
>
> http://www.heise-security.co.uk/news/83426

Damned! Tak for info!

Martin